Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
miramar

Betaal met je leven

Recommended Posts

Vandaag ben ik door het oog van de naald gekropen voor me gevoel. Een fan die ik aan had staan is gesmolten, gelukkig kwam ik er op tijd achter. Heb alles aangesloten zoals de shop me heeft voorgelicht. Een ongeluk,....

 

Ik ben benieuwd wat er mis is gegaan bij andere forumleden en wat er toen is gebeurd. Wat heeft het gedaan met je leven en kweekondernemingen?

 

Groeten,

 

Miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen m'n vat overstroomde ben ik 2 jaar gestopt met kweken, ik durfde de straat niet meer op, heb gelukkig facebook dus maakte nog wel contact met andere mensen, na lang nagedacht te hebben, kwam ik tot de conclusie dat ik weer kon beginnen met kweken, zolang ik het vat gewoon in de gaten houd tijdens het vullen kan het niet mis gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inbreker gehad in een andere woning waar ik een hok had; zwaar paranoia geworden.

Extra voorzichtig geworden hierdoor.

 

Legionella opgelopen door eigen luiheid ( voedingsvat met alg-a mic laten staan in kweekhok.)

zware antibioticakuur gedaan....had ook anders kunnen aflopen ; was gelukkig zo helder me grondig in te lezen toen ik al zwaar ziek begon te worden, en realiseerde me dus zelf wat de oorzaak was...

 

Ooit zaken gedaan met een kl***zak die me ging bedreigen.

Ook met mensen extra voorzichtig geworden.

Met wat voor iemand doe ik zaken?

Wat zegt mijn gevoel als ik die paar onsjes lekkere wiet buiten beschouwing zou laten?

 

 

onlangs flinke schok gekregen van een slechte ( oude) stekker

moet eerzlijk zijn dat ik daar niet zo wakker van lig.

Ik ga niet om de meter heen; ik doe alles plug and play..

De hoeveelheid watt houd ik binnen de perken, ik heb mijn koppie er meestal goed bij, en ik richt het zodanig in dat ik ook met een kater en lompe motoriek geen schade aan kan richten bij het wateren...( geen stekkerdozen op de grond... al het niet waterdichte elektra minimaal 1.70 hoogte)

 

Ooit kweekte ik midden in de stad zonder koolstoffilter , en ook dat zou ik niet meer doen tegenwoordig...

 

Het meest belangrijke is wel :

-neem geen stekken aan van anderen als je zelf net alles ontsmet hebt...

-Vul niet die paar uitvaller op met iets dat je niet gedompeld hebt..

-koop goede aarde en neem ruime bakken : elke debiel kan zo wel mooie toppen oogsten..

-raak de bulb nooit met je huid aan

-kleed je om als je uit de koffieshop/growshop/tuincentrum/andermans tuin komt voor je naar je growruimte gaat...

beestjes kunnen via je kleding in jouw planten komen. Dit moet je misschoen eerst meemaken voor je het gelooft.

Ik heb het meegemaakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet, wat een openheid, had ik niet verwacht. Bedankt!! En vooral bedankt voor het kweken. Want anders zou ik geen jointje kunnen roken dit jaar.

 

Ik ben nog niet eens begonnen en ga er nu alweer mee kappen. Voor hoelang? Don't know, maar ik ben me het lamlazarus geschrokken. Noem me een watje of iets maar dit is het me niet waard.

 

Maar nogmaals, bedankt iedereen voor het kweken.

 

 

Deze hele ding zet me aan het denken. Overheid, regels, gezeur en meningen van andere zogenaamd nette mensen die nooit iets doen wat een andere als slecht ziet. Ben het aardig zat, met al die onzin. Waarom geeft de overheid het niet gewoon vrij en dan buiten wel te verstaan. Ik ben nooit een groot voorstander geweest van binnenkweken vooral omdat het zoveel afval produceert en stroom kost. Steeds maar die vragen in me kop, waarom.

 

Maar goed, het ging over bij wie er weleens wat mis is gegaan en wat er toen is gebeurd in het algemeen met je leven en het kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooit in een grijs verleden op een zolderkamertje, 2 x 400watt op een 1,5mm2 vd draad, draad verlengd met een kroonsteentje :S kroonsteentje is los gaan zitten, blauwe vonken, en gesmolten kroonsteen, ik kwam precies bij het opstarten binnen, dus kon gelukkig alles snel uitgooien.

 

Heb er van geleerd, alles op een vaste kabel, geen kroonsteentjes meer bij de aanvoer van de stroom alleen nog op de reflectors en de philips (immitatie??) vsa's.

 

shit lees nu pas dat je zocht naar mensen bij wie het goed fout ging, vergeet bovenstaande dan maar ;)

 

overigens is er wel ingebroken in me hokkie toen destijds, lampen en wat meters en zo meegenomen. planten hebben ze laten staan. vermoed dat het de oude dealer boven me was die nog ff op dag van vertrek wat spaarcentjes wilde mee pakken.

 

Ben daarna verhuisd nog twee mini rondjes gedraaid en toen gekapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, dat was op het scherpst van de snede. Wat een mazzel, en nu dus gekapt. Wat een ripper die dealer

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

heb eens een verticaal kweekje gedaan met eerst 150 watts mh .

in een tent de lamp aan de tentstok gehangen en was verstelbaar met alutape .

kom thuis uit mn werk en ruik een zware veenbrandgachtige lucht .

rits de tent open 1 grote rookwolk de mhlamp was op 1 zaaing gevallen en het koffiebekertje en de potgrond lagen te smeulen .

leermoment gewoon weer horizontaal kweken met easyrollers .

en tent weggedaan ik had de paranoia dat de rest van de flat dacht dat we op een camping stonden met die herkenbare ritsgeluiden

zijn net klankasten dan die tenten .

vasttapen van lampen is link !

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had een keer een zolderkamer vol gezet je weet wel zo een met een schuin dak

de beide zijkanten waren afgezet met een schot zodat er een kruipruimte overblijft.

ik dacht slim te zijn en mijn vsa hier in te hangen zodat ze niet in het hok zouden

hoeven te hangen. Dacht ik op een dag dat er politie voor de deur stond ik dus snel

naar boven tussenschot ingekropen om de lampen uit te zetten blijf ik steken tussen

een houten balk en de vloer. Niemand wist dat ik daar woonden en mijn mobiel had ik

in mijn jaszak beneden. Grote paniek kon mijn eigen niet goed meer bewegen en ook

niet om hulp schreeuwen anders zouden ze mijn hok zien. Heb ik twee weken lang met

mijn tanden die houten balk moeten door knagen om mezelf te bevrijden. Sinds dien ben

ik gestopt met kweken en durfde ik niet meer de lampen aan te zetten. Ben toen naar een

psycholoog gegaan en die heeft mij geadviseerd om nog wat extra lampen op te hangen om

de verloren tijd in te halen en dat ik mijn angst onder ogen moest durven te komen door

iedere dag de kruipruimte te kruipen en de lampen aan en uit te zetten.

 

Zucht....nu gaat het wel weer..... gelukkig!!

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft niemand dan dat knagen gehoord? Vooral s'nachts.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zaten allemaal naar dat gerits te luisteren joh, dan hoor je dat knagen niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai, dat is het. Dacht zelf aan ratten, maar thanxs anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste tijd geleden hoorde ik wat knetteren.

ik en mijn vriendin dachten wat is dat toch.

gaan kijken bij hokje en hoorde niets.

net voordat ik naar de winkel ging hoorde ik weer wat

het was toen al donkerder en zag de draden gloeien in het relais.

draad was los getrild ofz en ik schrok me echt de klere @!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee oopsmomentjes gehad.

 

Eerste momentje was dat er een scooter was gestolen van een bekende die bij ons op visite was, had net stekken gehaald, die stonden buiten op het achterplaatsje, in de consternatie van de gestolen scooter helemaal vergeten, komt de politie binnen om de aangifte op te nemen, staat die agent zo in de doos met stekken te kijken, niks van gehoord, wel met geknepen billen gezeten.

 

Tweede momentje, ik kom thuis staat er zon meetwagen van de energiemaatschappij de verdeelkast door te meten.

Snel de hoofdschakelaar om en met geknepen billen wachten tot ze aan zouden bellen vanwege het hoge stroomverbruik.

Bleek bij navraag om een nieuwe winkel een straat verder te gaan die teveel stroom trok waardoor elke keer die grote jetsers van de verdeelkast eruit klapten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ parve, 2 weken zonder voedsel en water? Jij bent volgens mij half bever half mens! B)

Gelukkig is het goed gekomen!

 

Ikzelf een keer de sleutelbos in het hok laten liggen en zo de deur achter me dicht getrokken. Zeker een beetje stoned door lange tijd in het hok te zijn, beetje dagdromen en kijken hoe ze aan het bloeien waren. Gelukkig had ik alle sleutels bij laten maken voor het geval er stront aan de knikker zou komen bij verlies of dit soort stomme dingen. Ik kon ook niet weg uit die woning omdat ik dus niet kon afsluiten.

Gelukkig heb ik een vertrouwenspersoon die ik kon bellen en die heeft mij de reservesleutels gebracht.

 

Ook is er ooit ingebroken in een andere woning met een iets groter hok, ze zijn alleen beneden geweest en boven lag 4,5 kilo droog spul. Anders waren we die ook kwijt. Goed parania inderdaad met extra sloten op de deur en andere maatregelen om de dieven voor te zijn.

Maar ze hadden geen weet van het hok anders waren ze sowiso naar boven gegaan, dus een willekeurige inbraak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ooit in een grijs verleden op een zolderkamertje, 2 x 400watt op een 1,5mm2 vd draad, draad verlengd met een kroonsteentje :S kroonsteentje is los gaan zitten, blauwe vonken, en gesmolten kroonsteen, ik kwam precies bij het opstarten binnen, dus kon gelukkig alles snel uitgooien.

Hier idem....

Bij mij was het gewoon de 1,5mm2 vd draad die ik op de lamp had aangesloten.

Toen de lampen net 10minuten aan waren kwam ik het hok in en ik hoorde wat knetteren..

Ik keek, en ja hoor,... de houten balk waar ik me lampen op geschroefd had was t.h.v. het aansluitpunt op de reflectorkap helemaal zwart geblakend.

 

Sinds dien

- 1,5mm2 vd draad knijp ik altijd aan met adereindhulzen en bijbehorende tang

(dit doe ik overigens bij al mijn kabels in een hok, als het geen harde kern betreft)

 

- ik gebruik geen houten balken meer om mijn lampen op te hangen maar gewoon ophangoogjes met een 2x M5 moeren en ringen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jewietzelluf, waren er nog meer dingen die je hebt verandert? Tijdens het kweken maar ook in je leven?

 

@ cannabusiness, das wel mazzel en slim van je dat je iemand hebt die je denkt te kunnen vertrouwen.

 

@ prutsertje, jij doet je naam niet echt eer aan, oplettend met die meetwagen. Hoe zag die eruit?

 

@ pierr000, nog steeds hetzelfde met kweken bezig als voor het voorval? Zelfde gevoel?

 

Kom op zappie, ponix en parve, deel je angsten en neem een kijkje in het diepste van je eigen brein. wat heb je er allemaal verstopt?

 

 

 

Het valt me op dat er veel wordt geschreven met inbraken te maken hebben gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ prutsertje, jij doet je naam niet echt eer aan, oplettend met die meetwagen. Hoe zag die eruit?

 

 

Als er drie politieautos staan met 7 blauwe petten en zon 5 enecomederwerkers met evenzoveel auto's is hoe de meetwagen eruitziet niet zo belangrijk.

Maar het was een verlengde bus en zat vol meetapparatuur.

Is alweer 15 jaar geleden, volgens mij kunnen ze het tegenwoordig eenvoudiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ jewietzelluf, waren er nog meer dingen die je hebt verandert? Tijdens het kweken maar ook in je leven?

Ja, ik heb me vrouw laatst ingerolen voor een ander...

 

Je stelt wel een hoop vragen hé B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is goed deze dingen te lezen, iedereen zal ooit wel eens iets meemaken, altijd goed uitkijken en triple checken lijkt me de boodschap, en een automatische brandblusser op de juiste plaats is toch ook geen overbodige luxe ! B)

 

Zelf zulke dingen nog niet hoeven meemaken, en hopelijk kunnen we zulke toestanden ook vermijden !

 

Maar... wie niet waagt, niet wint, en dan sta je slechte shit te kopen voor veel geld.. Je moet er wat voor over hebben hé :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x smeulen vsa, droop zo over de kabels eronder heen en op de grond. stroom was gelijk afgeslagen. er was denk ik geen brand ontstaan als ik er niet was, maar voor hetzelfde geld gebeurd het wel. nooit meer vsa hier. en een mabo boven mn bord!

 

1x heeft iemand de kraan van het vat aan laten staan in een hokje, ging even lekker op de bank liggen, totdat ik het water van de trap hoorde stromen. na een paar uur dweilen met zn 3en viel de schade mee. per 10 minuten komt er ong 200 liter uit die kraan, dus als ik maar een half uurtje weg was geweest kwam het hoogstwaarschijnlijk wel door de voordeur beneden.

 

1x poging tot inbraak. ze zijn gelukkig niet binnengekomen. er viel niets te halen, maar als de politie er eerder is dan jij ben je ook de sjaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jewietzelluf, hoop voor je dat dit allemaal gladjes ging, niet teveel heisa. Ja, die vragen valt wel mee toch? Je bent niet verplicht tot antwoorden overigens. Ben gewoon benieuwd en merk bij mezelf dat ik me echt de touwtjes ben geschrokken. Die openheid van veel forumleden had ik zelf niet verwacht maar maakt wel dat ik benieuwd wordt naar de situatie. Misschien kan iemand anders er wat van opsteken. Ik had zelf wel wat rampscenario's bedacht maar als het je dan gebeurd komt de realiteit hard aan bij mij.

 

Ganjamedicine, klopt allemaal. Ben wel blij dat er steeds meer biowiet in de betere shops tekoop is. Weet natuurlijk nooit wat daarmee is gebeurd maar die verschuiving zie ik graag.

 

@ Jeice, das een paar keer kielekiele kerel. bedankt voor het delen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat is er nu precies doorgebrand??

Je fan?? Bedoel je dan je ventilator of afzuiging?

En hoe kwam dit nou? Gebeurd niet zomaar.

 

Leer van je fouten.. Ga niet bij de pakken neer zitten.

Nog 'n eens begonnen nu al gestopt! B)

 

En je gaat toch zeker terug met je spullen naar de gs??

Verhaal halen..

 

Mvg,

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ jewietzelluf, hoop voor je dat dit allemaal gladjes ging, niet teveel heisa.

Whahahah, ga er anders ff serieus op in... ik liep maar te klote man.

 

Ik denk dat jij het over je (zwenk-)ventilator hebt of niet? (Aangezien Wubbo ook de vraag stelt??)

Wat ik zelf altijd doe met mijn ventilator, die heb ik tijdens mijn lichtperiode 3 kwartier aan, kwarier uit.

En tijdens de donkerperiode precies contra.

 

Dit ter voorkoming van oververhitting van de ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van die kleine ventilatortjes hebt.. Die click ons. Of hoe ze dan ook heten..

 

Iedere ronden vernieuwen.. Die dingen doen het zolang ze aan staan.. Als ze uit gaan na een ronde of 3 en je zet ze weer aan begeven ze het vaak al.. Smeulend en stinkend.

 

Kosten 15euro. Maar dat is nog altijd beter dan brand.

 

Maar daar heeft ie het volgens mij niet over.. Want daar valt weinig aan aantesluiten.. Da's stekker d'r in en draaien.

 

Mvg,

Wubbo Ockels

Edited by Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...