Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

5x Sugar Punch in halfpipe

Recommended Posts

Zijn toch al aardige toppen gozer.

Fokkop van de vergeling/ Als de rest van de planten/bladeren gezond zijn lijkt het me niet te ernstig.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik er waarschijnlijk te weinig vanaf weet om er echt iets zinnigs over te zeggen.

Ik zie ook veel bladeren die naar beneden krullen op die laatste foto.

Voor de rest zijn je foto's erg gaaf ;)

Succes maat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wolfie, in ieder geval bedankt voor de mental support.

 

Die hangende bladeren is gedeeltelijk omdat ze tegen de deur zitten en sommige zijn bewust zo naar beneden geduwd om boven het net wat ruimte te creeren. De rest zwaait nog steeds als ik de deur open ;)

 

En ff correctie op mijn vorige post, ik heb ook wat slachtoffers gevonden bij de andere 3 planten (3 blaadjes per stuk). De eerste fan leaves houden het langer vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven ..... sexy legs ;)

 

Mooi soortje hoor zal je goed smaken ;) betreft de bladeren , die krijgen en geen licht meer en daarom sterft de plant de bladeren af .

ik zou persoonlijk toch wel wat grote bladeren weg halen die over de toppen hangen

 

succes en groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pacman

 

Kan dat geen kwaad die grote bladeren weg halen? anders doe ik dat ook.. zijn tog veel leuke toppen in mijn tent wat geblocked worden daar groot blad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal soms ook wat blad weg bovaan de grotere toppen om de die lager liggen wat meer licht te geven zodat ze ook wat groter kunnen worden

en veel het blad naar beneden duwen maar werkt niet altijd in een overvolle tent. tot nu toe geen tekenen van stres te zien als je er wat blad afhaalt

en dat doe ik soms behoorlijk veel.. Ze moeten maar zo snel niet groeien ;)

 

owja ziet er leuk uit voor de rest ;)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg dat je toppen boven het blad uitsteekt , als je kan bladeren naar beneden drukken onder het rek maar aangezien ze hoog zijn zou ik de grote bladeren die toppen bedekken weghalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderste bladeren niet te veel op letten. De bladeren bovenin krijgen zoals Krasi al meldde een beetje lichte bladpuntjes: overvoeding zoals ik al een beetje voorspelde, even kalm aan doen dus!

 

En wat de fles zegt... Tja, het liefst zien ze dat jij elke dag een fles er doorheen gooit ;) KACHING! $$

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pacman: Ze zijn gedieft, vrijwel tot aan het net open een paar moeilijk bereikbare en mooie fan leaves na. Echt sexy zijn ze niet hoor, zijn gedrochten met O en X benen, lelijke dikke knieen, en opgezwollen enkels. Rechts komt er nog licht op de bladeren die daar er door steken omdat het net een stukje van de wand zit en de halfpipe is aan die kant niet zo hoog gevult.

 

@Wietboerke:op een paar plekken na heeft het inderdaad weinig zin om bladeren naar beneden te duwen, dan duw ik ze nl. in of op een top er naast. Daarbij komt ook dat links waar de halfpipe wel redelijk is gelukt en daar komt het licht ook veel van de zijkant dus is minder erg dat er bladeren "boven" hangen (zie eerste foto in vorige post, het is daar ook veel "witter" :)). Bladeren bovenin wegknippen... klinkt eng, vooral met die vergeling haal ik liever geen gezond blad weg. Ik zal nog 's wat proppen, gaat wel steeds iets beter nu toppen groter/dikker worden.

 

@Tw!tchy: Dat cliche is ook mij bekend :) Daarom geef ik al veel minder. Niet zo extreem weinig als jij, maar nog altijd relatief weinig vergeleken met wat op de fles staat (was ter vergelijking). Het maximum op de fles is overigens ook "lager" dan het max wat Sannie in de shop heeft staan bij Step 4 van het starterspakket: http://www.sanniesshop.com/bloei-voeding-en.html Ik heb maar 4x de max dosis BAC op de fles gegeven (3ml/1l), ben een week later begonnen dan aanbevolen, langzaam opgebouwd, en weer afbouwen, en hou eerder op. Ze kunnen bij BAC lang wachten voordat ik met dat schema weer een nieuw fles nodig heb :engel

 

Zolang ze maar niet verbranden is mijn schema zonder boosters en additives (max BAC rond pk booster periode) redelijk volgens plan verlopen. Heb het nog een paar dagen aangekeken wat de rest ging doen en het is bij de bovenste bladeren van een paar toppen van 3 planten gebleven. Heb 2x (dus 4 dagen) overgeslagen, gisteren weer een keer een minimale dosis (1ml/1l). Zit nu toch al in m`n geplande afbouw periode dus veel minder krijgen ze sowieso.

 

Nogmaals dank voor alle reacties!

 

@Blowke: Ja, zie pics. Vooral duidelijk met vorige blikje-foto :)

 

BEGIN DAG 47 12/12

 

gallery_36382_15077_11300.jpg

 

gallery_36382_15077_2062049.jpg

 

gallery_36382_15077_209884.jpg

 

Mijn half-halfpipe

gallery_36382_15077_1800211.jpg

 

(stresskikker, ik denk van fans die er boven aan stonden)

gallery_36382_15077_122655.jpg

 

En niet de dikste by far maar kan er makkelijk bij dus deze nog maar een keer:

gallery_36382_15077_1121843.jpg

 

Oww... die vergeling onderin. Het is langzaam doorgegaan, vooral links, meest ver van de inlaat en fan - morgen nog maar een clipfan erbij halen. Gaat tot nu toe alleen om bladeren die geen licht krijgen omdat er 3 of meer boven zitten dus no worries. En dat ene gele blad voorin (vorige post) zit er nog steeds aan :specool Over 3 weken staan ze 9 en een halve week...

 

Inmiddels 20-21 graden snachts, 25-29 overdag. LV tussen 35 en 55. Krijgen nog steeds gemiddeld een liter per dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn al flink aangedikt in die korte tijd :engel ziet er goed uit veel toppies in de aanmaak dat zie je goed op die laatste foto =D

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauwie, wat gaan deze echt prachtig kerel. Dit wordt echt een hele mooie! Door tijdgebrek volg ik eigenlijk geen topics meer (op een stuk of 3 na), dit is mijn favoriete :engel Heerlijk om SP weer bio in mijn scrogstyle te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm de sugarpunche heerlijk soortje

en een mooi veld dat je er hebt met al ferme buds in de aanmaak :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twitchy: Tnx man, ben blij dat je in ieder geval nog met die van mij meekijkt dan!

 

@kwikikweek: tnx, nog een weekje of 4-5 dan kan ik 'r eindelijk zelf proeven. Heb nog niet niemand gehoord (gelezen) die de SP "niet" lekker vind.

 

De geur is inmiddels anders zoet dan een paar weken terug. Toen rook het meer bloemerig (en als ex-herma-kweker word ik daar niet zo enthousiast van :engel ), maar nu, het ruikt nu veel lekkerder zoet. Beetje moeilijk te omschrijven, zit 365 dagen per jaar verstopt dus ruik meestal maar kort een vleugje. Gisteren een vleugje citroen toen ik de kast open deed, maar net iets anders, zoeter. Meer oranje-zoet dan geel-zoet.

 

2e clipfan erbij geplaats, beide op lage stand gezet, alles wappert lichtjes. Het "voelt" een stuk beter.

 

Tensio stond op 310 gisteren, eerst 1.2 liter per plant gegeven, gezakt naar 160mbar een paar uur later, nog maar 400ml per plant erbij gedaan. Inmiddels, enkele uren na licht uitging, weer op 150mbar. M.a.w. ze hebben 1.5 liter verslonden. Ik schat dat ze bij de 200mbar staan als licht aangaat en iets hoger een half uur later wanneer ik ze water geef, weer een hele dikke liter. Blijft leuk die tensiometer, ook al is het geen precisiewerk voor mij is het onmisbaar.

 

 

Nog een vraagje: als ik de laatste 7-10 dagen de 400watt er weer bovenhang, gaat dat iets/veel aan opbrengst kosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meiden worden met de dag lekkerder man!

Nog een paar weken en dan is het smullen geblazen! :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 51 12/12 Voor de mensen die niet kunnen telluh, dat is 7 weken+2 dagen, ze zitten dus in week 8 :lol:

 

De Tweeling:

gallery_36382_15077_145884.jpg

 

gallery_36382_15077_117267.jpg

 

gallery_36382_15077_758768.jpg

 

gallery_36382_15077_373840.jpg

 

gallery_36382_15077_196823.jpg

 

gallery_36382_15077_798494.jpg

 

Temps niet ideaal met dit weer buiten, maar nog steeds acceptabel. Dat gecombineerd met een winters+cv laag LVtje (rond de 40). Ze krijgen iets minder water, ongeveer 800ml, maar dat is ook omdat ik eergisteren 1,2l heb geprobeerd. Gemiddeld een liter per dag nog steeds.

 

Verder weinig te melden. Saaie boel. Nog twee keer een dosis van 1ml/L BAC bloei, een keertje Bacto, en dan gaan ze 2 weken op alleen water, zelfs geen brood. Ze gaan de 10 weken wel halen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 51 bloei of dag 51 dat je de klok op 12/12 heb gezet?

3weken is volgensmij het minimum wat ze nogwel kunnen gebruiken volgens mij :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ff ge-edit in vorige post, is inderdaad 12/12. Zichtbare bloei is ongeveer 16 dagen later begonnen.

 

Ik ging eerst uit van 9-10 weken echte bloei, maar is me in dit topic door andere SP kweker verteld dat ik 9-10 weken 12/12 moet rekenen.

 

Zie wel wanneer ze klaar zijn, een paar weken meer maakt ook niet uit, ik moet toch nog beginnen met zaden ontkiemen en voorgroeien voor volgende ronde en een nieuwe setup bouwen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit die scrogg.. ook fijne top opbouw! je loopt net een paar dagen voor op mij zag ik..

we houden het in de gaten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wanneer ze klaar zijn bij jou, bij mij staat de SP nu 65 dagen op 12-12 en het begint er op te lijken dat ze oogstrijp gaat worden eind deze week.

 

Het ligt ook aan de pheno die je hebt uiteraard.

 

Veel plezier met afbloeien, mooi die halfpipe scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gupsel: Dan zit je ongeveer gelijk met Wolfie (heeft verslag ook) en blowke (post wel 's in dat zelfde verslag).

 

@Blowsterkte: dat zou dan redelijk overeenkomen met die 70 dagen :lol:

 

Rechts is wat lager en compacter, toch wel duidelijk minder groeispurt in bloei, leek ook iets dikkere vingers te hebben, dus zou iets maar indica in zich kunnen hebben, en misschien dus iets eerder klaar.

Maar echt pheno verschil zie ik niet bij mij. Daarvoor heb ik te weinig gezien/ervaring. In ieder geval geen roze/paars. Ik ben niet zo'n fan van rood/paarse/blauwachtige wiet, maar die roze SP (zoals hier: http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...t&p=1112456 ) ... daar zou ik m'n kastje wel vol mee willen hebben.

 

Ik lees ook bij anderen dat het wel 3-4 weken duurde voordat ze zichtbaar in de bloei gingen, kan me voorstellen dat het dan ook wat langer duurt dan wanneer ze na 2 weken 12/12 bloeien.

 

Tnx voor de reacties en jullie ook veel plezier met de laatste week/weken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt er op dat ik behoorlijk verspreid moet gaan oogsten. Links achterin (zal later wat meer fotos van geheel posten) begint de herfst in te slaan. Links voorin loopt met topvorming iets achter, maar wordt wel steeds dikker.

 

Gelig gedeelte met topje in midden van foto is van plant links achter, kleiner topje met groen blad is van plant midden, en donkergroen blad rechtsboven is van plant rechts achter.

 

Op die gele zitten al enkele amber kleurige trichomen, is een topje van droog 3-4 gram, die gaat er twee dagen eerder af :) Is overigens zelfde plant met top in blikje-fotos, maar de bovenkant van de plant is nog niet zo ver.

 

gallery_36382_15077_677939.jpg

 

Het einde komt letterlijk in zicht B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kan nog wel even... Geef anders even een foto update van alles? En trouwens, trichromen zie je niet zonder microscoop oid (dat zijn dus niet de haren die je hier op de foto ziet!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En trouwens, trichromen zie je niet zonder microscoop oid (dat zijn dus niet de haren die je hier op de foto ziet!)
B) Straks ga je me nog vertellen dat bladeren die groene dingen met gekartelde vingers zijn... Ik had al trichromen posters op mijn muur hangen toen jij nog aan de chocolade cigaretten zat :)

 

Trichromen kun je best zien met het blote oog, vooral als er een behoorlijk gedeelte amber is (zie bv sommige top fotos in Blowsterke's verslag in micro forum), maar, moeilijk afzonderlijk, dus gebruik ik natuurlijk een microscope (harvestscope 60x. Goede hoge MP camera gaat ook).

 

Ik zeg ook niet dat ze bijna klaar zijn, alleen dat links achter eerder klaar gaat zijn. Ik ga er vanuit dat ze gemiddeld nog minstens 10 dagen te gaan hebben, sommige wel een week of meer langer. Ik zal zo voor de lamp aangaat de rest op de foto zetten.

 

Hier is een OUDERE foto (genomen, met veel moeite/gekloot,door harvestscope)

gallery_36382_15077_61894.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha je kennis was niet direct op te maken uit wat je schreef (veel nieuwelingen op dit forum denken dat de haren de trichromen zijn).

 

Tof dat je ze in de gaten houdt en zo nauwkeurig werkt, ik denk dat dit kweekje heel goed af gaat lopen! Helemaal leuk aangezien jij voor het eerst wél gaat genieten van een eigenkweek wietje! B)

Edited by Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn dan vast dezelfde mensen die de haren na oogst puur in een joint draaien en zeggen dat ze er knetter stoned van worden :)

 

Ik heb wel eerder plantjes buiten in de tuin en op balkon gehad met rookbaar resultaat, ook deze zomer nog zo'n 12 gram (hey.. klein balkon). Kwam al in de growshop toen stekjes en zelfs daar een jointje roken nog gedoogd werd dus een beetje basiskennis heb ik wel. Beschouw mezelf wel als nieuweling maar ik heb vooral te weinig tijd en geld geinvesteerd in mijn vorige twee binnenkweek pogingen. Slechte zelf-bouw afzuiger, lekke kast, kleine potten,slechte aarde,en slecht zaad. En had toen geen tensiometer en die heb ik echt nodig B)

 

gallery_36382_15077_352514.jpg

 

gallery_36382_15077_300435.jpg

 

gallery_36382_15077_286699.jpg

 

gallery_36382_15077_282324.jpg

 

In deze foto kun je de lichtere strook zien, is van de linker twee planten de rechter onderste takken:

gallery_36382_15077_213652.jpg

 

Dit is helemaal links voorin om het hoekje:

gallery_36382_15077_237426.jpg

Deze lijkt een week bloei achter te lopen, op de volgende foto is het verschil met de top van de plant ernaast wel duidelijk:

gallery_36382_15077_175125.jpg

 

Ze krijgen geen voeding meer al een paar dagen. Hebben 3 dagen 1,5L per stuk verslonden en 1 dag 1.8L.

 

ik denk dat dit kweekje heel goed af gaat lopen!
Thnx! Dat hoop ik echt, gaat zo'n verschil maken. Alleen al de tijd die ik bespaar doordat ik niet naar de CS hoef, en dan heb ik het nog niet eens over de geldbesparing...

 

Edit: nog ff een foto van dat ene fanatieke topje. Is onderzijde blad. Milkey trichromen en al een klein beetje amber (linksbovenin):

gallery_36382_15077_121874.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...