Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Welk land is het cannabis vriendelijkste?

Recommended Posts

Ik ga verhuizen... en wil in veel natuur wonen, waar ik zelf mijn groenten en cannabis kan telen... zonder dat iemand mij lastig valt in de zin van zich te bemoeien met hoe ik leef, vrienden en vriendinnen zijn uiteraard welkom...

 

Aangezien dat het hier in het westen schijteduur is om te wonen en onze vrijheid elke dag meer aan banden gelegd word, vraag ik mezelf af, of ik niet beter even zou sparen en mijn koffer pak...

 

Ben dus op zoek naar landen die aan de volgende criteria voldoen:

 

-veel bos, eventueel lichte jungle

-heel corrupte regering zodat ik ambtenaren kan omkopen ofwel dat ze me gerust laten

-vers drinkswater van een bron of gletsjer

-gematigd klimaat

-goed om cannabis te telen

-niet teveel slangen, spinnen en andere giftife kleine dieren

 

Ik wil niet naar daar gaan om massa's cannabis te telen en dan langs hier te transporteren, NEEN, ik wil daar een massa cannabis voor mezelf en alle mensen die ik daar ken kweken en daar op mijn gamak een tevreden leven leiden zonder stress...

 

De enige reden dat ik nu nog hier ben is omdat ik mezelf graag dienstbaar zou stellen van de gemeenschap, dat probeer ik nu te doen door middel van deze projecten: www.wijzijnsamen.be ; www.zioon.be

Maar als deze projecten niet aanslaan, of geen bodem vinden om te groeien dan is dat een teken dat ik ofwel verkeerd bezig ben, ofwel dat het niet het juiste moment is, in dat geval wil ik klaar staan om te vertrekken hier en voor een lange tijd in de natuur te gaan wonen...

 

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag...

 

Peace out...

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het dichtste land dat in me opkomt is spanje... maar daar wonen vrij veel mensen denk ik... of zou ik ongemerkt een stukje grond kunnen inpalmen daar :rofl

 

We zoeken verder....

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl De Canarische Eilanden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog niet zo heel veel verder...

 

Dank voor de tip... ben je daar zelf al geweest misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl Woon hier 8 jaar en wil nooit meer terug naar Nederland . :D

Mij te koud en regenachtig :)

 

Saludos Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet mijn huisje toch de verkoop ingooien dit jaar, voor mij wordt het hoofdwaarschijnlijk ook mijn spullen pakken en naar de Canarische Eilanden.

 

Ook een mooie optie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel jan:

 

-Is het daar duur wonen?

-Welke taal wordt daar gesproken?

-Hoe is de politie daar?

-Is dat net als in zuid-amerika dat de mensen je als een "gringo" (vreemdeling)bekijken?

-Wat verdient een gemiddeld persoon daar?

-Hoe zijn de mensen in de omgang?

 

Zal het hier even bij houden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien net als Galeno, ft. in Greenhouse Strainseekers India, boven op een berg in de Himalaya?

 

Best een utopische actie waar je je in verzet..

 

Ook een wens van mijzelf, good luck.

 

Zou vet zijn dat je dan natuurlijk ook gewoon blijft posten, met foto's!

 

 

Gr. BoboJonko :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt anders wil gaan leven, en waar cannabis legaal is, moet je naar nepal gaan.

 

De mensen hebben schijt aan de overheid, en de overheid heeft schijt aan jou.

 

Ik ken iemand die naar nepal is gegaan, naar de kathmandu vallei. De mensen zijn daar heel arm, maar ze zijn gelukkig.

Volgens die kennis kan je daar de beste hasj van de wereld fixen. Pikzwarte hasj waar heerlijk high van wordt. En er zijn ook veel cannabisboeren met kleine veldjes, je kan daar zelfs planten vinden langs de weg.

 

En er is ook toerisme, dus als je de streek een beetje kent, heb je snel een job.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bobo: Als het toelaat om te blijven posten op wietforum zal ik dat doen, misschien zelfs een kweekverslag :rofl

 

De hel heb ik al gezien, waar kan de hemel dan niet, als we dan toch iets met ons leven moeten aanvangen...

 

Mijn grootste wens is nog altijd hier te blijven en hier in het westen grote veranderingen helpen teweeg te brengen, maar ik moet ook met de mogelijkheid rekening houden dat de veranderingen die ik voor ogen heb misschien niet lukken, in dat geval vertrek ik...

 

Want als ik hier geen dienst kan uitmaken, wat doe ik hier dan??? :) blijven wachten tot mijn l*l vastgeroest is... :D

 

Ik weet wat ik nodig heb om gelukkig te zijn, het meeste kan ik hier vinden, buiten de rust en vrijheid die ik zou willen...

 

Ofwel zetten we het kot hier op stelten ofwel wil ik rustig vertoeven in de natuur in een kleine gemeenschap van mensen...

 

Ik hoop zelfs om dit plan niet alleen te doen, maar met een kleine groep van mensen samen te verhuizen...

 

Dat is handig voor de opvang en zorg van kinderen en ouderen...

 

;)

 

Als je echt anders wil gaan leven, en waar cannabis legaal is, moet je naar nepal gaan.

 

De mensen hebben schijt aan de overheid, en de overheid heeft schijt aan jou.

 

Ik ken iemand die naar nepal is gegaan, naar de kathmandu vallei. De mensen zijn daar heel arm, maar ze zijn gelukkig.

Volgens die kennis kan je daar de beste hasj van de wereld fixen. Pikzwarte hasj waar heerlijk high van wordt. En er zijn ook veel cannabisboeren met kleine veldjes, je kan daar zelfs planten vinden langs de weg.

 

En er is ook toerisme, dus als je de streek een beetje kent, heb je snel een job.

 

grtz

 

Hoor je die kennis/vriend nog?

 

Natuurlijk wil ik mijn eigen ganja daar kweken... maar rust en een leuk sociaal netwerk is wat ik zoek...

 

Ga nu een zaadkweek doen en de bedoeling is dat ik deze zaden ook ga meenemen om daar het eerste jaar te growen, daarna zal ik waarschijnlijk gaan inbreeden met plaatselijke soorten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momenteel werkt die in een bar in een skigebied in Frankrijk. Zie em dus niet zo veel. Normaal ga ik er 1 keer per jaar heen (om te skiën), maar dit jaar zal het niet lukken jammergenoeg.

 

Maar hij zei wel dat zijn reis naar Nepal een van zn mooiste reizen was. En hij reist heel veel.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of dit een uit spontaan emotioneel bewogen geschreven topic is,

maar ik zou er wel heel goed over nadenken, en veel onderzoek naar

het land van emigratie doen. Dit is niet niks. En denk eraan hoe het sociale

stelsel in andere landen is. Ik heb familie in N.Z wonen, zij kozen voor meer

levens kwaliteit, maar daar tegenover hebben ze ook een stuk minder te besteden

als hier. Een job vinden is ook lastig. Kortom, denk er heel goed over na en do your

homework.

 

Ik wilde jaren geleden ook naar N.Z met als reden het drukke gejaagde landje ( NL )

waar ik woon, maar ten eerste heb ik de financien er niet voor gehad, ten tweede

mijn huis verkopen wat al lastig was en is.

Medisch onderzoek, je word gescreend, dan je opleiding ( diploma's ) , de verhuizing

het start kapitaal. De eerste tijd moet je je eigen kunnen redden. De huisvesting

regelen, verzekeringen, enfin een hele waslijst en een som geld wat het kost.

En in Z. Amerikaanse landen is het toch wel een uitdaging om je daar een nieuw

leven op te bouwen.

 

Ik woon in Nl, en heb het hier ondanks de bureaucratie best goed, en je kunt hier best

wel je plantje kweken. Het valt wel mee met met het gedoog beleid, en 3 of 5 plantjes

voor eigen gebruik is hier meestal geen probleem. En of je goede buren hebt is een kwestie

van geluk, want dat kan in elk land. Ik heb goede buren die sociaal zijn, ik geef mijn buur

wel eens een topje, en ach hij is tevreden, praatje maken en t´is goed. Ik ga nergens

meer heen, en kweek mijn spul lekker in NL.

 

Ik hoop dat je jouw geluk vind, maar als het puur om je vrijheid van kweken gaat,

dan vind ik het een utopische gedachte.

 

gr, Zappi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb verschillende mensen ontmoet die in de pyreneen/baskenland verdwenen waren

sommigen al 30 jaar.

veel verlaten dorpen,

waar alleen socio's willen wonen

om al of niet samen

en de wereld te blijven overzien

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde nét zeggen: nou in baskenland en catalunya kom je best een end.... :rofl

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet of dit een uit spontaan emotioneel bewogen geschreven topic is,

maar ik zou er wel heel goed over nadenken, en veel onderzoek naar

het land van emigratie doen. Dit is niet niks. En denk eraan hoe het sociale

stelsel in andere landen is. Ik heb familie in N.Z wonen, zij kozen voor meer

levens kwaliteit, maar daar tegenover hebben ze ook een stuk minder te besteden

als hier. Een job vinden is ook lastig. Kortom, denk er heel goed over na en do your

homework.

 

Ik wilde jaren geleden ook naar N.Z met als reden het drukke gejaagde landje ( NL )

waar ik woon, maar ten eerste heb ik de financien er niet voor gehad, ten tweede

mijn huis verkopen wat al lastig was en is.

Medisch onderzoek, je word gescreend, dan je opleiding ( diploma's ) , de verhuizing

het start kapitaal. De eerste tijd moet je je eigen kunnen redden. De huisvesting

regelen, verzekeringen, enfin een hele waslijst en een som geld wat het kost.

En in Z. Amerikaanse landen is het toch wel een uitdaging om je daar een nieuw

leven op te bouwen.

 

Ik woon in Nl, en heb het hier ondanks de bureaucratie best goed, en je kunt hier best

wel je plantje kweken. Het valt wel mee met met het gedoog beleid, en 3 of 5 plantjes

voor eigen gebruik is hier meestal geen probleem. En of je goede buren hebt is een kwestie

van geluk, want dat kan in elk land. Ik heb goede buren die sociaal zijn, ik geef mijn buur

wel eens een topje, en ach hij is tevreden, praatje maken en t´is goed. Ik ga nergens

meer heen, en kweek mijn spul lekker in NL.

 

Ik hoop dat je jouw geluk vind, maar als het puur om je vrijheid van kweken gaat,

dan vind ik het een utopische gedachte.

 

gr, Zappi

 

Het is natuurlijk niet enkel om cannabis te gaan kweken, maar dat wil ik er wel graag bij hebben.

 

Verder zoek ik ook geen baan of dergelijke in dat land, als ik met dit plan doorga is het om zelf voorzienend te zijn...

 

Je hebt zeker gelijk dat ik me beter goed kan voorbereiden, want een geromantiseerd beeld heb je snel... toch ben ik ervan overtuigd dat mensen in warmere landen veel "chiller" zijn dan de "time is money" maatschappij...

 

Wat ik wens te bereiken is genoeg en gezond eten en drinken hebben, mensen om de dag te delen en een natuurlijke rustige omgeving... als dat hier in belgie of nederland kan, let me know...

 

Voor mij zijn er hier teveel auto's en mensen die niets met elkaar te maken willen hebben op het eerste gezicht...

 

Verder ben ik die reclame beu die ons continu word opgedrongen... en onze drukke manier van leven, dat leven van : "het is nooit niet genoeg"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vergeet corruptie niet, in dat soort landen is het vaak meer als hier en

of je daar nu bij mee moet zijn, nou ik niet. Spanje, en mediterane landen

is het volgens mij ook niet zo geweldig met je wiet hobby. Straffen zijn daar

veel gemener als hier denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Binnen de EU is Spanje, Portugal het meest cannabis vriendelijk, waar in Spanje het meeste gegrowd wordt.Wat ik vernomen heb is binnen Spanje Bilbao het meest cannabis vriendelijk, dus Spaans Baskenland.:)

 

De andere kant is hoge werkloosheid onder jongeren, ingestorte huizenmarkt, geen sociale voorzieningen zoals hier, met de Guarda Civil moet je geen problemen mee hebben, maar het is een uitdaging.:D

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet of dit een uit spontaan emotioneel bewogen geschreven topic is,

maar ik zou er wel heel goed over nadenken, en veel onderzoek naar

het land van emigratie doen. Dit is niet niks. En denk eraan hoe het sociale

stelsel in andere landen is. Ik heb familie in N.Z wonen, zij kozen voor meer

levens kwaliteit, maar daar tegenover hebben ze ook een stuk minder te besteden

als hier. Een job vinden is ook lastig. Kortom, denk er heel goed over na en do your

homework.

 

Ik wilde jaren geleden ook naar N.Z met als reden het drukke gejaagde landje ( NL )

waar ik woon, maar ten eerste heb ik de financien er niet voor gehad, ten tweede

mijn huis verkopen wat al lastig was en is.

Medisch onderzoek, je word gescreend, dan je opleiding ( diploma's ) , de verhuizing

het start kapitaal. De eerste tijd moet je je eigen kunnen redden. De huisvesting

regelen, verzekeringen, enfin een hele waslijst en een som geld wat het kost.

En in Z. Amerikaanse landen is het toch wel een uitdaging om je daar een nieuw

leven op te bouwen.

 

Ik woon in Nl, en heb het hier ondanks de bureaucratie best goed, en je kunt hier best

wel je plantje kweken. Het valt wel mee met met het gedoog beleid, en 3 of 5 plantjes

voor eigen gebruik is hier meestal geen probleem. En of je goede buren hebt is een kwestie

van geluk, want dat kan in elk land. Ik heb goede buren die sociaal zijn, ik geef mijn buur

wel eens een topje, en ach hij is tevreden, praatje maken en t´is goed. Ik ga nergens

meer heen, en kweek mijn spul lekker in NL.

 

Ik hoop dat je jouw geluk vind, maar als het puur om je vrijheid van kweken gaat,

dan vind ik het een utopische gedachte.

 

gr, Zappi

 

Het is natuurlijk niet enkel om cannabis te gaan kweken, maar dat wil ik er wel graag bij hebben.

 

Verder zoek ik ook geen baan of dergelijke in dat land, als ik met dit plan doorga is het om zelf voorzienend te zijn...

 

Je hebt zeker gelijk dat ik me beter goed kan voorbereiden, want een geromantiseerd beeld heb je snel... toch ben ik ervan overtuigd dat mensen in warmere landen veel "chiller" zijn dan de "time is money" maatschappij...

 

Wat ik wens te bereiken is genoeg en gezond eten en drinken hebben, mensen om de dag te delen en een natuurlijke rustige omgeving... als dat hier in belgie of nederland kan, let me know...

 

Voor mij zijn er hier teveel auto's en mensen die niets met elkaar te maken willen hebben op het eerste gezicht...

 

Verder ben ik die reclame beu die ons continu word opgedrongen... en onze drukke manier van leven, dat leven van : "het is nooit niet genoeg"...

 

Je zou best wel eens "van een koude kermis thuiskomen" kunnen, die layed back cultuur is wel te vinden,

maar daar heb je ook een deel mindere dingen tegenover, en in je eigen behoefte voorzien? dan wens ik

je sterkte, zeker als west europees mens met al de faciliteiten en zorg die je hier hebt. Ik wil je niet

ontmoedigen, maar het aarden in vreemde, laat ik zeggen in bv subtropische culturen, is voor een van ons

geen eenvoudige zaak. In New Zealand is het ook een stuk relaxter als in Belgie of Nederland, maar daar

moet je er ook niet van opkijken dat de loodgieter bijvoorbeeld een week later komt als afgesproken, zo

heb ik het vernomen via familie aldaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Binnen de EU is Spanje, Portugal het meest cannabis vriendelijk, waar in Spanje het meeste gegrowd wordt.Wat ik vernomen heb is binnen Spanje Bilbao het meest cannabis vriendelijk, dus Spaans Baskenland.:)

 

De andere kant is hoge werkloosheid onder jongeren, ingestorte huizenmarkt, geen sociale voorzieningen zoals hier, met de Guarda Civil moet je geen problemen mee hebben, maar het is een uitdaging.:D

 

Namaste :rofl

 

Nou kijk, dat is dan ook iets wat niet verlokkend te noemen is vind ik. Bovendien staat Spanje

wellicht ook binnenkort bij het IMF aan te kloppen voor geld. De ironie ervan is, dat wij het met

onze belasting centen moeten gaan dokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zappie: welke faciliteiten hebben wij hierzo waar ik iets mee ben? Winkels, winkels, winkels, ziekenhuizen, dokters, garages, gsm's, drug dealers...

 

Enkel een tandarts, die zal ik missen als ik kiespijn heb :D

 

Ik neem al tijden geen medicatie (die de dokter voorschrijft, ik neem wel andere medicijnen), ik wil geen auto, heb geen gsm nodig, een computer kan ik ook missen (nu is dat mijn ontsnapping aan de wrede realiteit)... , ik ben niet geintreseerd om heel mijn leven kapot te werken om iemand anders rijk te maken, heb geen vertrouwen in regeringen of politiek of het grootste deel van de "economie"...

 

Ik heb geen vertrouwen en genegenheid van hoe we nu leven, kort gezegd... ik heb geen voldoening door met mijn bankkaart naar de supermarkt te gaan, ik heb geen voldoening van 8 uur op een dag achter een band te staan een saai werk te doen...

 

Ik voel me hier altijd op het randje van ongelukkig, toch probeer ik van de situatie hier het beste te maken en zelfs te verbeteren, maar als jij in de toekomst zou kunnen kijken en je zegt me dat de manier van leven hier in het westen niet zal veranderen binnen dit en 10 jaar... waarom zou ik hier dan nog blijven???

 

(bijna) Niemand luistert hier nog naar de jeugd en alle goede ideeen en initiatieven! Ik voel me zo machteloos alleen... dus als ik alleen in mijn strijd blijf hier, zie ik ook wel in dat ik het niet ver zal schoppen...

 

Dus ik kan kiezen:

 

Ik neem vrede met onze huidige manier van leven, of ik blijven strijden...

 

En ik kan geen vrede nemen met het feit dat wij nog steeds onze leefomgeving onverantwoord blijven vervuilen, ik aanvaard niet dat we onze verantwoordelijkheid elk voor zich nog niet opneemt.

Dus de vreedzaamste manier is voor mij om een rustig plekje in de natuur op te zoeken en mijn persoonlijk geluk zoeken...

 

Maar ik weet dat er verdomd meer in de mensheid zit!

 

Binnen de EU is Spanje, Portugal het meest cannabis vriendelijk, waar in Spanje het meeste gegrowd wordt.Wat ik vernomen heb is binnen Spanje Bilbao het meest cannabis vriendelijk, dus Spaans Baskenland.;)

 

De andere kant is hoge werkloosheid onder jongeren, ingestorte huizenmarkt, geen sociale voorzieningen zoals hier, met de Guarda Civil moet je geen problemen mee hebben, maar het is een uitdaging.:)

 

Namaste :)

 

Nou kijk, dat is dan ook iets wat niet verlokkend te noemen is vind ik. Bovendien staat Spanje

wellicht ook binnenkort bij het IMF aan te kloppen voor geld. De ironie ervan is, dat wij het met

onze belasting centen moeten gaan dokken.

 

Een ongeboren jeugd die geboren zal worden met schulden... als slaven.... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:rofl Het lijkt wel of je een beetje in de mineur zit dankzij vadertje winter.Extra vitamientje D zal je goed doen.:D

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

nee hoor, ik voel me prima nu, heb nog nooit niet zo ver gestaan als nu...

 

alleen komt er nu een tijd van beslissingen nemen...

 

als ik verhuis naar een "plek onder de zon", is dat toch maar voor de herfst ofzo, moet eerst nog werken, schulden afbetalen :D en sparen...

 

dan kan ik kiezen, ik zoek een huis hier of ik vertrek naar de bos ;)

 

dat hangt af van hoe dienstbaar ik mij hier nog voel...

 

(ps: mijn weed is wel op en heb net een klein topje van de plant geknipt, droog gevapd en ga die nu oproken, dat kan ook geholpen hebben :rofl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...