Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bassiey93

PC Grow 2x36 watt PLL

Recommended Posts

Geduld bassie met de zaden, minimaal 5 dagen de tijd geven, sommige doen er wel een week over :verrygood

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhh

dat is iig een geruststelling :verrygood Maar 24 uur licht is niet fout?

En ik moest BAC die bij de spongepots zat oplossen in een liter water, ik had natuurlijk over

en ik geef dat als ze droog staan, of moet het puur kraanwater zijn?

gr

sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mn zaadje is aan het vorderen, er komt een gebogen stengeltje een heel klein beetje uit de aarde :verrygood is het

handig om dan gelijk de klok op 18/6 te zetten?

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

Mijn zaadje is volgesmij succesvol ontkiemt:

 

gallery_28658_13105_1267911.jpg

 

gallery_28658_13105_406656.jpg

 

De klok staat nu op 18/6 en ik wacht op de biobuzz light mix, die komt waarschijnlijk maandag aan.

Ik weet niet of het goed te zien is op de foto's, maar het steeltje lijkt een beetje paars?

Groeten,

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 Uur licht kan prima de eerste paar dagen alleen. Ik zou als je ze overzet straks (kijk uit met het penworteltje!) beter op 18 uur licht, 6 uur donker zetten. Ook een plant heeft haar rust nodig.

 

Gr,

 

Donnie

 

P.S. Over het algemeen levert de post op maandag niet, zal dinsdag worden dat je je aarde krijgt en dan mag je gaan opschieten aangezien het plantje nu al over kan in een grotere pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik em dan ook voor 1/2 daagjes in een beker zetten met potgrond? of zal ik dan beter

wachten tot die mix aankomt?

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je niet voor +- 4 euro bij de intratuin ofzo een zak zaai/stek aarde halen..?

dan kan je ze daar perfect in laten aanslaan en dan overzetten naar je gewone mix... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een prima plan :verrygood volgesmij is het tuincentrum in me wijk

vandaag ook open dus, dus ik ga dr ff langs zometeen.

Kan ik daar dan ook een halve buffertab in doen en een

beetje mychozorria?

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedmiddag,

Mijn plantje is gisteravond overgepot naar de zaai/stekgrond. Heb

hier een beetje mychorriza doorheen gemixt en toen de spongepot

overgezet. Me plantje is nog steeds een heel klein beetje paars aan

de onderkant van de steel, maar het lijkt minder geworden. Ik zal vanavond

even de max en min temperatuur neerzetten.

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanavond even een foto van het plantje plaatsen, ik had waarschijk teveel water gegeven,

heb de grond droger laten worden en de paarsheid van het stengeltje lijkt weg te gaan.

De lampen staan nu uit van 3 uur s'middags tot 9 uur s'avonds, maar ik wil dit veranderen naar-->

12 uur s'middags tot 6 uur s'avonds. Dit ivm met het te koud worden van de plantjes

Kan ik dit nog verschuiven en zo je wanneer kan ik de klok verzetten?

vanavond update met foto :verrygood

Groetee

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou kom maar met die foto dan. :P

 

als je de tijden wilt veranderen kun je nu nog makkelijk langer licht geven tot de gewenste tijd dat het licht weer uit mag.

Daarna weer schakelen op 18/6, en weer verder gaan.

 

wat voor zaad heb je nu uiteindelijk gekozen?

ik neem wel aan dat je een Fem hebt genomen, anders wordt je ene plantje misschien ook nog een mannetje, en dat willen we niet natuurlijk.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heheh , mijn zaadje is een feminised Sugar Punch :P

Fotooooooo'jte :

 

gallery_28658_13105_576649.jpg

 

gallery_28658_13105_1276348.jpg

 

@djbroerjte Kan ik de lamp ook korter laten schijnen, dus van vanavond 9 uur tot morgen ochtend 12, en dan laten rusten(12 - 6)?

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik verwacht met zo een klein plantje dat het wellicht niet zo veel zou uitmaken, maar zeker weten doe ik het niet.

 

zeker met een Fem wil je niet teveel met de lichturen stoeien, later in de bloei kun je zomaar kans op een herma hebben als je dan met de lichturen gaat spelen.

Het plantje zal eerst "volwassen" moeten worden alvorens ze in de bloei kan gaan, dus kan het ook zomaar geen probleem geven.

 

je kunt misschien ook elke dag 1 uur verschuiven, eerst naar 14:00 uur dan naar 13:00 uur, enz. maar misschien dat iemand anders je wel zekeheid kunt geven om het in 1 keer te doen.

 

Altijd leuk zo een kleine spruit, :P let er wel op dat je ook hier niet te veel water geeft, ze heeft nog erg weinig nodig.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag mijn biobuzz light mix binnen gehad, dus kon mijn eigenlijke aardebak klaarmaken.

Eerst ff laagje hydrokorrels, ongeveer 5 liter biobizz aarde, 1 buffer tablet en ongeveer 4 gram mychorriza.

Is het beter om het plantje gelijk in de grote aardebak te zetten, of is het beter om de grond ff 1/2 dagen onder

te lamp te laten 'leven'?

 

Mijn bloeivoeding staat nu gewoon in een donkere kast, moet dit per se in de koelkast?

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bassiey93, je plantje kan gelijk in de aarde hoor, goed ingraven tot de lobblaadjes, en gaan!! :)

Je voeding staat goed in de kast :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen mede-growers :P

Ik heb de nachtperiode van me plantje een beetje aangepast, was eerst 3-9 PM

nu 12 AM-6 PM, dit omdat de plant s'avonds iets te koud werd. Ik heb dit gedaan door

elke het elke dag 1 uur eerder donker te laten worden.

Verder staat het plantje in de uiteindelijke aardebak, er zit biobizz light mix in en bovenop

een klein laagje zaai en stekken grond. Ook zit er een buffertab in en mychorriza.

Het plantje ziet er prima uit , foto's zijn midden op de 'dag' vlak na bewatering :)

Foto's:

 

gallery_28658_13105_105213.jpg

 

gallery_28658_13105_4038.jpg

 

gallery_28658_13105_528542.jpg

 

Heb 2 vraagjes: Spa water (PH 6.0) of gewoon kraanwater (voor meer kalk)?

Heb gister kraanwater gegeven met extra kalk uit de onderkant van de waterkoker.

Bacto?: Eens in de 2 weken meegeven of kan ik het gewoon oplossen in 1 liter water

en om de dag ofzo meegeven, of moeten de planten op sommige dagen alleen water zonder bacto?

 

Rustig aan vandaag en greetz,

Sebass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat je je plantje niet moet storen in de nacht, maar als het

toch zo is, bv als ik ff doeken in me kast wil bevochten ivm LV, kan ik

dan me zaklampje hiervoor gebruiken? Hier zit slechts 1 witte led in, of is

dat al genoeg om je planten te laten stressen?

groet

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bassiey, Bacto, eens in de 2 weken, spa of kraantjes water kan allebei, de 1 zegt dat spa blauw de eerste week wel eens voordelig zou kunnen zijn, ps ik zou ff geen water geven, je aarde lijkt kletsnat :)

 

Edit: en s`nachts nooit storen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Krasi,

bedankt voor je reply :) enne die foto is genomen echt 1 min

nadat ik water gegeven had, daarvoor stond het namelijk redelijk droog :P haha

laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net wakker:

 

gallery_28658_13105_267802.jpg

 

en 2enhalf uur later:

 

gallery_28658_13105_267910.jpg

 

Ik zag op een van mijn blaadjes een roestvlekje, maar het lijkt kleiner te worden? Hoop dus niet dat er iets is:P of heeft dit met de PH van mijn kraanwater te maken, anders ga ik op spa blauw over..

 

Greetz

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgesmij kwam de roestvlek doordat de m'n plantje iets te dicht bij de lamp stond, rond de 3/4 cm. Hij staat er nu ongeveer 6 cm vanaf, iemand met ervaring PLL die weet of dit goed is?

In ieder geval ben ik vandaag met lst'en begonnnen, maar geen zorgen, de plant begint alweer naar het licht te groeien:

 

gallery_28658_13105_341171.jpg

 

Als je inzoomt zie je middenbovenin het vlekje waar ik het over had (1e foto, uistekende blad)

 

gallery_28658_13105_106732.jpg

 

Rustig aan en groeten,

Sebass

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er al wel leuk uit zo, der komen al zij takjes aan ;)

mag ik vragen welke soort je uiteindelijk hebt gekozen, kon het niet terugvinden?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heheh , mijn zaadje is een feminised Sugar Punch :D

 

het staat er echt, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...