Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
22bas22

De Perfecte plek

Recommended Posts

Ik zit alweer een paar weken te zoeken ,vind ik iets maar dan blijkt het toch weer niks te veel mensen daar of te kleine plekken etc

Waar vinden jullie de grote spots waar niemand komt ?

Zoalsbij indoflow carpe diem en al de andere growers met een groot guerilla opp

Of zit ik gewoon verkeerd hierin n-h

 

22bas22 :D :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in friesland is er ook weinig te vinden, heb nu wel een spot(je) waar denk ik 15 tot 20 grote planten kunnen staan.

 

Ik denk dat je voor guerilla beter zit in de drenthe en twente hoek;)

 

Maar blijf zoeken en je zult vinden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nooit guerilla gedaan maar zou wel minimaal 2 spots zetten. evt nu alvast iets neerzetten/hangen wat men zeker zou meenemen als ze het zouden vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zit alweer een paar weken te zoeken ,vind ik iets maar dan blijkt het toch weer niks te veel mensen daar of te kleine plekken etc

Waar vinden jullie de grote spots waar niemand komt ?

Zoalsbij indoflow carpe diem en al de andere growers met een groot guerilla opp

Of zit ik gewoon verkeerd hierin n-h

 

22bas22 :huh: :D

 

 

je zoekt ws niet goed....er zijn geen plekken waar niemand komt....want jij komt er... :D

spots zoeken is het allermoeilijkste....en kost vreselijk veel tijd....

mja..tis wel lekker een beetje buiten te wandelen...tis ook maar wat je mogelijkheden zijn...auto fiets...bootje...

 

in 2010 vond ik die akker...en nog een stuk of 10 kleinere plekjes....maar van die 10 vielen er een paar af...eigenlijk wil je meerdere plekjes....

 

een klein plekkie.. is toch mooi voor een zaden kweekie :)

 

in nh weet ik wel wat bossen en duinen....plekken met riet...als ik ff google... :D kwil wel wat coordinaten geven... :|

 

ps dit jaar had ik een plek waar 5 meter dichte begroeiing langs een weg liep....nu kijk je zo op de kweekplek...maar van mei tot eind september niet....

dus...tis heel veel observeren jaar in en jaar uit....er wordt steeds meer bezuinigt op gemeente onderhoud bij mij....dat valt me al 2 jaar op....dat opend nog meer urban guerilla plekjes.... :)

 

een guerilla slaat toe op plekken waar men het niet verwacht...en verdwijnt weer als een dief in de nacht ...met minimale sporen na te laten....

laat je wel sporen na zoals kappen van bomen etc...dan wordt je bijna geheid het jaar erop geript of geruimd.... :D

 

juist nu in de winterslaap heb je nog maanden om te zoeken...en wie zoekt...die vind... ;) en in de zomer weetje hoe het er begroeit uitziet....in de winter denk je al gauw dat er veel directzonlicht is....wat dan later met de bladeren aan het gewas tegenvalt.... :(

 

je ben goedbezig met zoeken als je plekken van anderen vind... :D

 

succes met spotspotten... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
nooit guerilla gedaan maar zou wel minimaal 2 spots zetten. evt nu alvast iets neerzetten/hangen wat men zeker zou meenemen als ze het zouden vinden.

 

 

leg een beurs neer met 2 euro erin.. of een mobile telefoon :D ...en maak er een foto van...dan zie je of die bewogen is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je niet vertellen waar..

je snapt wel waarom.

 

ik kan je alleen maar vertellen HOE ik zoek.

Ik gebruik Google earth, en probeer dat te combineren met een zoekterm zoals "BV" , daaruit kan je goed afleiden waar bevolkingscentra zijn.

Vervolgens ga ik zoeken naar zo groot mogelijke vlakken ongerept groen, en van daaruit zoek ik een weg , een waterplek , een snackbar op max 15 min. rijden etc.

 

Ik maak er mijn weekend trip van, en dus combineer ik verschillende zoektermen.

Zo doende blijven enkele plekken over.

Dan pas ga ik op onderzoek.

 

Langs spoorlijnen ( minimaal 20 meter van afrastering/spoor), bij watertjes.

Zet niet teveel op elke plek.

plant niet te vroeg.

 

laat geplant= mooier/witter/meer vrouwtjes/minder snel gespot..

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midden nederland in de bossen of oost nederland als je van wat meer landelijk landschap houd. Maar ik je eigen omgeving kun je met meerdere spots goed resultaat boeken. Zelf in Rotterdam doen ze aan guerrilla...

 

tip 2 carpe direct als vriend toevoegen :D

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

joh, bij ons heb je ook niet zo bijster veel, maar de plekken die ik heb zijn groot zat. Het zijn nét die plekken die wel kunnen en mijn kleine plekken bestaan uit spots die bijna in iemand zn achtertuin eindigt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik ook een vraagje.

Als je wilt werken op plekken met lage begroeiing, zeg maar een halve meter hoog.

Werk je dan beter met autoflowers of blijft dit gelijk?

Ik heb het over plekken die je kan zien van een baan af maar niet echt de gewassen kunt herkennen...

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...elke spot heeft zijn genetika...ik pas de genetika aan...aan de spot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utrecht heeft wel mooie plekken, alleen vaak heel vochtig... Overal zijn goede plekken en elke plek heeft vaak ook zijn nadeel. Gewoon goed zoeken. En zelf zaden kweken, zodat je ook veel uit kunt proberen en het dus niet uitmaakt dat je niet oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar vinden jullie de grote spots waar niemand komt ?

 

Ik heb t al eens gezegt....bij t belastingkantoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon dus beetje in een gebied met weinig bos behalve keukenhof en dat staat helejaar vol met toeristen etc , bij het strand de duinen is zand enzo

ik kom er maar niet uit bossen hier worden veel bewandelt

wat een rot klus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook een urban guerilla en draai er al 3 jaar nu gekapte bomen en al dus het kan wel.

 

Het is wel een hele goede plek al zeg ik het zelf.

 

ennuhh.. het noemen van bossen of plaatsnamen heb je zelf niks aan dan weet iedereen waar die moet kijken volgend jaar.

Ik vind regelmatig spots omdat ik alles maar dan ook alles uitkam omdat ik alles wel benutten.

En heb toch heel wat ingenieuze spots gevonden, guerilla's weten heel goed hoe ze het moeten aanpakken en waar ze hun

plantjes neerzetten. Maar ook best wat domme spots gevonden op zand en dat soort dingen.

Stekblokken terugvinden met kapotgevreten sprietjes door de slakken dat soort zaken.

Geoogste planten terugvinden na een jaar waar de geur nog altijd aan zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdens spot spotten ben ik weleens een man met hondje van dik in de 70 tegengekomen....op een beetje vreemde plaats...maar 6 maanden later vond ik pas zijn plek....20 plantgaatjes....en geoogst :D ...en met een listige ingang....

 

kjik uit voor de oudjes...die kunnen ook kweken :D ...en dat was 10 minuten lopen van een woonwijk....

 

idd zoals canna zegt.....als je dit spelletje een poosje doet....dan ruikt je op een gegeven moment de g-plekjes......

 

een kennis die het wildkweken al jaren doet...zit in een krimp regio van nl...dus veel werkelozen daar....die is gestopt....te veel ouderen en werkelozen die rippen zei hij....dr is niks te oogsten....

 

bij adam noord hoorde ik ook iemand zeggen....al die zogenaamd goede kweekplekjes worden elk jaar afgestruind of er weer iemand is die er wat zet :huh: ....tja...of het waar is... dat weet ik niet....ze zeggen zoveel.... :)

 

 

je heb helemaal niet veel ruimte nodig...kijk maar eens bij de guerilla verduister topics van ph donner ...van 2009 en 2011 :) .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij het strand de duinen is zand enzo

 

wat is er mis met een natteduinvallei :huh: ?...google it...

 

in zand wortelt wiet erg goed...als er iets van riet groeit zit het met vocht ook wel goed :D ...

wel wat extra kip in je gat mengen...dat mag van DB....lees zijn topics en posts...

 

gr :D

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites
je heb helemaal niet veel ruimte nodig...kijk maar eens bij de guerilla verduister topics van ph donner ...van 2009 en 2011 :huh: .....

 

Hemelsbreed 15km van de Dam :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hartje randstad :huh:

 

en je kan zomaar een paar kilo hebben op een paar m2....en topwiet... :D

 

kheb nu zelf ook zo´n plekkie in het visier.....mss 2013.... :)

 

gr :D

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind zandgronden maar kut, ik heb het meer met grondjes waar ik niet zoveel aan hoef te doen.

Ik hou van donkere grond en rulle klei.

 

Ik heb altijd zonder grondPHmeter gewerkt denk dat ik er maar eens eentje bestel

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...maar een natteduin vallei is echt wat anders als een zandbak... :D ..das humus.. :|

kben geboren achter de duinen en heb me hele jeugd in de duinen doorgebracht.....hutten gebouwd..kratjes bier mee genomen etc.. :D ...weggejaagd door de duinwachters... :)

 

waar het om gaat is veel zon en goed wortelen en wat mest...in de goede doceering...

 

das all...en verduisteren kan ook in de duinen...er zijn duinmeertjes bijna overal...

er is zelfs jaren lang landbouw bedreven in de duinen op bepaalde plekken....

alles heeft zijn voors en tegens......

en wat PH Donner zegt...heb je geen plek :) ...dan maak je een plek.... :(

 

kweken in de amsterdamse waterleiding duinen moet je niet doen...de damherten worden daar uigehongert...dus die vreten elke grasspriet en dus ook je wiet op....die springen zelf over de verhoogde hekken en lopen dan bij de bollentelers de bollen op te vreten... :D

 

tis daar net de doodvaarders plassen :D

 

gr :huh:

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...