Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nesta

Geript

Recommended Posts

Ganzen zijn ook goud waard, alleen daar moet je wel een beetje de ruimte voor hebben, vijvertje enzo..

 

Als je geen goede vorm van bewaking neemt kun je denk ik beter binnen een tentje opzetten.

Nu er eenmaal iets met succes is gejat zullen ze nog wel een keer terug komen.

 

Tenzij je er natuurlijk een huisdiertje bij neemt maar daar gaat wel erg veel tijd en aandacht in zitten.

Moet je er allemaal wel voor over hebben.

 

Ik zou lekker naar binnen gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow Gobru what a beast.

Als het aan mij ligt wordt het een Rottweiler maar dat stuit hier thuis op wat tegenstand.

En we zijn gecharmeerd van collies of een stabij maar ik ben bang dat ik vanwege mijn gewrichtsklachten de vele beweging die die nodig hebben niet kan bieden.

Normaal uitlaten/wandelen is geen probleem.

 

Ik zoek een kindvriendelijke soort, die waaks is of dat kan worden, buiten kan slapen, van nature zijn of haar roedel beschermt, minder actie nodig heeft als een collie of stabij maar even lief is als afschrikwekkend.

Er zijn natuurlijk allemaal leuke kruisingen.

Allemaal nog in de onderzoekende fase maar tips zijn welkom.

 

>Greenstein een tentje of liever een hokje binnen is iets wat hier thuis op nog meer tegenstand stuit als een Rottweiler :lol:

Alhoewel ik zelf wel erg gecharmeerd ben van een opzet als Weetjes minilab of iets in die richting...als het aan mij ligt liever vandaag dan morgen.

But we're all in this together dus zoiets zou op een andere locatie moeten.

Wordt aan gewerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss Carpie heeft jaren lang een malteeuws leeuwtje gehad....en die hoorde snacht altijd alles en sloeg meteen aan.... :lol:

 

dus...ze hoeven niet gevaarlijk te zijn om waaks te zijn.. :lol:

 

 

als iemand nieuw aan de deur kwam... vroeg ze altijd ...zal ik die pittbull even vast zetten :wub: ?

 

De meeste zeiden...ja Mevrouw.. ergg graag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30925_13763_933017.jpg

 

Hier past wel een stukje ripper in whahaha

 

 

Zeer lief voor kinderen en andere mensen mits ze geen kwade bedoelingen hebben want dat voelt hij meteen.

Ook zeer rustige en evenwichtige honden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een hond wil nemen kijk eens naar het ras Bullmastiff, een hele fijne gezinshond maar ook een zeer goede waakhond.

 

 

Jammer van je planten man, sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo nesta, fokking babylon system........fokking rippers.........

 

echt kut voor je man, maar mijn complimenten voor je kweek talent, waren waanzinnig mooie planten zeg!!!!!

 

volgende keer belletjes erin en vastzetten aan de grond oid.

 

we gonna chase those crazy baldheads outta town!!!!!!!

 

greetings van ejb

 

yo nesta,

 

alles wat je noemt qua eigenschappen van een hond.....DE BOXER ik heb er zelf ook één, het is een kindervriend, met staart zien ze er soms uit als een pitbull soort ( mensen denkne dat spreken me er op aan want ze kennen een boxer met staart niet, terwijl het 100% boxer is ) boxers zijn waaks op het huis, mega sterk etc.

alleen blaffen ze bijna niet hahahahahaha

 

succes man.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey EJB, dank je voor de props en tip.

Een beetje groene vingers, wat gesteentemeel/korrels, een groen hart en Biobizz producten, je weet toch :lol:

Vastzetten in de grond is geen optie, ze staan alleen in de groei 's nachts buiten.

Alle planten, lente zomer en herfst staan in de bloei 's nachts binnen.

Dat vanwege mijn aan de straatkant grenzende tuin en vals licht van een lantaarnpaal.

Ze hadden vanaf 1 juli op 12/12 gegaan dus echt superzuur dat ze net voortijd zijn geript..

As if they knew, maar dat lijkt me toch erg sterk.

 

Belletjes stanleymessen schrikdraad doorgeschakelde alarmen e.d. zijn waarschijnlijk niet meer nodig als m'n tuin beschermd wordt door een geschikte hond. :lol:

Er spelen allerlei gedachten en mogelijkheden door m'n hoofd.

Hokje of hondje.

One step at the time.

 

Best vibes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je maar 1 advies geven.

 

Neem een hond omdat je een hond wilt, niet omdat je hem nodig hebt voor je plantjes. Als je een hond een goed leven wilt geven moet je er veel tijd in stoppen, dus dan moet je het ook willen.

Wil / kun je die tijd er niet in steken zijn er genoeg andere beveiliging opties voor je plantjes.

 

Zelf hebben we een witte herder, 12 jaar nu, erg lief naar mensen toe en absoluut een hele slechte waakhond :lol:

 

Twee straten verder op heeft een gezin ook een witte herder, die is wel heel waaks. Ligt erg aan de opvoeding of een hond waaks word of niet...

 

kasper.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo deze jongen bewaakt mijn thuis maar hij zou voor geeen goud buiten willen slapen :lol:

 

 

gallery_25085_13908_56275.jpg

 

gallery_25085_13908_23915.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aih dit is wel triest. Beetje plantjes stelen uit de tuin.

Tijd terug is mijn auto opengebroken onder mijn raam en daar heb ik ook niets van gehoord. Terwijl ik altijd denk dat ik snel wakker ben.

 

Ik heb zelf ook een hond maar als die een avondje bij mij op de bank gelegen heeft dan is ze niet zo waaks meer en lijkt ze wel heel erg op de baas(rode oogjes en een beetje verdwaasd :lol: )

En wat al eerder gezegd is een hond neem je omdat je die wilt en niet omdat het iets moet bewaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een hond werkt goed, ik zelf heb deze als waakhond (en kameraad)...

 

waakhond

 

Is wel geen beginnershond!!!

of een boerboel die lijkt er heel veel op.

die heeft ook geen baas maar een gezin!

 

heb hier zelf 2 am staffs rond lopen die ook kindvriendelijk zijn.

keer waren we niet thuis,en toen was er een konijn die door de jager was geraakt bij ons op de plaats gerend.

en die jager dacht dan ga ik hem gewoon pakken want die komt niet ver!

het teefje hier sprong de deur open en heeft hem weg gejaagd :lol:

dus de buren gingen meteen kijken wat er aan de hand was en die moesten wel lachen.

de jager chagerijnig want die was zijn prooi kwijt hehehe :lol:

en op het moment hebben we 3 teefjes waarvan we voor 2 van 9 weken nog een goed adresje zoeken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend jaar een paar mannen kweken in grote betonkuipen met baksteen onderin. Zal ze leren die lijers.

Wel even je dames ergens anders onderbrengen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad een hond moet je nemen omdat je een hond wil niet vanwege een paar plantjes.

 

maar een hond is wel erg leuk!!

 

ejb

 

bio bizz i love it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een (voor mij) flexibele low budget oplossing gevonden om als ripper alarm te fungeren:

Deur/venster alarm.

LINK

 

Mobiel, compact en overal te gebruiken

De ideale, voordelige en in slechts enkele seconden te installeren beveiliging. Of dat nu aan ramen, deuren, in woonwagens of caravans is, zodra deuren of ramen worden geopend klinkt een zeer luid alarm dat indringers verjaagt en u of de buren alarmeert. Het alarm wordt eenvoudig tegen een deur- of raamkozijn geplakt en ingeschakeld. Op deze manier kunt u voor weinig geld een effectieve afschrikmethode en toegangscontrole installeren.

Alarm in- en uit te schakelen.

 

Viola.

gallery_7512_11569_1006.jpg

 

Edit:

En dan nog zo'n dingetje aan elke plant hangen voor het geval dat... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Nesta ik heb het idee dat dat ding niet overal is te gebruiken maar puur voor binnenshuisgebruik..

grtz..is je tuin makkelijk te bereiken? dan zou ik voor de ouwerwetse methode gaan met touw en blikjes aan de gang, stokjes in de grond touw met blikken kriskras spannen, geen visdraad gebruiken is gevaarlijk voor de dieren en vogels..

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef is een demonstratie met dat ding :D

lijkt me wel mooi, gasten krijgen de schrik van hun leven

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik sluit niet uit dat de ripper, meeleest.

grtz Weetje

geef is een demonstratie met dat ding :D

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

domme opmerking :D ....

 

als jij het knopje aan kan zetten...dan kan een ripper... dat knopje uitzetten :D

 

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

het klinkt wat hard...maar met scheermesjes in de handvaten van je kuipen...... kan je het spoor volgen waar de ripper woont....dus kan er indien gewenst...bv een baksteen door de ruiten gedeponeerd worden.. :D

 

nadeel hiervan is dat je al die rode zooi in je tuin weer wegspoelen moet......das wel weer een nadeel natuurlijk.... :)

 

mja...bloedmeel is ook voeding toch ;)

 

tja..niks mis.. met een lokplant :blink: ...weet je mss meteen waar de andere zijn... :huh:

 

 

eigenlijk... vind ik me eigen nu wel heeel ergg gemeen... :rofl

 

nee.. te erg... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol nesta

 

als de ripper meeleest is het verassings effect sowieso al weg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van de leukste aspecten van het forum is elkaar aan ideeen en oplossingen helpen.

Sharing is caring.

Hoe ik het verder oplos en met welke apparatuur is verders mijn zaak.

En of het in de praktijk werkt mogen de heren rippers zelf komen proberen.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad een hond moet je nemen omdat je een hond wil niet vanwege een paar plantjes.

 

maar een hond is wel erg leuk!!

 

ejb

 

bio bizz i love it.

 

Naja, tis niet zo zwart wit, ik heb er 5 lopen en die heb ik omdat ik het leuk vind maar als ze niets bewaakten dan had ik ze zeker niet. !

Er blijven er 4 buiten maar zijn ook onmogelijk meer binnen te houden, veel te veel energie van het rennen de hele dag, niet te geloven.

 

Ben het meest verliefd op mijn Herder, die is echt super op een groot erf vind ik waar ik ook ben hij zoekt me overal op om te melden dat ik bezoekers heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt kut voor jou, ik leef met je mee :rofl

 

misschien een camera plaatsen in je tuin, en is dat te veel werk dan kan je ook zo een fake bewakingscamera plaatsen, dat schrikt dieven ook af en kost maar 15 euro. mijn buren hebben het ook :D

 

of old school wachten in de bosjes van je tuin met je M16 (geluidsdemper aan te raden xp) en professioneel de dieven neerleggen met een kogel in het gezicht!! heb je wel wat geduld voor nodig maar het is het waard :blink:

 

grts :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een kogel in het gezicht..........mag dat in Belgie dan :D :blink: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...