Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongy

Anti Spint Recept

Recommended Posts

Als het werkt verkoop ik het in literflessen voor100 euro. :P

 

Bestaat al, en word al gedaan, iets schappelijk dan 100 euro, en scheelt je ook nog is heel veel werk (en geur)... http://www.rogis.nl/

 

 

Ik zag nog iemand iets schrijven over Neem olie en Dom.

 

Die moet zich eerst maar is verdiepen in wat het precies is, voordat ie het Dom noemt. voor als je geen Google hebt, hier een voorbeeld: http://ayuhuid.nl/neem-olie/

 

 

Maar goed, Knoflook, is een disliker, en geen bestrijdingsmiddel als in killer.. je kan daar een plaag mee in bedwang houden, maar niet uitroeien. Preventief meegeven helpt uitzonderlijk goed, en kan een ernstige plaag voorkomen.

 

Neem olie:

 

Ze komen liever om van de honger dan dat ze een plant, waar deze stoffen op voor komen, eten.

Azadirachtine verstoort ook de ontwikkelingscyclus dat gaat via embryo, larve, pop naar volwassen insect. De larve kan zich niet ontwikkelen tot pop en sterft uit.

Maar wat zo geweldig is aan het gebruik van deze olie is dat het niet giftig is voor nuttige insecten, of andere dieren (ook niet voor ons).

 

Mvg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alhoewel ik onder de microscoop nog wel wat spint zag, hebben ze vooralsnog geen webben meer gesponnen sinds de behandeling met het recept van Spongy. De mensen die mijn geschiedenis met spint kennen weten dat ik sceptisch ben omdat ze vooralsnog altijd weer terugkwamen.

 

Aangezien de planten nog vijf weken moeten juich ik nog niet, maar als er verder geen webben meer gesponnen worden ben ik blij. Over vijf weken zal ik nog een update posten over de stand van zaken m.b.t. spint.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis niet uit te roeien resistentie is hun middelnaam .

ik spuit per rondje twee keer bayer masAI .

dan is het in toom te houden .

webben heb ik er nooit van gezien .

dus valt wel wat mee hier .

gewoon lekker oproken geeft een avontuurlijke grill smaak er aan .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koolzaadolie met korianderolie & zeepsop zou ook afdoende moeten zijn.Als je cyanide wilt hebben, kan je beter abrikozenpitten malen & daar een extract van maken.Zou wel een zuurstofmasker opzetten.Manioc kan je ook gebruiken voor de cyanide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis niet uit te roeien resistentie is hun middelnaam .

ik spuit per rondje twee keer bayer masAI .

dan is het in toom te houden .

webben heb ik er nooit van gezien .

dus valt wel wat mee hier .

gewoon lekker oproken geeft een avontuurlijke grill smaak er aan .

:vape:

Webben had ik er al op, als die om de toppen zitten blijven ze langer vers.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint boeid met niet zo .

net als die fruitvliegjes maakt me ook niet uit .

maar met meeldauw word ik wel altijd paniekaanvallerig .

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat oogsten en je denkt dat er nog spint in je plant zit , leg je plant dan niet te drogen in een droogrek maar hang de plant of tak ondersteboven .

Door het verdrogen van de toppen ( en bladeren ) kruipt de spint omhoog op zoek naar voedsel .

Je kan de spint met een vergrootglas goed zien en ze dan met de stofzuiger weg zuigen of met duim en wijsvinger weg wrijven .

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint boeid met niet zo .

net als die fruitvliegjes maakt me ook niet uit .

maar met meeldauw word ik wel altijd paniekaanvallerig .

:vape:

Spind boeid mei ook nied, maar een paar users hier zouden ze de bekken dicht moeten webben want ze raken er niet over uitgesproken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie die griezeltjes soms wel es met het bekijken van de trichs 60 x vergroot en het zijn eetlust bederfende diertjes om te zien .

en dat truukje met die stofzuiger doe ik maar niet want dan hou je een kale droge wiettak over en het rookbare materiaal zit in de zuigerzak .

ik rook het gewoon mee op die verdroogde karkasjes en het geeft een heerlijke grillsmaak .

en vies hoef je der niet van te wezen want de kleurstof van bv glazuur op de tompoezen word van zuidamerikaanse dopluizen gemaakt en tompoezen vind ik lekker .

dus het maakt niet uit .

en ja dat mensen er niet over uit raken geluld zal altijd wel zo blijven dat hou je toch .

ik snap trouwens niet waarom ze die bayer masai uit de handel hebben gehaald want het is prima spul .

ik heb ook es zo n goedje op basis van neem-olie gehad ietwat rood van kleur maar daar krijg ik een prikkende waffel van .

wat geirriteerde slijmvliezen vermoed ik .

dus die rotzooi komt er hier ook niet weer in .

niet teveel over nadenken dat helpt ook .

zo heb ik me er laatst hier een kilo snijbonen van iemands moestuin gewassen en toen dreven er een stuk of 5 van die rooie spinnetjes in dat waswater het leken wel rooie teken .

maar dan een half uur later zit je op die snijbonen te kauwen en dan denk je van had ik het niet nog een keer moeten wassen zit ik niet een gekookte teek eten eten nu ?

gaat een baksil van lyme dood bij 100 graden celsius en dat soort rare gedachtes .

maar dan knijp ik er een dikke klod mayonaise der over en lekker eten .

:vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij liever dan ik Macerror. Ik kan dat echt niet hoor. Ik zie de puisterige puberige fabrieksarbeider al voor me wanneer ik een brood in handen krijg met een lopende band grilletje op de onderkant. Tikkie smetvrees zegt men om mij heen :P. Dus ik doe graag aan het "wat niet weet wat niet deert, en vooral NIET over nadenken" principe, wanneer ik die shoarma naar binnen schuif besteld bij de thuisbezorgd. Beesten in mijn wiet. Dan verkoop ik het direct aan de coffeeshop lol, maar geloof ook niet dat spint kwaad kan.

 

Ben nu jaar of 5 - 6 bezig. Laatste jaar ook binnen. Spint heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. *klop klop*.

Meeldauw wel ! dat haat ik. Dat is buiten altijd gezeik. Ben helemaal niet van de chemische meuk op mijn plantjes. Vind het eigenlijk ook sick dat je voor de tuin gewoon chemische bende kan kopen, maar de meeldauw is de enige die ik bestrijd met Tebuconazole van onze vrienden van Bayer. (rosacure) Al is dat wel een kwestie van 2x gebruiken en dan werkt het niet meer.

 

Altijd knoflook in de pot, maar dat is meer voor de bladluis buiten. Dat werkt wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat schoon lijkt voor het blote oog, ziet er onder de microscoop in negen van de tien anders uit. Bekijk bijvoorbeeld je handen maar eens onder een loop, zijn die schoon?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha. Daarom leg ik het ook niet onder de microscoop. Loepje voor de trychomen en verder wil het niet weten. Heb op de middelbare school ooit is zo'n lesje gehad. Sticker op de hoek van je bed plakken. Na een week onder de microscoop leggen.... Brrr

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resitentie is indd de probleem, waar ik aan dacht is om de goedjes die hier in NL worden gebruikt vervangen met wat ze in de US gebruiken zoals Forbid 4f Spiromesifen en Avid 0.15ec Abamectin. Of zit dat al in de bekende 4 die we hier gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer dat recept van Spongy maar, daarna ben je er in een keer van af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint (en in mindere maten trips) kan je bijna niet uitroeien als je een maal draait.......mijn 2 knikkers.

 

Het is wat extra werk en een paar dagen later beginnen MAAARRRRRrrr....zonder beestjes draaien is zoveel meer waard!

Daarom behandel ik de verse stekken die ik van andere heb of zelf van buiten haal altijd met een goede(!)scheerkwast en plat bakje Bayern en/of Promanal en wissel deze om de dag af.

Koop nou ff eenmaal een goede kwalitatieve scheerkwast :rtfm:

Stekje meerdere malen goed van beneden naar boven afstrijken/vegen in het bakje met de scheerkwast....

Herhaal dit meerder dagen alvorens je de stekken pot.

 

Werkt zeer goed moet ik je zeggen...............

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph donner,

Je stekje heeft spint als ik het goed begrijp geef je ze dan geen licht of voeding en laat ze in hun stekblokjes. Totdat je van de spint af bent ?

Dit doe je door er om de dag een goedje op te smeren met een goede scheerkwast(waterbasis).

 

Ik ben al begonnen maar wil er een schone moederplantje van maken. Alleen blijf ik eieren zien maar spint zelf zie ik niet. Zouden dat dode eitjes kunnen zijn ?

 

Dilago ik ben nu bezig met dat knoflook recept maar die kilt dus niet de eieren ? helaas heb ik geen microscoop om het allemaal met zekerheid te zeggen. Als de knoflook afgekoeld is gaan we de bladen eerst nat spuiten en daarna dweilen met de scheerkwast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doodt wel de eieren en spuit vooral goed onder de bladeren. Nog steeds heb ik geen spint gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spuit elke gaatje van onder link rechts alles heb dan ook maar 2 plantjes, ik heb net de manier van ph donner gedaan met een scheerkwast dus en moet zeggen dat werkt zelfs nog beter de haren van de borstel laat niks achter en tilt het op. Het kost wel veel tijd als je plantjes al groot zijn was half 20 min bezig met 1 plantje van net 25cm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het d.i.y. recept van T.S. ben ik van de spint afgekomen, bekijk de foto's in mijn topics maar nadat ik mijn planten er mee behandeld heb. Een keer spuiten in de vegatieve fase en het is bye bye voor de spint.

 

Jammer dat Spongy niet meer actief is want ik had hem graag een flesje champagne gestuurd voor dit fantastische anti spint middel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het eigenlijk wel verstandig om het water te koken nadat de knoflook erin is ? Als ik wiki moet geloven dan verdampt blauwzuur boven de 25 graden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

""De molecule vertoont zwakke vanderwaalskrachten, waardoor het kookpunt relatief laag ligt (rond de 26°C). Bij kamertemperatuur is blauwzuur een vloeistof die zeer gemakkelijk verdampt""

 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterstofcyanide

 

Ik heb van 6 van die bollen en 1 pot knoflook pasta van de xenos in een pan van 4 liter water gedaan, eerst het water laten koken en daarna 4 uur lang gas op laagste stand zodat het niet kookt. Ik moet wel zeggen als ik met me kop boven de pan sta dan krijg ik gelijk een scherpe geur en beginnende koppijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij heeft het grandioos gewerkt en de plaag was van zodanige extreme aard dat het een wonder mag heten dat ik de rond heb uit kunnen zingen dankzij dit recept. Op het einde zat er weer een klein beetje spint maar dat mag geen naam hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig recept ik kan niks anders zeggen dat dit recept werkt ook wanneer je dus met ijzersterk resistent spint te maken hebt. Wat me ook opviel is dat het goedje als een soort van coating werkt op het plant, ik had last van spint tenminste ik zag onder een loep dat onder mijn blad van die witte glazige ballen eitjes denk ik. Kwam er maar niet vanaf 1 keer gespoten met dit recept ik kom volgende dag terug met me loep voor een inspectie en wat zie ik ? Al die balletjes kapot gebarsten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...