Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Emiel

Wat vinden jullie van het Nederlandse beleid

Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid  

851 members have voted

  1. 1. Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid

    • Gedoogbeleid softddrugs behouden
      223
    • Softdrugs legalizeren
      489
    • Harddrugs & Softtdrugs gedogen
      31
    • Harddrugs & Softtdrugs legalizeren
      108


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik steun natuurlijk Wernard in zijn strijd voor de bijzondere plek die medicinale wiet verdient. Niet alleen is cannabis een werkzaam medicijn, maar veelal zelfs een beter alternatief vergeleken met de reguliere medicatie.

 

Maar ik ben niet ziek, ik kan goed slapen(als ik de tijd kan maken), ik voel me psychisch niet belemmerd, of andere zaken. Ik rook puur recreatief.

 

Hoe zit het met mijn rechten? Wie gaat voor die belangen strijden, wie weet op dit vlak een politieke lobby te starten gebaseerd op moverende gedachten die voor een ieder pakkend zijn, ook voor degenen die niets met de cannabis branche te maken (willen) hebben.

 

De strijd voor zelfbeschikking is niet alleen van belang in voor cannabis consumenten. Ook op gebied van privacy zien we onder het mom van nationale veiligheid vergelijkbare ontwikkelingen. Het is dan ook niet raar dat we ook hiervoor dezelfde politieke stroming kunnen aanwijzen als verantwoordelijke.

 

We hebben allemaal wel een gevoel van onbehaaglijkheid bij de huidige ontwikkelingen voor cannabisconsumenten. Maar wie kan het tij keren? Hoe krijgen we op politiek gebied voeten aan de grond?

In het andere topic over politieke onwenselijkheid heb ik wel geopperd om te gaan actie voeren als Greenpeace, maar dit is van buiten de politiek, proberen verandering te bewerkstelligen. Mijn overtuiging ligt in het veranderen van de Nederlandse politiek van binnenuit. Politici moeten onze belangen vertegenwoordigen. Ofwel we moeten dus belangenbehartigers vinden die politiek willen(en kunnen) gaan bedrijven.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem met het verbod op Cannabis is dat dit wordt opgelegd door een politiek poliep die zich weinig van het volk hoeft aan te trekken. Slechts 25% van de Ned. bevolking is voor strengere aanpak van Cannabis!.

Wil je Cannabis vrij krijgen en een eind maken aan al die andere gekkigheid zoals imperialistje spelen in Afghanistan of Irak dan dient de bevolking meer directe invloed te krijgen is de idee van Groen Vrij.

En niet eens in de vier jaar een kruisje zetten alsof je een analfabeet bent.

 

Het werkende model voor Internet Democratie is bijna klaar.

Het is zo eenvoudig dat het beslist door van alles en iedereen overgenomen gaat worden.

Niet alleen door politieke partijen, :bier maar ook door scholen, verenigingen en iedere organisatie die behoefte heeft aan een moderne manier om te overleggen.

Een soort electronisch poldermodel dus.

Het model zorgt er voor dat iedereen ruimschoots zijn zegje kan doen en er is voldoende gelegenheid tot telkens aanpassen van de voorstellen. Net zo lang tot een zo groot mogelijke mate van overeenstemming wordt bereikt.

 

Wordt vervolgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

what if.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Wernard.

Maar wat je nu zegd, daar snap ik niks van. En dan hou ik zelfs nog van ons planje. Dus hoe denk jij dat de rest van NL er over denkt???

 

 

Als het vrij komt, wat ik niet denk.

Is het dan klaar met het kweken ?? Nee natuurlijk niet. Ja je kan voor jezelf wat kweken, maar als je het iet nodig hebt kan je het gewoon verkopen. En de prijs, die gaat nog hoger worden voor de gene die geen ruimte heeft. En anders gewoon naar het buitenland versturen :verrygood

 

 

Ik zelf denk dat wij in NL een heel goed belijd hebben, en dat we trots mogen zijn tegen over de rest van de wereld. Want heel de wereld weet alleen al door de Cannabis wie Nl is. En das beter als door KAAS.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
what if.....

Weird Al, dit nummer heb ik ooit doorgestuurd gekregen van Amerikaanse kennissen een week nadat het uitkwam, doorgestuurd aan Kicken en die heeft het toen gedraaid, is al even geleden hoor.

Kom op, laat MTV en TMF dat kreng weer uit de kast halen en regelmatig programmeren in "golden oldies" ofzo.

Iemand had het toch over onbewuste beïnvloeding of zoiets ?

Dit is echt iets voor de kijkbuiskindertjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

for download :

 

 

www.sendspace.com/file/uj71x6 ,

 

 

 

enjoy ...

 

 

 

 

 

 

greetzzz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalisatie kan niet omwille van internationale verdragen, dat is wat ik hoor van politici hier die ook iets willen verbeteren.

Politici die claimen te gaan voor legalisatie zijn enorm onwetend en hypocriet, want dat lukt niet. Ben je beter met een gedoogbeleid in afwachting. Wat met het feit dat blowen (net zoals roken) meer geld kost aan de ziekteverzekering omdat bewezen is dat de kans groter is dat je er ----EDIT---- van krijgt, dus minder productieve burgers en kost geld aan de staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een jaartje of 2000 terug lukte het Eratostennes de omtrek van de aarde te meten.

Hij was nog nooit 1 stap uit zijn land geweest.

Maar via ingewikkelde berekenigen, rekening houdend met de stand van de zon enzow lukte hem dat toch. :verrygood

39.700km was de omtrek van de aarde volgens Eratostennes, wat volgens moderne computerberekening 40.003km had moeten zijn.. :whistling

Dat bewijst weer eens tot wat voor een indrukwekkende dingen de mens instaat is.

Ook blijkt hieruit hoe ontwikkeld het verstand van de mens is, een tallent waarmee we buiten onze zintuigen en intuitie om kunnen denken.

 

Met deze hoedanigheid als mens gaan we ons toch niet vast spitsen op een eventuele ellendige christelijke toekomst waarin evolutie uitgesloten is!!!!????????!!!!??????

 

Wat kan ons inteligente mensen het nu werkelijk schelen wat een of andere anti plezier lobby te verzinnen heeft..

Natuurlijk zullen er altijd van die azijnzuipers tegen Cannabis zijn..

Overal en altijd..en geloof me Volks Gezondheid is niet 1 van hun belangen.

 

Maar er is ook nog een hele grote , wel menselijke lobby, die wel voor Cannabis is..

En die zitten ook overal..dus ook in onze omringende landen..

Aardige, ver ontwikkelde mensen die t prima vinden als jij je wietje growed en blowed..

Ze zien er zelfs voordelen in om de provesionele Hennep productie weer te legaliseren.

Er zouden namelijk tig milleu bewuste producten uit voort komen die niet of veel minder schadelijk zijn voor onze moederaarde..Deze producten zijn ook nog eens zonder alteveel gedoe toepasbaar,,een soort nieuwe industriele revolutie kun je het bijna noemen.

 

Ook heeft de Legalize loby zat oplossingen voor de door plezier-haters aangedragen problemen die het onmogelijk zouden maken dat Cannabis legaal zou kunnen zijn.

 

Dus dat negatieve gelul over druk vanuit de rest van europa wor ik echt ziek van...de rest van europa zegt namelijk hetzelfde...

Daar bovenop is het nog steeds niet zeker of europa wel over dit soort dingen mee gaat beslissen in de toekomst..

Dus hou de dingen zoals ze zijn..alles is nog mogelijk.

Het besef hebben dat legalisatie van Cannabis iets goeds is voor de mensheid, is als burger of politicus alles behalve onwetend of hypocriet.

realistischer over toekomst kun je niet zijn..,,

Sterker nog, het is alsof je de mensheid ervan moest overtuigen dat de wereld rond is.....

 

 

 

 

 

take care....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verwoord dokkie, ik kan me erbij aansluiten.

Ik vermijd het gebruik van het woord "geloven" in mijn dagelijks taalgebruik.

"Ik geloof" wordt meestal "ik ben ervan overtuigd dat", "ik heb stellige vermoedens dat" en andere uitdrukkingen. Geloven doet men in de kerk en daarmee zijn we terug op het huidige beleid van onze christenen . . . . .

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel scherp Suff. :verrygood .thnx :)

Ik heb t nog eens over gelezen en begreep meteen wat je bedoeld..

Heb t dan ook meteen geeddit..

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloven moet je doen in jezelf en in je medemens.

Niet in een of andere religie.

Dan zou de wereld er heel anders uitzien.

 

De juiste woorden heb jij al geschreven Dokkie :specool

 

@ Dokkie: Sterker nog, het is alsof je de mensheid ervan moet overtuigen dat de wereld rond is.....

 

 

 

Grtz Blowsterke :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Off Topic ?] Geen cannabis, geen Nederland, wel typerend voor de tolerantie anno 2007: Celstraf of boete voor dragen afgezakte broek.

In Delcambre, een plaatsje in de Amerikaanse staat Louisiana, is het dragen van broeken die zo laag hangen dat het ondergoed zichtbaar is voortaan verboden.
[/Off Topic ?]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloven moet je doen in jezelf en in je medemens.

Niet in een of andere religie.

Dan zou de wereld er heel anders uitzien.

 

wiet is voor mij een religie :cry

en volgens mij voor veel anderen ook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekker moet t niet worden Suf :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit was een grapje blowsterkte

zoals ik het beleef , is t een levenswijze.

en ik ben het volkomen met jullie eens

 

nou geloof ik dat ik de plank finaal mis sla , en dat je dit bedoel en niet wat ik zei

 

In Delcambre, een plaatsje in de Amerikaanse staat Louisiana, is het dragen van broeken die zo laag hangen dat het ondergoed zichtbaar is voortaan verboden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat gistere te praten met een koffieshop eigenaar, gezellig jointje derbij enzow.

'k vroeg wat die van plan is volgend jaar, ivb, met rookbeleid enzow..

 

Hij keek me geirriteerd aan en zei,

 

''ik zal dan in het uiterste geval een afhaal shop moeten maken..

Mjaa ,zei ik, das toch ook cool, hoe vind je dat dan?

 

heh, ik ben geen koffieshop begonne omdat ik een winkeltje wil hebben.

Ik zal me klanten missen, de sfeer, me vrienden die 's ochtend koffie komen drinken, kortom alles wat deze shop inhoud is dan weg..

 

een winkeltje of afhaalshop is niet me ding, ik had hier vroeger niet eens een kassa..

 

Is ook niet het punt.

We zijn in de horeca geen huisvrouwen ofzow..

't lijkt of nederland geen problemen meer heeft, en de luxe neemt om over zulke dingetjes discussies te starten met grootste gevolgen..

Er zullen in dit land een hoop mensen zijn die zich besodemietert vnden..

Eerst zovan lalala, Nederland alles kan.. en nu lijkt het hartje Texas...

Jammer genoeg lijkt er iets aan te doen.

 

Nee..., ik weet niet of ik in nederland blijf..''

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok, weet precies wat je bedoelt.

 

Als ik degene die in de shop achter de bar staat erop moet wijzen, dat er voor zijn schop een samenscholing is en dat hij de mensen erop moet wijzen voor de shop weg te gaan, omdat hij anders gesloten gaat worden.

De mensen interesseert het blijkbaar niet wat er gaat gebeuren :D

 

Maar ze komen er snel genoeg achter.

 

Word wakker Nederland :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben voor absolute legalisering van alle drugs, ook harddrugs. De politieker dat dit voor elkaar krijgt word waarschijnlijk wel meteen koud gemaakt door de drugsbarons.

 

De oplossing voor praktisch alle drugsgebonden criminaliteit, geen zwart circuit meer, gecontrolleerde kwaliteit. Het kan er enkel beter op worden.

 

Ik vind dat iedereen het recht heeft om in zijn eigen lijf te pompen wat hij wil, zelfbeschikking is een basisrecht, er hoeft niemand mij te vertellen wat ik mag en niet mag doen met men lichaam.

 

Vind het trouwens superhypocriet dat nicotine en alcohol wel mogen, dit zijn 2 van de meest verslavende harddrugs die er zijn. Ik begrijp soms niet goed waarom de meeste mensen als ze wiet horen stijgeren maar als ze zich zelf zat drinken zijn ze .... "plezant of zich aan het amuseren" ?

 

Dus ik heb voor beide gestemd.

 

PS: Mischien toch eens "Penn & Teller - War on drugs" aflevering zoeken op het net en hun standpunt eens absorberen. Heel interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

heerlijk land van mijn dromen

ergens hier ver vandaan

waar ik zo graag wil komen

daar waar geen leed kan bestaan

 

droomland droomland

oh ik ver- lang zo naar droomland

daar is steeds vree

dus ga met mij mee

samen naar `t heerlijke droom- land

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat softdrugs mag ge legalizeerd worden dat het wat goed koper word en dat je zelf zo veel planten als je wilt mag hebben dit vermindert de grote drugs dealers en stroom wat afgetapt word etc.

 

harddrugs (behalfe bier) is niet mijn ding en ze noemen het niet voor niets harddrugs.

 

gr to :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gedoocht belijd moet blijfen anders zullen al die mensen die nu blowen (veel mensen) het allemaal van die ombetrouwbare mannetjes moeten halen de koffieshops zorgen er juist voor dat mensen niet in aanraking komen met dat soort mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel blowen gaat ten koste van je vocabulair en taalkennis in het algemeen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

AsGrow schreef:"Teveel blowen gaat ten koste van je vocabulair en taalkennis in het algemeen."

 

Klopt AsGrow, "te veel" houdt bijna automatisch in dat het ten koste moet gaan van iets anders.

 

Wel is het zo dat als mensen in een bepaalde fase van hun leven behoefte hebben aan recreationeel gebruik van bepaalde middelen ze beter teveel kunnen blowen als zuipen.

Probleem is dat de mogelijkheid tot blowen wordt onderdrukt zoals b.v. op muziekfestivals, waar je wietje in beslag wordt genomen terwijl alcohol je daar nadrukkelijk als alternatief wordt opgedrongen.

 

Bij een onlangs gehouden onderzoekje van de Telegraaf (!) bleek dat 75% van de reagerende burgers vond dat de huidige regering zich teveel bemoeide met de prive space van de burger.

Probleem is alleen dat die burger niet weet tot welke partij of groepering je je moet wenden om van die dwingelandij af te komen. De Sp heeft wat dat betreft geen goede beurt gemaakt met de recente misser t.a.v. de censuur door het hoofd bestuur van de redactie van het eigen partijkrantje.

 

We zullen nog even een verdere toename van de geestelijke repressie van de "kruisvaarders" zoals radicale moslims ze noemen, moeten verduren. Daarna kan de slinger weer terug zwaaien richting meer geestelijke en sociale vrijheid. Tenzij de een of andere organistie nog snel even een aanslag weet te organiseren in Europa.

Ik kijk van een afstandje toe........................

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kijk van een afstandje toe........................

Toch niet, Wernard.

Post een kweekverslagje, join the club :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...