Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Agent

Celremmer ervaringen

Recommended Posts

Ik heb wel goede ervaringen met clomeq van bioquant. De laatste keer dat ik het gebruikt heb was in een ruimte met 8x600 verdeeld over 3 bakken. Een bak met potten stond onder de schuine kant van het dak waardoor er minder hoogte beschikbaar was. Deze bak hen ik een keer behandeld met clomeq, echt een noemenswaardig verschil! De planten in deze bak werden zo'n 65cm (amnesia) de planten in de andere bakken waren zeker 150cm...

 

Wat me wel opviel is dat de bespoten planten last hadden van klauwblad, ook kun je lichte vlekken op het blad zien die eruit groeien naarmate het blad ouder word.

 

De bespoten planten hadden een kortere internode afstand en leverden ook net zo veel op als de langere onbespoten zusjes in de zelfde ruimte

 

Al met al, prima spul als je een beperkte hoogte hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik bij clomeq van bioquant het hele flesje oplossen in 5 liter water en alles in 1x spuiten over de planten of moet het in meerdere keren?

 

Spuiten net voor de lamp aangaat, of net voor die uitgaat? Dit om gele vlekken en kauwblad te voorkomen.

 

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe warm/koud de oplossing moet zijn?

 

Ik dacht dat ze nog zo een 30cm doorgroeiden na spuiten, maar nu lees ik dat het direct de plantgroei stopt. Wat klopt?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei gaat er na de 2de keer spuiten helemaal uit. Ik spijt altijd als de lampen net uitgaan met de afzuiger een uurtje of 2 uit. Fans ook.

 

Temperatuur van het sproei water stelde ik op 20 graden om bladtemperatuur niet veel te laten schommelen.

 

Het klauwblad is volgens mij vooral bij haze, al weet ik dit niet zeker...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees heeft sowieso al snel klauwblad

 

 

had het deze ronde aangeschaft, maar toch niet durven te gebruiken. bang dat de topontwikkeling ook achter zou blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...