Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet de Wiet

Sannie's Killing Fields

Recommended Posts

Mooie plantjes geworden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is nou typisch zo'n verslag waar je met plezier naar uit kijkt wanneer Piet weer zin en tijd heeft om te updaten.

Ben wel benieuwd hoe ver ze nog de hoogte in knallen, als je kijkt naar vorige verslagen van KFjes komt daar nog wel een 40 cm bij, maar met die torentjes zo, nog alle kanten heen te leiden.

 

Mooi hoor! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, Piet gaat goed, goeie stekken ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 dagen 12/12

 

De planten zijn nu zichtbaar aan het schakelen, nieuwe scheuten worden in een razend tempo aangemaakt. Die bamboestokjes zijn echt een uitkomst, lekker binden buigen en knakken :whip:....Killing Fields vindt het heerlijk. Binnenkort weer even naar het tuincentrum om er een flink aantal in te slaan maar dan iets langer dan de huidige die 60cm lang zijn.

 

Klimaat:

Bodemtemperatuur: +/- 24 graden constant.... het bodemleven heeft elke dag een feestje!

Lamp aan: 28.5 graden

Lamp uit: 20.5

LV: meet ik momenteel niet.

PH: meet ik niet

EC: meet ik niet

 

De volgende update weer een paar foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al bij al een leuke en vooral recent KF kweekverslag. Heb met veel plezier die van Elmo gelezen, wat een geil soortje is het toch

Heb net men eerste en enige setup in huis gehaald (Belg he, een plant per keer in Scrog, 80x80 2x 2x55W Tneon voor groei en bloei) en wacht op een pakje van Sannie, heb de femmix van hem besteld dewelke alshet goed is bestaat uit, 2x Jack, 2xHerijuana en 2x Kf (hopelijk beide paarse of roze pheno) en als ik mee ben nog 2 Jackberry X MadScientist als freebie. Volgens mij toch zowat het puikje wat Sannie in huis heb samen in 1 pakketje voor maar 40€

Ben er nog niet helemaal uit welke ik als eerste plop, neig sterk naar Sjaakie maar als ik hier 280gram KF lees, was dat van ene plant? Wat bedoel je met een half metertje (post 67)

 

Ik volg stilletjes mee Piet :popcorn:

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miami: Wat een paar lullige bamboestokken al niet kunnen doen he ;-)

 

@Krasi: leuk dat je weer even komt buurten!

 

@Starter: ik heb al wat geoefend. ... thanx voor het compliment!

 

 

@Sniper 78: mijn tent heeft een oppervlakte van 1 vierkante meter, bij mijn vorige run had ik de halve tent gevuld met KF.

 

Groet Piet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de verduidelijking piet, ik heb een 0.8x0.8 tentje dus 0.64M² dus is die 280gr een mooie oppepper voor me om toch gelijk met de KF te beginnen.

lekker laten voorgroeien tot men scrognet 2/3é vol is en de klok om ga ik die tent aardig vol mee krijgen denk ik.

 

En die tip van een tent in de hoek en moeilijk achteraan aan kunnen, wat bij mij ook het geval is, wat jij hebt opgelost met de bamboo ga ik oplossen door de tent op een vierkante plaat met wielen te zetten. Dan kan ik ingeval ik aan de achterkan mot wezen het hele ding van de muur weg rollen en de hele tent open zetten, problem solved.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

10 dagen 12/12.

 

Project individuele scrog is van start. Aangezien ik scroggen, knakken binden en buigen een boeiende bezigheid vind ben ik op zoek gegaan naar een vooral hele simpele en met minimale materialen te realiseren scrogmethode. Het uitgangspunt is scroggen in een kweektent van L100xB100xH200, waarin 9 planten verplaatst kunnen worden gedurende de kweek. Diegene die de scrogmethode hebben toegepast zullen weten dat als de plant eenmaal in het net zit dat de planten niet meer verplaatst kunnen worden. Op zich niet zo'n probleem... behalve als je tent in een hoek staat! Dat is bij mij dus het geval, dus kreeg ik de drang om op zoek te gaan naar simpele, creatieve oplossingen! Vriend bamboestengel en een in het tuincentrum gescoorde bind ding zijn vooralsnog de oplossing geworden. En ben inmiddels weer even naar het tuincentrum gegaan om nog een paar van die plansteunen te scoren, daarover meer later!

 

Bij de volgende update zal er ook iets te melden zijn over de stekken, ze staan er in ieder geval mooi bij , geen zichtbare uitvallers, wel een paar stekken ertussen zitten die het moeilijk hebben gehad, allen van 1 plant, maar ze staan nog steeds. Het is nu echt wachten op het doorkomen van de worteltjes, dan pas kan ik zeggen wat het slagingspercentage is. Als het phenotype bekend is ga ik verder met de mooiste exemplaren. In ieder geval... dat is het plan, voor er zover een plan is dan hahaha!

 

Groeten van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet,

 

 

Ziet er leuk uit, ik zit er ook aan te denken weer om te gaan scroggen.

Ik heb er toen een monstergewicht mee weten te scoren...

Alleen niet bij een individuele scrog dat is dan weer nieuw voor me ;)

 

Die stekken zien er ook mooi uit trouwens.... ik denk dat ik dat ook maar eens gaat proberen, scheelt een hoop gezeur!

 

Ik kijk alvast uit naar je volgende foto-update

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistlingUpdate!

 

Dag 12 12/12

 

Het was een aardige klus maar het is gelukt. Alle 9 planten zijn nu voorzien van een plantensteun en zijn op de steun gebonden met binddraad met hier en daar een knakje om een groeirichting te geven. Ook hebben ze allemaal een liter kraantjeswater gekregen 250ml in de drainagetubes voor bewatering onder in de pot en 750ml van boven. De tent staat al lekker vol en de dames hebben het zichtbaar naar hun zin.

 

De stekken zijn individueel gecontroleerd en de stekpluggen zijn allemaal goed vochtig gemaakt met de plantenspuit, het zal niet lang meer duren voordat de meeste stekken wortels zullen laten zien, de eerste worteltjes zijn al gespot.

 

Ik heb aardig wat foto's genomen de laatste dagen, sommige met een camera en sommige met mijn telefoon.

 

2 dagen geleden...

 

gallery_33629_16425_662954.jpg

 

gallery_33629_16425_1051843.jpg

 

gallery_33629_16425_384902.jpg

 

 

En nu ziet het er zo uit.

 

gallery_33629_16425_1461298.jpg

 

gallery_33629_16425_2293838.jpg

 

gallery_33629_16425_1344230.jpg

 

gallery_33629_16425_1244768.jpg

 

 

En de stekken...

 

gallery_33629_16425_935572.jpg

 

 

@Critical: Individueel scroggen is ook nieuw voor mij en heb het hier nog niet gezien... ben een beetje aan het "pionieren" geloof ik.. :punk: :D

 

Groet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Piet, je hoeft straks niet bang te zijn dat je toppen zullen omvallen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk topic om te volgen dit, leuke methode ook voor te scroggen :P en makkelijk als je nog iets wilt verplaatsen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze aardig onder controle Piet die KFjes, mooi egaal veldje. Die plantenringen is ook een pracht idee op die bamboestokjes zo. Dat wordt een mooi veldje buds straks.

Ik zie dat je onder en boven water geeft, mij werd dat afgeraden omdat je anders je opgehoopte zouten weer terugspoelt in je medium, hoe denk jij daar over?

 

Complimenten voor je stekken ook.

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sniper: Ik ben zeer tevreden tot nu toe, planten en stekken staan er idd fris en gezond bij.

 

@Krasi: en mochten ze toch de neiging hebben om om te vallen dan zullen mijn nieuwe vrienden bamboestengel en binddraad paraat staan!

 

@DonBone: Thanx voor het compliment! De basis van het idee is gelegd bij mijn vorige kweek Killingfields & Somalicious, maar had toen al bedacht dat er een simpelere oplossing moest zijn om individueel te scroggen, echt een uitkomst.

 

@groen goud ;-): Iedereen heeft zijn eigen manier van kweken. met sommige adviezen doe je iets met andere adviezen doe je niets, vooralsnog staan mijn planten er prachtig bij met dank aan de producten uit Sannies shop. Ik gebruik een bodemverwarming dus zal mijn medium onder in de pot sneller droog worden vandaar die drainagetubes. Thanx voor de complimenten!

 

Groet Piet

 

Groet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 dagen 12/12

 

Ik heb zo wie zo een paar paarse planten in mijn tentje staan, ik denk een stuk of 3 of 4. Hopelijk zit er ook nog een roze tussen, dat zou helemaal top zijn!

 

De stekken gaan ook lekker, steeds meer stekken laten nu wortels zien, de stekken die nu al geworteld zijn ga ik over potten in kleine voorgroeipotjes gevuld met stek/zaai aarde ingewaterd met een beetje wortelstimulator.

 

Gisteren heb ik alle planten nog maar eens vastgebonden op de plantensteunen, denk dat dat de laatste keer was, ze zullen nog een week of 1,5 of 2 doorgroeien denk ik. Het is nu een mooi egaal veldje geworden.

 

En weer een paar foto's

 

 

gallery_33629_16425_1187148.jpg

 

gallery_33629_16425_1697087.jpg

 

Voor het binden

 

gallery_33629_16425_2820264.jpg

 

Na het binden (met lamp aan)

 

gallery_33629_16425_3307166.jpg

 

Yes....paars!

 

gallery_33629_16425_2714231.jpg

 

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet heel mooi uit en het beloofd wat. Mooi groen blad, niet overvoed en die frisse lichtere voorbloei. :dribble:

Ik hoop ook op een kleurtje maar met 1 plant heb je der een of niet. Killingfields is hoe dan ook een leuk wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijne update weer Piet. Een groene oase inmiddels, Je hebt ze goed in toom.

Je stekken zitten idd te springen om aarde, ze zijn mooi geworteld.

 

Op naar de zichtbare bloei, kijken hoeveel paarse rakkers er nog bijkomen.

 

Keep up the good work! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi volgekomen, nu wat diepte in je gewas voor de grotere budz en genieten a la Mac de Error.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blijf volgen piet

ik weet nu al stiekem dat dit weer een top oogst gaat worden

zal wel de pic van maart worden ofzo ;o

 

keep up the good work

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven onderin de pot, Foei toch Canna, ff terug lezen he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 17 12/12, 2 dagen zichtbare bloei.

 

Gisteren en vandaag heb ik alle stekjes in voorgroeipotjes geplaatst, de verwarmde stekkenbak heb ik voorzien van een schone laag perliet. de meeste stekken waren goed geworteld met hier en daar al een heel kluwen aan wortels, 2 stekken hebben het niet gehaald. Vooralsnog een slagingspercentage van 94.4%.... niet slecht. Als dat slagingspercentage zich ook nog eens vertaald in een percentage gram/watt dan ben ik dik tevreden :dribble:en kan ik strakjes weer lekker :spliff:

 

Ik heb de lamp gisteren een stukje hoger gehangen, het principe van de geïsoleerde ruimte in een ruimte blijft nog steeds bestaan. De piepschuimplaten zijn makkelijk van plaats te veranderen en in verschillende posities te zetten, mijn lamp kan nu in de huidige opzet nog 10 cm omhoog. in totaliteit kan de lamp nog een dikke meter omhoog. Vooralsnog verwarm ik bij met een 500 watt oliekacheltje die gedurende de lamp uit periode aan gaat, deze slaat alleen aan als de olie afkoelt. Bij mij is het niet kouder geweest dan 17 graden, en de voetjes van de dames staan heerlijk warm op 24-25 graden dankzij de de DIY bodemverwarming, het bodemleven heeft echt elke dag een feestje volgens mij.

 

Het gaat lekker!

 

@El Oro Verde: Ik denk dat een stuk of 6 een gekleurde pheno zijn.

 

@Krasi: Yep, het tentje staat mooi gevuld, enuh de diepte komt eraan!

 

@Lord Imotep: Aan de aandacht zal het in ieder geval niet liggen, ik voorspel een tent vol dikke paarse knuppels!

 

@Cannabusinmetdrieessen: ... hahaha..inderdaad, dit idee heb ik gezien bij onze "unrankable forum junkie" Krasi en dient om aan de bovenkant van de pot onderin de pot te kunnen wateren, echt een slim idee, en daar hou ik wel van! Gewoon simpele maar effectieve oplossingen verzinnen voor een uitdaging die je tegenkomt gedurende het kweken.

 

@Sniper78: Thanx voor de uitleg!

 

En natuurlijk mogen foto's niet ontbreken...gallery_33629_16425_724850.jpggallery_33629_16425_641273.jpggallery_33629_16425_1648662.jpggallery_33629_16425_2811245.jpggallery_33629_16425_86010.jpggallery_33629_16425_1766077.jpggallery_33629_16425_1093993.jpggallery_33629_16425_2744779.jpggallery_33629_16425_2219090.jpggallery_33629_16425_1295403.jpgGroet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...