Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shiva2013

13x Herijuana 3x Extrema fem DR150

Recommended Posts

Thnx voor de reacties! :wacko:

Dan sla ik het toppen deze keer over :)

Hopelijk kom ik dan niet in de problemen met de hoogte.. De ruimte tussen de 1000watt en plant is tog wel aan de hooge kant min de hoogte van de pot en de ruimte wat de lamp zelf in beslag neemt dan blijft er niet meer zo gek veel ruimte over voor de planten..

Morgen avond zal ik wat duidelijke foto's plaatsen. Het verschil tussen de Extrema en de Herijuana is nu al goed te zien.

 

En jaaa.. die verstandskieze... wat een ellende! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als deze soorten dezelfde groei potentie hebben als de Kolossus.....dan kan je een probleem met je hoogte krijgen als je niet tijdig gaat toppen of knakken/buigen. Ik heb zelf 16 Kolossus op een m2 staan en die zijn ruim 1,20 geworden. Totaal niet efficient. Ik top sowieso niet en was te laat met knakken/buigen. Verder superplant! De nieuwe lichting staat al klaar alleen dit keer lager houden.

 

Mijn advies is dan ook je planten zo kort mogelijk te houden en vanaf 40 cm gaan knakken en buigen.

 

Vraagje: passen er 30 0,5 liter voorgroei potjes onder 2 x 75 t-neon? Ik heb ze nu onder 10 x 18w tl staan en overweeg die t-neon te proberen de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey Sssst...!

 

Ik hou ze in de gaten.. ze moeten idd niet tehard de hoogte ingaan..

30x 0,5 onder 2x75 watt gaat niet passen. Ik had er 20 onderstaan en dat was al te veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand wat met deze aan de hand is?

Zo waren er gister een paar wat zo uitzagen, maar dit was de ergste!

Vandaag lijken ze allemaal herstellende te zijn.

De lamp hangt op 110cm

Temp lamp aan 26,5c lamp uit 19a20c

gisteren Tensio waarden van 190mBar terug gebracht met 500ml water tot 50mBar.

Misschien hebbe ze van te voren wat droog gestaan, of is 500ml te veel geweest.. ik weet t niet!

Dus mocht je het weten dan hoor ik het graag!

 

gallery_35970_14795_2717220.jpg

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt eerder op een dorstige plant, dus water geven was een goed idee denk ik, ff aankijken nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe staat ze er nu bij dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Anne

 

Welkom

 

@gobru

 

Hier komen ze :D

 

Update!

 

Ze staan er redelijk bij... vind niet egt dat ze energie uitstralen :P

 

temp lamp aan: 27c

temp lamp uit: 19a20c

Gavita1000: 1150watt op 110cm

vandaag weer 500ml water gegeven pp

 

Hier wat foto's.

Op een aantal foto's is onder aan geel blad te zien. Ik had ze wat te diep overgepot dus met water geven zijn die bladeren altijd nat geworden.

 

Herijuana gisteren

gallery_35970_14795_2717220.jpg

Zelfde Herijuana vandaag

gallery_35970_14795_1574111.jpg

 

Dit is de mooiste van de uiteindelijk 4 Extrema'sgallery_35970_14795_2534649.jpg

 

Hier zie je dat de bladeren er maar wat bij hangen (foto gemaakt toen licht net uit ging)

gallery_35970_14795_1427809.jpg

 

Nieuwe scheut gekruld blad

gallery_35970_14795_1398739.jpg

 

Herijuana (erg mooi vertakt)

gallery_35970_14795_734923.jpg

 

Totaal plaatje

gallery_35970_14795_2525737.jpg

 

De gavita heeft nu precies een week geleden de 2x75watt t-neon afgelost.

 

tips en advies meer dan welkom

Hoelang denken jullie dat ik ze nog 18/6 moet geven?

Ik ga ze deze ronden niet toppen.

 

Shiva!

 

fijn weekend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je nu al over kunt schakelen is lastig te zeggen, ken de strain niet goed genoeg. Mijn gevoel zegt nog een paar dagen 18/6.

 

 

Ze zien er in ieder geval goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou iig wachten tot ze goed op kracht zijn gekomen, dan maar weer een fotootje droppen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben redelijk bekend met de Herijuana en wat ik zo kan zeggen is:

 

WATER

 

Water die hele smartpot goed in want een Herijuana (Extrema zit ook Herrie in en aan je pheno's te zien..) houdt niet van te droge voetjes, als ze dan (genoeg) water krijgt strekken ze enorm tussen de internodes.

 

Deze genetica produceert enorme bladeren en een dikke (holle) stam dus er gaat veel, heel veel water doorheen.

 

Vd rest mooie opzet, denk dat ik mijn 2x600 ook maar ga vervangen voor een 1000W en de DR150 na de zomer nog een keer een kans geven :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny & Krasi

 

Ik laat ze nog een tijdje op 18/6 staan dan :P

 

@Lostchild

 

Bedankt voor je reactie!

Ik zal de smartpots dadelijk eens goed inwateren.

Maar dat enorm strekken? moet ik daar wel zo blij mee zijn in mijn opstelling? heb ze t liefst wat lager eiglijk.

 

Groete en fijne zondag

 

Shiva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van de strain natuurlijk; bij zo'n bezetting de klok omgooien wanneer de bladeren elkaar bijna raken. Dacht dat dat een beetje de vuistregel is? Verder knakken waar nodig tot week 2 zichtbare bloei om het veld zo egaal mogelijk te krijgen.

 

Gr,

 

Donnie

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Donnie

 

De klok zal nog even op 18/6 blijven, want er zit toch wel veel verschil in grote. Even wachten tot ze er allemaal klaar voor zijn.

Met knakken heb ik de Kolossus de hele ronden in een egaal veldje gehouden. Nu las ik laatst in het verslag van Critical widow dat hij las had van Herma's terwijl hj alle dingen wat normaal gezien herma trekjes veroorzaken had uitgesloten.. Waarschijnlijk is knakken een trigger voor Extrema's, dus waarschijnlijk ook voor Herijuana's..

Hoop dat hier iemand meer info overheeft.

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die trigger zou idd kunnen, als alle andere mogelijkheden tot triggeren zijn uitgesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon reg zaden nemen. Ben je meteen van dat herma gezeik af :-)

 

Ik heb nu fem kolossus staan...bijna klaar nog een week. Alles is goed gegaan...gelukkig. Dikke knotsen geworden :-) Maar toch dit keer gekozen voor de reg kolossus. Die staan al twee weken op 12/12 vanaf dat ze allemaal boven kwamen. Dag of max twee voorgroeien is meer dan zat :-) En dan knakken en buigen tot je er bij neer valt :-) zonder risico's

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi

 

Ik denk dat ik t knakken zo ver mogelijk uitstel.. laatste optie.. zal van de week stokken plaatsen zodat ik ze goed kan omtrekken.

 

@Sssst

 

Bij mijn Kolossus ronden ook niet egt last gehad, maar met knippen zag ik tog bij 1 plant bolletjes zitte wat al open waren.

2 dagen voorgroeien vanaf ze boven zijn? hoeveel heb je er op een m2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max 16 op een m2 ;-)

 

Maar nu heb ik 30 reg zaden staan. Daar hoop ik 9 tot 12 mooie dames van over te houden. Kolossus groeit behoorlijk door dus 12 stuks stuks zonder voorgroei maakt een m2 efficienter vol vermoed ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben erg benieuwd:)

 

wil zelf ook nog een keer herijuana draaien

 

geef je met de hand water?

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Space sjimp

 

Welkom.. Ja ik geef op het moment met de hand water, maar moet snel een alternatief gaan verzinnen. Met 9 planten was t al een drama om de achterste rij water te geven.

Heb ooit eens iets gelezen over iemand wat een giet stok had gemak (gieter met verllengt gietstuk) zou fijn zijn als iemand dat linkje zou kunne sturen, wantik vind dat topic niet meer..

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompje met spuitlans (broeskop) is ook goed te doen :)

 

Herijuana feminised?

is er toch niet :P

 

dus

 

knakken alsof je leven ervanaf hangt, topje hier en daar of een fimmetje, kan allemaal en zul je GEEN extra herma's door krijgen

je moest eens weten hoe ik de mijne gemarteld heb

 

herma bij de herrie krijg je alleen maar als je ze teveel water stress geeft (afgezien van lichtperikelen) en dan te hoog in de voeding zit (ze kunnen veel hebben), dan krijg je banaantjes op node 6-9 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Herijuana feminised?

is er toch niet :P

 

Toch wel......is nieuwnieuw :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild

 

Herijuana is sinds kort ook in Fem. verkrijgbaar in Sannie's Shop :P

Broeskop? dalijk eens ff kijke wat dat is...

 

@Krasi

 

Brand new :D

 

Als je het mij vraagd gaat de klok vandaag op 12/12.

Damnn wat zijn die hard gegroeid in 1 dag!

Lostchild... water..water... water willen ze idd! :) thnx voor je tip!

 

Hier een foto! klaar voor 12/12.. tog?

gallery_35970_14795_1300193.jpg

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze nog een paar dagen geven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...