Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Emiel

Wat vinden jullie van het Nederlandse beleid

Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid  

851 members have voted

  1. 1. Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid

    • Gedoogbeleid softddrugs behouden
      223
    • Softdrugs legalizeren
      489
    • Harddrugs & Softtdrugs gedogen
      31
    • Harddrugs & Softtdrugs legalizeren
      108


Recommended Posts

Hé Wernard,

 

Kunnen mensen door de politieke bomen het bos niet meer zien? Of zijn we te lui geworden om onze idealen na te streven en te zoeken en zelf te strijden voor die idealen.

 

Met andere woorden, weten cannabis consumenten en hobbyisten Groen Vrij niet te vinden, of doen ze geen moeite om hier deel van uit te maken?

 

Ik denk dat we beiden het antwoord wel weten.

 

Alleen, hoe veranderen we schapen in wolven?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen, hoe veranderen we schapen in wolven?

Leg ze uit hoe een kweekverslagje op Wf te posten, laat ze kennismaken met de leuke kanten van wiet: het roken van je eigen kweekje. Spread the virus :innocent:

Elk nadeel heeft z`n voordeel toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt helaas van een schaap geen wolf maken.

Maar gelukkig kunnen we wel veel mensen bewust laten worden.

 

Grtz Blowsterke :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bewust, zelfbewust..stil staan bij jezelf, hadden we daar niet over Blowsterke.. :nerd

Bij jezelf stistaan is al bijna onmogelijk in deze inzelf gekeerde maatschappij, laat staan stil staan bij een ander of zich verplaatsen in een ander.

t zijn niet alleen blowers die last hebben van deze bemoeizuchtige doom regering, iedereen heeft er last van..

het zijn alleen de vrije geesten en zelf bewuste die het als eerste opvielen of anders gezegt last van hadden.

De rest volgt echtwel..net als altijd..en zelfs daar is rekening mee gehouden..

Dit antie wiet en tabaks beleid heeft 1 groot voordeel voor de azijnzuipers. Wij ontwikkelen nu niet verder..

We worden gestoord in ons creatieve proces door pesterijen vanuit de regering.

Willen we ons eigenlijk wel bezig houden met dit soort ellende??

Ik creeer liever iets mooi en leuks dan me kwaad te maken over of we wel of niet mogen roken.

Waarschijnlijk net als een miljoen andere.. :smoke

Maar zonder me peukie of jointje wordt dat wel moeilijk...Naast een debat over wereld oorlog zijn discusies over, roken wel of niet, legale of ilelegale Cannabis natuurlijk maar kleine dingen.

 

Maar het zijn de kleine dingen die t m doen..

 

 

Juist Suffie ,reach out and touch, sow the seeds of love...

''Home Grown'' was wel cool..btw..

 

 

latersss.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Dokkie,

 

Ik wist wel dat je Homegrown zou kunnen waarderen. Niet zomaar een blowersfilmpje, ofwel?

 

En wanneer komt de vrijheid om creatief te uiten in het gedrang? Volgens mij zijn we dat punt ook al lang voorbij.

 

Wees maar eens creatief met een beeltenis van een religieus persoon.

 

Wacht maar tot de overheid je ook nog verteld wat je mag creeeren, en het dan over 20 jaar voor een euri op E-bay zet.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een volk dat voor Tirannen zwicht,

verliest meer dan lijf en goed,

dan dooft het licht...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

en planten groeien niet in het donker.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, Dokkie dat doen ze juist wel hoor....

Oftewel, wil je een probleem aanpakken dan dien je het eerst goed te omschrijven.

Een negatieve analyse wil niet automatisch zeggen dat je je erbij neerlegd, het gaat er om dat je er van leert en vervolgens wat je ermee doet.

 

Van het feit dat iemand als jij (of all people) niet kwam opdagen in Amsterdam heb ik veel geleerd.

Je omschreef heel goed hoe dat blijkbaar voor velen werkt

Het gaf heel mooi aan waar voor een deel het probleem met de politisering van de Cannabis scene zit.

Ik dank je voor deze les, jammer dat ik je niet heb kunnen ontmoeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

euh?..thnx....that's me, gewoon mezelf en ik..

Maar of all people ben ik juist 1 van diegene die geen betoog nodig heeft..

Mij als voorbeeld gebruiken voor blowers die met ze alle niet geinterreseerd zijn in de toekomst van Cannabis.??. :nerd

Legalize(drug info markt) is weer heel iets anders, die verschillen liggen tever uit elkaar.

Ik ben Cannabist,, geen legalees...ik heb een andere mening over harddrug..

Ik vond de nadruk teveel op drugs in algemeen liggen op de drug info markt..

Maar des al niet te min,, een goede zet die markt..

 

 

 

 

Anyway ze strekken in het donker, groeien doen ze overdag..:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vergelijk je niet met "veronica kijkers die niet geïntresseerd zijn in" enz. enz. hoor Dokkie.

Ik sla je hoger aan.

 

Maar ik denk dan dat meer Democratie via het Internet de toekomst is.

Want daar doe je wél aan mee en met verve...... en met jou nog vele anderen.

 

Ik laat binnenkort als proef een werkend internet democratie model zien,

gebaseerd op wat ik hier geleerd heb op wietforum.nl

Daar vind iedereen met enige forum ervaring blindelings zó de weg in.

En ooit zal het legaal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Democratie over het internet?

 

Er is helemaal geen democratie, want we hebben niks te zeggen..... :nerd

 

Een persoon kan uitmaken wat we wel of niet mogen en gedogen in de toekomst. :rofl

 

Wij hebben als burgers niks in te brengen tegen wat nu beslist wordt, naar ons wordt absoluut niet geluisterd :smoke

 

Dok, ik deel dezelfde visie als jou, nu we elkaar persoonlijk hebben leren kennen, weten we wat meer over elkaar. Met z'n allen staan we sterk. Maar we moeten wel allemaal een doel hebben.

 

Mensen na laten denken over de positieve dingen van het leven, in plaats van alles zwart te maken wat goed is.

De juiste dingen gebeuren op het juiste moment, dus wat we willen bereiken, zal komen.

 

Groetjes Blowsterke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als democratie betekent dat een schamele politieke Christenmeerderheid haar wil kan opleggen aan een niet onbelangrijk deel van de bevolking.... dan is democratie niet mijn favoriet...

 

Heksenjacht.... op planten.... en op mensen.... is dat democratie....?

 

 

als meer democratie inhoudt dat de bevolking op papier meer macht heeft gekregen, maar daarvoor veel vrijheid heeft moeten inleveren.... dan pas ik voor meer democratie....

 

fouillering op straat.... doorzoeking van auto's of huizen.... razzia's.... meer verboden, meer controleurs... meer misdaad.... meer democratie?

 

als nog meer democratie betekent dat ik niet meer de vrijheid zal hebben om wiet te roken... of om het als geneeskruid en geneeskruidenmiddel aan te bevelen en te gebruiken.... om daarmee de gezondheid van het volk te bevorderen.... dan...

 

is er wellicht iemand, die me kan vertellen, waarom ik in democratie zou moeten geloven....?

 

Daar geloof ik dus niet in.... noch in politiek.... dat lijkt me niet de weg om te gaan....

 

Ik hecht waarde aan positieve propaganda over de Hennepplant.... en haar wiet....

 

Tegengas geven aan de politiek en haar ambtenaren.... vooral die van het OM....

 

De hennepplant is goed voor het milieu... bruikbaar als bouwmateriaal, voor papier, voor bioafbreekbaar natuurlijk plastiek verpakkingsmateriaal.... de olie kan als biobrandstof dienen.... de vezels voor kleding...

etcetera...

 

en de wiet....?

 

die kun je roken...recreatief of als genotsmiddel.... maar dat laatste weet de wiet niet... de wiet zal werken zoals ze altijd werkt.... medicinaal.... Cannabis officinalis (Linaeus) is de naam.... en de aanduiding officinalis wil zeggen dat het kruid een geneeskruid is...

 

Je kunt er dus geneeskruidenmiddelen van maken.... of geneesmiddelen....

 

Wiet als medicijn.... da's mijn gedachte bij meer democratie.... wiet als medicijn....

 

Daarover schreef en schrijf ik... een website en boeken....

da's mijn aandeel in de positieve propaganda voor meer democratie...

 

WAT DOE JIJ....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland was altijd het enigste land op deze aardbol geweest waar je in een koffieshop wiet kon kopen.

Jammer dat er aan die traditie langzaam maar zeker een einde komt en ik voorspel dat binnen nu en 10 jaar het onderscheid tussen hard en softdrug er niet meer zult zijn en binnen nu en 5 jaar is het al afgelopen met de koffieshops, dit is nu dus al gaande.

Onlangs hebben ze mijn vaste shop gesloten en ik moet nu een stuk verder rijden, ik ben bang dat ik binnenkort helemaal naar tjielitjap moet rijden om een mager zakje slappe wiet te kunnen kopen omdat het vrijwel nergens meer vergrijgbaar is. Want ik ken geen mensen die het op straat verkopen en ik ben ook niet iemand die snel contact zoekt.

 

Neen, als je je een beetje down voelt mag je wel die smerige serosat pillen van de dokter slikken om vervolgens van een gebouw af te springen.

Een simpel(naja simpel) plantje mag niet, maar de grootste chemische troep die er maar bestaat mag wel.

Over die bijwerkingen wordt nieteens gesproken, maar ik kan er over meepraten en ik had ooit bijna mijn leven beëindigd onder invloed van serosat omdat de dokter vondt dat ik dat nodig had (burn-out).

 

Of je mag je wel doodzuipen, maar ff relax een blowtje roken mag dus niet meer straks.

 

Ik heb gestemd om het huidige gedoogbeleid te behouden.

 

Ik ben wel keihard van mening als ze in de toekomst cannabis producten verbieden dat ze dan ook gelijk drank, medicijnen ala serosat en tabak moeten verbieden of nog beter verbieden om een pleziertje te hebben.

 

Maar geef niet, ik stop er wel mee, maar ik stop ook met het leven in dit rotland en ga 100% zeker emigreren want als je toch niet meer mag blowen straks, dan maar liever in een land waar iig het (regeltjes)weer beter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling

 

De toekomst van Nederland zie ik extreem somber in, het begint steeds meer op een dictatuur te lijken.

Niet alleen het wietbeleid, wij Nederlanders worden op veel en veel meer dingen steeds meer beperkt.

 

Je mag straks nieteens meer roken bij je biertje in de kroeg, mag je in de regen buiten een peukje op steken.

Nog ff en je moet dat nog stiekum doen ook...........

 

Autorijden wordt ook steeds onmogelijker en als je besluit om op het ov over te gaan omdat autorijden niet meer te betalen is wordt er weer een chipkaart ingevoerd waardoor het reizen dus ook duurder wordt.

 

Hoeveel punten moet ik nog opnoemen? Nederland is erg ziek en ik schaam me dat ik een Nederlander ben.

 

Toch vraag ik me af, want ik ben gek:

Het CDA is de grootste partij, maar vraag je het aan de gemiddelde Nederlander waar ze op hebben gestemd dan zegt bijna niemand dat ze op het CDA gestemd hebben en dat snap ik niet. Waarschijnlijk is mijn iq(120) te laag om dat te begrijpen.

 

Wat ik ook niet kan begrijpen dat die stomme hollanders alles maar zo trouw als een hond blijven pikken van de staat en niet in opstand durven te komen wat in andere landen wel gebeurt.

 

Ik ben dom, want ik snap dat niet.

 

ps. ben natuurlijk niet echt dom, maar dat was bij wijze van spreken dus.

Edited by Dokter Rubbens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt dat het tijd wordt dat een nieuwe generatie mag gaan stemmen.

 

Veel van de oude generatie stemmen al heel hun leven op dezelfde partij. (want dat hoort zo, wordt ze wijs gemaakt)

 

Gelukkig zijn de jonge mensen bewust en worden ze niet dom gehouden.

 

Groetjes Blowsterke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lot ligt in onze handen.

Tot nu toe werd het door de vingers gezien.

Hielden zij een hand boven ons hoofd?

 

Zij hebben het teveel uit handen gegeven.

en sommige pakten dit met beiden handen aan.

Groot geld hielp hun een handje.

en nu is ons kruid in handen van criminelen.

Het kruid is handel.

 

Deze handel is hun door de vingers geglipt.

En nu heft Den Haag de hand,

tegen een ieder die het kruid beroert.

 

De kunstenaar Jopie Huisman heeft en prachtige kooltekening gemaakt: de handen van Ouwe Neeltje.

Handen die getekend zijn door haar verleden.

Haar hele leven is af te lezen in haar handen, strijd,armoede maar vooral het leven; haar leven met haar sterke wil.

 

 

Vele handen maken licht werk.....

We kunnen ons zo moeilijk organiseren, het is immers illegaal wat we doen.

 

Er de hand in hebben....

Wordt dus heel moeilijk, we blijven roepende eenlingen in de woestijn.

 

De hand in eigen boezem steken....

Ook hier wordt amper vorm aan gegeven, dit is voor de contra's de makkelijkste tegenstander(=geen tegenstand)

 

De handen ter hemel heffen...

Vandaar hoeven wij het niet te verwachten, het licht zit in onszelf.

 

Neemt het heft in eigen hand...

Daar is geen ontkomen aan. pompen of verzuipen vervalt bij deze. Er moet een nieuw schip gebouwd worden, wij moeten varen onder dezelfde vlag.

Het growschip waar wij nu op varen bevat teveel muiters, die allen op hun eigen manier, een zinkend schip tijdig weten te verlaten.

 

met de vlakke hand....

Ik voel mij geslagen. niet met een goed gebalde vuist, maar met een venijnig vlakke hand. gericht en gedoseerd. Venijnige steken die je hels kunnen maken.

 

 

 

Met open handen sta ik hier voor u, en vraag u; waarom vind u mij slecht? Waarom wilt u mij veroordelen voor hetgeen wat ik doe?

Dit zou ik aan elke nederlander kunnen vragen, nadat ik heb uitgelegd wat mijn/onze visie op het geheel is.

Dit is zo belangrijk: de gezichten van mensen die hun plantje kweken, zonder dat zij de belangen van anderen schade berokkenen.

Het imago wat de kweker nu gekregen heeft is niet te tolereren. Tenminste niet door mij. Het duurt nog een paar maanden en de gemiddelde nederlander denkt:

- dat je alleen met gestolen stroom een lamp kan laten draaien

-je met een lampje er even 1000 euro per maand bijverdient.

-etc etc etc.

 

Al maanden lang zoek ik naar een manier om het gezicht van de blower en grower beter naar voren te laten komen.

Al die 10 duizenden rokers die een jointje in hun leven vinden passen. Die gewoon werken, "normaal functioneren" etc. etc.

Mensen die zich willen distantieren van "stroomstelende overlastmakers"

Mensen die eigenlijk gewoon een beetje boos worden om in een dergelijke positie gedwongen te worden.

Mensen die zich in hun vrijheid beperkt voelen worden.

Want dat is er nu aan het gebeuren, het is een aantasting van mijn individuele vrijheid als burger.

En vanuit die invalshoek ga ik dit probleem naar voren brengen. Elke contra krijgt van mij te horen wat ik fout vind aan het huidige wietjes beleid. Ik zal ze het gras voor de voeten wegmaaien op sommige punten. Ze zullen verrast zijn hoe zelf-kritisch een blower kan zijn.

Maar dan wil ik graag van hun horen of zij mij op die basis kunnen tolereren. Het lijkt zo een soort referendum te worden.

Kunt u deze persoon in uw maatschappij tolereren? JA of NEE

 

Intolerantie is vaak gebaseerd op te weinig kennis van elkaar.

 

Ze mogen mij leren kennen, ze leren de mens achter de blower kennen, en vraag ze of ik in hun land mag blijven wonen?

 

De hand die wij er in hebben....

die wil ik op de foto.

Het word een fotogallerij met een hand en een plant....

 

Ik reik u de hand...

 

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Weetje,

 

Goede vraag,

 

Als kweken niet meer is toegestaan voor Hobbisten, betekent dat eigenlijk dat we ook niet meer mogen roken. Want ik neem niet aan dat ze ten behoeve van de Cannabis Consumenten uitgaan van de broodkwekers.

 

Maar als ik mijn foto op het internet zet en openlijk vraag of ik als Cannabis Consument wel in dit land mag blijven, of ik welkom en geaccepteerd wordt, weet ik al het antwoord op die vraag. Als allochtoon geef je genoeg mensen blijkbaar al een reden om je niet welkom en geaccepteerd te laten zijn.

 

Sommige vragen moet je pas stellen als je weet dat men een verantwoord antwoord kan verzorgen. Tot die tijd....wie gaat ze helpen?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, het lijkt er steeds meer op dat ik dat ga doen ghehe.

 

en men kan pas een verantwoord antwoord geven als men geinformeerd wordt...

 

Bij mij broed een overlegplatform, een site, kweenognie.

De informatie op die site moet ons probleem naar voren schuiven, op een overwogen manier.

Er moet vanuit een welwillende houding naar elkaar geluisterd worden,

met nogmaals: een zeer zelfkritische houding

 

Er kan niet vanuit een recht gestreden worden,

ons onvermogen mag in kaart gebracht worden

alle effecten ter discussie gesteld worden.....

 

Als ons probleem op een juiste manier in kaart wordt gebracht,

Als de problemen van het beleid op dezelfde manier geschetst kunnen worden.

 

Dan zou er een open gesprek plaats kunnen vinden, dan zou de maatschappij mss duidelijker voor zichzelf krijgen hoe zij de blower wel een plaatsje kan gunnen.

 

Open kaart, met de billen bloot,

als er dan geen serieuze gesprekspartner aan de andere kant van de tafel te vinden is,

dan kunnen we met verwijten beginnen en oprecht stellen dat wij geen gewenste burgers zijn.

Maar......Wat daar de gevolgen van zouden zijn ???

 

Mijn vraag is eigenlijk:

staan wij straks met lege handen?

 

Voor mij persoonlijk een ondenkbare situatie, en ik denk velen met mij.

Vanuit dat aspect zal ik mensen uit de tweede kamer willen benaderen,

in de hoop dat hier een ingangspunt te vinden is om juist de politiek duidelijker het probleem te kunnen schetsen en hier repliek op te krijgen.

 

Dit zal door alle gebruikers ondersteund moeten kunnen worden. Het zou geen moeite moeten zijn om 10.0000 handtekeningen te verzamelen.... en daar gaan we alweer met onze "gedoogsituatie"

zo moeilijk kunnen wij uit de schemer treden..

 

Mijn plan is nu om de roker te visualiseren met een foto; een foto van een hand met een topje erin.

Een hand die zij leeg willen zien.......

Mijn hoop is om zo duizenden foto's te verzamelen, met eventueel een opmerking van de persoon erbij.

 

Want wij moeten de de hand hebben in het verdere verloop, als wij stil blijven,..... zitten we echt teveel aan die joint te lurken.....

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

We moeten eerst zorgen dat het in de gehele maatschappij geaccepteert gaat worden.

 

Vooral de voordelen van ons plantje moeten naar boven komen en niet de negatieve zoals de media die altijd naar buiten toe schetst.

 

Groetjes Blowsterke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

We mogen wat we hebben niet uit handen geven !

Hier (Balkan) hebben ze gisteren iemand gepakt met 1.38 gram hasj, je leest het goed tot 2 cijfers na de komma !

En dat alles terwijl de hennepindustrie hier tot 30 jaar geleden sterk vertegenwoordigd was.

De sporen buigen, Esmee kan het zo mooi verwoorden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ruim bewustzijn is nu eenmaal niet meer gewenst tegenwoordig.

De tijd van tolerantie is voorbij kraaien de intoleranten, Zero Tolerance, they love it!

 

Bewustzijnsveruiming is not done, zeg eens openlijk dat je wel enig begrip op kunt brengen voor het verzet van de Palestijnen, Irakezen of Afghani en je merkt wat ik bedoel.

Kijk naar wat er in de media gebeurde met Gretta Duisenberg.

Dat mag je niet zeggen en dat mag je niet denken, maar kijk toch even op: http://www.stopdebezetting.nl

Wel uitkijken want Big Brother houdt bij wie die site bezoekt he?

 

Middelen die een aanzet kunnen geven tot bewustzijnsveruiming zoals Cannabis worden daarom fanatiek bestreden. Stel je voor dat je nog meer van die vriendelijke en vreedzame mensen krijgt die ongeacht ras, geloof en leeftijd sociaal met elkaar zitten te wezen in Coffeeshops e.d. BRRRRRRRR.

 

Nee, strijd en competitie dat is goed, zogenaamde Christenen opzetten tegen zogenaamde Moslims daar hebben we wat aan.

De media doen hier natuurlijk flink aan mee, er hoeft maar een Moslim te spugen naar een Christenhond of het komt uitgebreid in het nieuws.

 

Nou ja, in de wereld geschiedenis hebben we om de 50 jaar een vette oorlog gehad dus het wordt weer eens tijd voor zo'n wereld brand, dat ruimt dood hout op.

Ik rol een dikke vette en steek een klein beetje natuur aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou ja, in de wereld geschiedenis hebben we om de 50 jaar een vette oorlog gehad dus het wordt weer eens tijd voor zo'n wereld brand, dat ruimt dood hout op.

Ik rol een dikke vette en steek een klein beetje natuur aan.

 

Ik rook met je mee :verrygood proost

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook ;) ;) :) :D :verrygood

 

Waar rook is, is vuur.

 

Waar vuur is, is..................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Wij zijn sympathisant met de Palestijnen.

 

Die zijn de afgelopen 50 jaar ononderbroken in oorlog om de onderdrukking te bevechten.

 

Wacht maar totdat de overheid een muur trekt om een van jullie eilanden en de blowers hiernaar toe verband.

 

Maar jezelf opblazen(of smoken) geeft niet per definitie een uitkomst voor de conflicten. Je krijgt hooguit wat aandacht in de media. En dan zelfs meer als je een laag slagingspercentage hebt.

 

We roken rustig mee, in de hoop op betere tijden.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...