Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

Ik werk als volgt. Eerste 2 dagen maar helft lampen aan en opti uit. Dan heb ik een lucht bevochtiger aanstaan. Dag 4 alle lampen aan hoogste stand. Vanaf dan opticlimate aan en luchtbevochtiger weg.

 

Dit doe ik puur en alleen om mijn stekjes beter aan te laten slaan. Heb zo minder uitvallers.

 

Uiteraard anders als je extern voorgroeit.

 

Mijn rv zit altijd rond dr 55 gedurende de ronde.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je waardes moeten wel binnen een bepaald bereik blijven. Wat de RH% betreft zal dat ergens tussen de 40 en 70% zitten. Temp ergens tussen de 29 en 27gr.

 

Ik heb me duidelijk druk gemaakt over de verkeerde dingen. Opti kan namelijk de temperatuur niet houden als alles op 1000watt staat. Hij staat op maximaal vermogen 1.3kpa en hij kan de temp op zijn laagst op 30gr krijgen. Heb nu 2 op 1000watt en 2 op 825watt staan. Dan blijft de temp net op 29gr :P

 

 

we zijn oud he racker :)

 

Blij om zijn :)

 

Ik werk als volgt. Eerste 2 dagen maar helft lampen aan en opti uit.

 

Heb de groei al gehad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een dimlux hebt zet je alle lampen aan. Je zet de dimtemperatuur laag en de OC temp hoog. Je RH% stijgt dan en de temp wordt geregeld door de lampen/maxicontroller. Als alles aangeslagen is zo snel mogelijk de dimtemperatuur verhogen en de OC temp verlagen tot de gebruikelijke waarde.

 

Een datalogger geeft inzicht in waarmee je bezig bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met stekken ook moeite om de temperatuur onder de 30 graden te houden, zodra er meer blad aan de planten komt geen enkel probleem meer.

Vandaar dat mijn volgende investering inderdaad de dimluxen gaan worden ivm automatisch dimmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat probleem ook prutser. Ga ze ook binnekort kopen. Ga jij dan voor de nieuwste uitvoering kappen die snel uitkomen?

 

Dimlux xtreme evsa is sowieso super materiaal en ziet er nog prachtig uit ook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Dimlux technologie is mooi. Ik vergelijk het altijd met een Chinese auto die de meeste kracht en precisie uit zijn computerbesturing haalt. De computer chip van zo'n auto tuned alles en met een lichte motor toch veel horsepower. De Gavita lampen zijn meer de Amerkaanse muscle car, zware motor, minder computersturing. Ik snap jullie overweging om de Dimlux te nemen omdat alles automatisch gaat. Maar zoals al eerder gezegd is de Gavita nu nog de meeste efficiënte lamp in umol per watt. Enige nadeel is dat je dan zelf aan de knopjes moet draaien om hem te dimmen indien nodig. Maar dat is ook in twee tellen klaar.

 

Zoals ik al eerder zei lukt het mij nu om twee op 825watt en twee op 1000watt te zetten. Dat moet ik dan iedere dag even omwisselen. Duurt 10 seconden. Denk dat ik over een paar dagen al drie op 1000watt kan draaien en daarna alles op 1000watt. Het is alleen even sleutelen, maar zo lang ik geen loodsen vol heb hangen is mij dat wel waard. Denk dat als straks die nanotubes komen het een ander verhaal wordt, tot die tijd blijf ik Gavita/Philips 1000DE fan.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cityboxer

 

De Dimlux 600W 400V EL is al 3jaar lang de enigste dimbare en te boosten 400V EL ballast die de Greenpower 600W EL lamp kan aansturen. Sinds 1,5 jaar is er ook al een versie met dimknop die zowel stand alone als met de controller kan worden gebruikt.

 

Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds de enigste dimbare ballast die de 600W EL 400V lamp van Philips kan aansturen. Meer muscle en umol/W als dit is er niet in het 600W segment. Bij boost neemt de efficiëntie namelijk nog extra toe.

 

De controller hoeft niet gebruikt te worden het is een optie en wordt in eigen beheer ontwikkeld en in NL gemaakt, niets Chinees aan. Beetje een lullig vergelijk voor iets wat zo uniek is en ook nog in NL gemaakt wordt.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik wil zsm de nieuwe dimluxen, zodra de financien het toelaten, scheelt me ook gewoon 58 stekjes elke keer, dus minder planten onder zelfde wattage als nu.

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beetje een lullig vergelijk voor iets wat zo uniek is en ook nog in NL gemaakt wordt.

 

Mvg,

Limit

 

EDIT: Ik bedoelde Aziatisch, Prutser zegt terecht dat die auto's Japans zijn niet Chinees. Die zonnepanelen en iPhones komen wel uit China overigens :)

 

Juist door die eerder genoemde computergestuurde gefinetunde systemen kunnen ze met een lichtere motor net zo veel kracht op de wielen overbrengen. Niets minderwaardigs aan. Sterker nog; die Amerikaanse muscle car is minder geavanceerd. Wel een sterkere motor. Volgens mij worden Apple iPhones ook gewoon in China gemaakt. Ze zijn goed in technologie. Er wordt ook veel imitatie spul in China gemaakt wat van inferieure kwaliteit is, maar dat heb ik niet benoemd. Meeste zonnepanelen kwamen ook gewoon uit China de laatste jaren. Europese bedrijven kunnen daar niet mee concurreren. Dat is je eigen invulling dus daarvoor kan ik geen excuses aanbieden. Ik zeg je alleen hierbij dat ik niet refereerde inferieur toen ik sprak over China.

 

Mijn standpunt was/is deze. De belangrijkste reden om die Gavita/Philips 1000DE lamp te willen hebben is de umol/watt verhouding. Dat in combinatie met de mogelijkheid om handmatig lichtsterkte te veranderen. Ik geef in mijn vorige post ook al aan dat de Dimlux veel mogelijkheden heeft in combinatie met de maxi controller die de Gavita's niet hebben. Als straks de nieuwe Dimlux lampen met nanotube en betere umol/watt verhouding mogelijk in combinatie met opti, dan stap ik daar ook op over als hetgeen wat wat je voorspelde in het andere topic waargemaakt kan worden. Maar nu nog niet.

 

 

EDIT:

Dimlux vind ik een mooi product, en helemaal omdat het op Nederlandse bodem gecreëerd wordt. Zou graag hebben dat al het goede op wietgebied uit Nederland komt. Niet alleen het eindproduct maar ook de technologie en kennis.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bedoelt japans, chinese auto's enzo is echt troep.

 

Ja je hebt gelijkt, ik bedoelde Aziatische.

 

Ook is deze hele discussie :) maar omdat men begint over die Dimluxen ging ik mee in de discussie. Maar dat is beter ergens anders :P

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar zijn ze wel snel met de technologie.

zo heeft zuid-korea gemiddeld de snelste internet verbinding ter wereld.

 

maaruh... hoe staat het ervoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, statusupdate dag 4 bloei:

 

Ik heb gisteren voor het eerst water gegeven na de verpotting. Ik heb toen de nieuwe potten ingewaterd met de voorgeschreven EC van 1.4. Ik ga nog even door met kleine hoeveelheden water geven met hogere EC (2.4) vlak bij de plant iedere dag. Grotere waterbeurten doe ik wel lagere EC. Zo krijg ik (volgens mijn theorie) niet een ophoping van voeding onderin de pot omdat de wortels daar nog niet bij kunnen. Ik pak hier zo het voordeel van Pol zijn theorie (hoge EC in het begin) want die heeft bij mij gewerkt en wil tegelijk voorkomen waar Prutser voor waarschuwt (verbrande bladeren). Ik wil hier mee door gaan tot week 2/3 bloei. EDIT: PH doe ik nu 5.6.

 

29 graden met de lampen twee op 825 en twee op 1000watt (dit wissel ik dagelijks om) omdat de opti het nog niet kan koelen als alles op 1000watt staat. Ik verwacht dat over een paar dagen alle lampen op 1000watt kunnen

Luchtbevochtiger vandaag uit.

 

Vanavond of morgen volgen foto's.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens naar de internode afstand... Verder zijn ze iets lichter geworden, waarschijnlijk door die lage inwater EC bij verpotting. Komt nu vast weer bij door hogere EC en dat zal de groei ook iets afremmen hoop ik.

 

gallery_31853_16195_7689175.jpg

 

gallery_31853_16195_2773953.jpg

 

gallery_31853_16195_1977376.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt allemaal wel mee hoor met die internode afstand vind ik.

ze zijn wel wat licht van kleur inderdaad. maar komt dat door het licht of...?

foto 2 lijken ze wel groener.

 

grts ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn in het echt ook lichter dan dat ze voorheen waren. Zie trouwens wel dat er een stuk of 9 tussen zitten die donkerder zijn dan de anderen. Denk dat dat nu zo wel bijtrekt als ze weer meer voeding krijgen.

 

Alle lampen staan inmiddels ook op 1000watt. Geijkte thermometer geeft op het laagste punt 26.3 en hoogste 27.8 aan aan. Denk dat ze gisteren gewoon echt nodig water moesten hebben en daardoor minder verdampten en dus minder koelden. Dat is mijn eigen theorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ze ze iets droger kweken dan je nu kweekt als je lage ec aanhoud.

anders zouden ze nog wel eens langer dan een meter kunnen worden.

 

en wat voor voeding geef je ze mee? groei of bloei of een mix?

 

maar voor de rest mooie grote bladeren en ik denk dat de 1000Watters heel mooi tot hun recht gaan komen hier,(mits de planten niet te ver doorgroeien)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic dit....

 

Veel water+lage ec = lage wortel ec= hoge worteldruk>celstrekking.

 

Weinig water+hoge ec doet het tegenovergestelde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja we moeten het er ff inbranden bij cityboxer anders zien we straks door het bomen het topic niet meer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee is juist die hoge EC aanhouden en iedere dag water geven om de plant heen (niet eens per 3 dagen veel water zodat het zakt naar de bodem en daar blijft hangen). Dat is de veel water + hoge EC variant. Zoals ik zei was ik van plan dat door te zetten tot week 2/3 bloei, als de groei er uit raakt. Dan de EC terug naar schema van PUK (ongeveer). Maar goed dit is mijn eigen probeersel, als je denkt dat dit niet werkt laat maar horen. Ik neem alles mee zoals jullie weten, al neem ik het niet altijd 1 op 1 over :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat als je gewoon vrij rustig bent met alles.. gewone ec (bv de helft of 3/4 van aanbevolen op de fles) gewoon hoeveelheid water (tensio's) en je bent rustig met je ppm.. en je houd je klimaat in orde met alle technische snufjes..dat je dan stabiel gewoon erg mooie wiet kweekt met goede opbrengst.. Als je teveel aan alle variabele gaat klote/sturen..dan kan je het jezelf vrij lastig maken (met kans op record oogst, of een flinke misser) (wat niet weg neemt dat de gegeven info natuurlijk top is, en leerzaam voor iedereen, no offence)

plantjes staan er toch mooi bij, beetje licht van kleur, maar dat trekt wel bij.

Het enige wat ik wel zou doen is je startblokje met aarde bedekken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het enige wat ik wel zou doen is je startblokje met aarde bedekken..

 

Waarom startblokjes bedekken?

 

 

 

En je hebt gelijk mbt de stabiele opbrengst, Lion zei hetzelfde. Misschien is dat ook het beste als je nog niet weet wat je doet. Tegelijk is een record oogst of complete misser veel leerzamer. Ik had mezelf voorgenomen het standaard programma te volgen maar... Ik wil lopen voordat ik kan kruipen :)

 

Ik hoop natuurlijk dat ik aan het eind kan zeggen dat het het waard was. Als het niet zo is dan zal ik het eerlijk toegeven MRT en Lion! Blijf vooral zeggen wat je denkt, dan blijf ik tenminste een beetje met voeten in de aarde :P

 

Hoe meer anders denkenden, hoe beter.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statusupdate dag 6 bloei:

 

Kleur is aardig bijgekomen zoals jullie kunnen zien. Toen de lampen aangingen stonden de tensio's tussen 120-160. Toen water gegeven en net voordat de lampen uitgingen stonden ze alweer op 100-120. Iedere dag beetje water geven dus. Idee is tussen 60-120 houden (vochtig genoeg icm hoge EC?).

 

EC: 2.4 (bloeivoeding)

PH: 5.8

4x 1000 watt

Temp 27/20

Rh 45%

 

Zijaanzicht:

gallery_31853_16195_7521261.jpg

 

gallery_31853_16195_1998084.jpg

 

 

Bovenaanzicht:

gallery_31853_16195_3360610.jpg

 

gallery_31853_16195_5006853.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...