Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Welk land is het cannabis vriendelijkste?

Recommended Posts

Hee Chillum,

 

Bedoel je met dat werken echt buiten je earthship?

Want je snapt wel dat als je volledig zelfvoorzienend wil zijn voor jou en je gezin, je wel elke dag voor je dieren en planten moet zorgen?

 

 

Ik vind het echt top ideeën allemaal en ik voel hetzelfde, ik ben ook klaar met dat kutwerk hier en wil dit uiteindelijk ook.

 

Geld maakt niet gelukkig zolang je maar gelukkig kan leven.

 

Ik wil met permacultuur beginnen, dat is bij het opstarten veel werken, maar daarna heel weinig...

 

Ik ben nu bezig met een tribe samen te stellen om dit te gaan realiseren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya Sex , we liggen zeker op de zelfde golflengte ...

Heb vandaan 2 boeken binnen over permacultuur, voedselbossen, dit is gewoon de shit.

Begrijp ook niet dat er zo weinig is in het Nederlands over permacultuur aan boeken.

 

Succes met alles

 

Viva La Sativa, Viva La Revolution

 

Mvg Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chillum, ik probeer je niet af te kraken ofzo.

Wil alleen weten hoe je tracht dit op te lossen.

Ik ben persoonlijk niet bekend met permacultuur, maar dit zal iets betekenen zoals vroeger de soort van hunting gathering?

En dat hunting dan vooral in de bossen..?

 

En kan iemand mij uitleggen waarom dat naar verloop van tijd minder tijd vergt?

 

Met het opzetten kan ik begrijpen dat dat eerst wat werk kost...

 

Mijn vraag in de vorige post is ook beantwoord, je wil dus gewoon normaal werk erbij gaan doen... oke..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou maar opschieten, Chillum.

Als dadelijk de Euro crasht zijn al je spaarcentjes weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou niet gelijk mij opjagen en stressen hè, dat was nou niet de bedoeling :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chillum, ik probeer je niet af te kraken ofzo.

Wil alleen weten hoe je tracht dit op te lossen.

Ik ben persoonlijk niet bekend met permacultuur, maar dit zal iets betekenen zoals vroeger de soort van hunting gathering?

En dat hunting dan vooral in de bossen..?

 

En kan iemand mij uitleggen waarom dat naar verloop van tijd minder tijd vergt?

 

Met het opzetten kan ik begrijpen dat dat eerst wat werk kost...

 

Mijn vraag in de vorige post is ook beantwoord, je wil dus gewoon normaal werk erbij gaan doen... oke..

 

http://www.permacultuurnederland.org/

 

Het is met de natuur samenwerken in plaats van tegenwerken...

 

Onze huidige landbouw is eigenlijk roofbouw voor de bodem, want het bodemleven wordt totaal vernietigd met op olie gebasseerde mest- en verdelg stoffen...

 

Typ een keer permacultuur in op youtube en je zal een hoop aan info vinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Sex&Combi, thanks voor die link, ik snap het al.

En begrijp meteen niet waarom dit niet vaker wordt toegepast.

Vooral in de woestijngebieden...

 

zookaba, jij bedankt voor die link, echt een mooie documentaire en die site is sowieso niet verkeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naar de US emigreren lijkt me sowieso moeilijk, ze checken je echt helemaal.

Met zowat honderd formulieren die je moet invullen.

Ook moet je vaak als mediwiet kweker al 2 jaar in de US grond op je naam hebben, dan moet je dus eerst een andere way of living hebben, ofja ik weet niet wat je op de bank hebt staan of wat er in je zak zit.

 

Mijn vrouwtje is helaas niet zo'n reiziger anders had ik het misschien wel leuk gevonden je te vergezellen.

Maar je wil je dus of hier kunnen inzetten voor een goed doel, (Canna activisme of andere bezigheden) of in het buitenland als de zelfregulerende Ganjafarmer fungeren?

 

De US spreekt me ook niet zo aan, de cia mag daar nu alles doen onder de false flag of terrorisme tegen de burgers van de us zelf :lol:

 

Ik zou daar geen ganja verkopen, wil daar zelfvoorzienend leven op gebied van voedsel, water, onderdak en genezing van lichaam en geest...

Als ik tegen dan nog niet gestopt met het "recreatief" gebruiken van cannabis, dan kweek ik enkel voor mezelf en vrienden, niet perse om daar mijn broodwinning van te maken, want ben al zelfvoorzienend.

 

Cannabis staat in mijn ogen als een symbool van een mijlpaal, als ze toegeven dat ze zo lang hebben gelogen, gelooft niemand hen nog... dan geven ze inneens toe dat ze(huidige bestuursbeleid+leiders die de oorspronkelijke doelstellingen van de organisaties manipuleren) echt niet te vertrouwen zijn...

 

In plaats van onze geborgenheid en zekerheid te zoeken in een zorgstaat of overheid ... lijkt het mij véél slimmer om die geborgenheid en zekerheid te zoeken in een tribe die niet te groot en niet te klein is. Dan zal daar geen alleenstaande moeder zijn, wanneer iemand ziek is zal er steeds iemand zijn die hem/ haar kan verzorgen, je hoeft geen 5 dagen op 7 te gaan werken, je kan het echte leven verkennen in plaats van de binnekant van een fabriek of het aanzicht van een bureau, je staat niet meer in de filles, je kweekt zelf je eten en hebt daarbij een duidelijk beeld wat de kwaliteit ervan is, je hoeft geen stijgende energie kosten te betalen van elektriciteit of water, je bent zeker dat er altijd eten zijn (als je het slim aanpakt)...

 

:D HOLA BUENAS DIAS ^_^

 

Hey Sex ,

 

Sorry voor de wat late reactie op je vragen , maar bijdeze ¨........................

 

Of het hier duur wonen is ?.............tsja dat ligt min of meer aan jouw eisen je kan het zo gek maken als je wil , ik woon zelf met mijn gezin in het zuiden van Tenerife aan de kust ,dat weer iets duurder is als in de bergen ......Maar een gem. huis kost hier per maand ongeveer 500 euri . (3slpk. 2badk. tuin en garage)

 

Welke taal ................?..................Spaans is hier de hoofdtaal , maar met engels kom je hier ook een eind .

 

Hoe is de politie daar ?...................Ja , wat moet ik hier nu op zeggen .......t.o.v buitenlanders zijn ze wat toleranter als voor de spanjaarden zelf ............maar voorzichtigheid en discretie is hier wel op zijn plaats :) Neem niet weg dat we hier nu gem. 4x per jaar een Cannabiscup vieren en hier op Tenerife toch ook 12 growshops hebben . :lol:

 

Is het net als in Zuid_Amerika dat de mensen je als een gringo bekijken ?.....................NEE (kort maar krachtig)

 

Wat verdient een gem. persoon ?............................................Heeeeeeeeeel weinig , met 1100 euri per maand ben je hier goed bezig.

Daar staat tegenover dat het leven hier goedkoper is .....enkele voorbeelden .... 1 liter bezine (95) 0, 97 euricent , pakje Marlboro 1,90 euricent en dan laten we de drank maar achterwege :D

 

Hoe zijn de mensen in de omgang ?........................In het beginne een beetje stug , maar eenmaal geaccepteert de meeste vriendelijke mensen die ik ken ;) :) :)

 

 

Hoop je hiermee geholpen te hebben , met vriendelijke groet Jan (vanaf een altijd zonnig Tenerife .is nu 27 Gr.) :D

 

 

Saludos mis amigos frios

 

Maar zoek toch iets meer in de natuur, teneriffe zal het niet worden denk ik... wild echt weed kweken en leven in het wild, helemaal vrij... :)

als je plannen ooit vastere vormen aan nemen ga ik mee :) met me survival/bushcraft achtergrond weet ik wel "iets" van de natuur en zou me als hunter gatherer in meest normale gevallen wel overleven sahara is altijd lastig natuurlijk

 

@ bob jonko huntergatheres gebruiken wat ze mee kunnen dragen want omde zoveel tijd vertrekken ze achter het wild aan opzoek naar niewe bessen struiken. na verloop van tijd zal je de omgeving leren te kennen en uit te lezen sporen van een hert herkennen want die wil je hebben en die van de beer leer je ook kennen want die wil je niet tegen komen dus ook niet achter zijn verse sporen aan lopen

 

kan je beter farmer gatherer zijn dan bou je een "huis" en leef omgeving op een paar akers met het een en ander en voor vlees heb je een kleine lifestock en de rest jaag je bijvoor beeld 10 kippen en een haan paar schapen/geiten/koeien voor melk en na verloop van tijd vlees

en door dat je een huis heb kan je zelf een leuke vooraad aan leggen omdat je het toch niet mee hoeft te dragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat idee zat ik aan te denken, wel op een plaats blijven, en daar wel dieren houden...

Daar de ganja kweken en andere planten, perfect...

Share this post


Link to post
Share on other sites
En begrijp meteen niet waarom dit niet vaker wordt toegepast.

 

Omdat het bewustzijn onvoldoende geintegereerd is in ons leven,

 

Permacultuur is vrij nieuw en is zich nu in volle bloei aan het verspreiden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat idee zat ik aan te denken, wel op een plaats blijven, en daar wel dieren houden...

Daar de ganja kweken en andere planten, perfect...

 

Ik wil een tribe opstarten op een permacultuur boerderij gemeenschap, mijn droom is om zo een netwerk van die gemeenschappen te laten samen werken en een nieuwe manier van leven leven.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel een beetje verbaasd dat er mensen zijn die alleen vanwege het blowen willen emigreren. En dan nog wel naar Spanje waar de economie volledig op z'n gat ligt en geen stuiver te verdienen valt. Spanjaarden komen hier bij bosjes werk zoeken. Get a life!

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke dag je geit in een andere wei zetten, eieren rapen, regenwater verzamelen.. dat noem je toch geen werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je de huur van dat land dan betalen? Daarnaast zou je elke vorm van luxe moeten opgeven. En wat doe je als je ziek wordt? En dat alleen maar voor een joint? Je kan hier toch ook gewoon kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Spanje is met een werkeloosheid van rond de 25% econnomisch niet sterk, maar de huizen staan daar voor een appel en ei te koop.Gisterenochtend op TV zo'n programma over huizen kopen in Spanje, huisje met flink dakterras, 7 kamers, flinke woonkamer zag er picobello uit voor euro 64000,- .Voor deze prijs kan je hier in NL nog geen eens een huis kopen.

Als een land economisch plat ligt, eigenlijk zou je er eigenlijk juist iets moeten opstarten, maar Spanje is EU-lid en moet door blijven modderen om de banken tevreden te houden.To Big to fail

 

Spanje is een cannabis vriendelijk land, maar ook een land van rippers.:lol:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben wel een beetje verbaasd dat er mensen zijn die alleen vanwege het blowen willen emigreren. En dan nog wel naar Spanje waar de economie volledig op z'n gat ligt en geen stuiver te verdienen valt. Spanjaarden komen hier bij bosjes werk zoeken. Get a life!

 

Dat ik zou willen emigreren enkel om te blowen is jouw veronderstelling, niet de waarheid.

 

En dan afsluiten met een dominante positie... :lol:

 

Perhaps you must get a life.... instead of enojing peacefull people...

 

bzzzz bzzz bzzzz....

 

:lol:

 

Hoe ga je de huur van dat land dan betalen? Daarnaast zou je elke vorm van luxe moeten opgeven. En wat doe je als je ziek wordt? En dat alleen maar voor een joint? Je kan hier toch ook gewoon kweken?

 

Wat een heftige reacties toch, take it easy....

 

Heb heus jouw goekeuring of geloof niet nodig om mijn ding te doen, leef en laat leven...

 

(wil heus vragen beantwoorden maar een teken van respect tonen vind ik op zijn plaats, jij praat nogal uit de hoogte... "get a life" ^_^ )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spanje zou perfect zijn voor gepensioneerde mensen.......je krijgt je pensioen je verkoopt je huis hier in belgie of nederland en je koopt daar een lekker gezelllige chalet of Apt met zicht naar de middenlandse zee, gebergte van Gibraltar aan de kust van Marbella.....elke dag naar de markt, lekker verse groenten, fruit en vis kopen........na een lekkere maaltijd, op het terrasje jointje rollen en van het zalige lekkere zonnige zicht genieten met een glasje sangria...........Viva Espana Carajo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht nog even het nieuwe kabinet af gelovend op verbetering,

en als dat slecht uitpakt dan zit ik er over te denken viva la spania.

Niet dat het daar zo supergoed is maar er zijn dorpen waar je voor weinig een eigen huis kan bouwen,

in ruil dat je je inzet om anderen te helpen met dingen.

Ik hoef niet rijk te worden, ik leef maar 1 keer in dit bewustzijn.

 

Ik wil in vrijheid leven, en anderen helpen als het moet,

vandaag de dag krijg ik die kans niet in Nederland met dit (demissionaire)kabinet.

Ook qua het wiet kweken, hier in nederland word je al gauw je huis uitgezet waar pedofielen met de smerigste misdaden zelfs in hun huis mogen blijven wonen .

Dat noem ik niet normaal en hoop werkelijk dat dit tijdelijk is want als het nog erger word dan denk ik echt om in Spanje te wonen in 1 van die dorpen , ik leef ook maar 1 keer en die wil ik graag zo vredig mogelijk leven zonder al teveel ellende.

De tijd gaat al veel te snel.

Rijkdom deert me niet, vrijheid is me meer waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis wel een slechte investering.. al kost een huis in Spanje minder.. ze zullen alleen nog minder en minder gaan kosten.. denken dat je NU het beste kunt kopen is een illusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik er ook iets heb over gelezen..........;voor zeer weinig geld kan je je eigen woning bouwen, ze volgen dezelfde ideologie dan die van Fidel Castro bon Communistische Ideologie, ze nemen gronden af van rijke mensen en de dorpelingen die geen werk hebben, werken allemaal samen op die grond om aan een proyect te beginnen, (een export frima), dan heeft iedereen zo werk, een minimum inkomen en ook recht voor een eigen woning ....iedereen gelijk...geen slechte stap maar best gevaarlijk......Democratie zal in gevaar geraken

 

gingen ze in het noorden van Spanje ergens in Bilbao of Galicia niet starten met het legalizeren van verkoop, kopen en kweken....of vergis ik mij.......Sweden ging er ook mee starten maar sinds dien lees ik er niets meer over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch ook kleine stapjes nemen. Bv koop direct van een biolochise boer uit jouw omgeving

Als het kan schaf zonnenpanelen aan .

Een maat van mij is bioboer hij is nu bezich met een project

Betaal terwaarde van een zonnen paneel zeg 500€ dan krijg jij geduurende het jaar 500€ aan bio producten

Zo kan je door kleine stapjes wat losser komen van het matrialisme

 

WAnt het klinkt wel goed hoor zoeen huisje in spanje

Maar een beetje reizen is ook wel leuk

Ik blijf dit volgen

Gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zoek is een stuk grond dat ik vanuit liefde voor mezelf en de aarde kan bewerken op een bewust, verantwoord en duurzame manier.

 

Wil voor het grootste deel zelfvoorzienend zijn, zonder mij fundamentalistisch af te snijden van de rest van de maatschappij.

 

Heb een plan hoe ik dit wil bereiken en ben momenteel bezig met mensen te zoeken om deze droom en nog een andere droom te realiseren.

Mijn andere droom is een netwerk creeeren van samenwerkende gemeenschappen die op lokaal niveau zelfvoorziend zijn in voedselproductie en huisvestiging.

Waarbij ik een ondersteunend netwerk wil bieden voor mensen die hun droom willen integreren of hun inspiratie willen delen om alternatieven te zoeken voor een betere werled voor ons allemaal.

 

tis wel een slechte investering.. al kost een huis in Spanje minder.. ze zullen alleen nog minder en minder gaan kosten.. denken dat je NU het beste kunt kopen is een illusie.

 

Zou eigenlijk geen huis kopen, maar een stuk grond... en daar zelf een huis op zetten met natuurlijke en veranwtoorde bouwtechnieken.

 

In Portugal bijvoorbeeld mag je wonen in groen zones (weides), zolang je geen funderingen legt.

 

Wanneer je huizen samen met een groep van mensen maakt en het slim aanpakt, heb je voor weinig geld , heel veel.

 

Maar als ze vanaf nu alleen nog maar minder gaan kosten, komt dat toch goed uit... dan wacht ik nog even...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Portugal is toch ook vrij tolerant ?

 

Weet iemand hoe het zit met cannabis kweken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...