Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

5x Sugar Punch in halfpipe

Recommended Posts

Als ik door ga op aarde ga ik de volgende ronde een wat completer pakket bestellen.

Bestel alles wel los, niet de complete organics (guano kong meng ik nooit van tevoren mee, omdat fosfor de kolonisatie van mycorhizzae vertraagt)

 

Is dat week 3 12/12 of week 3 (van de 9-10 weken) echte bloei? Ik geef ongeveer 1.2ml op 1 liter, dus ongeveer de helft van de minimale aanbevolen hoeveelheid, vanaf begin tweede week echte bloei.

Je moet altijd rekenen in 12/12 dagen, de 9 - 10 weken bloei die aangegeven is, is vanaf 12/12, en niet zichtbare bloei! dus vanaf de 21ste dag 12/12 begin ik met BAC bloei geven.

 

En ja spoelen ondanks dat het bio is.

Het gaat er gewoon om dat de laatste voedingsresten de bodem uit gaan voor een laag EC, want organische voeding --> bodemleven --> minerale voeding voor de wortels. Ook met bio kweken kan je scherpe wiet krijgen als je niet tijdig begint met wateren :)

 

de zijkanten komen wat voller (met de grootste takken) dan het midden, maar dat zegt hopelijk meer over hoe vol het aan de zijkanten wordt dan over het midden. :)

Komt er nog ligt door het midden op de grond dan? Natuurlijk heb je altijd een paar van die plekjes, maar het lijkt me sterk dat jij gatenkaas hebt, zeker over 2 weken als de bloei er goed in zit. Dit zit mooi volgegroeid, maak jij je daar maar geen zorgen over! :)

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit, houd er rekening mee dat als het te vol is je voornamelijk fluffy wiet krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet altijd rekenen in 12/12 dagen, de 9 - 10 weken bloei die aangegeven is, is vanaf 12/12, en niet zichtbare bloei! dus vanaf de 21ste dag 12/12 begin ik met BAC bloei geven.
W00t? dat is dubbel goed nieuws dan. 2weken eerder klaar dan verwacht, en heb vanaf dag 21 12/12 ( kan een dag mer of minder zijn) BAC bloei gegeven. Was wel goed gekomen omdat ik al vanaf week 7 echte bloei "check for harvest option' (op basis van trichomen) in agenda heb staan, maar das geweldig nieuws.... Oh... dan moet ik heel binnenkort nieuwe zaadjes betstellen voor de volgende ronde. 3x goed nieuws dus :)

 

hmmm, dus het is 9 - 10 weken voor SP omdat het 2-3 weken (ruwweg) duurt voordat ze echt bloeien? Die van mij zijn na ongeveer 15 dagen echt gaan bloeien, daarna nog maar 7 weken?

 

En nee, zulke grote gaten zitten er niet, sowieso overal meerdere lagen blad, het is net een regenwoud daarbinnen, zijn alleen een paar spots waar daaronder ruimte zou zijn voor nog een bloem. Zoals je in je vorige post alzei, het komt wel vol met kleine scheuten. Mooi om te zien hoe die onlamgs nog kleine nieuwe vertakkingen nu topjes zijn.

 

ziet er netjes uit, houd er rekening mee dat als het te vol is je voornamelijk fluffy wiet krijgt
Dankje, Ik zal proberen wat fotos te maken die daar wat meer duidelijk zicht op geven. Er zitten wel een paar hoofdtoppen bij die misschien iets te dicht op elkaar staan. Achteraf gezien had ik de buitenste vier potten een cm of 10-15 moeten verhogen.

 

@GanjaMedicine: Thanks :) Ze zijn al weer wat verder maar de bovenkant is meer een quarterpipe geworden.

 

@Hemp: Hoor zo veel goeds over de (smaak van) de SP, heb nu al zin in February, van mij mogen ze de feestdagen overslaan :)

 

Bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites
W00t? dat is dubbel goed nieuws dan. 2weken eerder klaar dan verwacht
:) :) Nice!

(ik doe ook mee met quoten!)

Goed bosje gozer! gaat lekker daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oops. Groeispeurt weer onderschat, verbrande blaadjes, niet van voeding maar opgefikt door de lamp. Die fans waren prima voor 400 watt maar niet voor 600w, moet op 60cm terwijl 50 toch zou moeten kunnen ook vanwege de temperaturen. Straks even twee erbij, volgende week een paar van die clip fans halen. De ergste is een geknakte die weer vrolijk 5cm boven de rest ging staan. Valt wel mee maar toch... Kan ook zijn dat een aantal al klein beschadigt waren met scroggen en dat het menu pas opvalt. Die folie zou ook wel's wat brandpunten kunnen maken, volgende ronden alles wit.

 

Gisteren 1.8L water per plant gegeven, ze stonden richting de 300mBar dus flink wat extra gegeven, tensio stond einde lichtperiode weer op 130. Vanavond weer terug naar 1.2L en dan kijken hoever ik het kan opbouwen. Ik had zo'n extra lange tensio moeten kopen. Misschien gat maken aan de zijkant onderin en daar tensio in stoppen...

 

Op wat kleine veranderingen, een enkele buiging en binding na doe ik weinig aan het scrog. Volgende ronde ga ik een betere reflector en zo'n netje (van touw) er boven hangen en een VoG knakken. Valley of Green (1/4 tot 1/3 pipe) (VoG) [pronounced: :) ]

 

Zal vannacht nieuwe fotos maken.

 

EDIT: Ok hier zijn ze dan, op goed geluk geschoten paar minuten voor de lamp aanging, dus niet allemaal even scherp...

 

 

NA 4 WEKEN 12/12:

 

gallery_36382_15077_327357.jpg

 

gallery_36382_15077_323126.jpg

 

gallery_36382_15077_712233.jpg

 

gallery_36382_15077_362314.jpg

 

gallery_36382_15077_128763.jpg

 

gallery_36382_15077_339875.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat fotos gemaakt vlak na de lamp uitging, ipv er vlak voor zoals alle vorige.

 

Toch weer een paar CM erbij (op 29e dag 12/12). Rechts nog 3 vakjes (van het net) vrij, links is toch redelijk goedgekomen:

gallery_36382_15077_570024.jpg

 

gallery_36382_15077_510770.jpg

 

De plant rechts vooraan had ik misschien moeten weghalen. Dagen later, met moeite, ontkiemt, in groeifase keer zo er verzopen dat een nieuwe groeischeut misvormt was, en loopt in meerdere opzichten achter. Maar ja, had bredere bladeren dan anderen en wilde ook niet net die ene pheno (als het een afwijkende is) wegdoen. Heeft ook een beetje roze/paars op steeltjes (fans zitten wel aan die kant).

gallery_36382_15077_842965.jpg

(paar lelijke bladeren, komen tegen deur aan)

 

Maar de mooiste (qua kleur vooral) zit ook aan dezelfde kant als de deur, is van de plant links voorin die als eerste ontkiemde en er vrijwel altijd juichend bij staat:

gallery_36382_15077_836587.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi he, hoe die toppen naar je gaan glimlachen :) Ze beginnen mooi te bloeien gozer!

Mooie foto's en een vol net ook echt! Gaaf hoor! Je meiden zien er supergezond uit.

Met je halfpipe vol groen lijkt het net een cannabis hangmat :)

Echt heel mooi :)

groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wolfie: Ja inderdaad en nu al een klein beetje met een glinsterende glimlach. Zit in begin week 5 van 12/12 en ze lijken (eindelijk) minder hard te groeien dan een paar dagen terug. (nog een maandje te gaan! :) )

 

Die 1.8L was iets te veel, 2 dagen 500ml gehad en nu lusten ze wel weer een litertje. Blijft aftasten dat wateren.

 

Half-pipe model is rechts weinig van over, ligt nog een beetje te slapen in die hoek, maar alles zit wel ongeveer 55-63cm van de lamp dus ben wel tevree.

 

De lamp die ik nu heb blijft even wit voordat ie geler wordt, in combinatie met iPad (geen flitser) levert dat een vrij levensechte kleur op:

gallery_36382_15077_440807.jpg

 

Als het zo lekker doorgaat zal ik eens per week fotos posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sativied,

 

Mooie scrog wat je gemaakt hebt kerel,

op hoeveel dagen/weken zit jij nou precies?

Ik dacht dat jij iets voor was op wolfie en mij,

zondag beginnen die van mij aan week 5.

Ik lees dat de groei erbij jou ook bijna uit is,iets gemerkt van de groeispurt?

Met wateren loopt het bij mij ook nog steeds niet lekker,

heb sinds deze ronde een dr240,deze heeft 4 deuren,

ik kan nu rondom overal aan de potten voelen hoe zwaar ze zijn,

dat werkt wel al een heel stuk beter zo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks blowke, ik had het liever iets voller gehad aan vooral de rechterkant, maar ben heel blij met de vallei die het geworden is.

 

Ze hebben 30 dagen 12/12 gehad, waarvan de helft zichtbare bloei.

 

Dat is wel handig ja, dat je er van alle kanten bij kan. Ik kan al moeilijk bij de achterste watergeven, dieven was ook geen fun. Ze zijn inmiddels hersteld van die 1.8L, en tensio gaat weer van 50 (paar uur na wateren) tot 160-190 vlak voordat de lamp aangaat, als ik er niet meer dan een liter per plant in gooi.

 

"iets gemerkt van de groeispurt?"

Ja toch wel ondanks dat het misschien minder opvalt in een scrog, of juist wel meer omdat ik minder bind de afgelopen week. Paar keer geknakt, gebogen en gebonden en toch weer hoger uitgekomen. Links is nu over de hele linie boven de rand van het scrog uitgekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat? Jullie willen nieuwe fotos? Oh dat kan hoor:

 

Vergeef me de kleur, let op de lange top links en zie verschil met vorige fotos... lamp maar weer een stukkie hoger gehangen.

gallery_36382_15077_93280.jpg

 

En om die lelijke foto even goed te maken (net wakker, de plant bedoel ik):

gallery_36382_15077_784296.jpg

 

gallery_36382_15077_347277.jpg

Volgende keer met aansteker erbij...

gallery_36382_15077_373906.jpg

 

Die witte spikkels op de laatste, op de stam,... uhmm, *noobvraag alert* dat is omdat ze in hout veranderd of moet ik ongedierte gaan bestrijden? Zag net 1 vliegje, fruitvliegje denk ik, 1-2 mm, uit de lucht gepakt en geplet en niet meer fotowaardig - misschien was het een zwarte luis. Paniek! :) Heb wat in de toplaag "gevingerd" maar geen nieuwe (of larvjes) gevonden. Nematoden preventief? Of een plakstripje hangen en eerst testen of er meer zijn (lijkt me het geval als er al 1 is).

 

@Running Water: thanks, hopelijk "lijkt" het niet alleen zo maar blijkt het uiteindelijk ook zo. Januarie wordt een spannende maand :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi scrogje en de topjes beginnen er mooi in te komen! Je zit ongeveer weekje voor op mij dus leuk om te volgen, ik heb wel shackzilla's maar is toch een groot stuk dezelfde genetica dus zie wel de gelijkenissen.

 

Heb ook wel eens een mugje of fruitvliegje gespot in mijn hok, maar er zijn nog geen plagen uitgebroken. Tenslotte kom je die beestjes gewoon in huis ook wel eens tegen dus niet direct panikeren.. Ik ben toen ook onmiddellijk allerlei verdelgingsplannen beginnen bedenken zoals nematoden enzo maar heb toch nog wat afgewacht. Ik heb nu wel setje plakkaarten besteld om snel beestjes te spotten en een busje brimex insectenspray, is biologisch en schijnt te werken dus handig om in huis te hebben!

 

Die witte spikkels zijn normaal denk ik, is juist hetzelfde bij mij en ik denk ook dat de stam aan het verhouten is, heb op het forum al gelijkaardige stammetjes gezien.

 

succes nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat jouw minimale temperaturen zijn, maar 17,9 vind ik al erg laag! Probeer rond de 20 graden te blijven met minimale waarden, keertje 19 graden is geen probleem!

Heb je er al eens aan gedacht om de fanleaves hier en daar wat weg te duwen onder het plantendek om de toppen wat meer licht te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Protput: bedankt voor de reactie, da's weer een zorg minder. Zal zo ff verder kijken in die nette kast van jou :lol:

 

@Twitchy: Op die foto zijn ze net 3 seconden wakker, is dus hun nacht temperatuur en die zit meestal tussen de 18 -20, momenteel 19,3. Overdag gaat van 24-27. Die combinatie ben ik wel blij mee in deze tijd van het jaar. Vlak voor de lamp aan gaat gaat de cv uit zodat ze niet beiden aanstaan, dan wordt het te snel te warm. zeker niet optimaal maar 18 is nou ook weer niet "erg laag". Eerste en laatste 45 min licht gaat er ook een exrtra fan aan op de temperatuur langzamer te laten stijgen/dalen.

 

Over die fanleaves, die duw ik wel 's naar beneden (zie zijaanzicht in bericht #32) maar de meeste die er nu boven uit steken halen het net niet meer als ik ze terug duw, alles is enorm gegroeid/gestrekt, dus zitten vaak later weer op hun plek. Ik heb wel een aantal fan leaves die ik aan het begin iets te fanatiek en wishfullythinking omhoog door het net had geduwd, weer terug door het net gehaald en sommige daarvan zelfs gedieft. Lijkt ze goed gedaan te hebben en had ik eerder moeten doen vooral rechts voorin.

 

Gisteren nog een laatste bind sessie gedaan, paar strekkers kwamen boven het veldje uit, het is inmiddels weer een stukje netter:

gallery_36382_15077_145387.jpg

 

 

Deze week nieuwe zaadjes uitzoeken. Ga misschien verhuizen binnen enkele maanden, geen scrog volgende keer dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks sparta-r´dam :lol:

 

Ik geef alleen BAC Bloei om de dag. Sinds enkele dagen opgebouwd naar 3 theelepels van iets minder dan 5ml op 5-6 liter water, ligt tussen aanbevolen min-max dosering in. Ik heb nog ongeveer 5 weken te gaan, ga komende twee weken max dosis aanhouden, dan een weekje wat minder, dan een weekje afbouwen, en dan een week niets. Zo ongeveer dan. En natuurlijk eens per twee weken bacto. Bijna saai, kost me nog geen 10 minuten per dag.

 

Staan morgen 5 weken op 12/12, en nog steeds staat het elke dag een stukje hoger:

gallery_36382_15077_398944.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer mooi :lol: , het is je gegunt zulke mooie planten met beginnende bud in aanmaak :) , zeker als het je 3de poging is geweest

 

veel suc6 verder hopelijk worden het dikke knuppels :)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de dag?! Ik geef 1ml/L eens per week :lol: Jij voedt dus ongeveer 10,5 keer meer BAC bloei dan ik (3,5 keer vaker en 3x meer per keer) wat me best veel lijkt, aangezien ik nooit ondervoed. Maar jij hebt verder geen voeding door je aarde gegooid aan het begin? Dan nog zou ik het wel best wat vinden. Daarbij merk je overvoeding niet direct bij biokweken omdat je bodemleven het (organische voeding) niet zo snel omzet naar bruikbare (minerale) voeding, maar ik zou kalm aan doen gezien spoelen straks echt niet werkt wanneer je met een te groot overschot organische voeding in de bodem zit.

Edited by Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Om de dag" is wat er letterlijk op de fles staat. En dan heb ik het ook nog vrij langzaam opgebouwd door te starten met 1/3 van max dosering, daarna tijdje 1/2 enz. Ik hou alleen de max dosis aan voor twee weken omdat ik geen booster gebruik, en daarna bouw ik het vrij snel weer af tot de minimale dosis nog voor ik begin met spoelen. Dat lijkt me al aan de lage kant en minder dan ik her en der in verslagen lees. Jij voedt dus ongeveer 10,5 keer minder dan de aanbevolen hoeveelheid. Maar jij had BAC PK booster, en palm-ash and fishpowder topdressing (ik inderdaad geen aarde toevoegingen er door gemixt). Dan zou ik ook niet voor de max dosis BAC bloei gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuw jaar, nieuwe fotos:

 

gallery_36382_15077_827030.jpg

 

gallery_36382_15077_921640.jpg

 

Testje met scope+ipad:

gallery_36382_15077_49783.jpg

 

Tensio van 30 na water geven tot 260 voor water geven, 2 dag achterelkaar, het lijkt erop dat er nog een halve liter bij kan, maar dan in 2x over de dag..

 

En bedankt SSH - had je reactie nog niet gezien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat ook lekker hier he!

Volle boel en ook mooie planten gozer! beginnen aardige toppen aan te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis mee hier hoor, mooie HP-scrog, wel temperen met je Bac, ik zie enkele verbrande puntjes ontstaan, hoe is de geur momenteel?

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou... misschien toch niet helemaal zo lekker als het lijkt.

 

Ik heb inmiddels de Hurricane clipfan erin, het wappert allemaal wat beter en wat minder van die sterk koelende fans. Min temp over afgelopen paar dagen is 18.9 (vandaag 20.0 rond ;) ) en max 27.2 (meestal en stabiel 26.6). LV is ook vrij stabiel tussen 36 en 46. En ze drinken 1,1 tot 1,3 liter per dag.

 

DAG 43 12/12.

 

Eerst de positieve kant:

 

gallery_36382_15077_496861.jpg

 

gallery_36382_15077_1081732.jpg

 

gallery_36382_15077_110408.jpg

 

Blikje voor vergelijking niet omdat ze nou zo groot zijn die toppen, zijn er wel heel veel ;)

gallery_36382_15077_1460423.jpg

 

Maar dan:

gallery_36382_15077_550231.jpg

(overigens die kapotte rechts vooraan is van de kast deur)

 

Ok, ik weet dat met zo'n stampvol netje sommige overbodige bladeren onderin afgestoten worden ook omdat ze geen licht krijgen. Er zijn er ook een paar klem gegroeid, en een enkele te veel mishandeld door ze naar beneden te duwen. Maar, er zijn maar 2 van de 5 planten die onderin vergelen (midden en links voorin). Die links voorin was een strever vanaf het begin, loopt een paar dagen voor, drinkt wat meer, misschien wat sneller meer tabs opgebruikt, maar de middelste plant is juist de achterloper (4 dagen later ontkiemt dan de strever).

 

Er zit sinds een weekje een extra halve tab in iedere pot. M.a.w., ik weet niet waarom ze al vergelen. Lijkt me een beetje vroeg, hoewel, ze begonnen voor SP vroeg met bloeien (na 17 dagen ongeveer), maar moeten nog minstens 3 weken, more likely 4+. Ik heb in totaal maar zo'n 10 verdorde bladeren uiteindelijk verwijderd van onderen, maar die ene op de foto links boven het net zit me niet lekker.

 

Kan ik me alvast gaan druk maken Ja/Nee?

 

Twitchy had me al een beetje para gemaakt met die voeding vergelijking, dus heb gisteren BAC bloei overgeslagen (en dus dag daarvoor en vandaag sowieso niet). Die "ene" met wat lichtere puntjes zit links achterin en heeft geen vergeling, die gaat wat langer geen BAC bloei krijgen en de rest weer heel minimaal.

 

Ik ben al een paar weken verkouden dus kan sterkte van geur niet zo goed beoordelen vergeleken met een paar weken terug, maar het ruikt heel zoet in de kast, en na wat buigen en bladeren pushen ruikt het lekker (mijn vingers) bij iedere hijs die ik neem van een joint voor de rest van de avond/nacht.

 

Oh en alsof de lap text nog niet lang genoeg is, de scrog is naar mijn mening niet zo goed gelukt achteraf gezien. Iets te vroeg gestopt met binden, en had strakker/lager op het net moet doen. Ik zal als ik het einde haal een paar fotos plaatsen samen met een paar fotos van wel-geslaagde-scrogg-toppen.

 

Ennuh, bedankt voor de reacties!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...