Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Agent

Celremmer ervaringen

Recommended Posts

Jack jij spuit twee keer volgens mij heeft hij 1 keer gespoten en dan gaan ze iets verder door, dat is het mooie, eerst 1 keer spuiten, groeien ze nog net tever, nog een keer spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik spuit maar een keer, twee keer is te veel dan zie je ook dat er schade optreed bij de planten zoals

gelige vlekkjes en de boven kant van de plant gaat heel raar met zijn bladeren naar binnen krullen wat

volgens mij en mindere opbrengst tot gevolg heeft, aangezien er minder fotosyntese kan plaats vinden

in het bovenste blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeling komt in mijn ervaring alleen voor bij CCC, dit kan een tijdelijk gebrek in het blad laten zien, wat meestal weer wegtrekt. Ik weet echter niet zeker water er in het middel zit. Het kan zelfs een mengsel zijn van verschillende remstoffen, vaak met als doel snel te stoppen dmv CCC en daarna neem Bonzi, het over met een langere nawerking.

Hoeveel en hoe lang een plant doorgroeit hangt heel erg af van een aantal dingen, welke stof zit er in je middel, wat is de eindconcentratie van de bespuiting en op welk moment van de groei of bloei spuit je. Daarnaast reageert elk soort anders en dien je op de juiste wijze te spuiten. Planten mogen niet slap hangen en het middel moet de tijd hebben goed te worden opgenomen, liefst behandelen als de lampen net aan gaan, de planten goed overal nat maken en de vloeistof zo langzaam mogelijk op laten drogen. Liefst lampen op laagste stand en de luchtvochtigheid een uur zo hoog mogelijk houden.

 

Ik weet niet over welke middelen jullie het hebben maar pas op dat je het wel over hetzelfde hebt. CCC breekt snel af en werkt dus ook snel uit. Bonzi echter breekt zeer langzaam af en werkt ook heel lang na. (Dit mag niet in je water terecht komen, ook niet op je folie op een dergelijke manier dat het met water mee weer in je potten kan komen. Want dit werkt door op je huidige maar ook volgende planten. Indien het in je grond komt en je gebruikt deze nog een keer, is er een kans dat het je nieuwe planten remt.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik spuit maar een keer, twee keer is te veel dan zie je ook dat er schade optreed bij de planten zoals

gelige vlekkjes en de boven kant van de plant gaat heel raar met zijn bladeren naar binnen krullen wat

volgens mij en mindere opbrengst tot gevolg heeft, aangezien er minder fotosyntese kan plaats vinden

in het bovenste blad.

weet je zeker dat het door dat spul komt? waren ze niet al te dicht onder de lampen gegroeid? aangezien de problemen lijken op warmte problemen :lol: ik heb daar nog nooit last van gehad geen vlekje te bekennen :smoke staat trouwens

ook in de beschrijving dat je minimaal 2 keer moet spuiten voor een goede werking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het schadelijk kunnen zijn voor het eindproduct?

CCC wordt in voedingsgewassen gebruikt, Bonzi niet volgens mij, naast deze twee heb je Alar hier is een hele boel ophef over geweest in het verleden maar in mijn ogen is het allemaal nooit bewezen.

Feit is dat er geen onderzoek wordt gedaan naar de schadelijkheid in cannabis, dus als er onderzoek is gedaan in een gewas als tomaat of komkommer komt dit nog het meest in de buurt, maar deze consumeer je niet door verbranding of verdamping. In theorie kan het zo zijn dat relatief veilige chemische stoffen bij verbranding gevaarlijke stoffen opleveren... Echter, door afbraak van deze stoffen en verdunnig bij spuiten blijft er weining tot niets van over.

De laatste 2 weken of liefst nog langer niets spuiten is om dit soort redenen altijd aan te raden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang ik geen naam heb gehoord van dat "spul" gebruik ik het niet. Ze kunnen je wel van alles wijs maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het schadelijk kunnen zijn voor het eindproduct?

 

nee

 

 

je kent iemand die het gebruikt, en dan durf jij te stellen dat het niet schadelijk kan zijn voor het eindproduct?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zolang ik geen naam heb gehoord van dat "spul" gebruik ik het niet. Ze kunnen je wel van alles wijs maken.

dan gebruik je het toch niet zal mij een rotzorg zijn :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee, het wordt ook gebruikt in de landbouw, voor consumptiegewassen, daarom.

 

 

dat wordt vertimec ook..

 

m'n boodschap is gewoon: je kunt pas ergens iets over zeggen als je het zelf geprobeert hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is gif en wat niet?

Het basisprincipe van de toxicologie is dat vrijwel iedere stof, mits in overmaat aanwezig, schadelijk kan zijn. (drink bijvoorbeeld 2 flessen jenever binnen het uur of lepel binnen de zelfde tijd 1 kilo zout op: daar ga je echt dood aan).

Reeds in de 16e eeuw zei Paracelsus: " dosis sola facit venenum".

Iedere giftige stof heeft een drempelwaarde: zolang je daaronder blijft, is geen enkel effect op het (menselijk) organisme aantoonbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ prutsertje, ben benieuwd of je zo tevreden bent over 3 maanden als je wietje klaar is. over 3 maanden dit topic ff bumpen.

 

en SCHADELIJK is het in ieder geval als je de aarde ook raakt met spuiten, en er nog zat in je aarde blijft zitten tot de nieuwe ronde waar je dan je dure stekken insteekt. ook dat had ik, met als gevolg slecht functionerende plantjes van 25cm.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prutser ik zou naar amnees luisteren en er niet aan beginnen.

 

Gelet op je ronde, denk zo'n 5.5 ga je dat toch niet op het spel zetten voor de volgende x. Ik zou gewoon je middenstuk zorgen dat die nu ook goed zijn en dan ben je al heel goed bezig.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ prutsertje, ben benieuwd of je zo tevreden bent over 3 maanden als je wietje klaar is. over 3 maanden dit topic ff bumpen.

 

en SCHADELIJK is het in ieder geval als je de aarde ook raakt met spuiten, en er nog zat in je aarde blijft zitten tot de nieuwe ronde waar je dan je dure stekken insteekt. ook dat had ik, met als gevolg slecht functionerende plantjes van 25cm.

 

Zoals eerder gezegd heb ik de verschillen gezien en we zullen het zien :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remmen is langzaam stoppen, en langzaam weer opgang.

 

Clomeq van BioQuant doet dat in ongeveer 2 week tijd. het kleine flesje (6ml voor max 5 L spuitvloeistof) is een concentraat. een hoop mensen worden er blij van..

 

En het is Bio... :)

 

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar de bloeitijd zal er niet van veranderen, dus je mist dan gewoon iets :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit spul is niet giftig staat duidelijk in de beschrijving welke stoffen erin zitten! als het giftig zal zijn is het verplicht omdat te vermelden op de verpakking!!!! ;) en wat ik ook al vaker vermeld heb in eerdere topics

dit spul wordt ook in de fruit teelt gebruikt en is volledig biologies.

paclobutrazol : http://www.advancednutrients.com/paclotruth/

 

Lekker lekker Biologisch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat doet dat spul voor diegene die het spuit....?

 

Die zal ook niet meer groeien daarom pas gebruiken bij 18+

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dat eerder wist had ik het op mijn penis gespoten...

 

Grote lul is een zwaar leven

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het afgelopen kweek ook gebruikt.

Clomeq, een klein bruin potje.

Het scheelde in de hoogte zeker minimaal 25 centimeter en doordat de planten nu lager bleven kregen ze onderin ook meer licht, minder pluis bedoel ik daarmee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...