Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

ok en uniformiteit, licht wat je op de wand gooit, en dusdanig hoge concentraties licht dat het rendement minder wordt, daar gaat het vooral niet om?

 

6x660w over 4x1000 any day. ik wilde, en wil het nogsteeds niet persoonlijk maken, weet niet waar je dat vandaan haalt. maar door op de "dimlux" in te gaan, geef je aan dat je me niet snapte of niet wilde snappen.

 

het gaat er ook niet om dat je de 1000 watt tot 1150 kan boosten, je kan ook meer 600 w lampen ophangen. dat was niet de strekking van mn opmerking.

 

wil dr geen heel punt van maken, just a sidenote. ik vind 4 van die lampen niet optimaal tot zn recht komen in zon tent. thats all. desalnietemin zul je niks te klagen hebben met dit lichtgeweld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaat wel goedkomen zo te zien. mooi gevuld die tent. ;)

 

Wat betreft die 1000Watters: 4 x 1000Watt zou inderdaad beter tot zijn recht komen op bv 3X3 meter.

 

maar ik denk niet dat je er in deze tent meer af zou halen met 6x600.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie trouwens net dat ook de 400volt 600 watt lamp, de beste lamp voor de dimlux, 1120umol geeft. Als je 1120 deelt door 660watt dan heb je het aantal umol per watt. En dat is in dit geval 1.70 umol per watt afgerond. Dat tegenover 2.07umol/watt.

 

Dan nog even de rekensom:

 

Dimlux: 6x1120= 6720umol

Gavita 1000DE: 4x2078=8312

 

Dat is 1600umol meer met 4x1000DE dan de 6xDimlux 400volt.

 

Hier de laatste data van Philips met de plus versie van de 600W 400V http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&am....52434380,d.ZGU

Als de efficiëntie wordt berekend deel je de output van de lamp door het nominaal vermogen dus niet bij boost 660W. De boost van de Dimlux is overigens 690Watt.

De 1000W DE blijft de winnaar op het gebied van efficiëntie en dan ook de hoogste output.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier de laatste data van Philips met de plus versie van de 600W 400V http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&am....52434380,d.ZGU

Als de efficiëntie wordt berekend deel je de output van de lamp door het nominaal vermogen dus niet bij boost 660W. De boost van de Dimlux is overigens 690Watt.

De 1000W DE blijft de winnaar op het gebied van efficiëntie en dan ook de hoogste output.

 

Mvg,

Limit

 

Oké de 600watt versie is dus ook verbeterd. Maar de einduitslag blijft hetzelfde.

 

 

Gaat lekker zien en mooi groen uit !!

 

Thnx Podhead!

 

Wat betreft die 1000Watters: 4 x 1000Watt zou inderdaad beter tot zijn recht komen op bv 3X3 meter.

 

Vandaag laatste dag groei, dan hebben ze 10 gegroeid -1 dag in het donker vanwege mijn opti afstel fout. Wat zeggen ze? Het hok moet voor 1/3 vol zijn van bovenaanzicht voordat de knop om moet?

 

 

Versie 3.0 wordt de tent er uit en er een hok van maken. Ik wil dan ook direct isoleren (geluid en warmte) dus dat laat nog even op zich wachten. In dat geval heb ik inderdaad 3x3x2.5. En dan wel 1150watt blazen!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oké de 600watt versie is dus ook verbeterd. Maar de einduitslag blijft hetzelfde.

 

Hang je er toch een 1000watt dimlux in......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hang je er toch een 1000watt dimlux in......

 

 

Je bedoelt zo'n 1000watt DE lamp in de dimlux? Die optie slaat nergens op? Zoals je in de tabel kon zien is de Gavita 1000DE de lamp vergeleken met andere 1000watters de lamp met de beste umol/watt verhouding. Via de maxi controller wel meer automatische tune mogelijkheden maar ik heb liever de efficientere lamp. Tunen moet ik zelf leren.

 

Met einduitslag bedoel ik dat de Gavita 1000DE het beste scoort op umol/watt.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer mis

 

gallery_10428_14425_1519977.jpg

 

1000watt DE met boost tot 1200watt en de meest reflecterende reflector die er bestaat. Deze heeft een luchtgekoelde ballast, reflector en wordt leverbaar met nanotube die de warmte van de bulb naar elders afvoert.

 

Wordt bedient door de bekende maxi controller.

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wat er op mijn verlanglijstje staat dit jaar..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow wanneer wordt daar meer over bekend?

Ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de warmte van de bulb ergens anders naartoe racker?

 

hij mag wel op temp blijven neem ik aan.

 

wel fijn eindelijk een 1000w die op de dimlux past, zou eens tijd worden ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weer mis

 

Ik zou in mijn vorige poast al het zelfde zeggen als in een ander topic, namelijk dat je anders denkt dan anderen. Maar steeds hetzelfde zeggen heeft geen zin.

 

Maar WEER MIS; nee. Het is een toekomst ding. Want: Is dat ding beschikbaar bij onze GS? Dus laat ik het omdraaien. Prima, doe mij maar zo'n ding in mijn tentje. Gewoon plug en play. De 1000DE is plug en play namelijk dus misschien geen eerlijke verglijking. Ik wil mijn lucht ook wel uit een zakje ontwikkeld door NASA. Je begrijpt waar ik heen wil....

 

 

Neemt niet weg dat iedere technische verbetering welkom is! FUNKY SHIT THNX 4 SHARING!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

best kinky dingetje idd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamptemperatuur is op orde en er is genoeg warmte over voor je gewas als je dat bedoelt. Het staat de kweker ook vrij om de warmte naar buiten, of weer naar binnen te blazen.

 

Maar nu vervuil ik het topic wel heel erg. Terug naar de orde van de dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ir kun je ook niet wegzuigen :)

 

ik zie t al op de foto, de bulb wordt passief gekoeld, met een aktief afzuigsysteem naast de kap, ook de enige manier hoe t kan..... slim :P

 

ik neem aan dat er met een ir camera is getest wat de juiste afzuigsnelheid is?

anders zuig je gewoon veel lucht af bij de lamp............ nix mis mee maar als je t goed wilt doen moet je t ook goed doen. ookalisditineenkleinereopstellingverwaarloosbaar...

 

kap is een mooie copie van gavita, prijs iets beter? onder de 400 euro?

 

leuk hoor de nieuwe tech.................. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kap is een mooie copie van gavita, prijs iets beter? onder de 400 euro?

 

Haha, nee Pol, dat lijkt maar zo. klik Niks mis met een gavita hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet teveel naar de RH% kijken. Probeer zo snel mogelijk de lichtintensiteit te verhogen! (maar wel met belijdt) Het gewas past zich aan, aan zijn omgeving.

 

Wattage staat inmiddels op 825watt, 70cm afstand. RH% is 55-60. Ik heb de luchtbevochtiger ook aan staan. Is deze RH% niet te laag dan? En als de plant zich aanpast kan ik dan ook niet beter de luchtbevochtiger gewoon uit zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal heb je die idd niet nodig. Heeft meer na- als voordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk iemand die t snapt......Goed bezig. RH% te laag? 50/60% is toch prima?

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eindelijk iemand die t snapt......

 

I'm a student of the game. Jij hebt mij de vorige keer uitgelegd dat vernevelaars bijna niet werken icm opti. Dus ik heb gezocht naar iets wat wel zou moeten werken. Dit dus.

 

Het rh%/vpd verhaal is me blijkbaar toch niet helemaal duidelijk. Ik heb uit mijn vorige rondje de volgende dingen geleerd hier over:

 

Gegeven1:

Ik had destijds een te lage rh% waardoor mijn VPD net niet binnen de gewenste waarden viel. Vernevelaar had geen zin. Ik heb me hier dood aan geergerd dus nu het hierboven genoemde apparaat gehaald. Mijn rh% was toen ook rond 55-60%. Dat was toen duidelijk te laag.

 

Gegeven 2:

Nu heb ik hetzelfde probleem. De planten zijn nog jong (4 dagen bloei) en jij zegt ze passen zich nog wel aan. De rh% MET bevochtiger hetzelfde als de vorige keer, toch zeg jij dat die prima is.

 

Daar heb ik drie vragen over

 

Vraag 1:

Ik gok dat jij zegt dat de rh% nu goed genoeg is omdat de planten nu toch jong zijn en zich wel aanpassen. Tot wanneer passen ze zich aan en dus tot wanneer is dit rh% dan nog acceptabel?

 

Vraag 2:

Als ze zich toch aanpassen, dan kan ik net zo goed de luchtbevochtiger nu uit zetten, dan leren ze zelf meer verdampen. Of belemmert dat de ontwikkeling?

 

Vraag 3:

Ik weet van de vorige keer dat met de omgevingstemperatuur van toen, en de bladtemperatuur van toen dat ik toen minimaal rh 73% nodig had voor een goede VPD. Als jij zegt dat het in het begin niet erg is om een rh% van 55-60 te hebben, wanneer moet ik hem dan wel op die 73% (ongeveer) krijgen?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plant leer je niet echt iets, een plant past zich aan aan omstandigheden.

 

gewoon omhoog met de lampen, rh moet je niet teveel naar kijken, alleen in t begin en laatste 2 weken ivm rot.

 

als de planten t niet aankunnen kun je dit zo zien aan t blad, hou er rekening mee dat bij een hoge rv% ze minder goed verdampen, dus bij stekken met weinig wortel kan dit problemen geven, nu wil je knallen, dus lampen omhoog en rv van secundair belang.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn mening is dat je niet teveel kan en mag sturen zolang de plant zich nog aanpast. Jij past wat aan, de plant volgt, jij past weer wat aan en de plant volgt weer enz enz.

 

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je alles maar kan laten zoals het is. Je waardes moeten wel binnen een bepaald bereik blijven. Wat de RH% betreft zal dat ergens tussen de 40 en 70% zitten. Temp ergens tussen de 29 en 27gr.

 

De plant past zich aan zolang hij nieuwe blaadjes maakt. Na een week of 4/5 doet hij dat nauwelijks meer. Hij maakt dan immers bloemen. DAN is het belangrijk om bij te sturen als je waardes buiten proportie zijn. Daarom vpd, dan kun je ongeveer zien wat er zich afspeelt en dan kan jou bevochtiger ook eventueel bijspringen als je veel wattage per m2 hebt.

 

Voor de rest sluit ik me bij Pol aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie zijn niet de minst ervaren forumleden dus ik neem jullie advies graag aan. Nu eerste week bloei tot week 4/5 kan de luchtbevochtiger uit dus. Tenminste als hij maar boven de 40% blijft. Bedankt. :)

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn allemaal students of the game City. Maar daar kom je over een jaar of 20 wel achter :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...