Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Emiel

Wat vinden jullie van het Nederlandse beleid

Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid  

851 members have voted

  1. 1. Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid

    • Gedoogbeleid softddrugs behouden
      223
    • Softdrugs legalizeren
      489
    • Harddrugs & Softtdrugs gedogen
      31
    • Harddrugs & Softtdrugs legalizeren
      108


Recommended Posts

Quote: "Uiteraard gestemd voor legaliseren softdrugs".

 

Lees ik regelmatig.

Er wordt natuurlijk bedoeld: "ik heb me laten lijmen door een van de grote linkse partijen met het woordje Cannabis legalisatie". Geloof je echt dat die partijen hun reputatie op het spel gaan zetten door zich hard te maken voor Cannabis? Als ze in de oppositie zitten ja dan wel, maar niet zodra ze aan de macht (kunnen) komen.

Een proCannabis standpunt innemen als je op het pluche wil is niet slim en het leverd geen stemmen op, dat is iedereen in Den haag wel met Groen Vrij duidelijk geworden.

 

Let maar eens op hoe de PvdA hun pro legalisatie standpunt razendsnel laten vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja tis jammer dat de politici de mensen blinddoeken voordoen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit onnodig quoten

 

De mensen laten zich blinddoeken!

Ze kiezen er toch zelf voor om op welke partij dan ook te stemmen die als lokkertje legalisatie noemt?

Wie zich gedraagd als schaap, zal ter zijner tijd geslacht worden.

 

Het schijnt dat de Christen Unie heeft bedongen in het achterkamertjes overleg dat Coffeeshops op Zondag gesloten dienen te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb geen medelij met koffieshops,, hebbe ze ook niet met mij... :(

Er is tot nu toe nog geen partij geweest die zich puur voor Cannabis inzet...en dat zal der ook wel nooit komen.

Dus tot die tijd zullen we het met ons zelf en ons geliefde meisje moeten doen.

net zoals in de afgelopen decenia moeten gewoon stiekum growen,,,

Dus gewoon rustig door growen en smoken, niet teveel zeiken, en zeker niet opvallen...

Als het inderdaad zow is dat de regering geen positieve belangen bij het legaliseren van Cannabis ziet, dan zal het ook wel niet zo'n vaart lopen dat ze allerlij problemen naar zich toe trekken door het te crimminaliseren en de koffieshops te sluiten,,.. neem aan dat THE MAN wel door heeft dat dat ook niet de oplossing is. voor een probleempje zoals euh.. wat was het probleem ook al weer?

Tenzij ze die chaos ook echt willen,, en dat dat de hele opzet is.. totale chaos door een nieuw verbod op cannabis..euh... :)

 

Wat er echt moet gebeuren is een actie tegen verzwaarde wiet, een tv- campange die mensen leerd hoe gevaarlijk deze giftige sooi is,, luid en duidelijk deze massa moordenaars die de wiet verzwaren ter verantwoording roepen ..

Kids waarschuwen dat it op de markt is verschenen,..

daar zou nu wat mee gedaan moeten worden, en als dat uit de Cannabisbrance zelf komt is dat alleen maar ten goede voor ons, ..

Er zijn zat kwekers die superwitte wietjes kweken dus t is ook nog eens bullshit, tis gewoon niet nodig,,tis gewoon zielig..

Denk eens in hoe weinig extra rendement je haalt op een paar onsjes verzwaarde wiet, Dit smerige geintje gaat alleen maar op voor grote kwekers die met 10talle kilo's werken, op zulke massa's kun je inderdaad leuk extra verdiene door onschuldige mensen te vergiftigen.., en dit zijn juist de groep kwekers die door dit onzinnige gedoogbeleid vrolijk kunnen blijven bestaan...

 

 

Mary Jane heeft haar eigen orde nodig, een groep vrije ridders die haar beschermen.. een groep vrijdenkers die haar relativeren..

Maarja een one isseu cannabis partij tsja, wie durft dat nu inderdaad nog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe snel staan we weer op de barricades om te protesteren tegen de overheid.

 

Het lijkt de sixties wel. Sorrie hoor, maar dromen over legale kwekerijen, legaliseren van drugs in het algemeen. Ik zelf wil me ook wel eens verliezen in deze utopische waanbeelden over een vrije wereld waarin alles kan en het ook nog verantwoord gebeurt, niet zelden als ik zelf al in hogere sferen bevind. Maar laten we wel wezen, als het van de overheid moet afhangen? Het zijn niet de politieke partijen die de wereld weten om te vormen, net zo min als de gekozen volksvertegenwoordigers.

 

Als de wereld verandert, op welk gebied dan ook, dan doen we het zelf. Het is een verantwoord maatschappelijk fenomeen geweest wat in Nederland, ruim 25 jaar geleden het gedoog beleid heeft afgedwongen van de Nederlandse overheid en het is de huidige Nederlandse kwekers branche die het gedoogbeleid verder maakt of kraakt. Zolang kwekers van de situatie gebruik maken en op deze manier vlug en veel geld willen verdienen, ten koste van de gezondheid van Nederlandse gebruikers, dan kun je nog zo een leuke groep verantwoorde hobbyisten op een forum zetten, maar dan weet iedereen welke berichten de media halen.

 

En zolang die branche, die snakt om erkenning en waardering, zich niet weet te verenigen ten bate van die gezamenlijke doelstellingen(idealen), die velen wel hebben, moeten we niet verwachten dat enkele politici dan in Den Haag wel weten hoe men bedachtzaam en respectvol met Neerlands meest typerende maatschappelijk fenomeen moet worden omgaan.

 

Als we van Den Haag verwachten dat ze verantwoorde branche erkennen, dan moeten we ze die ook tonen. Op dit moment zijn enkele(?) vakorganisaties bezig met ...wie zal het zeggen. Schijnbaar achten zij het niet nodig om de kern van de cannabis cultuur te betrekken in hun politieke strijd. Dus, buiten een leuke optocht en een groenvrij partij zal het toch voornamelijk die grote groep klein commercieel moeten zijn die door een vorm van vereniging een signaal moet afgeven.

 

Tja, hoor ik iedereen denken das mooi geluld, maar wat bedoel je nou echt. Wat betekent dit in praktijk? Wat kun je nou doen?

 

Sommige zaken liggen voor de hand. Zo voor de hand, dat we er vaak aan achteloos aan voorbij gaan. Stroom die wordt getapt, onveilige installaties, overlast die bewust voor lief wordt genomen. Dit betreft zaken waar toch geen eenduidig hard oordeel over wordt geveld. Onder omstandigheden kunnen we overal wel iets voor zeggen. De verhalen kunnen hartbrekend, of belachelijk lachwekkend zijn, maar blijven in mijn ogen vaak maar verhalen.

 

Maar dit zijn de bekende zaken. Dit kan zelfs als minimale veronderstelling bij iedereen worden betiteld. Maar wie heeft zijn gemeente, anoniem misschien, een ondernemingsplan gestuurd? Wie heeft zich ingeschreven bij of gestemd op groenvrij? Wie heeft met vol vertrouwen op zijn eigen thuis installatie, meneer de wijkagent daadwerkelijk uitgenodigd en uitgedaagd. Of wat mij betreft zijn buren, om te showen dat echt geen overlast wordt veroorzaakt. Welke initiatieven tonen we op ons grootste jaarlijkse evenement om de huidige(in mijn ogen nijpende) situatie te bespreken?

 

Moet ik zeggen wat ik heb gestemd? Ik heb gestemd voor gedogen. Weet iedereen nog wat dat betekent? Dat betekent dat het eigenlijk niet mag, maar we(Nederland) staan het toch toe. Dat is waar ik voor heb gestemd. Dat wijzelf in staat zullen zijn de komende tijd, weer die gedoogde status in maatschappelijk perspectief, nog eerder dan politiek oogpunt, te verwerven.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

PS: als iemand hulp nodig heeft met zijn ondernemingsplan bijvoorbeeld voor meneer Leers of meneer Vreeman, kan hij mij inhuren. Ik heb van whazzup begrepen dat hier de nominale diensten vergoeding ligt in de trant 6/8 spacecakes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat? Toen was het stil op straat?

 

Ik had wel meer reacties verwacht. Niet per se op het aanbod voor ondersteuning voor het ondernemingsplan, maar gelijk een reactie is toch wel gewenst.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ik had wel meer reacties verwacht". werd geschreven, maar ook:

"Er is tot nu toe nog geen partij geweest die zich puur voor Cannabis inzet"

 

En Groen Vrij dan?

Dat was mischien wat te radicaal voor sommigen, die doodleuk schrijven wel voor handhaven van het gedoogbeleid te hebben gestemd of zelfs "voor legalisatie".

Wat een naief geschrijf zeg. :whistling

Het komend kabinet gaat de vervolging van Cannabis flink voortzetten en de PvdA die zogenaamd voor legalisatie was knijpt daarbij een oogje dicht. Over enkele jaren kan je geen auto meer rijden als je ergens in de dagen er voor Cannabis hebt gebruikt.

 

Beste mensen, jullie laten je als schapen naar de slachtbank voeren en je weet:

"wie zich gedraagt als een schaap kan er op rekenen op zeker moment geslacht te worden".

 

Volgens mij weten we dat onderbewust allemaal heel goed en vinden het daarom niet zo prettig om over de harde waarheid te praten? Of worden boos op de boodschapper van slecht nieuws?

Nee dan liever doorkoetelen over gele blaadjes etc.

Bedenk wel dat ook dat soort praat over een tijdje verboden gaat worden.

Aanzetten tot illegale daden he?

 

Sorry voor de sombere toon!

Hoop dat ik helemaal ongelijk heb, maar vermoed dat het nog veel gekker gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorri hoor Wernard,

 

Maar ook al heb je gelijk, ook al zijn de signalen van het huidige cannabis beleid zorgwekkend, ook al geven veel forumgenoten aan dat ze niet verder kunnen denken dan het legaliseren van hun eigen wereldje...

 

Van een politieke partij verwachten we meer dan alleen kritische noten ten aanzien van onze gedachtenspinsels, wij willen weten wat we er tegen gaan doen. Natuurlijk moet een politieke partij zich richten op de idealen en haar medestanders duidelijk maken welke doelstellingen zij nastreeft om haar eigen maatschappelijke weerspiegeling te realiseren, maar wat doet Groen Vrij NU ten aanzien van gebruikers en kwekers die geconfronteerd worden met willekeurig overheidsoptreden.

 

Welke activiteiten worden ondernomen om ook buiten verkiezingstijd aan te tonen dat Groen Vrij niet zomaar een verkiezingsstunt is, maar een daadwerkelijke belangen partij?

 

Als ik alleen al naar dit topic kijk, wat uit de mottenballen van 2004 is gehaald, ben ik niet alleen droevig gestemd door de sfeer die tegenwoordig door de overheid wordt gecreeerd, maar nog meer door het gebrek in verenigingsvermogen wat onze branche blijkbaar tekent.

 

Ik zal de Highlife beurs bezoeken, evenals meerdere forumbezoekers, en ik ben benieuwd of we daar in de stand van Groen Vrij misschien WEl een discussie op gang kunnen krijgen.

 

En misschien moet de Groen Vrij partij zich ook meer richten op de burgers van dit land en minder op de overheid. Daarmee bedoel ik dat Groen Vrij misschien zich meer moet gaan richten op het bewustzijn van de kwekers en cannabisconsumenten in plaats van het afkeuren van overheidsoptreden. Zoals ik al in mijn vorige uitvoerige betoog heb aangedragen, pas als het bewustzijn van de branche, meevecht voor maatschappelijke acceptatie, kunnen we ook ten aanzien van Den Haag een vuist maken.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemnad schreef:En Groen Vrij dan?

 

Groenvrij heeft als punt 2 pas een eventuele versoepeling of anders gezegt een aftreksel van het huidige gedoogbeleid ''10plantjes verhaal'' welke dan OOIT wel eens in legalisatie zou veranderen ,weet je nog? eerst effe zo houden als het is meen ik van groenvrij te hebben gelezen,, buiten het feit dat de andere punten die groenvrij aannam. niets met cannabis te maken hadden,, zoiets als een internetpartij(zonder eigen forum??) meen ik me te herinnneren..gevangenissen en het beleid daarvan,, meer van dit soort banale partij punten.ook kan ik me te herineren dat er werdt gezegt dat legalsatie een naieve visie is op t geheel, en dat zonder de steun van Europa het toch nooit zou lukken...

Dus zoals ik al zei een partij die puur voor Cannabis is, was en is er nog steeds niet, dat was en waarschijnlijk is toch inderdaad te radicaal voor sommige..

 

Wat betreft de sombere toon?..ik ben der al aan gewend.

Zelfs nu nog steeds geen Cannabis-Campange, alleen maar een beetje angst creeren voor een eventuele hardere aanpak van de huidige regering ten opzichte van het Cannabis gedoogbeleid..

 

Wil je goedkopere wiet? Nee bedankt ik heb me eigen wiet, ondanks dit kut gedoogbeleid en die verschrikkelijke Nederlandse regering...

Share this post


Link to post
Share on other sites

[OFF TOPIC]

nog een blondje
[/OFF TOPIC]

Waar baseert u deze uitspraak op ?

 

Wie heeft zich ingeschreven bij of gestemd op groenvrij?

Ik heb de ondersteuningsverklaring getekend en opgestuurd. Helaas blijken er zich in Zeeland minder dan 30 mensen zorgen te maken over de toekomst, hetgeen typerend is voor de onverschilligheid van velen.

Zo werd ik verplicht in een andere provincie (kieskring) m`n stem uit te brengen, hetgeen ik (en eegaa) dan ook gedaan heb(ben).

 

 

Toch heeft Wernhard wel een punt. . .

Op de site van Groenvrij staat een link naar een artikel uit het Nederlands Dagblad dat ik nog ik nog niet gelezen had. De reacties op FOK zijn in dit verband wel leeswaardig.

Vreemd dat heel wietforum dit artikel gemist heeft. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is elk jaar wel weer een minister die iets voorspeld of een ballonetje oplaat..

En gelukkig is de Eu-grondwet nu nog geen feit, er waren gelukkig genoeg mensen die NEE stemde..

Het kan 2 kanten op als er over 10 jaar geen gedoogbeleid meer is, legaliseren of crimminaliseren..

Dus het dus wordt tijd om Cannabis bij het Europese publiek in een gezond en positief daglicht te zetten''Een groot schalige Europese Campagne voor Cannabis''

Zodat er in de toekomst in het Europese volk een groter draagvlak is voor legale cannabis, en werkelijke Normalisatie van Cannabis een feit wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit de SP hier in Tilburg, wordt nochthans van alles geprobeerd om het gedoogbeleid te behouden en uit te breiden, zoals toegestaan door de EU, Hoogervorst moet gewoon zijn mond houden :whistling

 

SP geeft uitleg over legale wietverbouw

 

Woensdag 31 januari 2007 - Tilburg - De SP wil deze week in twee openbare bijeenkomsten burgers vertellen waarom er in Tilburg een legale wietplantage zou moeten komen.

De SP-fractie is een van de zes partijen in de Tilburgse raad die voorstander zijn van een door de overheid geëxploiteerde legale plantage. Samen met de vijf andere fracties heeft de partij daartoe een voorstel ingediend in de raad

 

Grtz Blowsterke :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, Blowsterke, ik ben naast GroenvRIJ stemmer ook SP-lid.

Noem het hypocriet, whatever, maar ik vermoed dat ook de SP z`n doelstellingen snel zou laten vallen in een discussie over regeringsdeelname. Ijzer om oud lood dus (taalkundig geintje).

In Tilburg spreken ze over staatskwekers, waar gaat dat naar toe ?

Een lekkere Chianti is geen Bordeaux etc. etc.

Is de voorgestelde oplossing in Tilburg een stap in de goede richting ?

Dat durf ik in twijfel te trekken. (starend naar het SP sponsje en de slogan "SP nu" mijmerend: ) :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp me zekers niet verkeerd, ik ben helemaal niet pro SP, aub weg ermee, maar vanuit Tilburg wordt tenminste nog iets ondernomen, kan ik vanuit de rest van het land op moment niet zeggen, behalve soms uit Maastricht.

By the way, wat denk je dat de PvdA zou doen, niks dus, nu lulle om zieltjes te winne, en dan boef........................

 

Grtz Blowsterke :whistling

 

Vandaag geplaatst in Brabants Dagblad

 

Maandag 5 februari 2007 - Tilburg - SP (voor) en CDA (tegen) bespraken zaterdag het voorstel om in Tilburg gereguleerde wietteelt mogelijk te maken.

De bedwelmende lucht in het vergaderzaaltje van de Tilburgse SP is deze zaterdagmiddag wel erg toepasselijk. Zuidamerikaanse lijmsnuivertjes zouden er vermoedelijk erg gelukkig van worden.

„We hebben vrijdag de hele dag posters geplakt voor de Statenverkiezingen. De hele nacht hebben we alles opengezet, maar dat heeft niet genoeg geholpen“, verontschuldigt Marjolein Buijssen zich voor de haast geestverruimende lijmstank.

Het SP-raadslid ontvangt zegge en en schrijve zes belangstellenden die uitleg willen over het initiatiefvoorstel om in Tilburg een project te beginnen met gereguleerde wietteelt, in de wandeling Tilbowiet genoemd. De gemeenteraad bespreekt het voorstel vanavond, dat is ingediend door SP, PvdA, VVD, GroenLinks, AB en D66 en daarmee een meerderheid heeft.

 

Oude hippie

 

Een van de gasten in de SP-zaal, met zijn baard en houthakkershemd het prototype van een overjarige hippie, gelooft niet dat gereguleerde wietteelt een eind kan maken aan bijvoorbeeld het brandgevaar op talloze wietzolders.

„Dat gevaar wordt enorm overdreven. Je hebt tegenwoordig kweekkasten met ingebouwde brandblussers. Een frietpan of een strijkijzer is net zo gevaarlijk als een kweekkast.“

In zalencentrum De Postelse Hoeve brengt het CDA het Tilburgse Kamerlid Ciska Joldersma in stelling om 25 gasten te overtuigen dat het voorstel voor Tilbowiet zwaar fout is.

„Het is zeer naïef om te denken dat je met gereguleerde wietteelt criminaliteit kunt verminderen“, preekt Joldersma voor eigen parochie. Een proef met gereguleerde wietteelt zal het aantal Tilburgse thuiskwekers echt niet doen verminderen. Joldersma: „Die leveren immers niet alleen aan de dertien Tilburgse coffeeshops. Tilburg ís geen eiland.“ En zoals het een CDA-bijeenkomst betaamt, is er ruimte voor pret en jolijt. Mocht de proef met Tilbowiet onverhoopt tóch doorgaan, dan kan dat wellicht onder de vlag van de TWM, de Tilburgse Wiet Maatschappij, suggereert fractievoorzitter Maarten van den Tillaart. „Doe trouwens maar niet. Eén TWM in Tilburg is voldoende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk weer hoe die media het brengt :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij mogen ze het lekker zo houden als het nu is.

Als het legaal wordt, gaan er volgens mij véél meer mensen kweken omdat het nu is toegestaan, en dan krijg je allemaal zooi op de markt, gekweekt door mensen die er de ballen verstand van hebben. Ik denk dat heel veel van die bijklus-amateurs nu nog tegengehouden worden door het feit dat het toch illegaal is en dat ze er last mee krijgen als het ontdekt wordt. Als die drempel wegvalt, dan wordt de markt volgens mij overspoeld met bergen weed, waarvan de kwaliteit drastisch te wensen overlaat.

En ook niet onbelangrijk: dan zakt de prijs, en dat ga ik als serieus broodkweker ongetwijfeld weer in mijn portemonnee voelen. Nee sorry; klinkt ego, maar laat het maar lekker zoals het is. Verdien ik er tenminste ook nog wat aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Politiek is een grote poppenkast men lult wat in de ruimte om zieltjes te winnen hebben ze dan wat bereikt voeren ze geen zak uit.

 

Maar als ik zou moeten kiezen doe dan legalizeren met bepaalde grenzen en het maximaale wat per huishouden mag worden gehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon voor eigen gebruik je eigen plantjes :) , mag nooit een probleem zijn :D

 

Wij verbieden de politiek ook niet hun glaasje te laten staan, dan moeten de brouwerijen ook maar gesloten worden ;)

 

Bullshit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon voor eigen gebruik je eigen plantjes :huh: , mag nooit een probleem zijn :tu

 

Wij verbieden de politiek ook niet hun glaasje te laten staan, dan moeten de brouwerijen ook maar gesloten worden :specool

 

Bullshit ;)

 

 

 

 

yup als ze 5 planten gedogen .... wel met degelijke installatie .... dus proffesioneel ..... tegen brandgevaar en dergelijke ......

 

mogen ze de rest verbieden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zou ook een soort vergunning met veiligheidsnormen eraan vast, afgegeven kunnen worden voor het kweken van eventueel 5 tot 10 planten voor eigen gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gestemd voor legalisatie van zowel hard als soft. 'kmoet toegeven dat het met een dubbel gevoel is. Maar dan denk ik: moet het kunnen dat een hardgebruiker in het gevang vliegt, dat hij veroordeeld wordt???

En voor mij is het duidelijk: neen, voor mij geen repressie! Ik kies voor een preventief beleid !!!

Haal alles uit het illegale milieu en je zal ook veel uit het criminele milieu halen. Dan heb ik de keus in welke mate ik mijn lichaam wil verzorgen. Maar dan is het niet zo dat ik voor mijn shot heroïne mensen hoef te beroven of me hoef te prostitueren (zelf gebruik ik geen hard, maar 'k vind dat we niet enkel aan onszelf moeten denken). Ik ben ervan overtuigd dat legalisatie, in combinatie met een verantwoord (preventie-)beleid veel zou kunnen opleveren (o.a. vastleggen van de prijs vanuit de staat opdat mensen die gebruiken niet door hun gebruik in de financiële problemen zouden komen en dus zouden gaan stelen).

 

De slogan van de film trainspotting: I did not choose life, I chose something else, dat vind ik nou een slogan die veel vertelt. Moet men die keuze dan niet respecteren !?

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke keuze heeft haar consequenties.... :nerd

 

Dat er mensen zijn die er voor kiezen om bijv. Coke of Horse verslaafde te worden, vin ik opzich geen probleem..maar dat ze bijvoorbaad al weten dat ze never die verslaving kunnen betalen, en daarom andere van hun bezittingen beroven..vind ik onacceptabel..

Andere vinden dat ook blijkt, want de consequenties zijn niet echt tof..

Buiten dat, is de omgang met junks ook al niet cool, 't zijn meestal zwaar inzichzelf gekeerde egoisten die zich alleen nog laten leiden door de hevige hunkering naar dope..mocht een ander op hun weg komen..wordt er zorgvuldig afgewogen hoeveel tijd en energie deze andere persoon waard is tegenover de run naar drugs...mocht je het hun op dat moment niet makkelijker maken om dope te scoren, ken je net zo goed dood omvallen..

 

So bear with me,, tis maar Dope....wie wil daar nu voor vechten?

 

 

laterssss..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat algemene gedachten:

 

Het is een statistish feit dat slechts 20 % van de heroine gebruikers daadwerkelijk verslaafd is.

 

(De behoefte aan) Verslaving is gewoon een ziekte, daar dien je gewoon medicijnen voor toe te mogen dienen.

 

Vraag: waarom mag iemand die last heeft van de verslavingsziekte daar geen medicijnen voor ontvangen?

Omdat er niet aan verdient kan worden door de medi-maffia?

Nou, vreest met grote vreze, de medi maffia komt er aan,

lees: http://www.cannaclopedia.be/html/recreatief.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die snap ik niet, wernard,

verslaving kan een ziekte zijn.

Maar toch niet omkeerbaar: niet elke verslaving is vanuit dit ziektebeeld geboren.

Dan zou ik graag mijn koffie vergoed gaan krijgen, B)

 

Zolang het de medemens niet schaadt, en daar heeft Dokkie hem aan zijn staartje: ik hoef niet afgerekend te worden op andermans probleem.

 

@rebecca- Dat zie je precies verkeerd. Als mensen hun eigen plantje gaan verbouwen zullen de producten er alleen maar schoner op worden. Het is een feit dat de wiet verslechterd is mede door de ontwikkeling dat het grote geld is gaan growen. Zij zijn totaal niet betrokken bij hun product. En belangrijker nog: totaal niet geintresseerd in de politieke ontwikkelingen. Zij zien wel hoe lang zij aan de plantjes nog geld kunnen verdienen, en dan........ gewoon een andere lucratieve branche opzoeken.

 

Nee, ik denk dat de positieve inbreng voor ons wietjes klimaat van de kleine grower moet gaan komen.

Teveel mensen in de scene gaan voor het geld.....

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...