Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

Dat is waar sj!

Ik heb eens een prachtige amnesia strain gehad waar ik 1 op 1 mee draaide zonder poespas en in 9 weken eraf.

Nooit meer gevonden. Ze waren zo mooi en zoo wit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen staan nu op 80cm en 1150watt. De zijkanten bleven toch een beetje achter dus op deze manier krijgt ook de zijkant een beetje meer licht. Verlies iets aan stroom maar ik wil zien of de zijkant nu beter bij komt.

 

Ze drinken nu 40 L per dag per 60 planten is 660ml per plant per dag. Dan nog staat de tensio s'ochtends op 160-180. Vandaag denk ik maar eens een liter per plant geven. Hoe zit dat met smartpots? Die kunnen ze nu al flink drinken haast niet te nat zetten toch?

 

 

Ik zou in week 3 co2 toevoegen maar overweeg het nu iets eerder te doen want ik heb het klimaat prima onder controle en zie geen gekke dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik voeg vanaf dag 1 co2 toe, niet teveel maar wel zodat je bij eerste bloeiverschijnselen gelijk naar 900 kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet niet een foto te posten, misschien is t overkill of is er een ander probleem en kunnen we je niet helpen.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ding wat zeker positief is, is dat ik nu direct al zie dat de zijkanten iets bij trekken. De planten in het midden waar het hogere umol gehalte zit worden wel iets lichter. Helaas is het op de foto niet goed zichtbaar maar Het lijkt ook alsof het blad vanuit de nerf lichter wordt. Dat is echt een ontwikkeling van de laatste 24 uur dus denk dat dat met het licht te maken heeft. Weet alleen niet direct of het goed is maar het lijkt iets op ondervoeding (lijkt me sterk met 3EC) of misschien toch een te hoge lichtintensiteit. Ook zie ik de bladeren aan de buitenkant iets naar boven trekken. Ik zie dus wel degelijk een verschil optreden met hogere lichtinensiteit. Misschien ook omdat de temp 2 graden gestegen is. Hij staat nu steeds op 29graden het hele hok rond. Overkill of niet....

 

 

Op de laatste foto zie je een beetje roestig blad bij een stuk of 20 planten. Dit is alleen het onderste blad wat er al aan zat bij de stekkenboer vandaan. Verder is alles nu een egale kleur met iets lichtere nerven, helaas niet goed zichtbaar op de foto, maar kijk zelf maar...

 

 

Foto 1:

Zo heb ik mijn sensorkap probleem opgelost. Gewoon een mondkapje. Ziet er een stuk netter uit en nu klopt de temp beter met de geijkte temperatuur meter. Bij de opti heb ik er nog een stukje anti-detectie folie overheen gedaan want bleek toch nog wat last van stralingswarmte. Misschien was zwart/wit folie beter maar heb ik niet :lol:

 

gallery_31853_16195_2162059.jpg

 

gallery_31853_16195_825748.jpg

 

gallery_31853_16195_3228255.jpg

 

Onderste blad met roest:

gallery_31853_16195_4526179.jpg

 

vergeet niet een foto te posten, misschien is t overkill of is er een ander probleem en kunnen we je niet helpen.

 

grts

 

Je inbox zit vol!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ding wat zeker positief is, is dat ik nu direct al zie dat de zijkanten iets bij trekken. De planten in het midden waar het hogere umol gehalte zit worden wel iets lichter. Helaas is het op de foto niet goed zichtbaar maar Het lijkt ook alsof het blad vanuit de nerf lichter wordt. Dat is echt een ontwikkeling van de laatste 24 uur dus denk dat dat met het licht te maken heeft. Weet alleen niet direct of het goed is maar het lijkt iets op ondervoeding (lijkt me sterk met 3EC) of misschien toch een te hoge lichtintensiteit. Ook zie ik de bladeren aan de buitenkant iets naar boven trekken. Ik zie dus wel degelijk een verschil optreden met hogere lichtinensiteit. Misschien ook omdat de temp 2 graden gestegen is. Hij staat nu steeds op 29graden het hele hok rond. Overkill of niet....

 

 

Op de laatste foto zie je een beetje roestig blad bij een stuk of 20 planten. Dit is alleen het onderste blad wat er al aan zat bij de stekkenboer vandaan. Verder is alles nu een egale kleur met iets lichtere nerven, helaas niet goed zichtbaar op de foto, maar kijk zelf maar...

 

 

Foto 1:

Zo heb ik mijn sensorkap probleem opgelost. Gewoon een mondkapje. Ziet er een stuk netter uit en nu klopt de temp beter met de geijkte temperatuur meter. Bij de opti heb ik er nog een stukje anti-detectie folie overheen gedaan want bleek toch nog wat last van stralingswarmte. Misschien was zwart/wit folie beter maar heb ik niet :lol:

 

gallery_31853_16195_2162059.jpg

 

gallery_31853_16195_825748.jpg

 

gallery_31853_16195_3228255.jpg

 

Onderste blad met roest:

gallery_31853_16195_4526179.jpg

 

 

vergeet niet een foto te posten, misschien is t overkill of is er een ander probleem en kunnen we je niet helpen.

 

Je inbox is vol!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

bladprob lijkt wel op een kalkprob imo ,hergebruikte aarde misschien?

of gewoon voedingswater over je blad laten lopen?

lees hier iets van redelijk hoge EC, denk niet dat u planten wild zijn van een douche met dat soort water :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen hergebruikte aarde. Het zou inderdaad voedingswater over die onderste bladeren kunnen zijn!

 

DIe watergift van 1L was overigens net wat te veel want tensio stond na de lichtperiode nog steeds op 40-60. Ietsjes minder dus..

 

We zitten nu week 2 (dag8) bloei en ze zijn ongeveer 55cm hoog.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

inbox weer leeg gemaakt, sry je bent niet de enige die mailt hahahah

 

ziet er beter uit, blaadjes staan nu beter, zie je dat ook nu? minder bolgekruld maar gewoon recht.

 

onderste blaadje niet druk om maken, is nix.

als t geheel maar goed is, onderste laat ze toch afsterven dus stopt ze al t vuil in, net als zweten/plassen/poepen bij ons.

 

ga zo door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dan knallen we nu de co2 omhoog! 800ppm als het klimaat het houdt! BAM!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
pol adviseert (en ik ga met hem mee) het hoge ec en de lampen op boost in die weken ivm de strek die de amnezen door maken.

dan druk je de planten zo erg dat ze geen strek hebben en dus de beste opbouw hebben voor een grote aan 1 gesloten hoofdtop.

 

heeft goed gewerkt !! mooie internode afstand.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op naar de 5 kilo.

 

Veel succes. :lol: ;) :( :D

 

 

Thnx prettig :D Als we richting 4 gaan spring ik al een gat in de lucht :D

 

@ 3.0; internode afstand was beter inderdaad maar ze zijn nu in 1 dag toch nog 15cm omhoog geschoten. Zonder co2, hoogste lichtintensiteit en ook een EC van 3.0. Misschien nog geen reden tot paniek maar ik denk dat er straks wel wat extra manipulatie van de hoogte nodig is.

 

Het klimaat was helaas ook niet te houden met 800ppm en 1150watt. Ik heb eerst twee lampen naar 1000watt gedraaid maar toen schoot de temp naar 31-32 graden. Lampen moeten waarschijnlijk terug naar 1000watt als ik de co2 er bij wil houden. klimaatverandering in het klein. Problemen beginnen te komen.

 

EDIT:

Roofwants preventief uitgezet.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goed dan knallen we nu de co2 omhoog! 800ppm als het klimaat het houdt! BAM!

 

Co2 stimuleer toch ook de groei... als je al inzit over je hoogte niet zo slim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, you're right.. Working on it...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

aiaiai die groeien zeker nog 10 dagen door.

 

ik zou iig al beginnen met de uitschieters(als je ze hebt) een knakje te geven zodat je de lampen niet al te snel hoger hoeft te hangen.

 

en die strek kan ook door de temp komen. liever iets minder licht dan en een lagere temperatuur als ze gaan strekken.

 

wat je ook kan doen is een hpi lamp in het midden hangen ff voor een weekje. daar zit meer blauw licht in en remt de strek.

 

ik zou in ieder geval wel actie ondernemen voordat het te laat is

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, of ff 2 dagen donker.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang leve de celremmer!

Ideaal in een tent of met gebrek aan hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: ;) Had je ook getopt? (geen zin om terug te lezen) Lijkt van niet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik met deze bezetting en dagen groei ook niet doen, krijg je alsnog strek door dat het te vol raakt en ze gaan schieten naar het licht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alles getopt inderdaad, heb toen alleen de grotere planten getopt. Volgende keer ook sowieso minder voorgroeien..

 

Co2 gaat weer naar beneden, licht weer omhoog. Nu eerst maar knakken en regulator er in. Ik heb geen ervaring met regulator, ik hoorde iemand iets zeggen over dubbele dosering om de strek tegen te gaan?

 

Twee dagen donker en celremmer staan me beiden ook wel aan. Heb met geen van beiden ervaring dus eerst maar eens knakken (eerst maar eens opzoeken hoe dat moet).

 

 

Ik kan alleen niet verklaren waar deze explosieve groei opeens vandaan komt! Dit was nog één dag voor de co2! Enige wat ik kan verzinnen is dat ik ze meer water heb gegeven dan normaal?! En dat misschien de temp 2 graden omhoog is gegaan doordat ik de vsa op 1150 zette.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer. maar ongetopt en korte internodes kunnen wel interessante plaatjes gaan opleveren met deze bak licht er boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...