Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongy

Anti Spint Recept

Recommended Posts

Hoi

Hier is een anti spint recept wat mijn opa al gebruikte op de fruitbomen en tomaten dus is het zeer zeker ook geschikt voor onze plantjes (ik heb helaas ervaring) :execute maar desalniettemin volgt hier het recept.

Men gaat naar de markt of groentenboer of supermarkt :doctor: en koopt daar twee strengen knoflook dat zijn ongeveer 30 van dit garlic-bsp.jpg soort dingen :D

Men gaat naar de marskramer of id en koopt daar een knoflook pers €2,-

Men zet een grote pan water (4>5 ltr) en brengt deze aan de kook tijdens dit proces maakt men de knoflook schoon (Schil er heelemaal af)

en leg deze opzij.

Als het water kookt zet men het vuur laag maar niet uit !!!

Als het water gekookt heeft kan men de schoongemaakte knoflook in het gekookte water water persen (met de knoflook pers ) is er geen knoflookpers beschikbaar kan men de knoflook ook zer fijn snijden alleen dan moet het water langer trekken .

Als men er 1 hele streng 15 van die dingen :D heeft ingeperst :D laat men het water nog minimaal 2 uur trekken mag ook 3.

Daarna laat men het water afkoelen tot redelijke temperatuur en giet men het door een zeef (oude panty oid.) in een schone emmer dan koelt het ook verder af (niet te heet anders smelt de panty ) :D Daarna kan men het goedje verdunnen en gebruiken de mengverhouding is heel simpel 50% van het mengsel en 50% kraanwater (en niet vergeten te schudden).

Let op de planten goed nat nevelen vlak voordat de lampen uit gaan en als ze in de bloei staan moeten de ventilatoren blijven draaien .

De tweede serie knoflook is voor 9 dagen later maar maak dit niet van te voren aan want dan gaat de werking er af als je minder nodig hebt kun je natuurlijk alles gewoon halveren wat er over is spuit je buiten in de tuin .

Ook kun je er nog als optie brandnetel mee koken (stuk of 10 grote) dan werkt het goedje nog beter en geeft de wiet als ze in de bloei staan een heerlijke geur en is tevens bladvoeding de knoflook ruik je toch niet dus daar is het niet voor

 

Nou luitjes veel suc6 met dit recept en het werkt echt grandioos !!!

 

Gr,

Spons

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een krachtige formule (en zeker als je van knoflook houdt :execute)

 

en voor degenen die geen vampiers vrezen is er Plant Vitality van Bac :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjah en als mensen het echt te veel vinden om je plantjes de "EXORSIST" :D :D behandeling te geven dan is er ook nog een ander middel wat zeer voordelig en veel vordeliger is (ten opzichte van de dure zogenaamde bilogische bestrijdingsmiddelen die zogenaamd speciaal voor onze soort zijn) en zeer geschikt maar alleen in Belgie bij de tuinderij groothandel te verkrijgen is want ik heb het in Nederland nooit ergens gezien :oeps :doctor: ik kwam het toevallig tegen toen ik tomaten gallery_15336_5277_3296.jpgplantjes ging halen in Belgie omdat ze daar goedkoop waren en mooi. :execute :D :D

Nu ga ik hier natuurlijk geen kweekverslag van maken maar zal er af en toe eens een foto van bijvoegen want ik geef ze canna voeding (wat ik nog over had) af en toe :huh:

Dit is dat middel tegen de pint gallery_15336_5277_56124.jpg

en dit is wat je er voor nodig hebt als je meer dan 50 plantjes hebt

gallery_15336_5277_71700.jpg

 

Nou ik hoop dat dit ook weer een nuttig stukje info was en ik hoop iets te horen van jullie ervaringen

 

Grtz,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sjah en als mensen het echt te veel vinden om je plantjes de "EXORSIST" :D :execute behandeling te geven

 

 

Niet te veel wel is dat spul van BAC makkelijker :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Spul van BAC moet je aan de vissen geven zit de zelfde voedinssubstraten in en helpt geen zak :doctor:

Je kunt het gerust gebruiken maar is meer een soort voeding voor de plant en dus tevens ook voor de insecten je kunt het gebruiken en helpt 2 dagen maar dan komt het ongedierte weer gewoon terug dus ik weet niet wat makkelijker is , 1 keer spuiten of de hele cyclus iedere week spuiten ik weet niet wat jullie makkelijker vinden maar ik vind zo min mogelijk rotzooi op je toppen van essentieel belang ook voor onze MediWiet rokers (MS en K patienten).

Tsja het is een keuze die je maakt ik kies inderdaad voor makkelijk en niet voor giftig :execute

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bac werkt wel degelijk,

meerdere keren suc6vol ingezet.

Maar jouw samenstelling is ook niets mis mee als alleen als je het te sterk maakt en te vaak spuit gaat je wietje nar knoflook smaken en ruiken.

Dat is 1 van de reden dat al het ongedierte uit de buurt blijft.

Beter is paar teentjes knoflook er bij in de buurt poten.

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey Sphongy, Dat recept klinkt goed ik zal het zeker vast nog wel eens nodig hebben.

 

ik heb wel ervaring met hetzelfde alleen dan hete pepers i.p.v knoflook.. werkt ook prima!

 

REDHOTPEPERS!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beter is paar teentjes knoflook er bij in de buurt poten.

 

 

citroax

 

Hoi citroax,

 

Ja dat werkt ook maar dat is preventief , maar het blauwzuur dat tijdens het trekken van de knoflook vrijkomt is eigenlijk de killer :doctor: die ook de eitjes doodt, en dat willen we toch ? :D

Als de spint er toch in komt hoef je met knoflook (BLAUWZUUR WATER) maar 1 keer te behandelen en alles is weg en komt niet meer terug .

 

Ook kun je konijnenvoer koken daar komt ook een zeer hoge concentratie blauzuur van af maar is weer iets duurder :execute ik weet dit omdat ik ook als hobby op Karper vis en als ik een voertje klaar maak moet ik het blauwzuur uit het voer koken dit water bewaar ik dan en spuit ik mijn peren en pruimenbomen mee (werkt grandioos)

 

Nou veel suc6 en dat jullie maar een lekkere oogst mogen krijgen :D

 

Grtz,

Spons

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn GOD, wat een werk!!!!!!!!!!!!

 

Als je dan toch knoflook wil gebruiken haal dan een potje knoflook pasta bij Xenos.

 

En als je elk insect (ongeacht of het 2, 4, 6 of 8 poten heeft) om zeep wil helpen en toch nog wil roepen dat je Bio kweekt, maak je thee van een pakje goedkope prut shag.

Zeven door een koffie filter en spuiten. Liefst met masker want nicotine hoort tot de zwaarste landbouw giften.

(geen gein, echt erg giftig.!!!!!!!!!!!!! is echter wel in een paar dagen afgebroken :smoke )

 

Ook NEEM olie/extract werkt erg goed, maar is duur.

Als Bio je niet veel uitmaakt is Massai van Bayer de oplossing.

Talstar is een syntetische pyrethroide, (Bifenthrin) ik heb nog nooit gemerkt dat die groep effectief was tegen spint,

maar toegegeven; ik heb met Talstar geen ervaring

 

Moord ze, hjm :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm,

dat is interessant

 

werkt die talstar ook voor trips?

 

greetz p

 

Hoi

ja die Talstar werkt ook tegen trips maar dan moet je het na 3 dagen herhalen en dan na 3 dagen nog een keer maar het kost maar €7,50 dus dat is niet zo'n ramp.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn GOD, wat een werk!!!!!!!!!!!!

 

Als je dan toch knoflook wil gebruiken haal dan een potje knoflook pasta bij Xenos.

 

En als je elk insect (ongeacht of het 2, 4, 6 of 8 poten heeft) om zeep wil helpen en toch nog wil roepen dat je Bio kweekt, maak je thee van een pakje goedkope prut shag.

Zeven door een koffie filter en spuiten. Liefst met masker want nicotine hoort tot de zwaarste landbouw giften.

(geen gein, echt erg giftig.!!!!!!!!!!!!! is echter wel in een paar dagen afgebroken ;) )

 

Ook NEEM olie/extract werkt erg goed, maar is duur.

Als Bio je niet veel uitmaakt is Massai van Bayer de oplossing.

Talstar is een syntetische pyrethroide, (Bifenthrin) ik heb nog nooit gemerkt dat die groep effectief was tegen spint,

maar toegegeven; ik heb met Talstar geen ervaring

 

Moord ze, hjm :oeps

 

Sjonge ik ga denk ik terug naar school hoor KNOFLOOK PASTA !!!!! ?????;)

Maar met Tabak werkt het ook inderdaad maar is niet afdoende wat je zelf al zegt, en dat is ook weer de Blauwzuur die er uit komt die het werk doet maar er zitten ook nog andere zooi in tabak zoals teer en nog veel meer troep die dus helemaal niet geschikt is voor ons plantje.

Tabakwater werkt zeer goed op Buxus of geranium :smoke

 

En dan komen we bij de laatste OLIE ????????????????? sorry hoor maar ik heb nog nooit zoiets doms gehoord je weet dat iedere vorm van Olie ons plantje naar de klote helpt en vooral je toppen tsja je bladeren gaan mooi glimen en worden lekker glad :tu OHHHHHHHHHHh ja dan glijden ze er af natuurlijk :lol: hahahahahahaha

 

Maar ik wens je toch heel veel suc6 B) en neem mijn antwoord niet te persoonlijk ik maak het alleen wat leuker om te lezen :)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga opa's recept proberen en eens zien of er waterstof cyanide vrijkomt bij het langdurig koken van knoflook wat de spint doodt. Blauw zuur is een bekende pesticide dus als dat zo is zou het kunnen werken.

 

Een update volgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabak moet je vooral ver uit de buurt van ons plantje houden, anders vervang je de spint zomaar voor tmv... en daar is niks aan te doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik gebruik de knoflook methode alleen mijn recept is wat simpeler .

2 bollen knof in grove stukken snijden , schillen hoeft niet , dit gooi ik in een emmer , 2 liter kokend water erop , af en toe doorroeren en 24 uur laten staan , dan filteren en sproeien .

Wat je over houd weer in de emmer met de knof nogmaals een litertje kokend water erop en 24 uur later nogmaals sproeien .

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 30 bollen knoflook geschild, de meeste tenen heb ik doormidden gesneden en dit alles aan de kook gebracht in 4 liter water. Dit heb ik zo'n 5 uur laten pruttelen. Vervolgens heb ik nadat de vloeistof enigszins afgekoeld was deze door een zeef gegoten en dit 50/50 gemengd met water. Hiermee heb ik de planten zeiknat gespoten met een vernevelaar en geprobeerd onder en boven de bladeren alles te raken.

 

De resultaten zal ik later posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben heel benieuwd!

Heb er weinig vertrouwen in, maar wie weet....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago

30 bollen op 4 liter water is overkill .

 

Doe gewoon 1 bol per liter , doorkoken is niet nodig als jij de prut 24 uur laat rijpen , verdunnen hoeft dan ook niet .

Wel aan te raden om dit 24 uur later te herhalen en als de spint blijf of terugkomt deze behandeling na een week herhalen .

 

Niet meer sproeien na de 2 de of 3 de week van de bloei , anders smaakt de wiet naar knoflook .

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben heel benieuwd!

Heb er weinig vertrouwen in, maar wie weet....

Ik heb er meerdere positieve berichten over gelezen, enkele overtuigend genoeg om het in elk geval te proberen. Ook ik blijf sceptisch tot ik met eigen ogen zie of het geholpen heeft.

 

@ Dilago

30 bollen op 4 liter water is overkill .

 

Doe gewoon 1 bol per liter , doorkoken is niet nodig als jij de prut 24 uur laat rijpen , verdunnen hoeft dan ook niet .

Wel aan te raden om dit 24 uur later te herhalen en als de spint blijf of terugkomt deze behandeling na een week herhalen .

Mocht de spint nog terugkomen probeer ik misschien jouw recept, of zie helemaal af van spuiten met knoflook.

Niet meer sproeien na de 2 de of 3 de week van de bloei , anders smaakt de wiet naar knoflook .

Helaas zit ik in week drie van de bloei, maar als ik niks doe komt het niet goed. Gelukkig houd ik wel van knoflook. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen last van vampiertjes, :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het werkt verkoop ik het in literflessen voor100 euro. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het werkt verkoop ik het in literflessen voor100 euro. :P

vooral in sprookjes blijven geloven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben heel benieuwd!

Heb er weinig vertrouwen in, maar wie weet....

Het heeft de spint vertraagd maar niet gedood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je ze doodgast met CO2?

 

En na 2 weken herhaalt?(tegen de uitgekomen eitjes)

 

:whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor het meedenken maar dat schijnt ook niet te werken helaas. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...