Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Welk land is het cannabis vriendelijkste?

Recommended Posts

m'n pa zit nu toevallig op tenerife.. had het over klote weer (begin v/d week) maar is nu wel mooier aan het worden. temp 22 graden celsius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag laatst op spuiten en slikken dat er een "dorp" in spanje is waar ze echt in de natuur leven en zelf hun groenten kweken...

Maar ook wiet.

 

Nou is dorp een groot woord het zijn meer soort zwerver huisjes van hout getimmert.

 

Misschien uitzending gemist kijken.

Was geloof ik in de buurt van malaga dus lekker zuidelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Befje 007

 

Serieus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontopic aub

 

heb die tekst van jou net door de vertaler gehaald.. nou.. wat je zegt ben je zelf!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zag laatst op spuiten en slikken dat er een "dorp" in spanje is waar ze echt in de natuur leven en zelf hun groenten kweken...

Maar ook wiet.

 

Er zijn wel meer van dat soort hippie communes verspreid over heel Spanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic en hoewel ik hier niet zo vaak wat post wilde ik hier toch even op reageren. Ten eerste ik snap precies wat de TS bedoelt. Zelf heb ik al sinds mijn middelbare schooltijd dat ik me afvraag waarom een 9/17 job de rest van je leven tot je te oud bent ervan te genieten door volop te kunnen reizen als 'vrijheid' wordt gezien. We leven hier in een 'vrij' land. Waarom probeerde dan iedereen zo krampachtig ergens bij te horen? Waarom moest je dan zo goed weten wat je de rest van je leven wilde doen en waarom kon dat niet gewoon 'van het leven genieten' zijn. Daarbij was ik zeker geen persoon die waarde hechtte aan dingen hebben, Ik was snel dankbaar, ik waardeerde de kleine dingen. Ik zat graag uren buiten in de natuur of was graag creatief met schilderen tekenen, lezen, schrijven en fotograferen.

 

Ook ik heb altijd de behoefte gehad met rust gelaten te worden en onafhankelijk te zijn. Was er maar geen geld dacht ik dan. Ook ik heb ervoor bij psychologen gezeten maar dat hielp weinig. Afgelopen jaar heb ik besloten een stap in de goede richting te doen. Minder afhankelijk te zijn van geld en daarmee meer tijd voor mezelf te 'kopen'. Minder vaste lasten betekent dat je minder hoeft te werken. Als je flexibel ingesteld bent en je woont op een leuke gekraakte boerderij dan kan je in nederland prima wat buitenwietjes hebben voor eigen gebruik en een moestuintje is hier ook prima te doen. Dit zelfvoorzienende leven is hier ook goed mogelijk met een hypotheek vrij huis. Ik ben echter nooit gaan kraken maar ken wel mensen die kraakten op dergelijke plekken. Punt is inderdaad dat wanneer je leeft in een nauwe gemeenschap dat snel meningsverschillen geeft in idealen.

 

Wat de TS zoekt en hier niet kan vinden is precies ook waar ik altijd naar heb gezocht. In nederland komt ruigoord voor mij nog het dichst bij zo een plek. Een groot terrein waar iedereen zijn eigen plekje en eigen huisje op heeft. Waar mensen ook wel eens een plantje voor eigen gebruik hebben en dat onderling uitwisselen en nuttigen. Een plek waar je je met gelijkgestemden op je plaats voelt. Om Spanje hier tot slot even in te betrekken: 10 jaar geleden heb ik voor langere tijd in spanje gewoond. Nog steeds ligt mijn hart daar. In spanje is op dit moment een ontzettend interessante ontwikkeling gaande waardoor ik ook denk dat ik uiteindelijk toch in Spanje ga uitkomen. Toen ik er woonde en nu nog geldt in Spanje een gedoogbeleid. Alle Spanjaarden die ik ken blowen en zijn daar gekker op dan Nederlanders. Spanje heeft een aardige hasj cultuur vanwege de smokkel vanuit marokko. Daardoor is er een redelijk gedoogbeleid. Een sticky daar wordt niet zo moeilijk over gedaan, een gram op zak ook nog niet echt (al is dat onder de verrechtsende regeringen van Aznar wel wat lastiger geworden). In ieder geval is het nog steeds zeer toegestaan gewoon een plantje op je balkon te hebben in steden en overal is wiet en hasj (ook goede) prima te verkrijgen wat grote steden betreft. Het platteland is uitgestrekt genoeg en mensen laten elkaar vaak gewoon zijn. Als jij met je sticky gewoon een leuke buurman bent en je geen hele plantage hebt staan die een uur in de wind meurt dan is er geen haan die ernaar kraait. Een vriend van me heeft zijn planten gewoon tussen de olijfbomen staan en kweekt genoeg voor hemzelf en al zijn vrienden en kennissen. In zijn geval zijn dat er nogal veel. Dat zou ik persoonlijk niet doen maar met een paar plantjes heb je daar zeker weten geen last.

 

Qua mensen is spanje interessant (vooral langs de kusten en iets minder in de binnenlanden; let op hier kan het nog aardig katholiek zijn) omdat men erg open en sociaal is maar ook omdat men er qua ideologie nog erg linkse mensen tegen komt. Spanjaarden zijn erg gesteld op hun persoonlijke vrijheden en rechten. Zo kreeg men er in Spanje het rookverbod ook nauwelijks door. Uiteindelijk waren het vooral restaurants die zwichtten maar de cafe's of snackbars etc daarin bleef roken gewoon toegestaan of men bleef het gewoon doen. De gemiddelde spanjaard dacht: ok dat in restaurants dat kunnen we nog wel begrijpen daar zit wat in, maar een biertje in de kroeg met mijn maten daar hoort gewoon een peuk bij. Cafe eigenaren vonden dat ook en dus werd dat rookverbod op grote schaal geboycot in die sektoren. In steden vindt de TS denk ik meer de fylosofische levensinslag die hij zoekt. Steden als Barcelona vooral maar ook granada en omgeving. Daarnaast is op dit moment in spanje een grote werkeloosheid van bijna 50% onder jonge mensen. Er vinden 300 huisuitzettingen per dag plaats en de gemiddelde spaanse jongere gelooft helemaal niet meer in het economische stelsel. Er zijn weken protesten gaande geweest zoals die er in egypte waren. Vredesmarsen tegen de dictatuur van het economisch stelsel. Occupy maar dan vermenigvuldigd met vele malen. In spanje staan nu steeds meer groepen op die met zelfvoorzienende ideeen beginnen te spelen. Het groepje uit spuiten en slikken in de buurt van malaga betreft gestrandde hippies die leven op een stukje grond. Die gemeenschappen zijn er in Spanje en ook zeker op Ibiza meer. Ik ken ze zelf niet maar weet wel van kraakvriendjes dat zij soms verbleven bij dat soort connecties wanneer op reis.

 

Ik ben van mening dat om de plek te vinden waar jij je persoonlijk het fijnst voelt en waar je dus de meeste mensen in jouw straatje ontmoet je moet reizen en zien waar je uitkomt. Vandaar dat ik mijn baan op heb gezegd, een oude mercedes camper heb gekocht en daarmee minimaal voor een jaar vertrek maar eigenlijk voor onbepaalde tijd. Ik zou wel contact willen houden met de TS of misschien eens een jointje doen. Wie weet hebben we overeenkomstige ideeen betreffende die cannavillage. Heeft de TS ooit wel eens van Auroville gehoord? Dit is een maatschappij zonder geld en zonder religies. Zelf vind ik het een interessant idee en heb er al heel wat over gelezen en veel docu's over bekeken. Hoewel ik denk dat auroville niet helemaal is wat ik zoek leer ik wel van dit soort dingen: ja er zijn meer mensen zoals ik! Die misschien nog niet helemaal precies weten hoe, wat of waar maar die het zat zijn en iets anders willen. Ik denk zeker dat dit een tendens is op dit moment. Er hangt ook een soort arabische lente in europa, een revolutie in ons denken over hoe de maatschappij werkt en waarom die zo is ingericht. Steeds meer mensen verlangen terug naar een gevoel van verbondenheid. Dat sommige mensen boos en gefrustreerd zijn blijkt wel uit waarom mensen als wilders in nederland, aznar in spanje etc etc zoveel aanhang krijgen. Zij denken dat door buitenlanders buiten te houden we meer waarde gaan hechten aan de nederlandse cultuur en dat dit verbondenheid geeft. Maar steeds meer mensen zien in dat dat in de kleinere dingen zit. Niet in elkaar haten en dwars zitten met regeltjes maar in respect voor elkaar, behulpzaamheid en broederschap.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Beaker: ook met jou rook ik graag eens een jointje. Misschien met zijn drieen eens afspreken voor een fijn saamhorig gevoel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elrube: bedoel je mij met TS?

 

Het is zoals je zegt, kan me in veel vinden wat je verteld...

 

Ben altijd bereid naar een kleine meeting te komen, waar we ideeen kunnen uitwisselen onder het genot van een jointje...

 

Ik nodig de "Europese Lente" uit...

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
spanje lijkt me ook zeker wat...

 

als ik hier een kleine groep van mensen kan vinden die daar samen iets willen opbouwen met de locals zou dat een heel mooi perspectief zijn...

 

cannavillage... ;)

 

 

tenzij ik een groep van mensen vind voor de canna village... :lol:

 

bel me de dag voor je vertrekt zodat ik tijd heb om me koffers te pakken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou heel graag daar willen werken op die spaanse wiet hectares.

Geef me een jaarcontract voor 32 uur per week werken op de wiet akkers,

een simpel appartement met tuin(Voor de 5 soorten wiet die ik er zou kweken, of een flatje als ik de 5 soorten mag kweken tussen de planten op mijn werk)) ,en internet, en wat vergoeding om te leven and i am in.

De tv verbinding mogen ze houden, ik neem mijn eigen 21 inch scherm wel mee voor mijn computer .

 

Op het moment is hier amper werk te vinden en al die strenge regels van tegenwoordig....

Ook dat dorpje in spanje waar de mensen hun eigen dorpje runnen met werk etc,

hoe heette dat dorpje ook weer.(Ik ben te stoned)

 

Soms denk ik echt om een tijdje naar spanje te verhuizen,

lekker warm zomers, ze doen niet moeilijk over wiet kweken,

leuke dorpjes waar mensen met elkaar dingen regelen en zo goedkoop kunnen wonen.

Ik zal Spaans moeten leren maar dat heb ik er wel voor over.

 

Wie weet wat de toekomst zal brengen, als ik zulke mooie verhalen lees over Spanje zou ik er graag heen willen.

Deze zomer misschien er naar toe gaan tijdens een leuke vakantie en de sfeer proeven :lol:

 

Ze zijn goed bezig daar,

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien mogelijk kunnen we een gezamelijke reis door spanje organiseren... mijn interesse is ook gewekt....

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat ze daar goed bezig zijn.

Zou misschien wel een goed idee zijn sex'n'combi.

 

Anti-crisis wapen van Spaans dorp: utopia

http://nieuws.nl.msn.com/optimistisch/anti...ans-dorp-utopia

 

Bericht :

''Het Spaanse dorpje Marinaleda schafte jaren geleden het kapitalisme af. En terwijl Spanje miljoenen werkelozen kent, werkt in dit Andalusische dorpje iedereen voor een respectabel loon en zijn voorzieningen spotgoedkoop. Hoe doen ze dat toch?

 

De kern van het succes van Marinaleda is dat ze privé-eigendom hebben afgeschaft. “Privé eigendom is het hart van de melkkoe van het kapitalisme,” aldus de burgemeester van het dorp, die een Fidel Castro-baard heeft en een foto van communist Ché Guevara aan de muur van zijn kantoor heeft hangen.

 

Gezamenlijk beheert het dorp 120 hectare grond. En dat doen ze blijkbaar goed, want het dorp kent een goede en goedkope levensstandaard. Zo kost het gebruik van het kinderdagverblijf 12 euro per maand. Sporten is gratis, alleen het gebruik van de fitnesszaal kost 2 euro per maand. Hun huizen bouwen de dorpelingen zelf. De gemeente levert gratis bouwmaterialen. De zelfbouwhuizen betalen mensen vervolgens voor 15 euro per maand af.

 

In het dorp is een systeem van rechtstreekse democratie. De bewoners beslissen regelmatig wat er moet gebeuren. Desondanks is de burgemeester al 30 jaar aan de macht.

 

Kan dit systeem ook in andere dorpen of zelfs in de EU ingevoerd worden? De burgemeester is skeptisch: “Revolutie is moeilijk. De utopie houdt op wanneer we er zelf niet langer in geloven.”

 

Bron: deredactie.be ''

 

De Video:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/medi...19976/1.1226597

 

Het dorpje marinaleda:

https://en.wikipedia.org/wiki/Marinaleda,_Spain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf loop ook al een redelijke tijd rond met een dergelijk idee. Ik wil dan liever niet naar het buitenland i.v.m. familie e.d.

 

Mijn vriendin heeft een goede baan en ik boer zelf ook niet slecht. We hebben een duur huis, twee auto's en alle gadgets die je maar kan wensen. Toch ben ik niet gelukking in m'n huidige bestaan.

 

We betalen mega veel belastingen maar maken er amper gebruik van, de hypotheek is torenhoog maar van het wonen in de stad ben ik wel zat en alle speeltjes/gadgets e.d. maken me eigenlijk ook niet meer gelukkig.

Immers het beste in het leven is gratis toch?

 

Ik werk hard, maar eerlijk is eerlijk, ik heb er een hekel aan. Sinds kort heb ik een nieuwe job aangenomen in de hoop dat het beter zou worden. Ik het begin was dat ook zeker het geval, maar mijn "werkplezier" zakt alweer behoorlijk.

 

Sinds kort ben ik dan ook bezig met een "mind change", ik probeer te genieten van de kleine dingen des levens en koop minder spullen (althans dat probeer ik).

Vooralsnog pakt het positief uit, van een wandeling door het bos word ik al lekker rustig, vooral als ik een mooie vogel zie word ik blij van binnen, een Vlaamse Gaai i.o.d.

 

Ik wil hier steeds verder in gaan. Met kleine stapjes wil ik minder gaan consumeren, zodoende mijn financiele afhankelijkheid verder verkleinen.

 

Mijn ultieme doel is hier in Nederland een stukje grond kopen, geen bouwkavel maar een afgelegen stuk weiland o.i.d. en dan hier een earthship op zetten.

 

Zelf voedsel verbouwen en zoveel mogelijk zelfvoorziend te worden. In ieder geval "off the grid" leven.

 

Ik wil dan mijn uitgaven zover inkrimper dat ik maar 1 á 2 dagen in de wek hoef te werken om mijzelf te voorzien.

 

Momenteel is dat toekomst muziek maar het is een mooi streven om naar toe te groeien.

 

Momenteel ga ik eerst stevig "downshiften" in mijn huidige levenstijl. Ik zie wel waar het eindigd.

 

Het is waarschijnlijk een wat onsamenhangend stukje tekst, ik kan m'n ideen wat slecht verwoorden.

 

Groeten

 

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Downshifting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees hierboven trouwens heel vaak het woordje "ik", maar dit moet eigenlijk "we" zijn.

Vooralsnog vind de "mind change" het meeste bij mij plaats maar qua situatie zitten we vaak op 1 lijn.

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Binnen de EU is Spanje, Portugal het meest cannabis vriendelijk, waar in Spanje het meeste gegrowd wordt.Wat ik vernomen heb is binnen Spanje Bilbao het meest cannabis vriendelijk, dus Spaans Baskenland.:lol:

 

De andere kant is hoge werkloosheid onder jongeren, ingestorte huizenmarkt, geen sociale voorzieningen zoals hier, met de Guarda Civil moet je geen problemen mee hebben, maar het is een uitdaging.:tu

 

Namaste :rofl

 

Nou kijk, dat is dan ook iets wat niet verlokkend te noemen is vind ik. Bovendien staat Spanje

wellicht ook binnenkort bij het IMF aan te kloppen voor geld. De ironie ervan is, dat wij het met

onze belasting centen moeten gaan dokken.

dat zal niet het geval zijn in spanje is het legaal om voor "mediche" redenen te kweken maar de ze mogen daar een x aantal planten buiten of in een kas verbouwen per persoon wat er veelal gebeurd is dat er 20 man geld samen legen en er 100 planten in 1 kas staan die door 1 of meerdere mensen onder houden worden en ze delen de opbrengst me zusje heeft er 5 maanden stage gelopen en gaat nu nog iederjaar 2of 3 maanden daarheen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om hier nog wat mensen te vinden die op dezelfde golflengte zitten.

 

Ik ga deze zomervakantie een roadtrip maken naar Portugal met o.a. enkele 'hippievrienden' en er zal ook een tijdje worden gelogeerd bij een mede-Belg die in Portugal een soort van ecologische boerderij/camping/commune heeft en ben wel benieuwd naar hoe dat juist werkt. Daar is het tenminste in heel het land toegestaan om een degelijke hoeveelheid voor eigen gebruik op zak te hebben :verrygood

 

Ik en mijn vriendin zijn ook niet van plan om heel ons leven hier in België door te brengen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een bazen topic, haha

prachtige eisen stel je in de openingspost

 

ik zit ook al heel lang met de gedachten om te emigreren, heb het hier helemaal gehad.

denk echter dat je je niet moest vastbinden op het kunnen telen van wiet, daar leg je je zelf teveel beperkingen mee op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Chillum,

 

Bedoel je met dat werken echt buiten je earthship?

Want je snapt wel dat als je volledig zelfvoorzienend wil zijn voor jou en je gezin, je wel elke dag voor je dieren en planten moet zorgen?

 

 

Ik vind het echt top ideeën allemaal en ik voel hetzelfde, ik ben ook klaar met dat kutwerk hier en wil dit uiteindelijk ook.

 

Geld maakt niet gelukkig zolang je maar gelukkig kan leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

had dit nog niet gelezen omdat ik door de tite dacht dat het om een vakantiebestemming ging, maar dit valt precies binnen waar ik de laatste tijd aan zit te denken.

 

lijkt me fantastisch om ergens een afgelegen boerderijtje te hebben, lekker de hele dag met m'n handen in de grond of op m'n rug tussen de planten als het te warm wordt, paar mooie bomen erbij voor wat lekker verkoelende schadow

eigen groentes verbouwen, wat beesten erbij voor vlees(en eieren), en een paar mooie wietplanten erbij.

 

nepal klinkt op zich wel aantrekkelijk omdat ik al een voorliefde voor nepalhasj heb, maar heb me nog niet genoeg in specifieke landen verdiept.

aan de ene kant wil ik ook weer niet een te heet klimaat, zit 's zomers al vaak de hele dag binnen omdat het binnen koeler is, maar aan de andere kant vind ik onze nederlandse winters ook niks en het zou ook wel mooi zijn om het hele jaar planten te hebben groeien, en zolang ik maar een grote schaduwgevende boom en genoeg koel water, of een lekker jouwe grot heb kom ik het warmste gedeelte van de dag in een warmer klimaat ook wel door

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedoel je met dat werken echt buiten je earthship?

Die snap ik even niet...

 

Want je snapt wel dat als je volledig zelfvoorzienend wil zijn voor jou en je gezin, je wel elke dag voor je dieren en planten moet zorgen?
zoveel mogelijk zelfvoorziend te worden.

 

Ik wil dan mijn uitgaven zover inkrimper dat ik maar 1 á 2 dagen in de wek hoef te werken om mijzelf te voorzien.

 

Er staat ook zoveel als mogelijk :verrygood

 

1 a 2 dagen werken kan ik wel mee leven, koop ik daar wel voedsel voor welke ik zelf niet kan verbouwen.

 

Mijn vriendin wil toch blijven werken (wel wat minder), dus wat basis inkomen zal er wel blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...