Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

hobbykweekje Jeice

Recommended Posts

Hallo jeice.

 

Je maak je veel te druk.

 

Weet dat je heel veel goede adviezen krijg.

 

Maar mijn advies is op 12 uur zetten. Wachten met toppen wanneer de gewenste hoogte is berijkt.

Ivm pp

En wat ik niet begrijp is, waarom wil je de bovenste laag weg gooien.

En ben bang dat je te kleine gaten heb geboord.

Maar op geven moet je niet doen.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice, volgens mij is dit niet de eerste keer dat je dit soort probs met je meter heb toch?

 

kheb hier een setje rode en gele pen uit de wietforumshop uitverkoop, 10 euri per stuk en 15 euri voor een setje. Ik heb ze tot nu toe 4 keer ge-ijkt en tot nu toe is de afwijking zeer klein geweest. Draai er inmiddels een anderhalve ronde mee.

 

Misschien handig om een goedkoop setje achter de hand te houden ter controle van je goeie meter...

 

@prettig gestoord, met (te) kleine gaten, blijft je pito dan natter of hoe moet ik dit zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als quick cheque... meet ik altijd de ph van mijn leidingwater....

..dan kan je nooit voor grove verrassingen komen te staan.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jeice, volgens mij is dit niet de eerste keer dat je dit soort probs met je meter heb toch?

 

kheb hier een setje rode en gele pen uit de wietforumshop uitverkoop, 10 euri per stuk en 15 euri voor een setje. Ik heb ze tot nu toe 4 keer ge-ijkt en tot nu toe is de afwijking zeer klein geweest. Draai er inmiddels een anderhalve ronde mee.

 

Misschien handig om een goedkoop setje achter de hand te houden ter controle van je goeie meter...

 

@prettig gestoord, met (te) kleine gaten, blijft je pito dan natter of hoe moet ik dit zien?

 

Dat moet je zien als je een fles op zijn kop houd, die loopt ook niet goed leeg.

Kratjes waar ik mee werk. Werken echt goed.

Drinken verdampen bijna 300 liter per dag. Nu op dit moment, maar zie ze ook dikker worden per dag.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moneytree, dat kan zeker ja. Maar ik heb verder geen ervaring met RFX.

 

Prettig, dat klopt ik maak me zeker druk. Ben zeer zelf kritisch en kan niet tegen falende apparaten(onmacht ;) ) . Probeer verder realistisch te blijven en levert het meer op door opnieuw te beginnen, dan doe ik dat.

 

Ik kom net terug van het toppen en eb vloeden. Dus dat advies kan ik helaas niet van je overnemen. Ik laat ze wel nog 2 dagen op 18/6 en dan gaan we zien wat er gebeurd.

 

Bovenste laag mapito haal ik altijd weg omdat daar vaak wat aanslag op zit, dood plant materiaal, wat knipafval ect.. gewoon licht, geen centimeters.

 

Ik denk idd dat mn gaten groter hadden gekund. Ik heb een 13 mm boortje gebruikt, had ook 20 mm kunnen gebruiken. Zijn er wel een stuk of 30. Had eerder in het kratjes topic al gevraagd of het groot genoeg was maar toen kwam er helaas weinig reactie. Volgende ronde gaan ze groter. Zou ook wel met de boodschappenkratjes willen proberen maar deze komen wel ideaal uit in mn tent! Dan boor ik er ook wat extra aan de zijkant. Zie het ook als een + punt om vaker te moeten wateren, des te accurater je waardes blijven en beter je kunt sturen.

 

 

@ Don Bone, ja je water loopt minder goed weg. Met grote gaten kun je ook sneller vloeden.

Bedankt voor het aanbod, maar ga sowieso een goede combi meter halen. Heb ook nog wat papier testjes liggen voor nood.

 

@ Carpe, check ook altijd met leidingwater idd. Maar niet elke watergift...... Wel gek dat de meter ph 7.0 aangeeft in ijkvloeistof en 7.3 leidingwater. En een half uur later 7.15 om 7.8. Als het nou op zn minst allebei evenveel gestegen zou zijn dan kan je dr nog wat van maken......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wat een gebeurtenissen hier, ik heb alle adviezen nagelezen en ga mee met de meute, en met jouw, nog 2 dagen 18/6 vanwege het toppen en dan 12/12, een weekje aankijken met goede waarden en dan beslissen, op hoop van zagen vriend :)

 

Edit:.... ;) zegen dus :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaag ze liever nog niet om ;)

 

Ga ik doen, Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vaak heb je op pito gekweekt dan piet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan nog op 18/6?

Niet te lang meer wachten!

 

Klopt je ph-meter inmiddels en heb je ook drain gemeten zoals ik het heb uitgelegd?

Wat waren hier de waardes van?

 

Zorg dat je klimaat en voedingswaardes in orde zijn.

Wat zijn nu je min/max temp en rh waardes?(onder afdakje op tophoogte)

 

Komt allemaal nog wel goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe vaak heb je op pito gekweekt dan piet?

Nog nooit, wel op steenwol en je moet erg zorgvuldig zijn zonder buffer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een boor van 13 ????????????????

Dat moet normaal meer als genoeg zijn.

Hoe kan daar nu water blijven in staan. :)

 

Denk dat je je drukker maak, dan nodig is.

Goed op je pH letten. En een uur na dat lampen aan zijn water geven.

Dan komt alles goed.

 

Gr prettig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom vroeg ik het ook Pietje, dat wordt vaak op het forum gezegd door mensen die er niet mee kweken, no offence. Tuurlijk zal je geen optimaal resultaat bereiken als je veel fouten maakt, maar zo genadeloos is mapito niet.

 

Cannaz, mooi dat je er ook nog bent. Ik heb een handje van bijna onderin uitgeknepen en deze gaf ec. 1.9 !! Vreemd, heb met 1,2 ingewaterd en nu 2x met 1.3 ge eb/vloed. Ec was 0.7 na het spoelen. Plantjes drinken nog praktisch niets, kreeg zowat het hele vat terug.

 

Ph 6.1

Rv 40/50 lampen aan, 70/80 lampen uit.

Min temp 26 gr ....... max 30 gr. Min gaat op het moment niet lager, tenzij ik mn airco aan ga zetten. Zal van de week wel iets afkoelen.

 

Zondag avond zet ik ze op 12/12. Heeft helaas wat langer geduurd dan gepland... ;)

 

 

 

 

Prettig, jep 13 mm boortje. https://www.wietforum.nl/uploads/1342082221/med...14324_17747.jpg

Als ik de kratten schuin hou komt er nog water uitlopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is wel kut met die EC van 1.9.

dat komt volgens mij doordat je die verkeerde ph in je medium hebt en de voedingstoffen niet goed actief worden opgenomen.

de problemen hopen zich wel op zo.

ik zou:

-of nu heel erg goed gaan spoelen tot je de ph en ec weer in orde hebt

-of gewoon overnieuwe beginnen nu want met een ec van 1.9 zullen de sames niet snel groeien.

 

ik denk ook niet dat de wortels goed zijn gegroeid door de verkeerde ph

Share this post


Link to post
Share on other sites

je geeft het zelf al aan, plantjes drinken niet veel nu, maar je medium verdampt wel, waardoor de verhouding voeding/vocht verandert en je ec omhoog zal gaan.

 

ieder zo z'n eigen methode, maar dat vind ik geen reden om je potten te gaan spoelen of om overnieuw te beginnen, naast dat zien ze er gewoon goed uit dus waarom zorgen maken? het is goed dat je meet en kunt bijsturen, maar je plantjes laten zien of ze het wel of niet trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat jullie allebei wel gelijk hebben kwa oorzaak hier van. maar de plantjes gaan als het goed is nu snel meer drinken en de ph gaat al omlaag. zie aan de plant niet echt beduidende tekorten.

 

racker is eens gestart op ec 3.0 :) start volgens mij nog steeds hoog. en een hoog ec stuurt ook generatief toch :innocent:

 

ik denk dat dit altijd wel gebeurd bij jonge plantjes, als je nu 500 liter door de bovenkant gaat jassen richt je denk ik meer verdriet aan.

 

ik heb ec 1.35 in mn vat zitten, tenzij iemand er anders over denkt vloed ik die maandag weer.

 

zal het dan ook even goed proberen te meten gelijk na het eb vloeden, heb een schouderblesure opgelopen met fitness en zo'n bak is niet licht om 2 minuten uit te laten druipen.

 

thanks mannen, we gaan zien wat de plantjes doen, volgens prettig moet ik me niet druk maken, dus dat doe ik dan maar niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn vorige ronde in vergelijkbare situatie gezeten(hoge ph in medium)en kleine bonsais.

de conclusies die ik kon trekken waren:

-slechte wortelgroei

-kleine plant( ik miste ongeveer 20cm aan toppen op elke plant)

-tekorten rond week 3

-25% minder opbrengst omdat er geen lange hoofdtoppen aanzaten.

 

dus ja daar is een beetje mijn advies op gebaseerd.

verder waren de toppen die aan de planten zaten even dik als de ronde daarvoor en compacten maar was het toch een kwart minder opbrengst.

 

de toppen helemaal onderaan de plant waren heel dik en 0% fluf.

dit betekent dus dat als de plant langer was geweest er nog steeds redelijke toppen onderaan hadden gezeten als het gewas meer de hoogte in was gegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou een blue lab combi meter halen daar krijg je 5 jaar garantie op en dat is niet voor niks.

Als je je medium wil 'resetten'

 

 

vind je dat een goede meter ja? heb toevallig laatst een aangeschaft omdat ze geen hanna op voorraad hadden.. na een kweek ellende met meten (ding kun je blijven eiken) en vloeken omdat die klote draadjes constant in een knoop liggen was ik blij toen ik 'm per ongeluk kapot trapte zodat ik weer een hanna combi meter kon kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ,

 

ik ben ook al een tijdje mee aan het lezen in dit topic en vroeg me het volgende af ..........

met hoeveel haast is dat plastic tentje boven de planten weggetrokken ???

 

als dit te snel gebeurt dan vinden je planten het echt geen feest en gaan ze moeilijk doen .

 

zon tentje haal je weg in een kleine 2 a 3 dagen anders krijgen ze een te grote klap in hun smoel.

ze moeten dan nog afharden .

 

verder zal ik de luchtvochtigheid boven de 70% proberen te houden daar leeft een stek echt van .

 

ook zal ik de planten niet toppen dit zal nog meer stress veroorzaken en dan moeten ze extra hard aan trekken.

 

 

suc6 met de kweek !!!en t onkruid gewoon zn gang laten gaan

 

GroeneGroet ,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

99% van de kwekers gebruikt niet eens zo'n "tent"

 

afharden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met afharden urbangrower?

 

Zeiltje heb ik na 2 dagen weggehaald omdat het niet hielp. Verschil in lv erboven en eronder was nihil te noemen. In een hok kun je dit strakker vastplakken, in een tentje hou je open zijkanten, ook liet de ductape los op het materiaal van de tent. Hierna hebben ze 4 dagen met 1 lamp gedraaid, de lv is wel ok geweest. Maar de volgende ronde komt er een goede lucht bevochtiger bij.

 

Het toppen is al geschiet gisteravond, ze blijven nog 2 dagen op 18/6.

 

Dank voor de feedback.

 

Hopelijk zien de plantjes er eind volgende week dusdanig uit dat het topic een beetje leuk blijft om te volgen ;)

 

Maandag update van dag 1.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een juiste ph meting zal je zeker zeker minder ph- gaan gebruiken.

Ook ben ik niet zo bang voor voedingslockout met de GoldLabel nutrients doordat we micro en macro elementen in eddhma chelaten gebruiken.

Deze chelaten zijn opneembaar in een hele brede ph range.

Eigenlijk is de voeding zo in elkaar gezet dat hij ook nog opneembaar is als de ph fluctueerd.

Ook je minder problemen hebben met het overdoseren van de Ultra ph-.

Omdat we gebruik maken van 3 zuren heb je minder last van overdoseren als je veel ph- gebruikt.(ph- is ook voeding)

 

Succes, ;)

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

met afharden bedoel ik wennen aan nieuwe omgeving.temp en LV

 

dit doen ze ook in de tomatenkweek e.d.

 

ik gebruik zon tentje ook alleen maar als ik erg kleine steks heb gekregen

 

zoals je misschien gezien hebt in mijn onafgemaakte topic ;)(oorzaak laat ik graag in t midden) gebruik ik ook zon tentje.

en die haal ik er in 2 dagen van af.eerst kleine opening en de volgende dag helemaal .

 

en idd ik plak ze vast aan de spiegels in mn hok dus blijft stukken beter zitten .

verder heb ik het tentje ook nooit helemaal dicht anders komt er geen verse lucht bij .

 

denk ook wel dat je plantje het overleven ... beetje geduld enzo .

 

GroeneGroet!

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt allemaal goed DOC, de plantjes zullen het wel bewijzen dan.

 

Kan er nog niet echt een oordeel over geven. Tot nu toe valt het op hoe weinig voeding je nodig hebt om gewenste ec te bereiken. Minimaal 2x zo weinig als waarmee ik startte met Cana.

 

Wel had ik ook gister weer erg veel ph - nodig. Lijkt wel een dopje per 0.1 daling op 220 liter. Op deze manier heb ik 3 flessen nodig per kweek. Ook vervelend dat je steeds moet wachten tot dat het gemengd is, terugkomen en merken dat er weer meer ph- bij moet. Heb al 2x een vat door de plee gespoeld omdat ik er teveel in had gegooid van ongeduld ;) . Dus wat sterker mag het sowieso imo...

 

Dank voor de bijdrage.

 

 

 

 

 

@ urbangrower, over wat voor tentje heb jij het? Dit is gewoon een stuk schilders afdekfolie. Volgende keer gebruik ik het helemaal niet meer, mij teveel geklooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga even in de PH- duiken. (niet leterlijk natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...