Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

met alle respect... maar

 

-1

-1

 

wrong! Die BN cocbricks zijn gespoeld met zeezout, en niet nagespoeld. Je kan ze idd helemaal clean wassen, maar dat lijkt me toch een beetje water naar de zee brengen als je ook goede bricks/cocos hebt..

 

iig..tis maar een tip.. men moet zelf weten waar je op kweekt.. maar ik heb. netzoals Lostchild, een kweekje totaal verneukt door die shit, hoop werk, hoop stress, hoop gekut, en uiteindelijk na week 4 de hele meuk weggeflikkerd, en zo nog vele hier die ook BN cocbricks hebben gehad..

 

je moet het zelf weten, ben benieuwd of het product inmiddels is verbeterd, was namelijk in mijn geval een 2/3 jaar geleden...

 

We proberen elkaar hier allemaal te helpen he... no offence ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
niks mis met die cocobricks van bio nova! werk er al langere tijd mee,en maar 1 keer hoeven slepen,keertje spoelen en klaar voor de volgende ronde!!!!!!!

 

Lostchild "de kweker heeft de touwtjes in handen, niet het medium"

 

Dat is dus 1x teveel en als je een 240W vol hebt staan met s5 ;)

 

8jr ervaring en nog nooit zulke troep als BN brikkies gehad ;)

 

Kokosbricks is gewoon risky en beter van niet ivm mogelijk niet goed gespoeld, ga dan voor slabs en breek die :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die BN cocbricks zijn gespoeld met zeezout, en niet nagespoeld. Je kan ze idd helemaal clean wassen, maar dat lijkt me toch een beetje water naar de zee brengen als je ook goede bricks/cocos hebt..

Het is natuurlijk makkelijker om meteen op gespoelde/gebufferde cocos te beginnen. Maar niet iedereen heeft een growshop om de hoek (ik denk aan de Belgen onder ons). Bij de growshop bij mij in de buurt hebben ze een tijdje geleden kentekens genoteerd en daar kom ik dus alleen nog maar op de fiets. Omdat het bij mij toch maar om 40 liter gaat is het niet zo'n probleem om bricks te gebruiken en die eerst te spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry kweekvrienden, maar Ik ben nogal een :lol: als het aankomt op forums. Op een of andere manier heb ik het klaar gespeeld dit verslag dubbel te plaatsen, vandaar dat hier een update uitbleef. Bij deze dus de missing weeks tot nu toe...........

 

WEEK3

 

Voor alle duidelijkheid noem ik dit week 1 van de bloei, dus vanaf nu;

 

WEEK1 –BLOEI

 

De plantjes staan er mooi bij en ik heb nog enkele uitschieters weggeknipt voor een mooi egaal bladerdek, de bladeren gaan er steeds beter uitzien ,dit ligt waarschijnlijk aan de MIGHTY NEEM waarmee ik de bladeren dagelijks besproei.

 

Afwisselend heb ik deze week ook nog wat andere plantbeschermingsmiddelen besproeit zoals Micro Kill en Diamond Shield van Plagron.

 

Op het moment geef ik Cocos A&B, Pure Enzym en Power Roots --> Ph 5,8 Ec 2,00 temperatuur 25 graden; LuchtVochtigheid rond de 65%

 

Dit zet ik de volgende week voort met alleen een verhoging van de Ec naar 2,2.

 

De ph is af en toe 5,9 of 6,0 , ik probeer in ieder geval nooit boven de 6,0 en nooit onder de 5,7 te komen.

 

Ik maak de eerste weken maar 100 liter voeding aan i.p.v. 200 liter,deze laat ik 4 uur doorpompen/mengen en geef ik dan direct ,dit doe ik vanaf de 1e week tot en met de 3e week om de 2 dagen omdat ik met 11 liter potten altijd genoeg ‘buffer’ overheb.

Op hydro of cocosslabs is het beter de waterafgifte te verdelen over de gehele dag maar hier heb ik zelf geen ervaring mee, soms verdeel ik 100 liter over 2 dagen , dus elke dag 50, ik merk geen duidelijk verschil in het eindresultaat.

 

Natuurlijk geef ik in de komende weken regelmatiger en meer voeding omdat de planten ook veel meer gaan gebruiken.

 

Helaas geen tijd genomen om foto's te maken :rofl afgelopen week, deze week haal ik alle discipline uit de kast B) en duik met de camera het hok in........

 

 

 

WEEK 2-BLOEI

 

De groei van de 70 ww–tjes lijkt aan het einde van deze week te stagneren terwijl de amnesia doorgroeien met enkele ranke uitschieters, ik ben voor plan aan het einde van deze week het scroll-net te gaan spannen zodat ik de laatste uitschieters voorzichtig onder het net te buigen, nu heb ik nog wat hoogteverschil tussen de zes lampen die ik los van elkaar op ongeveer 50 cm. boven de planten dagelijks bijstel.

 

De voeding verhoog ik langzaam naar een EC van 2.3 ,zolang de puntjes van de bladeren maar niet gaan krullen.

 

gallery_36517_15141_1189780.jpg

 

gallery_36517_15141_453307.jpg

 

Ik ga deze week het nieuwe product van Plagron genaamd SUGAR ROYAL eens uitproberen ,wat de aanmaak van suiker en hars moet gaan bevorderen, ik ben benieuwd ! ! ! :lol:

 

Jammer, ik zag net pas op de verpakking dat je dit middel kunt geven vanaf de 2e week groei tot een week voor de oogst, dit in tegenstelling tot de GREEN SENSATION die ik vaker heb gebruikt vanaf de 4e week bloei, ik ben dus eigenlijk 2 weken te laat maar ga dit natuurlijk toch nog aan de planten geven ,dus 200 ml SUGAR ROYAL bij m’n 100 liter ,enzym/roots

 

De plantjes staan nu precies 2 weken in de bloei[zie foto] en de eerste kleine bloemetjes zie je al verschijnen , de 3 zwenkventilatoren heb ik een standje hoger gezet zodat de plantjes je vrolijk staan toe te waaien en er een nog betere luchtcirculatie ontstaat, zowel de temperatuur[25c] als de LV[65] zijn nog perfect onder controle.

Wel heb ik onderaan de planten wat gele bladeren moeten weghalen waarschijnlijk wegens de start met te weinig voeding.

 

Ik hoop dat dit niet zoveel kwaad kan omdat de planten er voor de rest erg gezond uitzien vergeleken bij m’n vorige oogst waar de spint al wat schade had aangericht rond deze tijd.

Ik controleer dan ook elke dag aandachtig of ik geen ‘dierentuin’ aantref in mijn kweekruimte.

Ik heb nog net voor de 3e week bloei een paar kleine zijtakjes onderaan weggeknipt zodat er meer energie naar de hoge gelegen toppen vloeit en voor een betere aanvoer van zuurstof tussen de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe lang ben je bezig geweest voordat je alle potten vol had? En vind dat je een klein afzuigertje hebt voor 6 * 600 nooit temperatuur problemen gehad?

 

Ben der wel een avondje zoet mee geweest, maar euh zo'n dinge doe ik op het gemakje B) . Op zich valt het best mee. De bricks poppen vanzelf uit elkaar, je pakt de cocos uit het water laat het wat uitlekken en in de pot ermee....beetje mengen en dat keer 100 en klaar.....

 

Met afzuiging nooit problemen gehad en de temp heb ik toch vrij goed onder controle. De ruimte wel in een vrij koele kelder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
welke cocos bricks gebruik je

 

Ik gebruik de brix van Plagron. Aan de reacties te merken van de andere zelfde post op dit forum (http://www.wietforum.nl/Cocos-t98182.html) is me wel duidelijk dat veel mensen problemen hebben met bricks van andere merken. Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Het is dezelfde kwaliteit als de Plagron Cocos in zakken, maar een stuk makkelijker en onopvallender te transporteren..... B)

 

ik hoop niet voor je dat je BN cocobricks hebt gehaald...

 

if so... :lol:

Nope gelukkig niet............. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En zo is dat Doc,zou toch zonde zijn om 350 liter goldlabel substraat te verneuken door ongebufferde slechte cocos.

 

 

dankjewel dan ga ik gewoon voor 450 liter goldlabel lightmix zonder cocos....

 

Denk zelf niet dat het kwaad kan om wat cocos met aarde te vermengen, ook al is die niet gebuffer...... Ik heb begrepen dat deze door aarde wordt vermengd voor een meer luchtig substraat te krijgen. Mits de hoeveelheid cocos die ja aan de aarde toevoegd niet te hoog is en je een goede gebufferde aarde hebt, zou het moeten kunnen toch??? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je dat de kop kost, door aarde met bricks te mengen,

de zouten zullen bufferen in je aarde, en weg ben je.

 

de aarde drained niet, en dus is spoelen nog moeilijker geworden.

 

Persoonlijk zou ik nooit cocos met aarde mengen..

 

eerder ga je voor hydrokorreld met cocos, maarja wie ben ik B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep draai ook op GL custom-noperlite. Dat is deze ronde perfect gelopen. Kostte nog geen 7 euro per zak van 50 EN liter.

Hier staat ie.

Edited by chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar denkt Goldlabel toch echt anders over Tim. Check: http://www.goldlabel.nl/128/Special-Mix-Custom.aspx

 

Zelf mengen.. Tja.. Het zit al in een zakje.

 

MVG

Dat is een potgrond substraat met cocos ipv perlite.

Daar moet je op kweken als potgrond en is zeker geen substraat voor hydro/coco kweek.

 

Bij GoldLabel hebben ze de 60/40 wat een mix is van Hydrocorn en Cocos.

Daar zou ik naar kijken.

Zeker voor Eb en Vloed systemen is dit beter als alleen coco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 3-BLOEI

 

Ik ga het scrogg net deze week bevestigen en de toppen beginnen nu al flink op te komen en ik wil de plantjes niet te veel stresseren door ze teveel om te buigen.

 

De voeding houd ik op een EC = 2,2 ; PH = 5,9 LV ligt nog mooi rond de 65% en alles lijkt onder controle te zijn ;) .

 

De waarden van mijn run off zijn goed, wat dat betreft zijn voor mij die Plagron Brix echt o.k :vape: en er bestaan dus wel degelijk cocos brikken die niet zout zijn en goed hun werk doen.

 

Ga volgende week stoppen met het geven van Power Roots en Pure Enzym en ga dan beginnen met Green Sensation..............

 

Zo, morgen ga ik de 4e week bloei. Het scrogg net is eindelijk bevestigd, omdat ik de planten heb verdeeld over 2 grote bakken op wieltjes heb ik 2 losse netten gespannen zodat ik de bakken van elkaar af kan schuiven en nog overal bij kan komen,dit is vooral erg handig bij het sproeien van de bladeren.

 

De Amnesia lijkt nog steeds door te groeien maar dit zal zoals blijkt uit ervaring met deze soort aan het einde van de 3e week bloei ,ongeveer nu dus ,stoppen.

Ik heb dus de uitschieters van deze 20 planten flink moeten buigen zodat ik de lampen niet te hoog hoef te gaan hangen en aan het einde, zo rond de laatste 2 weken van de bloeiperiode zullen de netten ook zorgen dat de toppen/takken niet tegen elkaar aan gaan hangen.

 

gallery_36517_15141_47510.jpg

 

Daar denkt Goldlabel toch echt anders over Tim. Check: http://www.goldlabel.nl/128/Special-Mix-Custom.aspx

 

Zelf mengen.. Tja.. Het zit al in een zakje.

 

MVG

Dat is een potgrond substraat met cocos ipv perlite.

Daar moet je op kweken als potgrond en is zeker geen substraat voor hydro/coco kweek.

 

Bij GoldLabel hebben ze de 60/40 wat een mix is van Hydrocorn en Cocos.

Daar zou ik naar kijken.

Zeker voor Eb en Vloed systemen is dit beter als alleen coco.

 

Zeer zeker mee eens. Ik bedoelde zelf ook om deze als aardemengsel dan te beschouwen en de cocos alleen voor meer luchtigheid toe te voegen. Zeer zeker geen hydro kweek door een hydrologisch substraat met een aarde te vermengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK4-BLOEI

 

Week 4 van de bloei is ingegaan en de plantjes ,zeg maar gerust planten, zien er nog steeds prima uit.

 

Ik zie wel 3 a 4 planten die wat lichtgroen beginnen te worden, dit kan een tekort van iets zijn zoals magnesium, calcium etc.

 

De planten moeten dan ook rond deze tijd een enorme krachtinspanning leveren, tijd om de GREEN SENSATION van PLAGRON in de strijd te gaan gooien :) tot en met de 8e week bloei steeds 100 ml. Per 100 liter water.

 

Het is nu wat lastiger om steeds de planten te besproeien om de 2 dagen omdat ik er steeds moeilijker bij kan komen, ik spuit daarom nog maar een keer deze week met MIGHTY NEEM om de planten niet te veel te stresseren door het wroeten tussen de plantjes met m’n telescoopsproeier.

 

Al met al voorspel ik een veel betere oogst dan de laatste keer omdat ik het klimaat veel beter onder controle heb en nog steeds geen rare beestjes heb ontdekt, dit blijf ik dan ook steevast dagelijks controleren.

 

Omdat de blaadjes lichtelijk omkrullen vrees ik een te hoge EC dus ik verlaag de EC van 2,3 naar een waarde van 2,0 ‘’just in case” , de PH probeer ik rond de max. 6,0 en min 5,8 te houden .

De laatste weken houd ik dit het liefst op 6,0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk he die verzouting B)

Gelukkig kweekt ie op kokos waar je met spoelen etc nog wel veel kunt doen :)

 

Zelf acteer ik er bij voorbaat op al blijft het lastig met BAC, erg zacht water en kokos

Met wat Calgreen toediening waardoor de balans niet hard onderuit zal gaan trek ik het, zonder Calgreen ben ik het haasje.

Met GHE 3 flesjes lijn heb ik er geen last van, dat groene flesje doet veel goed in mijn geval en is wat extra Calgreen dan weer rap oorzaak van oa K schade aan bladranden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 5 BLOEI

 

De toppen groeien al mooi door en beginnen flink aan te dikken, de Amnesias zijn wel erg donkergroen en hebben toch een lichte achterstand t.o.v de widoowtjes.

 

Ik ga de EC op 2.0 houden. Dit om de Amnesia's niet te overvoeden en hopelijk is dit dan toch nog genoeg voeding voor de widows. Deze kunnen duidelijk een hogere EC aan dan de Amnesia's.

Zie liever de planten lichtelijk ondervoed dan overvoed.

 

Ik voeg elke keer nu de green sensation toe. Ik heb nu geleerd rekening te houden met het feit dat je minder basisvoeding nodig hebt, wanneer je Green Sensation gebruikt. Als ik het vat aanmaak doe ik eerst de Green Sensation 1 ml/l, Ec meten. Dan Cocos A&B erbij totdat ik de op een EC van 2.0 uitkom. Enzymen en PK13-14 hoef ik niet toe te voegen die zitten ook al in de Green Sensation. Alleen nog even wat pH- erbij totdat ik op 5.9 uitkom en gieten maar B) .....

Ik geef op het moment 1 liter per plant elke 2 dagen.

 

De luchtvochtigheid houd ik netje op 63%.

 

Gelukkig nog steeds geen beestjes te bespeuren :) .........

 

gallery_36517_15141_117392.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 6 BLOEI

 

Het ziet er allemaal nog mooi uit, helaas zijn de amnesias wat minder dik dan voorgaande keren wegens te veel voeding, hopelijk herstelt zich dit nog in de komende weken.

 

Ik spuit nu nog een keer per week met MIGHTY NEEM en nog steeds geen spint en/of dergelijke te zien, enkel wat gele bladeren aan de onderkant van enkele planten maar we moeten nog 3 weken dus dat is niet zo raar.

 

Ik blijf met de voeding nog steeds de EC van 2.0 aanhouden en een PH van 6.0.

 

gallery_36517_15141_27852.jpg

Amnesia top na 6 weken,niet echt groot, wel lekker plakkerig met veel meer kristallen

 

 

WEEK 7 BLOEI

 

Er onstaan mooie dikke toppen onder de ww-tjes ,vooral in het midden van de bakken.

De voorgaande keren had ik de 2 losse bakken van elkaar af staan met een middenpad er tussen maar nu heb ik voor de eerste keer de 2 bakken(met ieder 46 potten) in de lengte tegen elkaar aangeschoven,

zodat dat er een groot vierkant kweekoppervlak ontstaat waar je voor driekwart omheen kan lopen.(een van de korte kanten) staat tegen de muur vanwege plaatsgebrek.

Ik kan wel de bakken van elkaar afschuiven zodat ik overal goed bij kan.

 

Doordat de lampen nu dichter van elkaar hangen krijgen de planten meer licht van opzij en dit werpt duidelijk zijn vruchten af, ook heb ik nu niet meer een hoek waar alle warmte naartoe word geblazen

omdat er een betere luchtcirculatie is en aan drie kanten een ventilator.

 

De voeding ga ik verlagen naar een EC van 1.8 en de PH blijft 6.00

 

De GREEN SENSATION geef ik natuurlijk ook nog tot en met de 8e week bloei......Dat spul is doet zijn werk echt mega :)

 

Ik ben nu wel gestopt met het besproeien van de planten om schimmels in de toppen tegen te gaan, ook vanwege de hoge luchtvochtigheid die soms kan oplopen tot 78 % :wave: .

Tevens gun ik de plantjes tijd zodat de( biologische ) middeltjes zichzelf kunnen afbreken in deze laatste 2 weken.

 

gallery_36517_15141_541980.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 8 BLOEI

 

De white widdows zijn behoorlijk gaan hangen en de toppen zijn beduidend dikker dan de amnesia’s.

Het lijkt alsof de plantjes niks meer doen en vele “drinken”niet zoveel meer, maar toch kunnen de toppen nog wel aandikken de laatste dagen, je ziet niet veel verschil alleen dat de meeste toppen gaan “omvallen”door het toegenomen gewicht, vooral de ww-tjes.

 

gallery_36517_15141_43433.jpg

De White Widoowtjes

 

IK zal nooit te vroeg oogsten tenzij het echt nodig is door b.v. schimmels, toprot of ongedierte.

 

Ik verlaag de E.C. naar 1.7 en de P.H. verhoog ik naar 6.1.

 

Ook geef ik minder water ,nog 2 keer 0,5 liter deze week.

 

De luchtvochtigheid blijft vanzelf rond de 48% en ik gebruik dan ook geen luchtbevochtiger meer .

 

gallery_36517_15141_45045.jpg

De Amnesiaatjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 9 BLOEI-OOGST

 

Aan het einde van deze week kan er geoogst worden en ik ben benieuwd wat de opbrengst zal zijn.

De planten zijn duidelijk uitgebloeid met hangende takken en vele gele bladeren,

 

Wel heb ik echter wat spint kunnen ontdekken maar gelukkig kan het niet zoveel kwaad meer aangezien dat ik deze week ga oogsten, dit kan natuurlijk gebeuren omdat ik de laatste 2 weken niet meer heb gesproeid en de spint niet totaal was uitgeroeid.

Wel ga ik alvast uit voorzorg de meest rijpe bloemen(vooral van onderaan de planten) oogsten.

 

Ik geef deze week geen voeding meer maar zuur het watervat wel af op een PH van rond de 6.00

De planten staan vandaag 69 dagen in de bloei en ik ben klaar voor het knippen, dit doe ik direct na het “omhakken” van de plant, dus niet op de traditionele wijze van op de kop hangen, laten drogen en dan pas knippen.

 

Ik trek de grootste bladeren eraf en knip dan topje voor topje met de hand de kleine blaadjes(deze bewaar ik en hiervan maak ik heerlijke ICE-O-LATOR d.m.v. zeefzakken en veel ijskoud water)

 

Hoop hier volgende keer een mooi eindresultaat te kunnen laten zien :tu

 

gallery_36517_15141_39010.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 days after.............

 

Ik heb inmiddels alles geknipt en in een droogtent met droognet alles ±10 dagen laten drogen ,de temperatuur lag rond de 24 graden.

En dan het leukste moment van deze kweekcyclus ; het uiteindelijke “droog gewicht” :P

 

714 gram Amnesia 20 x 35,7 gram

1982 gram white widdow 70 x 28,3 gram , totaalgewicht; 2696 gram

 

Tot mijn verbazing heeft de amnesia soort het hoogste gemiddelde gewicht per plant (35,7 gram), de white widows hebben echter een

beduidend lager gewicht (28,3 gram) ondanks de veel dikkere toppen.

Dit komt waarschijnlijk door de vastheid en meer THC wat niet zoveel aan gewicht verliest bij het drogen.

 

Door het gebruik van PLAGRON producten heeft de wiet een duidelijk betere smaak volgens de fijnproevers uit mijn omgeving en dat

terwijl ik dezelfde kweekstijl en dezelfde stekken heb gebruikt als de voorgaande kweek alleen een andere voedingslijn van een ander merk.

 

gallery_36517_15141_45428.jpg

 

Conclusie;

 

Ik ben zeer tevreden over de Plagron cocobrix :) , deze zijn voor mij zeer handig omdat ik niet met grote zakken cocos wil slepen :D en de

opbrengst is er niet minder om.

 

De opbrengst had naar mijn mening veel hoger kunnen zijn als ik ;

 

• het maximale aantal potten (96) in de bakken had geplaatst voor een voller bladerdek

• nieuwe lampen had gebruikt(Lampen waren al 2 keer gebruikt)

• niet 2 soorten met verschillende behoeften maar in dit geval alleen Amnesia had gezet.

• de SUGAR ROYAL al vanaf de laatse week groei had gebruikt, bij een vriend van mij met een ongeveer gelijkwaardige kweekstijl lijkt

het erop dat de toppen groter en eerder rijp waren, dit ga ik de volgende keer dus zeker ook uitproberen……...................................................................

.......................................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeker yummie uit.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje laat, maar hoe gaf je eigenlijk water. Van onder pompen of met hand van boven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...