Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet de Wiet

Sannie's Killing Fields

Recommended Posts

@el oro verde: die 20 dagen zijn geteld vanaf overpotten, de eerste 10 dagen onder 250 watt, daarna onder 400 watt. Ik ga eerst stekken maken, daarna in de bloei. Ik hoop op de roze pheno en de paarse pheno zodat ik daar een moeder van heb. Ik heb een dp90 om stekken in te maken en om een moedertje te groeien. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen, je zult straks alles kunnen zien in dit kweekverslag. Trouwens bijverwarmen valt wel mee max 500watt, tis een kleine oliekachel die maar 1 kubieke meter hoeft te verwarmen.

 

@urban grower: 25 cm

 

Groet Piet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oehhh hoop voor je dat ze paars worden dat vind ik echt zoooo nice om te zien!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je niet eens omschakelen?

 

volgens mij ben je al te laat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Het toppen/fimmen is bij alle planten gelukt, een stuk of 3 zijn gefimt.

 

En weer ff een paar foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miami: het plan is om eerst stekken te maken, van elke plant een paar, dan de bloei in de moeders, en hopen op de roze of de paarse pheno. Deze ga ik dan weer gebruiken als moeder voor de volgende ronde. Ze komen in een DP90 staan met een T-Neon op hun koppie :D

 

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaaaaa, alles bij elkaar opgeteld, dan is 20 idd een mooi getal. Ik zit ook wel aan die dagen...binnen 1 week ontkiemen, 1 week TL (onder TL krijg je altijd mooie compacte frisse meisjes, vind ik dan), 1 week 400 watt HPS groeilamp, bloei!!

 

Goeie foto van een dame waarvan het koppie is afgehaald, complimenten. Hoop dat je de juiste pheno's te pakken hebt, maar kans is wel groot als je van alle 9 stekken snijdt. bij Donnie en Miami heb ik ook mooie gekleurde knuppels gezien van de KFjes Heb het zelf een keer gehad bij de El Monstre, paarse knuppeltjes, altijd blij zoiets te zien!

KFjes nooit gecrowed, toch maar is een keer aan wagen.

 

 

Succes met de stekken, en alvast een fijne bloeiperiode!

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DP90 met verwarmde propagator en T-Neon 2x55watt

 

gallery_33629_16425_3077368.jpg

 

En hopelijk worden de stekjes dan zo

 

gallery_33629_15366_1201763.jpg

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal mooi uit piet!

koop me volgend jaar ook een voorgroeitent/mammatent

ben nu al jaloers op de jouwe :P

 

keep it up!

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

gallery_33629_16425_2823285.jpg

 

 

 

Ik herken de verwamring in je tent, heb je dat rode lichtje aan de voorkant afgetaped ofzo, want dat is zo een schakelaartje dat licht geeft, wat niet goed is als je planten dat opvangen tijdens de nacht...

 

Succes met je kweek verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update,

 

Om de KFjes straks en beetje in toom te houden heb ik een bamboeconstructie gemaakt om straks wat takken naar toe te buigen. Het idee is om toch en soort van "scrog" toe te passen maar wel de mogelijkheid hebben om de potten te kunnen verplaatsen. Alles gaat lekker de dames staan er heel frisjes bij. Vandaag water gegeven met wat bacto. Verder niets te melden.

 

Groet Piet

 

 

 

gallery_33629_16425_2721219.jpg

 

gallery_33629_16425_287472.jpg

 

gallery_33629_16425_406111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

als je ze in toom wilt houden zul je toch wat beter je best moeten doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet,

 

Vindt je een net niet makkelijker? of vindt je dat lastig met verplaatsen of er bij kunnen, hoop niet dat je 9 torens in je bakken gaat plaatsen, dat wordt best druk.

Voorlopig nog mooie korte struikjes, maar we weten wat ze nog gaan doen, las dat Krasi ze wel eens een plet geeft om de groei te temperen, geeft wel wat stress, misschien wil je dat niet?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaan monsters worden piet, de stammen zijn straks dikker als die lullige bamboe stokjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miami: laten we hopen dat het monsters worden! Mijn vorige ronde had ik ook KF staan, 280 gram gehaald van een halve meter, de planten zijn toen gestekt, geknakt, gebogen en gescrogd, dus dat gaat me hopelijk nog wel een keer lukken. En wat die stammetjes betreft. ...sommige zijn al net zo dik als bamboestokjes!

 

@el oro verde: een net is niet handig, de tent staat in een hoek, is dus niet praktisch. En ja knakken, buigen, pletten, toppen/fimmen en scroggen is inmiddels geen onbekend terrein meer!

 

Maar thanx voor het meedenken dat waardeer ik.

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiesmiddags, een net is idd niet altijd makkelijk, eenmaal in het net gegroeid kan je geen kant meer op, maar dat hoeft dan ook eigenlijk niet meer, maar om je planten te checken op rare dingen, bladproblemen, beestjes, ballen enz, is het zonder net idd veel plezieriger werken.

 

Effe dit: kan het misschien een rede zijn dat je KF snel overvoed, wat je vaak leest, de dikke stammen, daar gaat een hoop voedsel doorheen!

 

Of zeg ik nu iets raars?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De groei zit er nu lekker in. De eerste bind en buig sessie.... :whip: zit er op. Ook heb ik voorbereidingen getroffen om stekken te maken. Laagje perliet in de verwarmde propagator een laag water erin om de LV hoog te houden, de stekblokjes zijn ingewaterd met bacto en wortelstimulator, de temperatuur ga ik proberen te stabiliseren op 25 graden.

 

Over een paar dagen gaat de klok om naar 12/12.

 

Nog ff een paar foto's

 

 

 

 

gallery_33629_16425_2080558.jpg

 

gallery_33629_16425_1954222.jpg

 

gallery_33629_16425_1814514.jpg

 

gallery_33629_16425_1076922.jpg

 

gallery_33629_16425_2409383.jpg

 

gallery_33629_16425_1531236.jpg

 

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze aardig uit elkaar getrokken Piet, Die torentjes zijn zo gek nog niet. Je stekkententje is ook netjes zo.

Je bent lekker bezig, op naar de bloei!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaaah die torentjes zijn briljant!

was al een tijdje aan het denken voor een 1 plants scrognet ..en zo te zien heb jij het voor elkaar

dit idee ga ik eens mooi misbruiken met m'n volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig piet!

ziet er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Na een tweede en derde bind, buig en knak sessie heb ik van elke plant 4 stekken genomen. Elke plant is genummerd en elke rij stekken is genummerd zodat ik straks weet welke stek bij welke plant hoort. Inmiddels heb ik de temperatuur en de luchtvochtigheid in de verwarmde propagator in de DP90 onder controle, de temperatuur is 26 graden en LV is 88%. De T-neon staat 24 uur per dag aan. De planten in de grote(re)tent zijn nu ongeveer 30 tot 40 centimeter hoog. Ik heb het veldje nu redelijk op gelijke hoogte. Ik ben benieuwd hoe snel de planten herstellen. De klok staat inmiddels op 12/12 en de HPI lamp laat ik erin totdat de groei eruit is, daarna draai ik de HPS lamp erin.

 

Alles gaat momenteel volgens plan, de dames staan er fris bij. Deze manier van kweken bevalt me erg goed, ik meet geen PH of EC en voed ook niet bij, ik geef enkel kraanwater en af en toe voeg ik wat Bacto toe.

 

gallery_33629_16425_791091.jpg

gallery_33629_16425_2208590.jpg

 

gallery_33629_16425_2151067.jpg

 

gallery_33629_16425_1813054.jpg

 

gallery_33629_16425_873669.jpg

 

 

@ El oro verde: Ja de beentjes van de dames moesten even getest worden op elasticiteit, ze hebben de test moeiteloos doorstaan :punk: zelfs die beentjes knakken doet ze niet zo veel behalve dan dat de planten een moment "stil" staan qua groei.

 

@ Mindfang: Zeker het proberen waard, succes de volgende ronde.

 

@Skunkmonster: Thanx!

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...