Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

klopt, met amnesia en 1000 watters zou ik altijd op een lengte van 1 meter ongeveer mikken.

de diepte die het licht haalt door de 1000 watt en het open bladerdek van de amnees geeft een beter resultaat dan een dicht veld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap t probleem niet, hoe hoog zijn ze nu tot de lamp?

 

Gewoon knakken als ze te hoog worden, kun je zelf je hoogte bepalen toch :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afstand is nu zo'n 75cm recht onder de lamp in holle opstelling. Ik kan nog 10cm omhoog. Dan zitten ze aan de buizen van de tent. Een beetje zelfstudie met begeleiding met osmose verhaal heeft me gisteren doen besluiten een nóg hogere EC (4.0) eenmalig te geven om de groei te stoppen. Knakken nooit gedaan dus daar moet ik me dan nog even in verdiepen. Celremmer ook nooit gebruikt. Ik heb geen idee welke van die beide opties het beste is dus denk dat ik eerst maar eens moet leren knakken als ze straks te hoog worden. Is er ook een bepaalde tijd waarin je moet knakken? Eerste 2/3 weken bloei bijvoorbeeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongeveer een dag of 2 voor de groei stopt niet meer knakken dan hersteld alles zich nog mooi...

uiteraard kan je zelfs nog knakken als de bloei er al in zit, maar je wil natuurlijk dat alle energie dan naar de toppen gaat en je hebt kans dat je hem moet ondersteunen als je dan nog knakt...

 

maar knakken zelf is echt dood simpel en kan je als je ''voorzichtig'' bent niet echt fout doen..

grote voordeel is natuurlijk dat je de takken naar de open delen kan sturen wat een voller veld geeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, thx! Ik schrijf het op..

 

Statusupdate. Alle lampen staan nog op turbo functie en co2 op 600ppm. Daarmee kan ik de temp op 30-31 graden houden. Omdat dit toch iets te warm is geef ik regulator mee, heb niet het idee dat de planten het nu te warm hebben. Ze voelen nog koel aan.

 

Nachttemp komt niet lager dan 21-22 graden. Is niet echt bevorderlijk voor de groei van de plant maar ik wil de opti niet gebruiken in de nacht nu.

 

Ik heb even foto's met de lichten aan...

 

gallery_31853_16195_4780513.jpg

 

gallery_31853_16195_675680.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vol zat idd, de temperaturen kunnen ze nu wel hebben, tis aan het in de volle bloei minder wenselijk.

Verder zie ik idd wel wat strak, maar zou ik pas aan het einde van de groei aan het knakken slaan, anders wordt het wellicht te druk in deze bezetting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder zie ik idd wel wat strak, maar zou ik pas aan het einde van de groei aan het knakken slaan, anders wordt het wellicht te druk in deze bezetting.

 

Zijtakken kan je er altijd nog afknippen t/m week 3 bloei, hoofdtoppen niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vol zat idd, de temperaturen kunnen ze nu wel hebben, tis aan het in de volle bloei minder wenselijk.

Verder zie ik idd wel wat strak, maar zou ik pas aan het einde van de groei aan het knakken slaan, anders wordt het wellicht te druk in deze bezetting.

 

Deze hoge lichtintensiteit is ook alleen bedoeld voor deze fase dat houd ik nog 1/2 weken vol. In die tijd houd ik de regulator nog even aan, daarna gaan de lampen op 1000watt en valt de temp sowieso naar 29 graden en co2 op 800ppm.

 

Knakken doe ik voorlopig nog niet. Die EC van 4 heeft de groei flink geremd. De lampen kunnen ook nog 10cm omhoog. Daarbij kan ik hol gaan kweken dus als er al geknakt moet worden dan zal dat niet veel zijn verwacht ik.

 

Luchtvochtigheid begint ook omhoog te krabbelen (55%). Mocht dat in week 4/5 nog niet zijn wat het moet zijn dan gaat de luchtbevochtiger aan.

 

Mooi vol toch gaat goed komen ;)

 

Daar werk ik inderdaad hard voor en met alle hulp hier lukt dat vast! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec iets naar beneden nu, dan kunnen ze wat meer verdampen.

 

als t goed is kunnen de lampen dan weer wat hoger.

 

dwarrelen de blaadjes een beetje dmv fan oid?

er moet wel enige luchtstroom zijn om hun vocht te verliezen.

 

strek valt mee hoor, je moet kijken tussen internode en internode, daar zit max maar enkele cm tussen.

 

 

geen takken gaan afknippen hoor, dat is echt zonde, die 1000w komen diep genoeg, zeker met dat smalle blad van amnees.

 

de grootste zou ik al knakken nu, ze herstellen snel en zo hou je de boel een beetje gelijk.

knakken in de bloei is zonde.

 

zal nog wel zo'n 30cm bijkomen denk ik.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
strek valt mee hoor, je moet kijken tussen internode en internode, daar zit max maar enkele cm tussen.

 

De afstand tussen 2 nodes heet toch "internode" ?

snap natuurlijk wel wat je bedoeld maar om ff correct te blijven natuurlijk ;)

 

Verder goeie tips :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statusupdate dag 21 week 3

 

Er is het een en ander gebeurd afgelopen dagen. Helaas is mijn co2 sensor kapot gegaan dus zit al 4 dagen zonder co2. Ik hoop begin week 4 de sensor terug te hebben B) Ik heb de boel geknakt, had het nooit eerder gedaan en heb het idee dat ik het iets grof heb gedaan bij sommigen (zie foto).

 

PH 5.5

EC 2.8 -> gaat nu naar beneden

Temp 29/21

Rh 40%

Lampen staan op 1000watt (boost werd te warm)

Planttemp is goed (23-25 graden), VPD door lage rh% iets aan de hoge kant.

 

gallery_31853_16195_154325.jpg

 

gallery_31853_16195_1453757.jpg

 

gallery_31853_16195_5858750.jpg

 

gallery_31853_16195_2290937.jpg

 

gallery_31853_16195_1230357.jpg

 

 

 

TE HARD GEKNAKT?

gallery_31853_16195_897711.jpg

 

 

Any thoughts are welcome...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor perfect geknakt ! B)

 

Zitten zeker een paar gestrekte, bij maar is mooi vol gaat helemaal goed komen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
B) de eerste paar keren schrok ik ook van m`n knakken, geen paniek Box. :lol:
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit cityboxer. Kan het licht ook nog een beetje doordringen?

 

Knakken lijkt me helemaal goed gegaan; ik heb dikwijls een losse hoofdtop in mn hand gehad met amnees. Niets voor mij B) PP ging beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de positieve reacties. Ik had inderdaad niet verwacht dat dat knakken zo bruut zou gaan ;) Maar het lijkt alsof ze gewoon nog steeds gelukkig zijn. Battered wife syndrome? Ik was bij sommige planten zo bang dat ik ze had onthoofd dat ik ze verstevigde met duc-dape B)

 

Het zit inderdaad ook vol, helemaal na het knakken. Ben benieuwd hoe veel de zijtakken etc deze derde week nog groeien want ik hou wel van een beetje hoogte verschil zodat het licht overal een beetje komt.

 

Alleen jammer van die co2 :lol: Het idee was immers juist om het vroeger dan normaal in te zetten (week 2) en nu wordt het waarschijnlijk week 4 als die mensen van Opticlimate een beetje opschieten. Weet iemand wat dit met planten doet als je ze eerst een week co2 geeft en daarna het wer weg haalt om vervolgens er weer mee door te gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapote co2 sensor dimlux blijkt heel vaak voor te komen ! ik heb er gelukkig nog geen last mee, maar ben nu over gestapt op een ander merkje .

 

Wisselen ze dat niet gewoon om dan, dat je gelijk kan starten city ?

 

veel suc6 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn er mee bezig. Ik had gehoopt vandaag weer voorzien te zijn maar helaas duurt het iets langer B) Ik ken de problemen van de dimlux co2 sensor niet. Ik zag wel dat ze bij PUK ook een andere, duurdere co2 sensor verkopen. Weet niet of dat dat iets mee te maken heeft. Techgrow CO2 Controller T1

 

Ik heb ook nog de oude versie, nieuwe versie heeft een klein display er op zag ik. Ik weet alleen niet of ze dat lichtcel probleem ook op hebben gelost. Beetje jammer , had er nog maar één rondje mee gedraaid.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja puk weet daar alles van ! en dat is ook de reden dat ze nu de techgrow verkopen. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventjes een paar gedachtenspinsels op deze zaterdagavond. Het is grappig, Racker raadde mij aan me te verdiepen in het osmose verhaal. Conclusie van deze theorie is dat wanneer je hoge EC geeft de planten minder hard groeien omdat er minder celspanning opgebouwd wordt (conclusie er achter is zelfstudie, wil je het snappen? STUDEREN). Ik heb nu steeds een hoge EC gegeven (ook op aanraden van Pol), toen ik bang was voor strekken zelfs een EC van 4 gegeven en daarna weer 3EC. Ik wist niet zeker of dit werkte, ondanks mijn net bestudeerde theorie omtrent osmose. Nu heb ik één maal voeding gegeven volgens schema (week 3, 2.0EC) en nu schieten ze direct weer in de hoogte. Celremmer en regulator lijken niet nodig om internode afstand beperkt te houden in een tent, gewoon gebruik maken van diffusie en osmose. Bovendien gaat het er ook nog eens heel erg gezond en donkergroen door uit zien.

 

 

Ben benieuwd waar dit heen gaat. Nog een week of 6...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statusupdate:

 

Week 4, dag 28:

Co2 is er vandaag, heb gratis een nieuwe gekregen, zonder problemen, zonder vragen. Goede service.

 

Hij is er op dag 28 pas in gekomen. Hoop niet dat dit erg nadelig is. Planten schieten nog steeds wel de hoogte in.

 

Ppm: 800

Temp: 29.5/21

Rh%: 50

VPD: 1.0-1.10

4x1000watt

EC: 2.4 (iedere week 0.2 naar beneden)

PH: 5.5-5.8

 

gallery_31853_16195_1461300.jpg

 

gallery_31853_16195_4968667.jpg

 

gallery_31853_16195_3130636.jpg

 

gallery_31853_16195_4584901.jpg

 

gallery_31853_16195_4957171.jpg

 

 

Greetz,

 

CB

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi open niet te veel blad B)

 

Denk dat je een mooie ronde draai .

 

gallery_30062_13156_1200705.jpg

 

We gaan gelijk op :lol: 27 dagen 12/12

 

Caseyjones Uk cut ......

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

City, je hebt ze mooi van kleur, en ondanks enige strek zie je bovenin toch een redelijke aansluiting in topvorming.

De aankomende weken gaan uitwijzen hoe groot de toppen gaan worden.

 

Podhead, is dat de True Cannablis cut?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Caseyjones Uk cut ......

 

Ik heb me veel verdiept in de cj, maar de uk cut bestaat niet B)

 

Ziet er prima uit city, alleen je zakt te snel met je voeding, ne moet op 2 uitkomen niet op 0

De rede dat je nu nog teveel hoogte pakt is oa dat je telaat bent gaan knakken, maar momt goed hoor, want ziet er netjes uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...