Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Santanesia Op Dwc Onder 400W Cree Cobs

Recommended Posts

Om het zuurstof gehalte in je water op pijl te houden kan je toch ook gewoon waterstof peroxide gebruiken ? ( maakt je bruine worteltjes ook weer mooi wit ).

Of mis ik iets ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer het zou ik zegen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan alleen geeft dat maar een heel tijdelijk effect.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten nu inmiddels midden van week 2 op 12/12 en dus maar weer eens tijd voor een update.

 

Het water begon wat in EC te stijgen en ik vond het wel eens tijd voro een nieuwe bak. Ben dan toch maar voor een nieuwe bak bloeivoeding gegaan. Ze staan dus nu weer op de GHE FloraNova Grow. EC is 1.45 en pH 5.8.

 

Kwam afgelopen week nog wel wat strek bij, maar het zit wel redelijk verdeeld nu:

gallery_37858_18978_172733.jpg

 

Toppen beginnen nu te komen:

gallery_37858_18978_85959.jpg

 

gallery_37858_18978_72609.jpg

 

gallery_37858_18978_93143.jpg

 

Stekken gaan ook nog lekker:

gallery_37858_18978_93621.jpg

 

De drie bovenaan zijn Buckeye Purple stekken overigens.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste jungle geworden al lijkt het net iets minder vol te zitten in vergelijking met voorgaande rondes. Of zie ik dat verkeerd?

 

Zijn al wel aardige pluizenbolletjes voor 2,5 week 12/12. Is een goed voorteken mbt afbloeitijd. Ziet de amnees invloeden bij een paar planten terug in de bladeren. Al iets van geur kunnen waarnemen?

 

 

Gr,

 

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oef dat gaan dikke toppen worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Worm, Het zit inderdaad veel minder vol dan ik gewend ben, maar misschien voor Amnees nog steeds wel te vol?

 

De bloei is er wel heel snel ingekomen ook. Voor zaadplanten had ik dat niet zo snel verwacht.

 

Ik ruik nog niet veel. Alleen wat dennegeur op de stammetjes.

 

@Kaak, Ik hoop het :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat best lekker, wel ff opletten op je klauwblad, ik had zelfs bij de s5 er last van en dat kwam omdat bij mij de temp in de slabs gedurende de nacht veel te hoog bleef (26C was het meestal).

 

Dat ze zo vroeg in de bloei gaan.. Santa geentjes :icecream:

 

Het is inderdaad niet zo vol, komt waarschijnlijk ook omdat nieuw soortje en je moet wennen aan groeipatroon en de ruimte vol krijgen?

Zo vergaat het mij vaak wel, nieuwe soort en denken het komt vol/wordt te vol en klok om en dan veel open plekken wat de ronde erna dik overtroffen wordt omdat je weet hoe of wat.

 

Goed dat je kleintjes hebt, hier kan best wat interessants (vroeg klaar 'Amnesia' alla s5) uitkomen :dribble:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbazingwekkend hoe ver de bloei al is met 2,5 week, dat heb ik bij mijn eigen Amnezen nog niet gezien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, Er zijn maar een paar planten met klauwblad en dat zijn alleen de hogere planten die direct in het pad van de clipfan stonden. (Clipfan zit rechtsachter op de foto en de planten met klauwblad zijn de wat hogere planten linksvoor). Dus ik neem aan dat dat daar mee te maken heeft. Heb de fan weer wat omhoog geschoven zodat die weer meer over de planten heen blaast.

 

Ah grappig, wist niet dat Santa Maria zo snel bloeide. Dat is wel een voordeel lijkt me.

 

Ik heb beide soortjes inderdaad nog nooit gedaan, maar dat het niet zo vol zit is vooral door het "mainlinen" wat ik gedaan heb. De planten zijn enorm terug gesnoeid tot alleen een paar hoofdtakken. Normaal gesproken laat ik de hele plant groeien en dan hebben ze veel meer vertakkingen. Nu hebben ze maar een stuk of 4 stammetjes die eventueel wat hoger nog een keer splitsen naar 8 takken.

 

Ik had al een paar stekken staan, maar doordat ik met de planten aan het schuiven was geweest wist ik niet meer welke stek nou bij welke plant hoorde :whistle: Daarom dus nog maar weer nieuwe stekken genomen, maar die zijn wel een paar dagen in 12/12 genomen. Als dat niets wordt dan probeer ik het wel weer met de eerste paar stekken als moeder.

 

Zit wel nog even te puzzelen wat deze dames nu qua EC willen hebben. De Chocolopes hebben iets van 1.3 nodig. Heb een keer de fout gemaakt om hoger te gaan en dat gaf echt scherpere wiet. Bij deze dames trekken ze dat echter in no-time leeg en dan daalt de EC vrij rap. Was dus maar naar 1,45 gegaan en de volgende ochtend was er alweer een tiende vanaf. Dus nog maar weer wat hoger. Ben benieuwd waar het dit keer op uit komt.

 

@dilago, Vergeleken met stekken valt het toch wel mee? Dan heb ik na 2,5 12/12 altijd wel zoiets qua bloei. Alleen als ik uit zaad kweek dan duurt het normaal gesproken minstens een week langer (of anderhalf).

 

Zal in het vervolg ook wel weer de weken bloei en 12/12 apart vermelden. Ik reken zelf het liefste met 12/12 weken, maar ik begin mezelf nu ook te verwarren. Al is het in dit geval wel goed vergelijkbaar met de 12/12 weken die ik met stekken heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiekje van de twee stekken die ik heb overgehouden van de 1e ronde:

gallery_37858_18978_151502.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je van je geloof gevallen?

 

Op en top hydro kweker en aarde...

 

 

:D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, ik dacht om ze wat kleiner te houden (Bonzai moeders). Dan leek aarde me handiger. Ze staan nu in 7cm potjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mamma op hydro zou ik alleen doen als ik veel stekken nodig heb anders blijf ik snoeien vd kliko, ooit wel gedaan een mamma op DWC

en da's veel sla in een week kan ik je zeggen als het 15cm pdg groeit :search:

Wel een wat groter potje, 7x7 is meerdere keren pdg water geven en ze worden alsnog te groot, snel dunnere takjes enzo..

Op een 3ltr potje ben je denk ik net wat beter af met de mamma's.

 

Qua EC: check verloop over een dag of 3 en denk eerder: mooi ik kan op 1.45 blijven dan dat er perse meer bij zou moeten, terug is altijd lastiger an alsnog wat ophogen als blijkt dat ze in 3dgn van 1.45 naar zeg 1.20 gaan en de ph op blijft lopen (je 2e indicator of je goed zit met de EC maar dat wist je al).

 

Santa kan afbloeien in 8wk ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

7x7 potjes gaf hier ook problemen, planten die in bloei gingen op 18 uur licht en dat soort gezeik... (rootbound)

Overgestapt op 3,6 liters en nooit weer omgekeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met mini feltpots zijn ze nooit meer rootbound, afm. 9 x 9 x 19cm gaat 1,5 L aarde in.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik wat foto's posten van mijn bonzai moeders? Ik heb ze ook jaren op zulke potjes staan...zeker toen er nog geen kleine feltpots waren.

 

Alleen als jij t wil WF anders loop ik je topic te vervuilen.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ben benieuwd.

 

Ik heb nu wat planten een paar maanden staan in literpotjes, maar die heb ik niet zo gesnoeid omdat ik eigenlijk van plan was om ze af te bloeien. Staan er nu al veel langer in dan de bedoeling was. Blijven lekker klein. Al staan ze onder T-neon dus dan groeit het sowieso niet zo hard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu ff druk, zal vanavond wat foto's poste....mn s5 moeder is helaas afgebloeit, zij was echt al jaren oud.

 

Ik heb Jack en Shaze en nog een paar zo staan.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De s5 kan je makkelijk een nieuwe stek promoten tot mamma PG, maakt niks uit, supergenetica wat dat aangaat door velen aardig onderschat.

Zelfs laat in de bloei uit nood getrokken stekken wortelen nog en komen aardig snel door de reveg heen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat eerste kan ik beamen, maar dat laatste wilde bij mij niet zo... heb indertijd na een week of 6 de stekker eruit getrokken omdat de planten geen enkele neiging hadden om nog wat normale bouw te gaan vertonen.

Alles 1-vingerig blad en rarigheid... planten stonden 3 weken 12/12 dat ik de stekken nam.

 

 

Heb toevallig gister nog een paar stekjes gesneden van een plant die bijna week 10 aantikt, kijken of die nog wat willen doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog stekken genomen tijdens het oogsten en dat ging ook prima. Wel schattig een stek met een afrijpende top.

 

Ik heb zelfs zaad gekweekt op een bloeiende stek. Dat was een per ongeluk afgebroken tak met bloeiende toppen waar ik later stuifmeel overheen gedaan heb terwijl die stond te wortelen. Eigenlijk best handig, want dan liep ik in ieder geval niet het risico dat de rest van de planten onder de stuif kwamen. Die stek had geen last van reveggen uiteraard. Bleef gewoon door bloeien, maar had uiteindelijk wel gewoon een wortelkluit.

 

Een bloeiende stek reveggen duurt gewoon wat langer, maar dat maakt verder toch niet uit?

 

Heb inderdaad ook wel gehad dat ze twee maanden bezig waren. Heb wel gemerkt dat een tijd 24/0 licht hielp. Of het was toeval dat ze precies daarna weer normaal gingen doen, want ik had geen controlegroep ernaast.

 

Als ze weer normale uitgroei geven kun je er prima stekken van snijden. Een ronde starten met reveggende stekken was geen goed idee (monstercropping). Dat werkte bij mij in ieder geval voor geen meter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...