Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dusk

naast blowen rook ik ook sigaretten

Wie rookt er naast hun blows ook nog sigaretten  

1,007 members have voted

  1. 1. Wie rookt er naast hun blows ook nog sigaretten

    • ik rook alleen
      56
    • ik blow alleen
      240
    • ik rook en blow
      527
    • ik blow alleen
      116
    • ik gebruik me wiet op een andere manier
      68


Recommended Posts

bwja zouden al heel dunne moeten worden, smoke niet zo vaak en krijg nogal straffe wiet hier :spliff:

en als je ze uit doet en een week later trug opsteekt, smaakt het dan niet verschrikkelijk? nog nooit gedaan tho. mja moet ik ook zo'n half afgebrand peukje bewaren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben begonne met blowe op mn 13e geloof ik, en met roke op mn 14e of 15e, en als ik wiet heb, rook ik ook bijna nooit sigarette. Als ik geen wiet heb, des te meer. De oplossing is duidelijk denk ik :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben gestopt met roken, blowen echter alleen nog maar occasioneel.

Soms leur ik ook wel aan een shisha maar dat vind'k niet echt roken...

 

Smokey Joe :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
de filters zijn verslavender dan de rol e :bier

 

Ik rook en Blow, wil wel stoppe met roken, mss naar waterpijp overstappe, maar de sigarette zijn te duur en feitelijk compleet nutteloos. Was beginne met rol te roken om beter te leren rollen voor het blowen, spijtig genoeg nooit gestopt :/

 

HAHA ja toen ik ben gaan roken heb ik een tijdje shag gerookt, alleen toen kon ik na een tijdje wel heele chille jointjes bouwen. tegen woordig zit ik weer vast aan de filters. shag is altijd zo'n gekloot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie rookt er naast hun blows ook nog sigaretten

ik rook alleen [ 34 ] [6.30%]

ik blow alleen [ 133 ] [24.63%]

ik rook en blow [ 274 ] [50.74%]

ik blow alleen [ 58 ] [10.74%]

ik gebruik me wiet op een andere manier [ 41 ] [7.59%]

 

wat is het verschil tussen, ik blow alleen, en ik blow alleen?? :specool

De ene dat je alleen blowt?

De ander dat je in je eentje blowt?? :D

 

Greetz

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blow alleen en ik gebruik me wiet op een andere manier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wetenschap: Waarom mensen denken dat roken ongezond is…

 

De eerste berichten over de ongezondheid van roken kwamen uit de USA in de tweede helft van de jaren 50. In die tijd nam het aantal K gevallen in Amerika sterk toe. Dit viel samen met de grote aantallen kernproeven die toen in het kader van de koude oorlog werden uitgevoerd. Het verband tussen radioactieve straling en K was al eerder duidelijk geworden, met name na Hiroshima.

 

De Amerikaanse overheid had toen natuurlijk een reden nodig om deze toename van K te verklaren. Men vond in roken een prima zondebok.

 

Vanaf dat moment is de Amerikaanse overheid onderzoek gaan financieren. Het doel was natuurlijk om aan te tonen dat roken K zou veroorzaken en daarmee de aandacht af te leiden van de werkelijke reden. Uiteraard kwam er alleen geld vrij voor onderzoekers die de gewenste onderzoeksresultaten konden produceren.

 

Zoals bekend is kun je alles wetenschappelijk aantonen. Zo zegt men dat in Nederland ieder jaar 25.000 mensen overlijden aan roken. In 1998 overleden er in Nederland 137.000 mensen. Als je ervan uit zou gaan dat roken zo slecht is dat alle rokers uiteindelijk sterven aan roken (wat natuurlijk niet zo is), dan zijn er in dat jaar dus 25.000 rokers overleden en 112.000 niet-rokers. Ongeveer 35% van de volwassen bevolking rookt. Dan zouden er eigenlijk 48.000 rokers overleden moeten zijn (35% van 137.000). Er zijn dus 23.000 rokers te weinig overleden in 1998. Conclusie: roken is gezond!…

Toen de berichten over de schadelijke kanten van roken aansloegen bij de bevolking kwam er voor de overheden een ander voordeel om de hoek. Omdat roken ongezond zou zijn, kon men in het kader van "ontmoediging" accijnzen gaan heffen. In het begin een beetje. Later steeds meer. Zoveel zelfs dat deze accijnzen een substantieel aandeel vormden in de inkomsten van overheden. Zo werd het voor alle overheden interessant om onderzoek te financieren waaruit zou moeten blijken dat roken schadelijk is. Uiteraard werden weer uitsluitend onderzoekers gefinancierd die met de gewenste resultaten zouden komen.

Ieder jaar werden de accijnzen verhoogd en iedere keer had men natuurlijk nieuwe argumenten

nodig waarom. Roken werd steeds slechter. Onderzoeken leverden steeds alarmerendere resultaten op. Zo werd roken keer op keer slechter voor ons.

 

Toen men door de argumenten heen was, werd "meeroken" uitgevonden. Een geniale zet. Nu was het niet alleen slecht voor de roker, maar ook voor de omgeving van de roker. Het schuldgevoel liet zich gemakkelijk afkopen door forse accijnsverhogingen. Daarnaast werd het ook moeilijker om sterfgevallen direct toe te wijzen aan roken. Als je buurman sterft aan longK terwijl hij nooit gerookt heeft, dan komt het door "meeroken". Hup, accijns omhoog!

 

Overheden hebben dus baat bij het idee dat roken slecht is. Als het niet slecht zou zijn, zou men geen accijnzen kunnen heffen. Denk niet dat het om kleine bedragen gaat; op een pakje van 20 sigaretten met een prijs van 4 euro zit meer dan 3 euro aan accijns en BTW. Bij 3.5 miljoen rokers in Nederland die gemiddeld 20 sigaretten per dag roken is dat meer dan 10 Miljoen Euro per dag!!

 

Ik beweer niet dat roken gezond is -hoewel er veel voor te zeggen is- maar het is in ieder geval niet zo slecht als men ons wil laten geloven. Wel beweer ik dat wij ons massaal laten manipuleren. Dat vind ik pas echt verontrustend!

 

Laterrrrrron ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah, nee, geen tabbak meer voor mij aub! :D

Blij dat ik er vanaf ben.

Dan smaak je de wiet ook ineens zoals hij echt is, geen verzachtende omstandigheden dus. ;) :D

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook weinug want is zonder echt niet lekker, maar as de wiet op is dan wil ik nog wel es een rokertje doen. :rofl

 

Maarrrrr na de eerste queeq hoop ik dat ik selfsupporting wordt ;) en minder afhankelijk zal zijn van tabbacco :D

 

greetz havel

Share this post


Link to post
Share on other sites

roken en blowen :rofl

 

was van plan te minderen met roken tijdens de exames (had ged8 aan 5-10 sigaretten per dag) om dan erna volledig te stoppen, brengt men ma toch wel een sloef marlboro mee van portugal zeker :D

 

maar ja, that's life ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu sinds 3 weken gestopt met peuken te roken na 20 jaar.

 

Gevolg is ook geen tabak meer in de joints, puur rules!!!!!!!!!

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook en "smoor" (blowen)...

Hier in Belgie moet je oppassen hé, dus, als ik niet kan smoren, dan maar roken...

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook alweer 30 dagen geen sigaretten meer ;) , wel tabac in de jointjes, zo weinig mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blow alleen en ook alleen pure joints. af en toe is het wel vervelend als je een niet zo goed brandend (buiten)wietje rookt, maar ik kan nu veel beter beoordelen of wiet goed is of niet. als het goede wiet is smaakt het veel beter dan met tabak, al mis ik af en toe wel ff hasjjoints met een beetje tabak. maar ik heb het totaal afgezworen, dus ik draai maar een dikke cocktail. ;)

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporadisch puurtjes, voor de rest alleen maar de verdamper ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wetenschap: Waarom mensen denken dat roken ongezond is…

///////////

Toen men door de argumenten heen was, werd "meeroken" uitgevonden. Een geniale zet. Nu was het niet alleen slecht voor de roker, maar ook voor de omgeving van de roker. Het schuldgevoel liet zich gemakkelijk afkopen door forse accijnsverhogingen. Daarnaast werd het ook moeilijker om sterfgevallen direct toe te wijzen aan roken. Als je buurman sterft aan longK terwijl hij nooit gerookt heeft, dan komt het door "meeroken". Hup, accijns omhoog!

 

Overheden hebben dus baat bij het idee dat roken slecht is. Als het niet slecht zou zijn, zou men geen accijnzen kunnen heffen. Denk niet dat het om kleine bedragen gaat; op een pakje van 20 sigaretten met een prijs van 4 euro zit meer dan 3 euro aan accijns en BTW. Bij 3.5 miljoen rokers in Nederland die gemiddeld 20 sigaretten per dag roken is dat meer dan 10 Miljoen Euro per dag!!

 

Ik beweer niet dat roken gezond is -hoewel er veel voor te zeggen is- maar het is in ieder geval niet zo slecht als men ons wil laten geloven. Wel beweer ik dat wij ons massaal laten manipuleren. Dat vind ik pas echt verontrustend!

 

Laterrrrrron :huh:

 

 

 

 

Soms moeten goede dingen zoals hierboven , herhaalt worden, net zolang tot het doordringt..

mijn complimenten voor het samenvatten zoals je dat hierboven gedaan hebt DogsBollox.. :specool :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie samenvatting, maar ik ga toch niet beginnen met roken... Al is roken niet gezond, er valt zeker wel te twijfelen over hoe ongezond het is.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet via de vapbong is de manier voor mij. Sinds ik gestopt ben met roken heeft de tabak in een joint een hele vieze smaak waar mijn rook plezier door wordt bedorven.

Door het te vaporiseren van de wiet krijg je een perfecte smaak en een super high met minder wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen blowen maar de laatste dag van vakantie zodra mijn gesmokkelde wiet op is begin ik meestal wel een paar peuken te roken

 

keep it up Bonsai !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook me eigen de vinketering...... :D

Zit weer op het vertrouwde "pakje per dag" :huh:

Wil er echt vanaf... en dat meen ik serieus.

Maar het is echt zo moeilijk.

Ik snap echt niet dat mensen zo van de ene op andere dag stoppen.

Ik wou dat ik dat kon.

 

Als ik met me vriendin ga stappen kan ze in 1 nacht een heel pakje Marlboro wegroken. Ze rookt nooit!!!!

En als we dan zondagochtend thuiskomen, gedoucht hebben en naar bed gaan rookt ze niet meer.

Waarom the hell kan ik dat niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
na 15 jaren van roken , 5 jaar geleden gestopt met roken. Nu verdamp ik het alleen nog maar !!!

ik kwam er achter dat de enige reden voor mijn rookgedrag het opvullen van mijn jointje was. Nadat ik de verdamper had ontdekt heb ik nooit meer tabak en wiet gerookt. VERDAMPEN RULES.

je hebt gelijk, verdampen rules!! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roken heb ik nooit gedaan zeker geen zin in.

Bij het smoren kan het gebeuren dat ik er eens wat tabak in steek. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gerookt, maar nooit veel. Ik rookte roltabak, enkele sigaretten per dag waren voldoende.

Nu ben ik al een weekje gestopt met sigaretten te roken, nog niet zo lang maar een begin :smoke

Ik rook nog altijd joints met redelijk wat tabak in, maar dit is toch een groot verschil met een sigaret.

Momenteel geen zin meer in sigaretten.

Grtz

Smoke'em :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...