Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

6x600 met opticlimate

Recommended Posts

je stelt een hoop vragen waar ik geen antwoord op kan/wil geven, en die irrelevant zijn.

 

voor amnees z'n doen is dit hokje kattenpis. desalniettemin wel eentje waar ik een hoop mee ga leren.

 

elektricien heeft vandaag wat dingetjes aangepast zodat het eindelijk allemaal fatsoenlijk draait zonder dat ie uitvalt. ik heb de instellingen eens doorgenomen en beetje mee gespeeld, ik heb er een erg goed gevoel bij, erg mooi spul, die 3 pagina's in het boekje betreft de afstandsbediening heb ik lang uitgesteld om te lezen. maar na 10 min snapte ik het, in de praktijk dus allemaal niet zo spannend als lijkt. eindelijk een hokkie wat doet wat je wil :lol:

 

mapito net ingewaterd, de slangen op z'n plek gehangen, en me afgetrokken op het resultaat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das heel propertjes gedaan Amnees ! Over zo'n mooie inbouw is nagedacht!

 

succes ermee ! ik toast alvast op je oogst !! :lol:

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet eens 1 plaatje..? :lol: :lol:

 

Reageer jij eerst maar eens op de vorige foto's, dan zal ik misschien morgen foto's posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:jump: :lol: :lol: :P

die had ik echt nog niet gezien, ziet er echt fenomenaal uit man... :jump:

 

nu kan ik er wel weer even tegen aan.. :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter laat dan nooit zeggen ze wel 's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap stukje maatwerk.

Amnees de behanger? :lol:

Hoe heb je het nu achter je hokje laten afzekeren?

Welke stekken gaan het nu worden ??

Veel suc6 !!!

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x25A en 3x35 hoofdzekering

 

zou er zowaar een lampje bij kunnen hangen

 

 

precies dezelfde stekken, maar dan vers, zit alleen nog te twijfelen of ik ze direct in de mapito zou zetten of eerst op de ex-stekkenblokken van de huidige stekken zet. iemand een simpel antwoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga t de volgende keer doen op de manier waarmee je zelf kwam amnees

 

eerst 3 dagen in blokken bovenop de potten.

 

ik heb direct in de mapito geprobeerd met een paar stekken deze ronde. maar deden t zelfs slechter dan de stekken die ik direct met blok en al in de mapito had gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tis ook nog een optie om ze in de blokken te zetten en meteen 1 per pot te doen, scheelt ook werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep zo doe ik t meestal, maar niet meer nu.

 

blokken trekken sneller droog door de mapito die er onder zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwestie van nathouden, kan er mooi met de broestok overheen lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan doe ik ook, maar medium zal dan langer kletsnat blijven. als wortels al onderuit het blokje komen kun je wat meer rek houden met wateren. denk dat de wortels zo ook sneller onder de pot zullen uitkomen. hoe sneller je van onder kunt geven hoe beter IMO

 

btw. als je met de sproeikop van boven geeft, heeft t geen nut om om het blokje heen te geven de eerste paar dagen. moet dus op t blok, automatisch op je stekblok... ik vind t kut. te nat, slaan niet geweldig aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nou een logger?

 

Stekken in mandjes met aarde zetten. Maar dat is waarschijnlijk geen simpel antwoord.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee maar die ga ik wel halen een logger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de OC ontvochtigd lekt ie als een malle aan de onderkant, lekt door de bouten heen. De tuinslang voor condenswater hangt zo dat ie afloopt, maar het laatste gedeelte hing wat omhoog. dus ik denk (HOOP) dat er lucht in het systeem zat waardoor het condenswater niet wegliep. toen ik de tuinslang doorknipte zodat ook het laatste gedeelte afloopt, stroomde er wel water doorheen. OC draait al 3 dagen, en vond het ook al vreemd dat er geen condenswater in m'n emmer liep.

 

hoop dat die bout nu stopt met lekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Kijk ook even in het "gat"van die condens afvoer ...bij zat er laatst een opstaande rand in van verf ..... ik ben sowieso geen fan van de bij geleverde slang aansluiting , het gat daarvan zit in het midden ipv aan de onderzijde van de condens afvoer ...

 

tip : pe puntstuk duims binnendraad past er ook op .... op die manier kan je het afvoertje geheel van tyleen maken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoeld ze hadden beter die afvoer aan de onderkant kunnen maken?

 

tuinslang is niet echt heel profi, maar je kunt er wel zo mee door je schuur het putje in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opstaande rand en verfrand maakt niet uit. De inwendige bak is veel hoger. Het probleem zit m in de lus. Daar zit lucht in waardoor het water niet vrij kan aflopen. Daarbij komt nog dat de condenswater afvoer in verbinding staat met de zuigkant van de fan. Het zuigt dus een beetje. De afloop moet recht zijn zonder lussen en mag niet in een emmer of ton onder water liggen. Het condenswater moet er druppelsgewijs uit komen. drup drup drup drup ........ :D

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx racker, zal meteen een aanpassing maken.

 

en gewoon in het vat laten druppelen? mag dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk vat? Voedingsvat? Als je t gebruikt om voeding mee te maken moet je een half vat voldruppen en de rest met leidingwater vullen, anders het riool in.

Gebruik je het vat alleen om condenswater op te vangen dan loopt het ooit een keer over. (en zeg nou niet dat t jou niet gebeurt... :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet opvangen om mee te voeden.

Kan veel alluminium, koper of zink in zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan hoeveel lek water per dag/week moet ik denken bij zo'n ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil ik ook graag weten, want heb de ontvochtigfunctie maar ff aangehad en weer uitgedaan omdat het juist vochtig moet zijn. hoeveel Liter/dag als straks de planten gaan verdampen?

 

Het condenswater moet er druppelsgewijs uit komen. drup drup drup drup ........ :D

 

jep zo deed die bout ook.. drup drup drup drup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...