Ga naar inhoud

Santanesia Op Dwc Onder 400W Cree Cobs

Santanesia DWC Cree COB Led

286 replies to this topic

#261 Boefje030

Modder eter

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 5974 Posts:

Gepost 25 oktober 2016 - 19:37

Had je nou van elke pheno een stek genomen..?
Meneer kweekniet

#262 Worm

...(_)...

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1466 Posts:

Gepost 25 oktober 2016 - 19:54

Damn plant links voor is wel een joekel geworden zeg, mooi wit ook. Bij zulke plofkippen van buds mogen de nagels wel een wat vrolijker kleurtje hebben fras :D . Plant rechtsvoor ook nog wat opgebracht of viel die tegen?

Gr,

Worm
Smokestack lightning

#263 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4255 Posts:

Gepost 25 oktober 2016 - 20:11

@Boefje030, Yep, die heb ik nog staan.

@Worm, Ja sorry, zal volgende keer een kek kleurtje uitkiezen ;)

Die plant rechtsvoor had ook wel een paar dikke toppen, maar was ook wat minder compact geloof ik.

Maar goed, ik ben nog lang niet klaar met knippen, dus ik moet het nog maar afwachten. Die rechtsachter is toch steeds meer mijn favoriet. Echt een genot om te roken (vapen), redelijk snel klaar en ook een prima oogst. Al zal die plant linksvoor uiteindelijk wel meer opgebracht hebben met die grote toppen, maar die stond ook langer.

#264 cityboxer

Extreme kweker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2546 Posts:

Gepost 31 oktober 2016 - 12:40

Ziet dr netjes uit, en dan heb ik het niet alleen over je nagels!

Over die gele bladeren, ik snap je theorie over die rot. Als de plant de bladeren leegtrekt dan sterft hij daarna. Als hij sterft kan gaat hij verteren/rotten. Kunst is dan ook om de plant pas op het laatste moment leeg te trekken en met klimaat goed de condens op de toppen te minimaliseren. Maar goed dat is mijn visie, geen wetenschappelijke onderbouwing!

Leuk verslag :tu
I will solemnly stand by every statement I've stated...

#265 wietbladeren

Eeen kwestie van tijd

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 599 Posts:

Gepost 31 oktober 2016 - 19:45

Nice :D
Als je niets te verbergen hebt, heb je ook niets te vrezen.
Een simplisme dat getuigt van een gebrek aan kennis van de impact van de wettelijke maatregelen voor fundamentele grondrechten van burgers.

#266 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4255 Posts:

Gepost 31 oktober 2016 - 23:14

@Cityboxer, Ik ben sowieso niet overtuigd dat je de planten leeg moet trekken. Ik heb wel eens planten veel te vroeg geoogst en wiet smaakte helemaal niet vies of scherp. Ik heb ook wel eens planten helemaal leeg laten trekken en die wiet was wel (te) scherp. Toen had ik eerder in de kweek de EC wat teveel op laten lopen. Dus ik denk dat het probleem eerder daar zit.

Van mijn kant ook geen wetenschappelijke onderbouwing, maar ik hou gewoon tijdens de kweek de EC op een normaal peil (zodat die redelijk stabiel blijft in de hydro bak) en doe verder niet aan spoelen of dat soort (wiete)fratsen. Al bouw ik de EC wel af naar het eind van de kweek, want de planten nemen de voeding gewoon niet meer op ook en dat is dus onderdeel van de EC op een peil houden waarbij de planten het water en voeding in verhouding gelijkmatig opnemen.

Hoe dan ook, ik heb al tijden geen kuchje meer gehad van mijn wiet :)

@wietbladeren, Bedankt :)

#267 cityboxer

Extreme kweker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2546 Posts:

Gepost 02 november 2016 - 14:30

Ik heb wel proefjes gedaan met een EC van 4.0 (het probleem wordt dan de PH laag houden) in het begin en daarna afbouwen. Was een top oogst. Dat was met minerale voeding en dat was op aarde. Op hydro zou ik het niet proberen, maar als ik ooit weer een kweekje op (cocos)aarde met minerale voeding zou doen dan zou ik het zo weer doen. Dikke, sterke planten die donker groen zijn in het begin en dan langzaam aan afrijpen tot de herfst er in komt. 1.4gr/watt in een tentje. Is nog wel ergens een kweekverslag van, was toen een beetje onder begeleiding van polletje. Daarna ben ik echter afgestapt van mineraal kweken en over gestapt op biologisch en ook daar top resultaten mee behaald. Ook daar is een verslag van...

Maar goed, zo veel wegen naar Rome, het enige waar het om gaat is dat het klimaat/licht optimaal is en de plant krijgt wat hij nodig heeft. De manier waarop doet er imo niet toe, als je maar kijkt naar de plant want die heeft altijd gelijk.

Maar daar weet jij alles van want als ik jouw verlsag zo zie heb jij jouw planten ook gelijk gegeven :)

#268 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4255 Posts:

Gepost 07 november 2016 - 17:05

Eindelijk alles geknipt en gewogen:
linksachter 137
midden 78
linksvoor 147
rechtsachter 113
rechtsvoor 126

In totaal dus 601 g op een m2 onder 400W (1,5g/W). Plus nog ongeveer 20g fluf en wat ik inmiddels al opgerookt heb :)

De plant linksvoor met die grote toppen bracht dus uiteindelijk het meeste op, maar de plant linksachter deed daar niet veel voor onder en die was ruim 2 weken eerder klaar. Al was dat wel een hoop knipwerk en die met die grote toppen was vrij rap klaar.

Wat mij betreft de lekkerste wiet kwam van de plant rechtsachter.

Foto's heb ik nog even geen tijd voor. Hopelijk woensdag.

#269 Kaak

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 616 Posts:

Gepost 07 november 2016 - 17:08

Lekker G!

#270 oude rocker

Hobbyist

• Full member
  • 3739 Posts:

Gepost 07 november 2016 - 17:10

Ik lees dat vaker in een opstelling van 5, dat de middelste plant maar weinig opbrengt.
Mijn ervaring is zelf dat je met 4, meer trekt dan met 5..

Herkennen meer mensen dit??

Omdat de aivd japies meelezen, is bovenstaand advies bedoelt voor tomaten © Racker

#271 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4255 Posts:

Gepost 07 november 2016 - 17:16

@Kaak, Bedankt :)

@oude rocker, Nee daar heb ik normaal gesproken geen last van. Maakt eigenlijk niet uit waar ze staan. Als de takken maar boven het net komen dan doen ze het prima. Ik had met 5 planten dit keer ook meer dan met 4 planten voorheen. Al is dat natuurlijk geen vergelijking omdat dit heel andere genetica is :)

De plant in het midden was de kleinste plant na het voorgroeien. Daarom had ik die in het midden gezet. Klopt dus ook wel dat er dan het minste vanaf komt.

#272 Kaak

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 616 Posts:

Gepost 07 november 2016 - 20:17

OR, die ervaring heb ik niet... middelste heeft net zoveel. Snap ook niet waarom dat zou zijn... combinatie van strain/feno en oppervlakte/volume van de plant.

#273 Boefje030

Modder eter

• Full member
  • 5974 Posts:

Gepost 07 november 2016 - 21:16

Damn 1,5 gram de watt.. nice gab
Meneer kweekniet

#274 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4255 Posts:

Gepost 07 november 2016 - 21:35

Tsja, met die COBs zegt dat misschien niet zo veel meer, maar het schiet wel lekker op :)

Voor hetzelfde aantal umols uit HPS zou ik iets van 525W nodig gehad hebben en dan zou het 1,15g/W zijn.

#275 MisterX

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1261 Posts:

Gepost 07 november 2016 - 22:24

weer lekker gedaan kerel kan je weer trots op zijn!

3)5x90L Strawberry Haze Scrog, 1200Watt Dimlux + 75 Watt Moeder Tent

http://www.wietforum...gmoeder-75watt/

#276 cityboxer

Extreme kweker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2546 Posts:

Gepost 08 november 2016 - 13:57

Ja, mooie score. Als je meer umol/s er op zou gooien dan is het moeilijker om zo'n score te halen maar dan haal je wel weer makkelijker meer gr per m2. Maar zeer zeker een hele mooie score, volgens mij heb ik nooit 1.5 gehaald, volgens mij +/- 1.4gr/w met +/-800gr m2 was mijn max.

View PostWietefras, on 07 november 2016 - 21:35 , said:

Tsja, met die COBs zegt dat misschien niet zo veel meer, maar het schiet wel lekker op :)

Voor hetzelfde aantal umols uit HPS zou ik iets van 525W nodig gehad hebben en dan zou het 1,15g/W zijn.

Er zijn toch veel efficientere HPS lampen! 2+ umol/s/watt is geen uitzondering meer. CDM lampen doen hetzelfde qua intensiteit als HPS en led gecombineerd. Of vergelijk jij met een standaard 600watt bulb?

#277 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4255 Posts:

Gepost 08 november 2016 - 15:46

De HPS Bulb levert inderdaad tot 2.1umol/s per watt, maar vervolgens ben je al iets van 17% kwijt op de reflector. De wandverliezen zijn ook veel groter door de extra hoogte.

Gavita had samen met Mammoth een tent special voor de 1000W pro armaturen gemaakt en daarmee kwamen ze aan 800umol/s/m2 over een oppervlakte van 2m2. Of dat op 1000W of geboost naar 1150W was stond er niet bij, maar dan ben je dus op zijn minst al een kwart van je licht kwijt.

#278 Drrr

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1264 Posts:

Gepost 08 november 2016 - 16:44

wauw, voorbeeldkweek met een super-resultaat!
http://www.wietforum...de-aardbeitjes/ Legendarische A5 en een veld met aardbeien (bezig)
http://www.wietforum.nl/topic/122379-2x-big-buddha-2x-girl-scout-cookies-onder-600w/ 2x Big Buddha 2x Girl Scout Cookies 600w (klaar)
http://www.wietforum...trawberry-haze/ Strawberry Haze SOG 16 stuks 1200w (klaar)
http://www.wietforum...de-box-stiften/ Jack Herer SOG 16 stuks 1200w (klaar)
http://www.wietforum...-2x-600w-scrogg 1st SCROGG 5,5x Amnesia Haze 1200w (klaar)

#279 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4255 Posts:

Gepost 09 november 2016 - 17:42

OK, dan nog foto's van de verschillende toppen. Foto's zijn allemaal in dezelfde schaal en de A of B met cijfer is voor mij een code van de plek waar de plant stond).

De plant linksachter (A1: snel klaar):
Geposte afbeelding

Midden (A4: kleinste oogst):
Geposte afbeelding

Linksvoor (A5: met de lange toppen en foxtailing over de hele top):
Geposte afbeelding

Rechtsachter (B1: ruikt en smaakt wat mij betreft het lekkerst):
Geposte afbeelding

Rechtsvoor (B5: wat meer fluffy en veel pistils):
Geposte afbeelding

Maat (geel met streepjes):
Geposte afbeelding

Daarmee komt die verslag tot een einde. Hopelijk snel weer wat nieuws :)

#280 scirocco

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2683 Posts:

Gepost 09 november 2016 - 17:45

Ga je nou eindelijk je nieuwe setup eens afmaken? :P