Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

6x600 met opticlimate

Recommended Posts

Hajjjj

 

Ik ben nu een hokje aan het bouwen waar ik integenstelling tot normaal eens wat betere apparatuur wil ophangen, waaronder opticlimate, en of NU met co2 werken of pas bij de 2e ronde.

 

LXBXH 5.40x1.25x2.00 en in de nok ruim 3 meter

verlichting: 6x600watt

 

in een conventioneel systeem zie ik alles al hangen voordat ik iets heb aangeschaft, nu ik met opticlimate/co2 wil gaan werken ligt dat wat anders.

 

Het budget is het enige waardoor ik nog zit te twijfelen of ik meteen co2 zou gaan gebruiken, weet niet wat de meerprijs is.

Ik heb best al wat verslagen gezien/gelezen en een hoop erover gehoort, maar wat ik PRECIES nodig heb is me nog onduidelijk. De controller op de opticlimate staat verder helemaal los van de co2 zelf toch?

 

dusss lijstje voor het technische klimaat gedeelte:

 

Opticlimate 3500

wat voor generator? (ga met flessen werken)

wat voor controller?

..

..

..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opticlimate 3500

wat voor generator? (ga met flessen werken)

wat voor controller?

..

..

..

 

Nou, welkom bij de club :rofl

 

Generator hoef je niet als je met flessen werkt.

Controller heeft idd niets met de opti te maken.

1x controller

1x sensor

1x reduceerventiel met klep

Meer niet.....wat dat betreft tenminste. Ik zou wel de 1e keer ff gewoon draaien, maar dat doen de meeste toch niet.

 

Gr

 

ps Merk? moet jij weten, ik ben bevooroordeeld

 

http://www.growcenter-noord.nl/opticlimate...ler-p-2368.html

 

http://www.desjop.nl/index.php?item=shiva-...064&lang=NL

 

Enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

die dimlux controller kan toch alles in 1, gewoon kwestie van de juiste sensor er in hangen.

 

en idd met fles geen generator nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar hij heeft het niet over dimlux maar over opticlimate. Dat zijn 2 heel andere dingen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus het gas uit de fles komt direct in de lucht, zonder verbranding, sensor om door te koppelen aan de controller om de ppm's te meten en het gas door te laten, en een reduceerventiel met klep om de maximale hoeveelheid gas te vast te leggen? klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, het is handig om de fles met een slang naar je opti te leggen, wordt het gelijk mooi verdeeld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de fles zit 50bar ofzo. Dit kan niet meteen in je ruimte want dan vliegt die fles je dak uit. Het reduceer vermindert de druk tot een druk die iets hoger is dan de buitenluchtdruk (instelbaar)

 

Aan de uitgang van het reduceerventiel zit een elektrisch klepje dat al dan niet geopend wordt door de controller/sensor. Hiermee regel je het aantal ppm's en blokkeer je de co2 gift in de nacht.

 

In de fles zit al co2, je hoeft dus niks te verbranden om co2 te maken van aardgas of propaan.

 

ps, koop een logger :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt, maar hij heeft het niet over dimlux maar over opticlimate. Dat zijn 2 heel andere dingen....

ik reageerde op deze vraag, ik had misschien iets duidelijker moeten wezen, my bad (stoned to tha bone :rofl)

wat voor controller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dimlux lampen gaat hangen, zou het idd stom zijn om een andere co2 controller te hangen. Hang je iets anders, dan maakt het qua prijs niet zo heel veel uit.

 

Bij de een krijg je wel meer waar voor je centen dan bij de ander, maar dat is de keuze van de koper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil in eerste instantie met philips vsa, simpele kap, en simpele bulb kweken omdat ik dat heb liggen.

 

wat zou 6x600 watt dimlux evsa met zo'n controller kosten? (zonder kap/bulb)

 

Logger voor de temp/RV om te kijken wat het in de praktijk doet? Zodat je de opticlimate instelling kunt optimaliseren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook vollop bezig met mijn eerste opti ruimte.

Na een kweek of :rofl op de conventionele manier ben ik benieuwd.

 

De Co2 heb ik er ook meteen bijgekocht en de dimluxen ook.

 

Co2 was 775eur voor de controller (en die doet de dimluxen dan ook mee...) en de generator van Biogreen was 400. Ik gebruik propaan flessen.

Ik ga de eerste keer voor een flauwe PPM van max 1000. en kijken wat er gebeurd. 1:1.5 is wel genoeg voorlopig :lol:

 

1.25 breed lees ik... waar ga je dan lopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl De prijs hangt af van je relatie met je shop. Geen idee hoeveel korting je krijgt. Bruto prijs vindt je wel bij diverse online shopjes.

 

Logger is een must als je je klimaat op orde wil hebben. Min/max kastje meteen in de vuilbak mikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus er zijn geen deftige temp/rh meters?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat het is, dimlux lijkt me wel makkelijk, maar met 6x600 watt op 6,75 m2 zit ik al lager dan de 600 watt die ik eigenlijk standaard op een m2 hang, dus denk dat het idee van de dimlux wat verloren gaat, lijkt me meer "noodzakelijk" met meer dan 600 watt/m2, toch?

 

looppad.. niet over nagedacht.. ik heb de bak 1,25 gemaakt zodat ik er of 5x11 Liter pot in de breedte neerzet, kom je op 1.25uit(kan ik over de potten lopen) of 4x18Liter pot in de breedte neerzet zodat ik op 1.20 uitkom (kan ik over de potten lopen) komt wss dus geen looppad. ik heb een ruime schuur, wilde eigenlijk 1 meter breed gaan.. mjah dat ga je dat lijntje tekenen waar de wand komt te staan.. 1.10 kan ook denk je dan.. tja of 1.15.. uiteindelijk 1.25 geworden;)

 

eerste de beste shoppie waar ik dimlux evsa's tegenkom kosten ze 180 euro/stuk.

dus 6x180=

1080 voor de ballasten

275 voor de dimlux maxi controller (ding kan dus co2 en ballasten regelen begrijp ik?)

 

(hoe kom jij trouwens aan 775 leuke hobby, is dat INCL sensor/magneetklep? en waarom gebruik je een generator icm propaan als je met co2 flessen geen generator nodig hebt?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OptiClimate Co2 Controller

De opticlimate CO2 Controller wordt geleverd samen met de Dimlux Controller. Dt is een prachtige gelegenheid op ook over te stappen op Dimlux EVSA's.

 

OptiClimate ontwikkelde haar eigen Co2 Controller. Deze Co2 Controller heeft een Remote sensor met automatische verouderingscallibratie. De NDIRA sensor is de nieuwste ontwikkeling op dit gebied en hoeft niet meer gecallibreerd te worden.

 

Prijs: € 850,00

 

 

http://www.growcenter-noord.nl/opticlimate...ler-p-2368.html

 

 

ik sla ze ook wel eens door elkaar als ik stoned ben :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

tering, snap er echt geen hol meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal er ff schepje boven op doen.

 

waarom geen 5 x 1000W DE ? (of 6)

ge hebt toch 120 breed en aan u lengte en hoogte ligt het ook ni .

ge hbt u zinnen toch op een OC gezet ,ge kunt em dan evengoed 100% benutten he :rofl

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes dat zou ook m'n ideale setup zijn, maar zit met de stroom, heb 1 pirilex 16A aansluiting, wat volgens mij betekend dat ik 2 groepen van 16A heb, en nog 1x16A, gewoon via de stopcontacten. zoveel stroom heb ik dus eigenlijk niet. naast dat heb ik maar 1DE in de kast liggen, 4xDE kost me nog eens 1500.. terwijl ik nog een berg conventioneel gerei heb liggen.

 

6x1150 watt zou uberhaupt teveel zijn lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo moeilijk, een opticlimate controller bestaat niet. Dat maakt t al makkelijker haha

 

De dimlux controller is modulair, je plugt erin wat jij wil, niet wat je niet nodig hebt.

 

@digi, het nadeel van een gewone min/max temp sensor is dat je alleen de min max ziet. Daartussen is gokken.

 

@amnees, uit 1 fles propaan haal je meer co2 dan uit een fles co2. Kwestie van slepen dus. Met een dimlux kun je het wattage per m2 zelf bepalen. Dat ding kan dimmen. Ook handmatig. Als jij 598watt/m2 wil, dan krijg je dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je keuze dadelijk en ronde :rofl

Maak er wat moois van.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtf is een DE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

te zien in die banner van gavita :rofl de 1000watt 400V versie van gavita. DE staat voor double ended

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon erbij hangen, wat boeit t......5x philips en 1 1000watter. Leer je weer wat van. Die philips komt toch nog geen 600watt uit dus dat trekt dan mooi recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die philips komt toch nog geen 600watt uit dus dat trekt dan mooi recht.

 

om maar over de stoffige 12Euro kappen te zwijgen.nee die Seminar komt goed uit..

 

je bedoeld dat m'n 550 gram met 600 watt WEL 1 op 1 was :rofl

dan kan ik er beter 7 van ophangen 6x600=3600 en 7x550=3850. of bedoel je dat ze wel veel stroom trekken maar dat er maar weinig overblijft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welcome to the club :rofl

 

Neem gewoon de Maxi Controller met de Co2 sensor en regelventiel.

Haal koolzuur fles bij de drank groothandel en klaar ben je.

Voordeel van de Maxi Controller is dat je later alsnog naar de Dimluxen kunt overschakelen.

 

Ga je gesloten of semi-gesloten kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...