Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Emiel

Wat vinden jullie van het Nederlandse beleid

Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid  

851 members have voted

  1. 1. Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid

    • Gedoogbeleid softddrugs behouden
      223
    • Softdrugs legalizeren
      489
    • Harddrugs & Softtdrugs gedogen
      31
    • Harddrugs & Softtdrugs legalizeren
      108


Recommended Posts

Hi Wernard,

Begrijpelijk .. :whistling

 

 

Sja Bame Blance,

 

Ik was nogal stoned en haastig terwijl ik het vorige schreef..

 

Maareuh,,, tis best simpel..ik ben tegen harddrug legaliseren, gedogen gebeurd nu al..en daar heb ik ook geen hoge pet van op.

 

 

Wat betrefd Cannabis, lekker vrij gooien in de normale handel,, kweken via de normale regulieren tuin en glasbouw regels ofzow iets.

 

En dan bij de groenteboer een pondje Cannabis halen.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokkie je zegt:..ik ben tegen harddrug legaliseren, gedogen gebeurd nu al:

 

Wat bedoel je met gedogen gebeurd nu al?harddrugs?

 

Persoonlijk ben ik voor legaliseren van harddrugs maar dat is nog veel moeilijker om dat los van opgedrongen denkwijzen te verhelderen,maar dat is een andere discussie waar deze topic niet over gaat.

 

Dat je wat stoned was dacht ik al te hebben begrepen.

 

Wernard ben je voor een gedoogbeleid of voor legaliseren van cannabis?

Zo'n 15 jaar gelezen heb ik iets gelezen van je daar pleite je voor een verder doorvoeren van het gedoogbeleid.

Is je standpunt nog dezelfde of is dat ook wat veranderd in de tijd?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even op een rijtje, we hebben in Nederland:

2 miljoen Nicotine verslaafden

800.000 alcoholverslaafden

200.000 medicijnverslaafden

en "slechts "26.000 verslaafden aan illegale drugs.

 

Ik vind dat ze alles moeten legaliseren. Het is de verantwoordelijkheid van de persoon zelf. Je moet mensen niet het recht ontnemen om zelf te bepalen wat goed voor ze is.

 

Goede voorlichting is ook belangrijk, de voorlichtingen die nu worden gegeven zijn PURE geldverspilling. Ik weet zelf nog dat die man vertelde wat die allemaal had meegemaakt en dat we het daarom maar niet moesten doen. Ik heb me stuk gelachen tijdens voorlichting en dacht 'dat wil ik ook'.

Nu ben ik er zelf wel achter gekomen dat ik dat helemaal niet wil, en daar ben ik niet achter gekomen door te gebruiken, maar door mezelf goed in te lichten, want de overheid kan dat blijkbaar niet.

 

De manier waarop producten aan de man worden gebracht daar is nog een hele discussie over te voeren, het lijkt me niets om cocaine, heroine, lsd, speed, mdma, ghb weetikveel wat allemaal zomaar in de supermarkt te verkopen(wat vroeger nog wel kon :bier ). Op doktersrecept bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met ''harddrug wordt al gedoogd'' bedoel ik dat een junk in Amsterdam met een geringe hoeveelheid coke of bruin niet gearresteerd wordt, het harddrug gebruik in hoogcatterijne en andere plekken in steden word ook oogluikend toegestaan.Op partys kun al draaiend met je kakaen Pillen scoren en verkopen..je kan er pillen testen..en opelijk gebruiken...dus in die zin bedoel ik dat harddrug al gedoogd wordt in Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Jammer genoeg is het pillen-testen op vele feesten niet meer mogelijk. Dit is eigenlijk een heel goed voorbeeld van de problematiek.

 

Gaan we uit van een verbod dat we willen handhaven, of gaan we uit van het bestaand gebruik dat we willen reguleren/controleren/van voorlichting voorzien.

 

Als ik denk aan de veranderende scene van pillen, vanaf de tijd dat ik mijn eerste salmiakje (en hoe heten die andere knoeperts ook al weer) tot nu. Dan is naar mijn mening de voornaamste conclusie, dat het gebruik niet weg te denken is. Net zo min als de muziekstroming die destijds zijn intrede deed.

 

Blijkbaar is de elitaire maatstaf voor wenselijke normen en waarden niet lijdend voor het wel of niet bestaan van maatschappelijke fenomenen, en gelukkig maar.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dame Blanche je schreef:

Wernard ben je voor een gedoogbeleid of voor legaliseren van cannabis?

Zo'n 15 jaar gelezen heb ik iets gelezen van je daar pleite je voor een verder doorvoeren van het gedoogbeleid. Is je standpunt nog dezelfde of is dat ook wat veranderd in de tijd?

DB

 

Hallo DB ik ben inderdaad altijd een tegenstander geweest van legalisatie van Cannabis omdat de tijd er toen nog niet rijp voor was. De mensen dachten indertijd dat het nog niet zo'n slecht idee zou zijn als de Staat de wiet zou gaan produceren. Dáááár ben ik dus fel op tegen. De Staat produceerd toch ook geen alcohol?

Inmiddels weet men in heel Nederland na het debacle met de officiele Mediwiet, dat je de Staat beter buiten de deur kunt houden. Staatswiet houdt in slappe dure wiet, een hoop bemoeienis van de overheid en het kweken blijft voor eenieder verboden, want dat heet dan ineens accijns ontduiking.

 

De tijd is nu ook rijper om te komen met het voorstel tot geleidelijke groei naar de uiteindelijke wereldwijde legalisatie, die ooit komen zal. Die geleidelijke de-criminalisatie stel ik me voor te laten verlopen door in eerste instantie iedere burger toe te staan maximaal 10 planten te kweken zoals uit een zakje zaad. Uiteindelijk kom je dan uit op 4-5 vrouwelijke planten en als je partner ook blowt dan ...... etc.

 

Als volgende stap zou je reguliere kwekers vergunning kunnen geven voor meerdere planten als van tevoren vastgelegd is aan welke Coffeeshop ze gaan leveren.

Je krijgt dan het beeld van vele relatief kleine partijtjes wiet voor een vriendelijke prijs.

Én veel mensen die kweken in veilige kweekkasten, in de tuin en op het balkon.

 

Wiet hoeft voor mij niet "gewoon plat legaal" en zo nodig in de schappen bij AH.

Het blijft toch een Sacraal Entheogeen genotsmiddel.

Ik houdt wiet liever kleinschalig en voor de liefhebbers.

Ik zoek daarom voortdurend naar de Groene Gulden Middenweg.

 

Groene Groet, W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met ''harddrug wordt al gedoogd'' bedoel ik dat een junk in Amsterdam met een geringe hoeveelheid coke of bruin niet gearresteerd wordt, het harddrug gebruik in hoogcatterijne en andere plekken in steden word ook oogluikend toegestaan.Op partys kun al draaiend met je kakaen Pillen scoren en verkopen..je kan er pillen testen..en opelijk gebruiken...dus in die zin bedoel ik dat harddrug al gedoogd wordt in Nederland.

 

Als jij dat gedogen noemt dan verschillen we zeer veel van mening over wat ik onder gedoogbeleid bedoel.

 

Ik vind het in een beschaafd land normaal als een gebruiker die in het bezit is van drugs voor eigen gebruik daar niet voor aangehouden wordt.

Wanneer dat wel zo is dan is de rechtstaat niet meer.

 

Het individu moet vrij zijn in zijn doen en laten zolang hij anderen maar geen schade of erger berokkend.

 

Gedogen vind ik lafheid van de staat omdat ze dingen die de burgers doen niet durven of kunnen verbieden maar ook weigeren omdat zo te regelen zoals de burger het wil.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoho ,

 

 

ik blow op een vrije dag wel 5 gram weg ,

 

 

 

mag een ieder dat dan niet zelf bepalen ???

 

 

enne wat wernard zegt : 20 procent ....

 

 

vind dit een mooie draad en denk , blow , filosofeer verder !!!

 

 

 

 

 

 

greetzzz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als jij dat gedogen noemt dan verschillen we zeer veel van mening over wat ik onder gedoogbeleid bedoel.

 

Ik vind het in een beschaafd land normaal als een gebruiker die in het bezit is van drugs voor eigen gebruik daar niet voor aangehouden wordt.

Wanneer dat wel zo is dan is de rechtstaat niet meer.

 

Het individu moet vrij zijn in zijn doen en laten zolang hij anderen maar geen schade of erger berokkend.

 

Gedogen vind ik lafheid van de staat omdat ze dingen die de burgers doen niet durven of kunnen verbieden maar ook weigeren omdat zo te regelen zoals de burger het wil.

DB

 

zoals ik al een paar poosts terug zei,, t ligt niet aan het gedogen of de wet, maar aan het handhaven.

een gedoogbeleid is niet waar ik het over had,,,ik schreef ''hardrugs wordt toch al gedoogd.''dat was waar je over viel, in een relaas of 3 terug van mij..

Gedogen betekend overigens :'' ge·do·gen (ov.ww.)

1 [form.] dulden => verdragen ''

 

Een gedoog-beleid is weer heel iets anders,, das iets wat we samen heben afgesproken en dan handhaven, zoiets als er wordt gedoogd binne een afgesproken kader,, niets mis mee in mijn ogen, er wordt wel meer gedoogd, alleen dat kader knaagt...

Over het gedoogbeleid van Cannabis heb ik me al zat in andere topics uit de doeken gedaan..

 

 

Maareuh je mist me punt nog steeds.....kwartje valt maar niet..

 

 

Misschien moet je eens praten met een moeder van drie kinderen waarvan de vader aan de bruin zit en 2 van zijn zonen coke dealen en zelf ook bruin gebruiken en haar enige dochter waarschijnlijk op de gedoogde afwerkplaats haar zakcentje verdiend.

Mischien dat je die moeder zover kan krijgen om in je blabla te stinken.

Heel mischien geeft ze je gelijk en zegt,, jaman als die bruin nu vrij te verkrijgen was had mijn man er veel beter aan toe geweest nu...en hoefde me dochter geen hoer te zijn om een shot te scoren.

 

 

Maarja ik weet dat je in die vage toekomst theorie waarin alles gelegaliseerd is, ook dit weer goed kan praten.

Je kan zeggen dat ze moeten leren omgaan met hero en coke, je kan dan zeggen dat als coke en hero vrij verkrijgbaar zijn er geen crimminaliteit meer zal zijn..

J kan zeggen dat coke en hero geen mesnenlevens vernietigen maar dat mensen dat doen..Guns don't kill people people kill people.,,,toch, niet dan.?

Das leuk voor de buren, maar niet voor al die mensen die wegkwijnen op de bruin en der geen weg mee vinden.,en liever een clean leven leiden..

Na jaren heronie gebruik is de kick ook niet meer zow cool,, er wordt enkel nog maar gebruik om zich normaal te voelen.

Coke ,, voor je weet is t op..doorgaans gebruiken coke junks dus steeds meer en vaker coke, met alle gevolgen van dien.

 

Nog maar te zwijgen over de sociale problematiek die zich door Speed en coke gebrukers zal voor doen.

Dat zijn nogal emotie versterkende middelen,, gaan we dan zeggen dat bijv. agresieve of reactionaire mensen bij voorbaat al geen coke of speed mogen gebruiken ennueh drank natuurlijk.

 

Nogmaals ,coke is rot en heroine is nog rotter.......

 

Hierbij trek ik me terug van deze discussie, mijn stand punt is duidelijk zat.

Ik zal nu,zeker niet in deze maatschappij, onze huidige samenleving ,voor legalisatie in handel en gebruik van harddrug kiezen.....

Meer afkick centra dat heben we nodig,, detoxen...begeleiding en praktische hulp dat hebben verslaafde nodig..

En een beter handhaving van de al bestaande wetten...

En van harddrugs de prioriteit maken ,,inplaats van tabak en Cannabis.

 

komt er nu ook een topic over alcohol? :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dokkie

Het was niet mijn bedoeling je denkbeelden waar meer dan 90% van de mensen achterstaan in het belachelijke te trekken.

En wat die moeder betrefd dat ben ik niet nodig want ik ben zo'n vader.

 

De ellende zie ik heus wel maar dat maakt me nog meer overtuigd dat het verbieden en vervolgen juist een anzuigende werking heeft.

Natuurlijk vind ik het goed dat er hulp is maar ik zie dat het Kwaad niet daarmee verdwijnt en helemaal niet met verbieden.

 

Maar ik volg je raad op en trek me ook terug uit deze niet uit te praten discussie daarvoor liggen de uitgangspunten te ver uit elkaar.Met vr.Groeten DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben voorstander van "verpleegkampen" voor harddrugsverslaafden.

De groep verslaafden wordt opgevangen in een gesloten instelling en mag naar behoefte op kosten van de staat drugs gebruiken. De instelling verlaten is echter alleen mogelijk nadat betrokkene volledig is afgekickt en dat door z`n gedrag en ingesteldheid heeft kunnen aantonen.

Veelplegers, vaak harddrugsgebruikers, kunnen linea recta naar dat kamp en hebben het verloop van hun leven in eigen hand. De keuze is simpel: jezelf blijven verdoven binnen de instelling of hulp aanvaarden zodat je clean en eventueel met diploma en opgeheven hoofd de maatschappij weer inwandelt.

Dus: verslaafden gratis dope BINNEN de instelling. Zo wordt het voor harddrugsdealers onaantrekkelijk gemaakt nieuwe verslaafden te kweken, aangezien de junk niet meer van z`n dealer afhankelijk is zodra hij verslaafd is doch van de staatsinstelling alwaar hij belandt zodra z`n verslaving een probleem voor de samenleving oplevert.

 

Just my 5 cents.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIET Legalizeren. Gewoon gedogen houden (wellicht iets meer dan 5 planten zou leuk zijn)

 

Maar echt niet legalizeren.. dan zitten de 'hobbiesten' met de gebakken peren :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Suffie,

 

je schreef:

Ik ben voorstander van "verpleegkampen" voor harddrugsverslaafden.

 

Ik ken je als een aardige man die oprecht het beste met de mensheid voorheeft.

 

Ik neem aan dat je dezelfde behandeling in kampen voorstelt voor alle hard drugs verslaafden in Nederland?

Dus ook de 3.000.000 verslaafden aan legale drugs?

Of ben je er voor om mensen te onderscheiden, te discrimineren omdat ze andere drugs dan jij gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het dan met de hulp bij het afkicken? OF gewoon de mens zijn eigen maar plat laten spuiten tot dat hij/zij onder de zode ligt. Afkicken met hulp of zelf bediening.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of ben je er voor om mensen te onderscheiden, te discrimineren omdat ze andere drugs dan jij gebruiken?

Ik wist dat deze respons zou komen.

Dromen zijn bedrog en zie de drooglegging: wondermiddelen bestaan niet.

Een kwartier vrije tijd inleveren om een sigaret te roken: jammer maar helaas, ik ben junk.

MAAR

Ik berokken de maatschappij geen schade met mijn (inderdaad lhypokriet genoeg legale) verslavingen.

Valt dit te vergelijken met een veelplegende HD junk ?

Zo ja, is het ook voor mij einde diskussie.

 

@ smooty: idd, recht op zelfbeschikking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jongens,

 

Ik had gedacht dat Suffie wel ten aanzien van Wernard had willen verdedigen dat bepaalde harddrugsverslaafden bijzondere aandacht vragen. Dat maakt het immers nog niet discriminatoir ten opzichte van andere harddrugsverslaafden.

 

Discriminatie is ongelijke behandeling IN GELIJKE OMSTANDIGHEDEN.

 

Aldus zou ik bijvoorbeeld inderdaad in de wereld waarbij alle harddrugs zijn verboden, voor alle verslaafden, hulp verstrekken.

 

En als we iedereen moeten beoordelen op zijn merites ten aanzien van de maatschappij, dan is naar mijn mening het einde zoek. Iedereen is een belasting en tevens een bouwsteen van de maatschappij.

 

Zelf ben ik meer voor de gedachte ten aanzien van een maatschappij in zin van een organisch geheel, in plaats van een statisch model die iedereen in hokjes plaats.

 

"De maatschappij, dat zijn wij"

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk heb je AS Grow,

je schreef:Discriminatie is ongelijke behandeling IN GELIJKE OMSTANDIGHEDEN.

Het verwarrende is dat de omstandigheden niet gelijk zijn!

 

Verslaafden aan illegale drugs zijn veel slechter af, ze betalen meer, krijgen te maken met versneden drugs en criminelen die de handel controleren. De maatschappij benadrukt daarbij nog eens dat ze eigenlijk maar enorme losers zijn die met minachting en agressie benaderd mogen worden.

 

Je bent daardoor geneigd te denken dat een verslaafde aan heroïne zich per definitie anders gedraagd als b.v. een alcoholist. Verhoog de prijs van alcohol met een paar honderd procent en je creert binen de kortste tijd een leger stelende en zich prostituerende alcoholisten.

 

Ik heb ooit een zakenrelatie gehad van wie ik partijtjes wiet kocht die mij na 15 jaar tevreden vertelde dat ie nu eindelijk van de heroïne af was. Dat heb ik nooit in de gaten gehad terwijl ik hem toch wel wekelijks zag. Punt was dat hij zich zijn gebruik kon permiteren.

 

Ik stem dus voor gelijke behandeling van alle drugs en hun gebruikers.

Wel zullen we voor iedere drug een eigen stelsel van gebruiksnormen op maat moeten ontwikkelen.

Voor alcohol, die al zolang bij ons is is dat al moeilijk, laat staan voor al die nieuwe, nu nog illegale drugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja, wil ik toch effe zegge, Wernard,,petje af, dit klinkt alsof het de goede richting ingaat..

Een stelsel per drugs soort..tis een werk ,maar t moet gewoon..uranium is ook niet het zelfde als erts..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal goed Dokkie,

 

we hebben nog een lange weg te gaan en het zal de nodige moeite kosten.

Maar ja een dikke vette joint erbij op zijn tijd en dan komen de ideeën, milderende en verhelderende inzichten vanzelf wel.

 

Politiek is daarbij een moeilijk onderwerp, daarover discusieren moeten we al doende onder de knie krijgen.

Wat dat betreft is praten over plantjes toegankelijker en gezelliger.

 

Groene groet,

W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog even dit: iemand die problematisch alcoholist is en daardoor veelpleger cis in mijn ogen ook een problematisch HD gebruiker.

Ik stigmatiseer geen gebruikers, ik pleit er alleen voor om de overlast door problematisch verslaafden (die zichzelf niet als zieke WILLEN zien) te beperken. Ik ben de overlast van junks gewoon spuugzat, is dat zo vreemd ? Keuze is bij mij simpel: Opsluiten en vrije verstrekking als ze niet willen afkicken, dan bezorgen ze in ieder geval de maatschappij geen overlast. Een opgesloten alcoholistische veelpleger moet gedwongen afkicken zodra hij in de bajes belandt, maar is tegelijkertijd wel van de straat en kan geen overlast veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NIET Legalizeren. Gewoon gedogen houden (wellicht iets meer dan 5 planten zou leuk zijn)

 

Maar echt niet legalizeren.. dan zitten de 'hobbiesten' met de gebakken peren :bier

 

je bedoelt de broodkwekers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ suffie,

 

Zelfbeschikking is niet de juiste metode ben ik bang. Doseren en leren omgaan met..., zodat men inzicht krijgt in hun eigen situatie is meer het doel om van een verslaving af te komen. De zorg voor mensen is ook een van de taken die bij onze samenleving hoort. Als je het maar laat gaan wordt het een zooitje want diegene met een verslaving ziet het niet zo en heeft hulp nodig. Politiek gezien gaat het met klene stapjes maar zolang er geen een partijen stelsel is, zal je altijd grote meningsverschillen blijven houden hoe een probleem te behandelen of op te lossen.

Jouw oplossing is wellicht voor jouw de uitkomst, alleen het onderwerp is te complext in de regelgeving. Vrijheden enz.......grondbeginselen van de samenleving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k Volg de discussie al enige dagen met grote aandacht.... vind hier tegengestelde meningen, soms boze en wanhopige teksten daarna weer gevolgd door zalvende woorden... want we zijn vrienden toch...

 

Werkkampen, opsluiten en verplicht afkicken, ook in de bajes (waar vaak meer drugs te verkrijgen zijn dan erbuiten)... 'k houd er niet van... sluit niet aan bij het gelijkheidsbeginsel en de waarborg voor de de vrijheid van mensen die beide in de grondwet staan beschreven.... 't lijkt me juridisch onhoudbaar en daarnaast het verschuiven van de problemen....

 

Want hoeveel gebruikers zullen bij deze methodes baat vinden....? 10 %... 20...? minder dan dat...?

 

En wat als deze oplossing ook voor wietverslaafden gaat gelden....? Wilders is niets te dol hoor....!

 

Harddrugs gedogen...? blijven verbieden...? Nieuwe regels bedenken om deze probleem op te lossen...?

 

Wat hebben wij, deelnemers aan dit forum, eigenlijk met harddrugs te maken... is dat ons probleem...?

 

Mooie woorden kunnen mooie oplossingen aandragen, maar het oplossen van het harddrugsprobleem is, en zal dat voorlopig ook wel blijven, vooral een politiek probleem...

 

En met lieden uit die hoek is het moeilijk zaken doen.... dat merken wij, wietgebruikers, elke dag aan den lijve... hoogst onbetrouwbaar zijn ze naar mijn mening... een eerder uitgestippeld beleid kan van de ene op de andere dag worden gewijzigd.... en dat gebeurt dan ook steeds weer.... elke andere dag zet wel weer een of andere politieke malloot de zaak Op Stelten..... 'k hoef toch geen voorbeelden hiervan te geven wel....??? en elke wijziging van beleid is steeds in ons nadeel........!!!!

 

 

Hoezo VRIJHEID....?

 

Hoezo BELEID....?

 

 

Wat gaan we daar aan doen....?

 

Mijn voorstel... na al mijn vraagtekens...

 

Een streepje door het woord Cannabis in de opiumwet...

 

Vrijheid om buitenwiet te verbouwen, maar geen vrijheid meer om binnenshuis te verbouwen....

 

Dit laatste ontneemt de geachte tegenstanders hun vele argumenten om te blijven jagen op wiettelers...

want niet langer brandgevaar, stankoverlast, stroomdiefstal, etcetera... waarbij bedacht mag worden dat buitenwiet betere energiekwaliteiten bezit dan binnenwiet... en door haar betere stabiliteit minder geestelijke aberaties, zoals bijvoorbeeld psychotische verschijnselen, geeft...

 

Vrijheid om deze wiet medicinaal te mogen gebruiken en om er medicijnen van te mogen maken...

 

Want Wernard kan wel heel mooi zeggen, dat wiet een Sacraal Entheogeen genotsmiddel is... maar dat scoort niet in de politiek - scheiding van kerk en staat... en bovendien weet de wiet dit niet...wiet maakt geen onderscheid tussen genotsmiddel of geneesmiddel.... wiet werkt in de eerste plaats altijd medicinaal, want Cannabis Sativa of Indica is een medicinaal werkende plant....!

 

Waarom medicinaal....? Omdat marihuana een kwart van de huidige en vaak zeer schadelijke chemische en synthetische medicijnen kan vervangen.... met een betere werking.... en tegen veel lagere kosten....

 

Welke medicijnen...? bijvoorbeeld alle antibiotica.... maar ook astma medicijnen, pijnstillers, slaapmiddelen

 

En daarnaast oplossingen kan bieden voor ziektes waarvoor om dit moment geen geneesmiddelen bestaan

 

Welke...? Virusinfecties.... verslaving aan opiaten, alcohol, amfetamines en cocaine... vergiftigingen... bijvoorbeeld door zware metalen, aardolieprodukten en door polycyclische aromaten, maar ook door verkeerd voedsel... atomaire besmetting... miltvuur... pokken... pest....

 

Wellicht dat dit wel scoort in de politiek.... want ingevolge artikel 23 lid b van de Grondwet heeft de Staat der Nederlanden de plicht al haar inwoners te beschermen tegen naderende gevaren.... en onder die gevaren wordt onder andere ziektes en epidemieen verstaan... maar natuurlijk ook de eventuele door zogenoemde terroristen veroorzaakte ziektes...

 

Een streep door het woord Cannabis in de opiumwet maakt een kwart van het huidige politiewerk onnodig

kunnen die jongens mooi ander werk gaan doen.... de politie is al zo zwaar overbelast... er blijft al zo veel werk liggen...

 

Een streep door het woord Cannabis kan de kosten van de gezondheidszorg behoorlijk doen dalen

 

Een streep door het woord kan de huidige drugsspanningen in dit land flink verminderen

 

En hopelijk een einde maken aan de destijds door Willem Kok ontkende HEKSENJACHT

 

't Is ook geen heksenjacht.... er wordt, nog erger, op planten gejaagd...

 

En op MENSEN............. op JOU en op MIJ...

 

moge daar een einde aan komen... is mijn oprechte wens...

 

 

Ritger © Gerrit Ooiman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehe ,ken me bek nie houden :bier

 

euh,, Cannabis als medicijn, klinkt cool....zal ook wel waar zijn..alles waar je je beter van voelt is in zekere zin een medicijn.

 

Maareuh wil ik wel dat de regering Cannabis als medicijn afschrijft..

Eigenlijk niet,, ik ben namelijk niet ziek.

Wil dus in de toekomst, als ik een joint rook, niet in het hokje medicijnjunk geschoven worden..

 

In mijn ogen is t gewoon een plant waar je van alles mee kan doen..

Leuk voor de mediche wereld, leuk voor de industrie, maar vooral leuk voor de genietende mens die er elke dag weer lekker op tot zichzelf kan komen,,los kan rukken van de ratrace.. :verrygood

Een inspirerend kruid wat in haar waarden gelaten moet worden,, een waarde die voor iedereen weer anders is,, :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik denk dat Cannabis voor meer mensen een medicijn is als gedacht.

En dan bedoel ik een medicijn zoals de Amerikaanse Indianen dat beleefden.

Voor velen van ons is het ook een middel dat de dagelijkse idioterie verteerbaar maakt.

De ratrace zoals Dokkie zegt.

Dat is ook voor de gewone burger wel te begrijpen.

 

Wat ik zeker weet is dat we in Nederland al verschillende gevallen hebben gehad van mensen die het voor aantoonbaar medische redenen gebruikten én kweekten, die voor de rechter werden gesleept en werden vrijgesproken.

 

Je kunt een recreatief gebruiker van Cannabis die lol nog wel ontzeggen maar als je een medemens zijn medicijn ontzegt dan profileer je je wel als een grote schoft hé?

 

Ik denk daarom dat consumenten met een medische achtergrond a.h.w onze stoottroepers zijn in de strijd voor de de-criminalisatie van Cannabis. Je kunt die mensen niet tegenhouden!

 

Via Mediwiet.nl stimuleer ik mensen om een medische verklaring voor zichzelf te regelen (te downloaden op de site) en te gaan telen met maximaal 10 planten. Eventuele zaadjes stuur ik ze de eerste keer gratis op. Dit jaar heb ik zo al enige tientallen mensen op weg mogen helpen.

 

Je kunt je huisarts duidelijk maken dat je je wietje toch echt nodig hebt om in slaap te komen, niet gek te worden, of wat dan ook. Laat hem de medische verklaring ondertekenen en klaar is kees.

 

Dus beste mensen, het is waarschijnlijk een goed idee om in Nederland net als in Amerika een groot aantal verenigingen te starten van consumenten (compassionclubs) die het om medicinale reden gebruiken.

zie ook: how to open a compassionclub: http://www.cannabisculture.com/articles/4548.html

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...