Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

mooi groen :) mooie internode afstand!

ik heb, als ik me startblokjes niet onder de aarde stop, vaak dat ze erg uitdrogen, en dan gaan barsten en bij mij kwam dat de steel (waar die het blokje ingaat) niet ten goede.. beetje rot achtig schimmel wit spul achtig iets...Zag er iig niet fijn uit en kan een broeiplek zijn. (een kniesoor die er op let hoor, maar toch..)

keep it green!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan wel beter nu zo te zien(kortere internode afstand bovenin)

dan zullen de onderste takken nu ook mee naar boven komen denk ik.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleur is idd beter geworden, wel de tips die Noob aangaf.

De aanpak maakt me benieuwd naar de volgende update, die gaat nl meer duidelijk maken hoe de planten erover denken.

Aan m`n stoel gekluisterd. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nu voor veilig kies dan gooi de EC omlaag zoals het voedingsschema aangeeft. Maar zolang ik geen gekke dingen zie blijf ik deze EC aahouden zolang de groei duurt. Dus tot week 3 maximaal van de bloeiperiode.

 

Welke tips heeft n00b gegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de blad tips (punten) bedoeld hij denk ik die noob aangaf :)

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie toch echt anders dan jullie.

 

ik zie totaal geen verbrande punten door overvoeding of iets dergelijks.

 

ik zie wel dat ze meer licht aankunnen en dat de bovengrond vochtiger kan, ik zie dat ze te weinig co2 krijgen en dat ze te dunne steeltjes aanmaken.

 

 

dus lampen sterker, meer water geven met voeding ec 2,5 tot 3.0, ph 5.5

co2 omhoog, een ven op de planten, en ffe doorknallen tot de topjes opkomen.

 

je hebt al een achterstand, is ook lastig naar verschilende mensen luisteren met een mening, kan niet he, je had en moet keuzes maken.

 

t ene schema van iemand wisselen met omstandigheden van een ander dan gaat op zich prima, maar niet perfect.

 

ik wou nog een duidelijkere overdreven mening geven over verbrande puntjes die er niet zijn, en dat er mensen zijn die ze zien omdat t een tip van pol is.

ik denk dat het duidelijk is hoe ik over hun denk en heb geen zin in een ban, dus laat t hierbij.

 

wat racker zegt klopt in principe gewoon onder juiste omstandigheden.

 

maarja meerdere wegen naar rome he, alleen vlieg ik altijd eerste klas :)

Edited by polletje

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat noob doelde op de 3e foto van onder, daar zie je verbrande bladpunten poll.. :)

 

(edit) maar die zie je nergens anders dus zal wel door een andere reden verbrand zijn..

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch duidelijk geen overvoedingsverbranding, gewoon 1 blaadje wat ergens tegenaan gestoten heeft ofzo waardoor de sapstroom is gebokkeerd waardoot t afsterft.

 

Als dit wordt gezien als verbrande punten is t wel heel slecht gesteld met de hedendaagse kwekers....

 

Hoe verzinnen ze t................

Share this post


Link to post
Share on other sites

met mij is het erg slecht gesteld polletje, wanneer ik 1 verbrand bladpuntje zie, op 1 plant van de 100 gooi ik zelf het ec gelijk naar 0,5 voor alle planten. :) misschien rij ik daarom altijd 2e klas in de trein.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt al een achterstand, is ook lastig naar verschilende mensen luisteren met een mening, kan niet he, je had en moet keuzes maken.

 

Ik heb tot nu toe jouw schema gevolgd op de co2 en het pot inwateren na. Misschien heb ik een fout gemaakt de eerste bloeidagen dat ik te weinig water heb gegeven maar dat was een fout, geen bewuste keus.

 

Co2 ben ik nog een beetje huiverig voor omdat er dan nóg meer verkeerd kan gaan. Ik wil het later wel eens proberen want de apparatuur hangt er toch al en ik draai op aardgas dus niet slepen met flessen, maar ben bang dat ik dan nu alles verneuk door klimaatproblemen etc.

 

 

ik zie wel dat ze meer licht aankunnen en dat de bovengrond vochtiger kan, ik zie dat ze te weinig co2 krijgen en dat ze te dunne steeltjes aanmaken.

 

Ik geef iedere dag water en daarna spray ik de hele bovengrond nog in met de drukspuit. Heb geen idee hoe ik de bovengrond vochtiger kan krijgen zonder tensio waarden te verwaarlozen. EC geef ik steeds 2.4. Gisteren zelfs 3.0. Dat houd ik nog even vast.

 

Dat meer licht verhaal is mij destijds afgeraden door Whazzup, hij heeft toen een berekening gemaakt. Ik heb nu al erg veel licht per m2. Meer licht levert volgens hem alleen maar schade op want mijn lampen hoeven maar 1.2m2 te beschijnen elk en dat doen ze op 70cm afstand, als ik op 1150watt zou zetten dan krijg ik overal pieken van boven de 1500umol plus het klimaat wordt lastiger te controleren. kijk maar eens:

 

70cm 1150watt

gallery_31853_15235_48809.jpg

 

 

Zelfs op 80cm krijg ik bij 1150watt pieken van 1600umol. Uniformiteit wordt wel beter maar kost ook meer stroom (gaat over de meter):

 

80cm 1150watt

gallery_31853_15235_41420.jpg

 

 

Zelfs op 90 cm vliegt hij soms over 1500umol heen, uniformiteit wel weer beter maar zelfde probleem met stroom (en klimaat)

 

90cm 1150watt

gallery_31853_15235_18129.jpg

 

 

 

Polletje; Kun je uitleggen waarom jij er dan anders over denkt?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat lekker hoor city !

 

Kijk naar je planten, en volg ook je gevoel voor een deel .

 

Denk dat pol het niet verkeerd ziet , uit eigen ervaring doe ik nu hetzelfde, en dan blijven ze mooi groen en strekken niet zoveel .

 

 

Volg je graag :)

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie of snap het probleem niet als je de laatste grafiek/foto aan houd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je 150wattx4 extra gebruikt voor dezelfde lichtsterkte bij 1000 watt op 70cm. Die 600 watt extra op 90cm afstand geeft dus geen meerwaarde en levert ook nog eens extra warmte, klimaat wordt dus lastiger te handhaven. 600watt extra stroom over de meter en 600watt extra koelen zonder meerwaarde in lichtopbrengst.

 

EDIT:

Ik kan dus in deze setup dus door de lampen op 70cm te hangen 600watt besparen. Op 90cm beschijnen ze namelijk 1.5m Dat zou wel nut hebben als mijn ruimte 3x3m is, maar omdat mijn ruimte maar 2.4x2.4m is kan de lamp blijven hangen op 70cm en beschijnt dan de gehele tent met z'n vieren. Win dus niks met de lamp omhoog gooien.

Edited by cityboxer
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je gaat lekker hoor city !

Volg je graag :)

 

Thnx Pod! :) Ik probeer graag dingen zodat ik ook snel de spreekwoordelijke eeste klasse vlieg :D

 

Dat proberen kost me nu misschien wat extra moeite en minder opbreng maar leer wel sneller en ik deel mijn val graag met jullie zodat jullie niet dezelfde fout maken haha :P

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polletje; Kun je uitleggen waarom jij er dan anders over denkt?

 

omdat zowel de plant als ik geen rekenmachine bij zich dragen.

 

t is simpel, wanneer een plant laat zien dat ie meer licht kan hebben en ik kan m die optie bieden geef ik m meer licht, zelfde met voeding etc.

 

ik kijk niet naar schema's , ik kijk wat de plant aankan.

op papier en in de praktijk is echt anders.

 

een jong plantje zou geen ec van 5 aankunnen op papier, bij mijlukt t wel....

 

je kan zoveel meer als je weet hoe je t moet aanpakken, t hangt niet alleen van t licht af.

 

grts

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette shit pol maak nog eens zo'n knalverslag met je 1000 watters :P :)

 

I love pioneers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polletje; Kun je uitleggen waarom jij er dan anders over denkt?

 

ik kijk niet naar schema's , ik kijk wat de plant aankan.

je kan zoveel meer als je weet hoe je t moet aanpakken, t hangt niet alleen van t licht af.

 

In dat geval moet ik het toch bij mijn oorspronkelijke aanpak houden mbt het licht, want ik ben niet op dat niveau in staat om te zien wat de plant aan kan... Ik heb wel een rekenmachine nodig... :P

 

Enige wat ik nog wil overwegen is 1150watt en dan iets hoger hangen zodat de uniformiteit iets beter wordt en de zijkanten iets meer licht krijgen want ik zie nu dat die toch een beetje achter blijven. Maar ga niet 1150watt met deze hoogte :)

 

Co2 verhaal wil ik ook nog wel overwegen....

 

I love pioneers

 

Ik ook, maar voorlopig pioneer ik al meer dan ik van plan was.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met amnesia moet je sowieso oppassen met stralingswarmte. Anders gaan ze torentjes bouwen en blijven ze fluffy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou er rekening mee dat wanneer je ze nu laat "wennen" aan meer licht wat ze nu aankunnen ze dit later langer volhouden wanneer je moet dimmen ivm verdampingsproblemen in de volle bloei.

 

 

als je ziet dat ze t later niet aankunnen kun je toch dimmen, neem aan dat je t elke dag checkt.

elke dag meer licht wat ze aankunnen is uiteindelijk een beter resultaat, een paar uur teveel licht laat ze gedeeltelijk stilstaan.

 

je kunt ook spelen met de rv, de co2, dus meer licht minder co2 lagere rv om ze veel te laten zweten etc etc

 

daarom doe ik in t begin alles vol, dan hebben ze t later meer naar hun zin wanneer t er toe doet.

 

succes iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er heel goed uit hoor!

 

... Enne van Polletje kennen we nog wel wat leren lees ik al.

Share this post


Link to post
Share on other sites
daarom doe ik in t begin alles vol, dan hebben ze t later meer naar hun zin wanneer t er toe doet.

 

Klinkt logisch. Logica val ik voor...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met amnesia moet je sowieso oppassen met stralingswarmte. Anders gaan ze torentjes bouwen en blijven ze fluffy

 

Ik heb iedere ronde torentjes(foxtails) maar wel echt hard hard hehe

Denk dat het er ook aan ligt welke strain het is, de een zal er wss beter tegen kunnen dan de ander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je er weer bent SJ. Ik verwacht dat ik nu wel een goede strain heb. Maar afgezien daarvan zal ik in de laatste weken sowieso de temp en wattages dimmen indien nodig. Heb er weinig aan als mijn THC verdampt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...