Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

hobbykweekje Jeice

Recommended Posts

haha nee moet dinsdag vloeden :verrygood

 

maar we zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prettig heeft gelijk gewoon even een paar dagen niet kijken geef ze de tijd en pptjes mogen soms echt 10 dagen 18/6 staan je moet er naar kijken ik heb ze wel eens 14/15dagen 18/6 laten staan. Als het nodig hebben hebben ze het nodig :verrygood

En je lamp er nog niet te kort op 100cm of 80cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

comments worden gewaardeerd heren. hopelijk wordt iets meer geduld beloond. maar ben redelijk perfectionistisch en als je dan de helft fout doet ben je niet blij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders doen omdat? Ik het zeg natuurlijk!

Haha :verrygood

 

Maak je niet druk gozer komt gewoon goed dit, wel zonde van de verbrande blaadjes.

Natuurlijk nooit spuiten met lichten aan, het liefst als ze net uit zijn.

Lampen hoog houden en temp op max 28 met zo hoog mogelijke rh.

 

En dan gewoon geduld hebben, aanslaan duurt langer op mapito ey!

Maar als ze eenmaal aanslaan gaan ze ook als een raket, geen stress gewoon geduld!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha nee zeker niet Cannaz, heb ik echt aan mijzelf te danken.

 

lampen staan nog hoog. rh is niet geweldig met warm weer en dus veel afzuig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jeice, rustig aan man, niet teveel stressen, anders vergeet je te genieten :rolleyes:

Ik heb zelf ook een hoop gedonder deze ronde, eigenlijk alleen met of door ongedierte, maar zoals eerder gezegd, niet opgeven, canabis is een sterk plantje.

In jouw opstelling begon ik idd met 1 lamp, lekker hoog hangen, vooral s`nachts een hoge LV, en dan per week een lampie erbij.

Ook niet te veel spuiten, om de spuitbeurt 2 dagen rust, en een week tot 10 dagen 18/6 voor een beetje groei.

Succes man, ik hoor graag dat het van de week weer wat beter gaat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Krasi, maar genieten gaat op het moment nog moeilijk.

 

update:

 

Ik heb maandag ge eb vloed en nog wat van boven gegeven. Viel me op, ook al met inwateren dat ik bijhoorlijk wat ph- nodig had om op 5.5 te komen. Maar aangezien gold label sterk geconcentreerd is en je er maar weinig van nodig hebt dacht ik dat de enige oorzaak was. Normaliter brengt je a/b de ph- altijd goed omlaag.

Warempel check ik mijn ph meter vandaag in ijkvloeistof 7.0, geeft hij 8.6 aan WTF ik heb dat ding de dag voor het spoelen goed geijkt, hoe is dit mogelijk zo'n groot verschil??? Ph meter van hm digital. ( http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR...vILEwJ-5ukmCDt5 )

De dag na het water geven maandag hadden alle plantjes rode stengeltjes. Nu zou dat wel eens een heel logisch gevolg kunnen zijn als de ph meter toen ook al zo'n verschil had.

Heb nu nogsteeds erg veel - nodig, volgens DOC moet de ph- van GL evt iets sterker gemaakt worden maar het is al wel minder dan maandag.

 

Ze zijn wel iets gegroeid en het meeste slechte blad heb ik weggehaald aangezien dat ze alleen maar energie kost. De takjes zijn niet mooi van kleur en ik vind de internodes erg dicht op elkaar zitten desondanks ik de 2 lampen nog op 1 meter a 1.10 heb hangen. heb nooit eerder pp gekweekt maar vind het maar weirde bushy plantjes.

 

Btw, thanks Cannaz. De vlakzuiger van aquaking is wel top!

 

______________________________________________

 

Het doet me pijn om deze foto's te posten, maar het hoort erbij i quess.....

 

Wat denken jullie, nog even 18/6 geven en dat het nog wat kan worden?

Of zouden ze dusdanige klappen hebben gehad dat ik ze er beter uit kan trekken en 2 weken weggooien (jullie weten wat tijd kost) + nieuwe stekken....

 

Sta nu precies 10 dagen 18/6. Lamp aan 30 gr, lamp uit 26 gr...... ;) lv 30-80

 

Edit: de drain... (ja die heb ik nogsteeds 4 dagen na het watergeven als ik de krat schuin hou) is "gelukkig" nog steeds rond de 7, dus allicht was de ph die ik maandag meegaf niet heel erg laag)

 

Als er zoveel water in de kratten blijft zitten desondanks alle gaten en de verhoging eronder, dan ga ik over op de boodschappen kratjes waar "prettig" ook mee werkt want dat vind ik niets. Liever goed uitlekken en wat vaker opnieuw vloeden.

 

 

med_gallery_32601_14324_9021.jpg

med_gallery_32601_14324_205036.jpg

med_gallery_32601_14324_212203.jpg

med_gallery_32601_14324_182736.jpg

med_gallery_32601_14324_136891.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het nog ff aankijken nu komer er ook wat betere dagen aan qua temperatuur.

beter dat de internodes dicht op elkaar zitten dan dat ze gestrekt zijn toch?!

ik zou ff de ph van de pito meten als die onder de 5.0 is zou ik overnieuwe beginnen en nieuwe pito nemen ook gelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gestrekt is ook niets maar zit ook niet te wachten op bonzai boompjes.

 

Ik ga vanavond weer vloeden. Zal wat drain proberen te meten (valt niet mee met die zware pleuris kratten als ze volzitten :) ) Maareh pito vervangen?? Die kun je toch gewoon weer sturen zoals je het wil hebben door em een keer met kraantjeswater te spoelen. Voordeel is dat de waardes na het inwateren nog 7.0 waren dus heeft elkaar waarschijnlijk gecorigeerd, maar het water wat de plantjes maandag van boven hebben gedronken hebben ze waarschijnlijk niet zo lekker gevonden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pito is volgens mij steenwol met nog iets gemixt.

maar steenwol gaat kapot bij een ph onder de 5.0.

ga maar na op de sites van de fabricanten.

anders een beetje n_boost van aptus die stimuleerd groei in de hoogte als ik het goed heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

even mn drain gemeten van water wat nog onderin de krat zat. dit zit rond de 7 dus dat is ok, voor het inwateren zat hij ook op 7.0

 

zou het kwaad voor de steenwol al geschiet kunnen zijn, of zou de waarde die het al had em beschermd hebben? heb dus geen idee wat ik nu daadwerkelijk heb gegeven door die graf meter.. ;)

 

 

edit: ph meter is gewoon naar zn klote. ik heb em 2 uur geleden nog geijkt en nu is de waarde alweer 0,5 te hoog.... hoe is het mogelijk??

 

na de ijking van vanmiddag was de vloeistof dus 7.0 en mn kraanwater 7.3

net weer een ijking gedaan, nu is de vloeistof 7.0 en het kraanwater 7.7

 

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jeice

 

Ziet er toch niet slecht uit.

 

Mijn advies

12-12 zetten en nog een weekje bekijken.

 

Nu moet ik je wel bekennen, dat pp een vervelend plantje is op mapito.

 

En ze worden zo wie zo niet zo hoog,

 

Kan je alleen veel succes wensen.

 

Kijk mee

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ prettig, wel nu al op 12/12? evt eerst toppen vanavond en morgen of zondag op 12/12?

 

 

 

Dus op het rampenlijsjte hebben we nu:

 

-een defecte ph meter, evt veel te lage ph gegeven,

-aan de andere kant is de drain en wat ik terug krijg in mn vat (nog) steeds erg hoog dus begin serieus mn twijfels te krijgen over de kwaliteit van ph- van gold label. de sterkte ervan... en ook lijkt hij de waardes bijzonder slecht vast te houden. het is normaal dat je ph stijgt, maar nu gaat het steeds wel erg snel.

-aarde plugjes schijnen wat moeilijker aan te slaan op mapito

-pp is een vervelend plantje op mapito?

-aardeplugjes teveel doordrenkt(zeg maar gerust verzopen) voor het planten waardoor de wortels een tijd stil bleven staan en plantjes niet aansloegen

-met teveel lampen begonnen de 1e dag, daarna teruggezet naar 1

-de 1e dag nog wel 1,5 liter pvp gespoten met 2 lampen aan, verbrand blad.

-kratten lijken niet goed uit te lekken.

 

 

goede start!! En net als in mn laatste hazekweek zit ik weer met een (andere)(dure) ph meter die niet te vertrouwen is, zie post hierboven... kan em wel leuk ijken. maar als vervolgens de waarde van mn kraanwater niet klopt weet ik het ook niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je medium vol met kraanwater zit, krijg je er moeilijk voeding in, hou daar rekening mee.

 

[

 

PH stijgen is normaal. Telkens als je vloed, corrigeer je de handel. Daarom geef je ook een lage ph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met inwateren na het spoelen bedoel je? Hoe doe jij dit dan racker? Water in je medium verdampt niet in 2 nachtjes na het spoelen. Het enige wat je kunt doen is alle kratten 2 minuten schuin houden zodat het meeste water er uit loopt. (misschien had ik nog grotere gaten moeten boren) Het ec is 1.3 onder in de krat dus dat lijkt me ok.

 

 

 

Zie dat je hebt ge edit. Ja dit is normaal, maar hoe corrigeer je 7.0? Geef jij lager dan 5.5 mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet spoelen met kraanwater....

 

Als je bv 5,5 geeft en je meet een uur later dan is het al hoger. Je wortel wil een ph van 6,1 dus dat is ook de bedoeling. Voordat je ph tot onmogelijke waardes stijgt heb jij alweer gevloed (hoop ik) dan begint het weer opnieuw. Gewoon hardnekkig de juiste waardes blijven geven en zeker niet voeding of min gaan sturen op een drain die al langer in je medium zit. Als je drain wil meten, dan moet je dat meteen na een gift doen.

 

Je ph stijgt door de bicarbonaat in je water en door het medium. Dat hoort ook zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jeice,

 

Het ziet er nog groen uit ;)

Je hebt wat vertraging in je ontwikkeling maar geen nood aan de man.

 

Ik zou een blue lab combi meter halen daar krijg je 5 jaar garantie op en dat is niet voor niks.

Als je je medium wil 'resetten'

 

Vanaf de bovenkant watergeven met bijv EC 1.3 ph 5.3 en net zolang watergeven dat je drain dat ook aangeeft.

Kijk er niet raar van op als je dik 500l verder bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat mij ook wat te wachten vrees ik, voor het eerst op mapito, nou ja,mhet is rfx1 geworden.

Growshop had niet voldoende mapito, dus ik hoop dat er niet veel verschil in zit.

 

Voorlopig nog druk bezig met bouwen, en kijk ondertussen naar je verslag.

Toevallig had ik wel al de combo van blue lab aangeschaft, goed om te lezen dat dit een goeie is.

 

Volgende week ga ik mijn tentje neerzetten om het zaad te ontkiemen, fotos volgen nog

 

Succes verder Jeice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de comments mannen!

 

@ Racker

Snap dat je em direct na de gift moet meten, enkel als je 220 liter geeft met een ph van 5.5, je vloed en pompt het na 15 minuten terug, je krijgt 180 liter terug en je hele ton is ineens 7.0?? dit is niet wat ik gewend ben. Maar goed, ik weet door de meter nu dus niet of deze gemeten waardes correct waren. Feit dat ik van cana naar GL geswitched ben maakt het nog wat lastiger. Normaliter weet ik precies hoeveel er bij van alles bij moet.

Heb idd spijt dat ik niet meteen met afgezuurd water heb gespoeld dan had ik gelijk al wat beter in de juiste richting gezeten.

 

 

Bedankt voor de motiverende woorden osmose ;) Ik hoop van harte dat je gelijk hebt.

Jammer dat ik die meter niet gelijk heb gekocht. Nu heb ik er 2 van hm digital, die hebben samen ook 160 euro gekost. Moet eerlijk zeggen dat de ec meter wel goed zn werk lijkt te doen. Ik ga er maandag achteraan.

Denk dat ik voor vanavond even uit ga van het verschil in welke ph hij nu meet van mn kraanwater en die waarvan ik weet dat hij wel klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus op het rampenlijsjte hebben we nu:

 

-een defecte ph meter, evt veel te lage ph gegeven,

 

kheb deze...die is top ;)

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/101122/...r-brbr0-13-pHbr

 

idd bij ph onder de 5.0 gaat de steenwol kapot :)

 

zie site

 

http://www.growcenter-noord.nl/grodan-stee...0st-p-1341.html

 

 

Steenwol is licht, compact en relatief goedkoop. Het heeft een groot watervasthoudend vermogen en bevat veel lucht.

 

Toch is het zo dat steenwol, voor een tropische plant, wel zijn gebruiksaanwijzing kent. Een groot deel van de telers kweken te nat. Hierdoor wordt de opneembare EC verlaagd. Dat is prima voor een groeiende plant, maar niet voor een bloeiende.

 

De PH waarde van steenwol ligt vrij hoog ,rond de 8. Het is bij steenwol dus belangrijk goed in te wateren met een lage PH(5,1-5,5) vooral ook omdat de steenwol steeds weer de nijging heeft de PH waarde in de mat te verhogen.Zet je PH nooit onder de 5, je plant kan daar wel tegen, maar de steenwol niet. Die zal hierdoor zijn veerkracht verliezen en inzakken. Als je steenwol goed behandelt gaat het relatief lang mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks moneytree, rfx en atami zijn wel wat anders kwa behandeling.(check hier even http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...t=0&start=0 ) Geloof dat racker en guesswho er ook verslagen van hebben.

Zo moeilijk is het niet, maar dan moet je wel goed nadenken voordat je wat doet. Ik heb nu gewoon domme ondoordachte fouten gemaakt en wat pech met de ph meter wederom...

 

 

Carpe, kun je er ook je water mee meten dan?

 

Ik hoop dat ik niet lager dan 5.0 heb gegeven, kom er niet meer achter helaas. gelukkig stonden de kratten nog lekker nat en heeft het elkaar waarschijnlijk ook grotendeels gecorrigeerd. De verhoging onder mn kratten moet er voor zorgen dat het water er goed uit loopt maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Je zult op mapito niet snel te nat kweken, ik heb ook kweken enkel gevloed. Maar goed, dan moet het natuurlijk niet naar zn klote gaan ;) Sowieso komen er elke ronde 2 nieuwe zakken bij (120 liter) De bovenste laag verwijder ik na het oogsten, daarna gaat alles op een grote hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja water ook...gwoon met de zelfde sensor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je meer dan 1 rondje gaat draaien en je houdt je bezig met hydro, koop dan zoiets:

 

Leuke combo meter

 

Een beetje serieuze tomatenboer kijkt hier:

 

klikkie

 

Die combo meter die je daar kan vinden is inderdaad een beetje duur, maar het wel waard. Je vind ze heel af en toe op MP voor een paar tientjes(!!!!!!). Dat is dan wel de oude versie, de EPH119, dus dat houdt meestal in dat je even de PH electrode moet vervangen (die jongens van die bovenste link hebben hele goeie, maar je kan ook een originele kopen) en alle vloeistoffen die erbij zitten. Niet vervangen is geen optie als je zeker wilt weten dat je correct meet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Ponix, was me het geld meer dan waard geweest. Maar voor 8 tientjes verwacht je toch wel wel wat van enkel een ph meter. Zelfs een meter van 30 euro hoort geen 1,5 af te wijken 1,5 week na het ijken.

 

Volgende ronde sowieso wat upgrades. Maar deze meter gaat alvast terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice

Weet jij of je rfx ook met eb en vloed water geeft? Ik heb namelijk mijn hele setup hiervoor aangepast.

Behalve dat rfx droger is, wat ik overigens zie als een voordeel, plantjes staan liever te droog als te nat.

Zijn er meerdere nadelen met rfx?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...