Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

6x600 met opticlimate

Recommended Posts

Daar mag iedereen zijn eigen draai aan geven.

 

Er wordt wel vaak geroepen dat N goed is voor blaadjes en stammetje en groen en groei, maar daarbij mag je niet vergeten dat je dan bij dezelfde ec minder geeft van andere elementen.

 

De wat oudere garde kent nog wel het probleem van de rode steeltjes en lichte blaadjes vlak na de start. Vaak werd dat opgelost door er een kwak N bij te gooien. De oorzaak van dat probleem was echter geen tekort aan N maar een teveel aan kraanwater na het spoelen. EC en PH waren helemaal uit balans, wat je ook gaf.

 

Nu we dit weten geven we vaak toch nog die kwak N. Iele steeltjes met in de bloei omvallende planten zijn dan vaak het gevolg. De B (lees pk en sporen) lijken te zorgen voor stevigere takken en stammen.

 

Het voordeel van het zout is dat je elke cyclus ziet wat er gebeurt en daarop kan inspringen. Ik leer elke ronde en pas elke ronde de verhouding weer wat aan. Zo raak je nooit uitgespeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en even voor de duidelijkheid..... A is doorzichtig B is rood?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat GL net zo werkt.

 

Zie hier het schema: http://www.google.nl...1,d.d2k&cad=rja

 

Ultra MG is je extra N & MG. Wordt tm week 1 van de bloei 0,5 ml L geadviseerd, en daarna juist het dubbele ;) Ik geef van wat geadviseerd wordt nog eens de helft. Wat racker zegt is ook belangrijk het moet wel in verhouding staan met je totaal EC anders creeer je een onbalans.

Ik ga ultra mg pas opvoeren als de groei er bijna uit is. Start wel iets hoger met A/B dan aangegeven.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

GL en Hypro, A = rood, B = geel doorzichtig by hypro, B = blauw doorzichtig bij GL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ijzer in de sporenelementen kleurt rood. Bij yara zit dat in de kristalon. Dat is hier dus B.

 

@Noob. Knoeien ligt toch echt aan de schudder :likken: (maar ik weet wat je bedoelt)

 

@Boef. Zeg ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wordt een soort van slijmerig dikke massa die langzaam naar beneden glijd. B kristaliseerd snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ijzer in de sporenelementen kleurt rood. Bij yara zit dat in de kristalon. Dat is hier dus B.

 

@Noob. Knoeien ligt toch echt aan de schudder :likken: (maar ik weet wat je bedoelt)

 

@Boef. Zeg ik niet.

 

Klojo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeersels deel je liever niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik moet toch nog die zak bruin hebben.

 

( kristalon geen heroïne voor de meelezende agent)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:jump: leg je die maar naast die zak wit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuus voor de bump.. maar waar halen jullie die zouten precies en welke kopen jullie..?

 

@amnees leuk projectje :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar waar Abraham de mosterd haalt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker als je geen kwekert was geworden was je wel miljonair geworden met speurtochten verzinnen... Mss carriere switch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk projectje om af te breken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil niemand vertellen waar die zouten te koop zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar waar alle tuinders hun spullen kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...