Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

5x Sugar Punch in halfpipe

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Een paar maanden na het slopen van een kast die ik 5 jaar niet gebruikte waarvoor die was gebouwd, heb ik weer een nieuwe gemaakt. Ietsje groter deze keer, 0,9x1,2x2,0 met daarin:

 

- 400 watt lamp, zeer binnenkort een 600watt pia plus green super power (of zoiets :tu)

- Ruck 125L RKW, met thermostaat

- Een standaard filter (deze of volgende ronde vervangen met rhino of can)

- 2 x inlaat van zelfde diameter als de uitlaat, waarvan 1 actief maar momenteel uit (anders wordt het te koud)

- 2x kleine fans.

- Gedeeltelijk gewit, gedeeltelijk

- Standaard. reflectorkap, niet gebogen ( dus vlak horizontaal)

- Scrog rooster van 150x90, waarvan ik ongeveer 140x90 van gebruik.

- 5xSugar Punch in 25L potten met goldlabel lightmix

- mistmaker in voorkweek kastje waar de passieve inlaat van de grote kast de lucht vandaan haalt (momenteel uit)

 

En, een tensiometer van blumat. Zoals ik in mijn voorstellen-topic heb gepost, heb ik nogal ervaring met het verzuipen van plantjes. Deze keer veel getest en gewogen ook om wat beter feeling te krijgen. Ze krijgen nu 600-900ml per dag. Tensio gaat van rond de 80 naar 110-160.

 

Heb nog wel, ph- en ec meter, maar die blijven opgeborgen.

 

Zat vorige twee pogingen rond de 0,5 gr per watt, niet te roken, scherp, vies, te snel gedroogd, muf, van die voordeelzakken troep ;) Letterlijk inhaler nodig na het roken van slechte wiet, dus deze keer maar bio, Sannie's way. Heb dus starterspakket gehaald. Wil nog een topdressing geven en misschien guano+palmas als bio pk booster ( later meer daarover, heb nog 8cm over in pot...)

 

Vrouwtje houd van indicas, ik heb liever sativas, dus de Sugar Punch met haar diverse phenos leek ons wel wat. Vooral na het lezen van kweekverslagen hier (twitchie's verslag m.n.) heb ik de knoop weer's doorgehakt.

 

Ik zal binnenkort wat fotos posten. Ze vertonen sinds gisteren bloeiverschijnselen (witte haren) na 2 weken 12/12. Ik heb ze 2 weken onder 3x18 TL gehad inclusief ontkiemen. Nog eens ongeveer 2 weken voorgegroeid onder 400 watt. Ze zijn heel laag en compact. 1xgetopt. Misschien ook door de temperatuur.

 

LV rond voorgroeien 50-60, nu 32-50 (laag met lamp aan, hoog met uit natuurlijk).

Temp 's nachts (voor de deplanten 's nachts) is 13,9 - 18,7. Sinds een paar dagen en meestal oven de 17, maar heeft dus wat uitschieters gehad (maximaal een paar uur) naar beneden.

Temp overdag, voor de planten, met lamp aan dus, is 21-25,5, meestal rond de 24. 600 watt lamp moet daar verandering in brengen. Heb cv in de ruimte maar staat niet aan als lamp aanstaat, kan niet slapen met cv gezuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, fotos geupload:

 

6 weken geleden:

gallery_36382_15077_90701.jpg

 

Zo'n 5 weken geleden:

gallery_36382_15077_81951.jpg

 

Eentje was traag met ontkiemen, maar een paar dagen later:

gallery_36382_15077_19248.jpg

 

En nog wat later:

gallery_36382_15077_141536.jpg

 

Na een paar weekjes TL mochten ze naar de grotere kast:

gallery_36382_15077_115897.jpg

 

En toen werden ze al snel groter:

gallery_36382_15077_46380.jpg

 

En groter en dikker:

gallery_36382_15077_341924.jpg

 

Scrog geplaats, en 12/12 gezet en een paar dagen later zag het er zo uit:

gallery_36382_15077_80854.jpg

 

Beetje krap, ga nog beetje dieven. Foto schuin genomen maar in werkelijkheid is alles waterpas

gallery_36382_15077_114327.jpg

 

Bovenstaande foto is al weer 3 dagen oud, zal vannacht een paar nieuwe schieten en de dagen tellen.

 

Oh en die witte pijl op de pot, dat is ongeveer waar de buffertablet zit, en 1 er tegenover (zodat ik de tensiometer er niet in prik...)

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi die indicatiepijlen op je potten ;)

Ja die Sugarpunches zijn groeimonsters, succes deze ronde! Ik schuif aan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jouw SP verslag heb ik ook een paar keer doorgelezen, die mooie kast staat al een tijdje op mijn wishlist. Van die fotos van jou kan ik ook nog wat leren... mooi man.

 

Een streepje (witte autoband marker) bovenop de rand bleek achteraf wat handiger te zijn dan dat pijltje omdat ik de potten een paar keer heb gedraait en verplaatst.

 

 

Ik heb geprobeerd de 5 planten zo te verspreiden in mijn halfpipe:

gallery_36382_15077_970.jpg (edit: fixed AR)

 

Afgelopen dagen veel nieuwe kleine vertakkingen, groeien ze nog lang door nadat ze witte haartjes tonen? Staan nu 16 dagen op 12/12. Mag nog wel wat voller, door al het blad moeilijk te zien, maar er zijn nog een paar wat minder gevulde plekken.

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk tekeningetje.. maar ik denk dat pas als je begint met binden je echt ziet waar je alles heen KAN... leggen :tu

voor de rest ziet het er wel lekker groen uit in ieder geval ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een vol netje moet je wel een gemiddelde vorgroei onder een 400 watt van 25 /30 dagen hebben. Daarna halfpscrogg plaatsen. Althans dat zal ik doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er allemaal mooi uit :tu incl de planten en lekker rokertje de sp

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De strakke indeling van het plaatje zal inderdaad vast niet overeen komen met de werkelijkheid, maar tot nu toe doen ze redelijk wat ik wil en hoop zo een redelijk evenredige verspreiding te krijgen. Ik heb ongeveer 40x een tak gebonden (laatste foto is van 3 of 4 dagen geleden), bijna alle takken die rechstreeks van de stam komen, op een paar nablijvers na die wat hoger moeten (rechts). Ik gebruik van dat binddraad, maar zonder het vast te draaien beetje als een paperclip dus, het rekt een beetje. Ik plaats ze ook alleen onder een vertakking met een flink "leeg" stuk tak eronder, zodat ze niet vast/kapot groeien. Ik heb de vorige keer ook een scrog geprobeerd maar was ik ten eerste te laat en ten tweede te ruw dus ben extra voorzichtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor een vol netje moet je wel een gemiddelde vorgroei onder een 400 watt van 25 /30 dagen hebben. Daarna halfpscrogg plaatsen. Althans dat zal ik doen.
Ik heb even mijn agenda gecheckt en geteld, ze zijn 24-10 in de spongepots gegaan, 27ste waren de eerste 4 ontkiemt, eentje loopt bijna 3 dagen achter (plantje in midden). 25-11 klok omgezet op 12/12. Dus ze hebben een voorgroei gehad van ongeveer 28 dagen zoals jij voorstelt ;) Ok, eerste 2 weken onder TL, maar dat leek heel goed te gaan (waren heel compact en laag). Ik dacht eerst iets te lang te hebben voorgegroeid maar twijfel erg of ik de zijkanten vol krijg. Jammer zijn omdat ik met een 600watt ga bloeien. Maar rr moet nog wel ruimte overblijven voor de hoge and dikke toppen :tu

 

OK verse fotos, 17 dagen 12/12, 1 dag echte bloei:

 

 

gallery_36382_15077_459355.jpg

 

gallery_36382_15077_1579695.jpg

 

gallery_36382_15077_722113.jpg

 

gallery_36382_15077_1229905.jpg

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trap er per 25 liter pot zo snel mogelijk 3 of 4 buffertabletten in, dan hoef je ook niet te topdressen ;)

Planten zien er overigens puik uit :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie. Klinkt wel als een makkelijke oplossing, niet dat ik nou op keek tegen topdressen, ik hoef al zo weinig te doen. Misschien 2 per pot erbij maar dan verbrokkeld in een toplaagje verse grond? 3-4 klinkt zo drastisch ;) 1op10liter zou genoeg moeten zijn volgens gebruiksaanwijzing in grote potten, ik heb 2 tabs op ongeveer 22 liter, dus ik heb denk ik liever iets dat meer specifiek is voor de bloeiperiode.

 

 

Ik heb net de 400watt+standaard vsa vervangen door een Phillips VSA en *drumroll* mijn eerste 600watt lamp! Een Greenpower. :tu Afstand tot halfpipe is nu ook beter (kast is 120, halfpipe 110cm breed, is ongeveer een radius van 55cm, maar met wat speling onderin). 400watt al twee rondes gebruikt, dus ze gaan dik twee keer zo veel lumen krijgen (van ongeveeer 36000 naar 88500). Ik hoop dat de temperatuur zo hoog wordt dat de afzuiger een tandje gaat en blijft draaien. De 400 watt set wordt voorgroei setje voor volgende ronde.

 

Zijkanten zijn iets voller geworden, nog 10 cm erbij zou heel leuk zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sativied!

Ziet er leuk uit man. Planten hebben ook een erg mooie kleur moet ik zeggen. Ik zou alleen niet meer zeggen dat je andermans planten mooier vind hoor. Worden ze verdrietig van. Echt! ;)

Ik zou zelf ook wat meet buffertabs gebruiken per pot zoals Running Water al zegt. Ik heb in mijn 12L's 2 per pot. Volgens mij is het 1 buffertab per 5 liter namelijk.

Hoe dan ook volg ik je kweek! Succes :tu

groetjes Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk dat je ook even bij mij komt kijken ;)

 

Ik had niet verwacht dat iemand dat zou herhalen waar ze bij zijn :tu Ach ze slapen nog diep na een dagje volop zon ;)

 

Het gaan extra buffertabs worden, in ieder geval 1 per pot, maar aangezien ze per 10 geleverd worden is 2 ook een optie. Er staat wel ergens in de gebruiksaanwijzing of op website dat in grote potten van 20 liter of meer 1 tab per 10 liter voldoende is. 2,5 tabs zou goed moeten zijn maar 3 klinkt safe. Ze hebben ook niks tekort nu, maar extra tabs en dan een verse laagje potgrond klinkt als een goede manier om de potten wat op te vullen zodat het ook nog 9-10 weken zo blijft. dan liggen de oude tabs wel wat dieper maar ik weet waar ze liggen en ze gaan steeds meer drinken dus zal wel goedkomen.

 

Temp met 600watt aan is tussen 26,9 en 27,3, uit is het 15,8-19,8. LV 33-43. Achteraf had ik beter gewoon vlak 120x90 scrog moeten doen maar was niet van plan nu al 600watt te gebruiken. Zit nu ongveer op 110x90, wel alles op ideale afstand van lamp, maar 140x90 was de bedoelong.Ze zijn iets minder doorgegroeid dan verwacht... de vertakkingen strekken nog wel maar de grote takken niet meer zo duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet de mooiste foto, lamp was iets te lang aan (geen flitser op iPad...). Let niet op de kleuren, is een photoshop filter, maar let wel op de topvorming :)

 

gallery_36382_15077_67537.jpg

 

Links voorin (om het hoekje wat je niet ziet) is nog maar 1 vakje vrije boven de hoogste top (5 cm per vakje), links achterin zo'n 3, en rechts 4-5. M.a.w., zit nu ongveer op 115x90. De 140x90 zoals geplanned ga ik niet halen maar ben redelijk tevreden nu ik zie waar de toppen komen.

 

Temp vannacht beetje hoog, was buiten wat warmer dan verwacht, uitschieters boven de 30, maar had thermometer te dicht onder lamp dus rond de planten zelf zit het wel goed. Heb afzuiger op 28 staan en die vindt het prima zo.

 

Oh en het is buffertabs+wormenmest van gold label geworden.

 

Vannacht ook voor het eerst BAC bloei gegeven. Ongeveer 4ml op 4liter water, dus de helft van de minimale aanbevolen hoeveelheid (20-30ml per 10l). Overmorgen net zoveel, dan 2x iets meer, dan 2x nog iets meer, dan aanbevolen hoeveelheid. Die 800ml per plant bleek achteraf niet eens genoeg te zijn, tensio staat al weer op 200 (voor water op 160). 900ml bleek eerder deze week iets te veel te zijn, maar het ziet er naar uit dat ze inmiddels wel een liter per dag lusten.

 

Ik denk dat het een witte kerst gaat worden.

 

En wat ruiken ze lekker! Kan de deur niet te lang open hebben met scroggen zonder een paar ramen open te zetten. Dat wordt goed opletten straks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sativied,

 

Leuk om nog een verslagje van de sp te kunnen volgen,

ziet er goed uit bij jou.

 

Grtjs blowke en succes he kerel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je blowke, ik mag niet klagen.

 

En... ik zie toch een groeispurtje! Beetje vertekent beeld door dat scrogge, maar aan de zijkant is het toch duidelijk zichtbaar, moest de lamp verhogen. Er zit 30 uur verschil tussen de volgende 2 fotos. Ze staat een beetje te juigen in de tweede foto maar is duidelijk minstens 3 cm gegroeid/gestrekt in die 30 uur. Niet alleen die hoogste maar zie ook topje helemaal links.

 

gallery_36382_15077_332239.jpg

 

gallery_36382_15077_50548.jpg

 

Ze drinken inmiddels meer dan een liter per plant. Tensio meter verplaatst na andere pot na schoonmaken, weken en hervullen, en 3 van de 5 geven ongeveer dezelfde waarden (van 40-70 tijdje na water geven, tot 110-160 einde lichtperiode, dan loopt ie op tot 160-220, achtersten niet getest. Ik geef ze na 30-60minuten licht water, allemaal evenveel water, lijkt goed te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je eens een foto van wat verder af willen schieten zodat we het hele plaatje goed kunnen zien, mooie kleur, prima groeipotentie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Hey Krasi, zat eerder vanavond net door jou verslag heen te bladeren en me te verlekkeren aan het idee van zoveel amnesia...

 

Ik zal 's een plaatje maken van mijn setup, wat dan zal verklaren waarom ik de fotos van dichtbij heb genomen. Waar het op neerkomt is dat de kast in een smalle kamer staat en ik de deur niet helemaal, niet eens 90 graden, open kan doen. Veel beter dan die foto 4 posts hier boven zal het niet worden, je ziet hooguit wat meer kast. Maar ik zal vannacht eens van hoger en andere hoeken proberen.

 

Ok, voordat ik van dat plaatje een projectje maak, hier een ruwe schets, missen wat dingen inclusief de luchtsluis aan de binnenkant. Pijltje is als het ware de fotocamera, die lichtgrijze lijn is het enige wat open kan (en een "dichtklikbare" brievenbus die ik aan de zijkant er in heb geplaatst om naar de dames te kunnen gluren (en de thermo/hygrometer) zonder kast open te doen). Ik had 2 kleinere deuren moeten maken over de gehele lengte ipv 1. Niet zo zeer voor fotos natuurlijk maar was met scroggen en water geven ook handiger geweest.

gallery_36382_15077_6163.jpg

 

 

Links:

gallery_36382_15077_138784.jpg

 

Rechts (camera in kast linksvoorin)

gallery_36382_15077_832267.jpg

 

Close-up scrog (deze dame en ik waren het duidelijk niet eens over de richting van een van haar takken)

gallery_36382_15077_1205433.jpg

 

Hero shot:

gallery_36382_15077_1291608.jpg

 

Deze komt niet echt overeen met de werkelijkheid, perspectief niet goed:

gallery_36382_15077_325616.jpg

 

Misschien dat deze een betere blik geeft:

gallery_36382_15077_474847.jpg

 

2 dagen bijna niets gebonden, en ook veel minder gedieft dan geplanned. Ik overweeg om beide niet meer te doen en ze gewoon te laten gaan vanaf nu. Overigens... die hoogste links is wel degene die het meeste is gedieft.

 

Nog een loos weetje: er zit 21 meter tochtstrip in mijn kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel vet om je hok vanuit dit detail te zien, mooie foto`s ook, ik heb `em door ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Krasi ;)

 

Toch weer even een fotootje om de groeispeurt bij te houden, ze is weer duidelijk een paar cm gegroeit:

 

gallery_36382_15077_394013.jpg

 

En meer bloemvorming, zit nog steeds veel verspreid onder een blad her en der, ik denk dat het stampvol komt. :)

gallery_36382_15077_722419.jpg

 

Net 850ml per plant gegeven, met de minimale hoeveelheid BAC bloei. Paar uitstekende takken geknakt om toch die half-pipe shape er een beetje in te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi vol netje wordt het al, stampvol zoals je zegt, met wat knakwerk zou je wat meer openheid kunnen creëren, alles wat meer naar buiten, en dan nog even laten begaan om toch wat diepte te verkrijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sativied!

 

Ik ben laatste tijd weer wat actiever aan het mee lezen, prachtig topic heb je daar :spliff: Probeer de grootste groeischeuten altijd vanaf het begin al naar de buitenkanten te leggen zodat de zijkanten mooi vol komen, in het midden komt het wel vol met de lage kleine groeischeutjes ;)

 

Kijk uit met voeding als je dit keer een lekker zacht wietje wil, ik begin altijd pas vanaf week 3 bloei met BAC Bloei en dan 1x per week (slechts 1ml / liter water), en dan in week 4 of begin week 5 even wat guanokong en palmboomas (een cupje van beiden) inharken op de toplaag met je vingers (zachtjes in aaien, kijk uit met wortels). Verder 1x per 1,5 week een schepje bacto per 1,5 liter en that's it :angry: Owja en rond 2 weken van te voren stoppen met voeden :) alleen nog een beetje bacto mee een week voordat het om gaat!

Zo krijg je echt een heerlijk zoet en zacht wietje (zeker met de Sugar Punch, wat een top keuze), bijna iedereen hier voedt te veel en ondervoeden doe je echt niet snel hoor!

 

Leuk dat mijn topics een inspiratiebron voor je zijn geweest! :smoke

 

Gr. Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tw!tchy, leuk dat je even komt kijken en bedankt voor de tips!

 

even wat guanokong en palmboomas
Ik heb tussen die combinatie en extra buffertabs+humus getwijfeld, uiteindelijk op advies van oa een aantal mensen hier voor de laatste gegaan, ook omdat ik inderdaad al de BAC bloei gebruik maar er ook een beetje bemeste potgrond (zo'n 10%) er door heb. Die guanokong en palmboomas combi leek me wel wat, ook op basis van omschrijving in Sannie's shop, en dan snap ik ook dat je er minder BAC bloei in doet. Als ik door ga op aarde ga ik de volgende ronde een wat completer pakket bestellen.

 

ik begin altijd pas vanaf week 3 bloei met BAC Bloei "

Is dat week 3 12/12 of week 3 (van de 9-10 weken) echte bloei? Ik geef ongeveer 1.2ml op 1 liter, dus ongeveer de helft van de minimale aanbevolen hoeveelheid, vanaf begin tweede week echte bloei. Ik hou het voorlopig laag en dan over een paar weken wat meer richting de max aanbevolen hoeveelheid voor een weekje of 2 en dan afbouwen tot niets. En ja spoelen ondanks dat het bio is. Ik

 

met wat knakwerk zou je wat meer openheid kunnen creëren, alles wat meer naar buiten,
Probeer de grootste groeischeuten altijd vanaf het begin al naar de buitenkanten te leggen zodat de zijkanten mooi vol komen
Ik dacht zelf dat misschien iets te veel gedaan te hebben, de zijkanten komen wat voller (met de grootste takken) dan het midden, maar dat zegt hopelijk meer over hoe vol het aan de zijkanten wordt dan over het midden. ;)

 

@Shiva2013: Thanks, dat tuintje van jou ziet er ook heel goed uit!

 

 

Nog geen nieuwe fotos, maar ik heb die strekkende tak "omgelegd", dwz, omgebogen en gebonden. Ik weet ook waarom die meer strekt van de rest. Ik heb nl aan het begin van het scroggen 1 top/tak gebroken, en dat was dus de andere hoofdscheut van de (getopte) plant. Is als het ware laat nog een keer aan een top getopt. Topjes beginnen steeds meer en sneller witte haren aan te maken en lamp moest toch echt weer een paar cm hoger zodat ie weer 50cm+ rondom (tsja, onderste helft dan) had.

 

Ze drinken nu officieel meer dan 1 liter per dag, 1.2L gisteren en dat krijgen ze straks weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi netje en een erg lekker soortje.. helaas nog 25 grammetjes ;)

 

veel plezier met deze tante erg mooi om te telen

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...