Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongy

Anti Spint Recept

Recommended Posts

Mooi om te horen man, ik ben ook fan en heb dit recept opgenomen in mijn arsenaal! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan en jij bedankt voor je recensie! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb weer spint aangetroffen in mijn stekkenkast en aangezien mijn leverancier van Vertimec pleite is zal ik nu ook proberen of Spongy's knoflookrecept werkt op stekken. Dit keer heb ik de tenen van vier bollen in tweeën gesneden en in een liter water op het vuur gezet.

 

Hierin zal ik de stekken vanavond dompelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het recept gebruikt, maar had de knoflook in de blender gedaan met wat water totdat er een papje over was, dit was niet een goed plan.

 

Het was daarna heel lastig het waterextract van de pap te scheiden, daar de pap het water vasthoud, de volgende keer dat ik het aanmaak, gebruik ik maar fijn gesneden knoflook, en kook ik het wel wat langer.

 

Btw, een eenvoudige manier om zoveel knoflook te pellen is ze in de droger voor 10min te gooien.

 

Een trucje dat ik heb gezien in het Midden-Oosten, daar was een klein 1mans bedrijfje dat knoflook saus maakte, en die gooide 50? 100? hele knoflook in een wat gemodificeerde droogtrommel(*), voor 15~20min of zo en daar kwamen gepelde knoflook uit.

 

Heb zelf de ongepelde knoflook teentjes in mijn droger gegooid voor 10min, en had daarna gepelde teentjes.

 

(*)Zat een afzuiger op de deur die de schillen afzoog als hij klaar was met pellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik kan bevestigen dat knoflook prima werkt, heb de invasie redelijk onder controle voor totdat er geoogst kan worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te lezen!

 

Ook ik heb de spint weer van mijn stekken gekregen met dit recept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...