Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bassiey93

PC Grow 2x36 watt PLL

Recommended Posts

Dieven is het verwijderen van de onderste takjes / blaadjes, die toch al niet genoeg licht krijgen, en daardoor alleen maar energie-vretend werken voor de delen die wel genoeg licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik lees net dat je dit max tot de 2e week bloei kan doen omdat je anders de hormonen van je plant verstoort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahh valt wel mee, goed naar je planten kijken

welke takjes er niet genoeg licht krijgen en of te klein zijn .

die weg halen zodat de stevige takken alle energie krijgen

 

mooi gevormd plantje trouwens ;):

 

grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb weer een vraagje over het bewateren:

 

op het moment geef ik water via een 'slootje' aan de buitenrand van mijn pot, omdat ik niet echt

gemakkelijk van onderaf kan geven ivm ruimtegebrek. Maar in deze sloot liggen wel een beetje

afvalzouten bovenop, kun je deze weghalen? want de plant gaat ze niet meer gebruiken denk ik zo?

 

Grtz

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd tijd voor een update :)

Foto's van vandaag, dag 18 op 12/12, sinds 3 dagen ook de bloeilampen in de kast gehangen en

had ook nog wat gedieft ;)

Ik kan echt niet wachten om te beginnen met bloeivoeding want op de fles staat vanaf week 2 bloei, maarja ik gebruik natuurlijk wel buffertabs? Iemand n idee daarover

nja in ieder geval enjoy :

 

gallery_28658_13105_109015.jpg

 

 

gallery_28658_13105_56261.jpg

 

root structure allesss

 

gallery_28658_13105_298251.jpg

 

 

gallery_28658_13105_236118.jpg

 

Greetzzz

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Bassiey93, je kan altijd beginnen met voeden, maar dan best wel met bvb 1/4e van de voorgeschreven hoeveelheid om het risico op overvoeding te minimaliseren, ttz de kans dat je overvoed als je maar 1/4e neemt ipv direct de volle meut erop is natuurlijk kleiner :) goed kijken naar je bladeren, jij ziet ze beter dan wat wij op foto's zien. Ik volg aandachtig dit bondage gebeuren verder op ;)

 

mvg GeorgeKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

MooiMooi ;)

Leuk om te volgen

 

Namaste,

DL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand een goede verwarmingsmat/kabel voor in m'n kastje? Dit is waarschijnlijk

beter dan de gehele garage opwarmen? aangezien het in de nachtperiode mischien een paar

graden warmer is dan de buitentemperatuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linken naar de site van Conrad geeft wel vaker problemen.

Beter kan je de productnaam bij een verwijzing zetten, als de link dan niet werkt kan men de zoekfunctie op de betreffende webwinkel gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

conrad --> Warmtemat Thermolux 25X35 cm 15 W

en is er ook een kleinere van 17 x 17 cm van 7 W

 

mn aarde bak is 20 bij 40 cm en er zit ongeveer 4 liter in. Een mooi passende mat voor eronder gaat em niet worden denk ik,

maar ook al is ie iets te klein, de warmte wordt toch wel verspreid denk ik zo? dus ik ga kiezen tussen 15 of 7 watt

 

direct productlink gevonden : http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=561170 of http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=561171

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt ook prima hoor, wel op een thermo-timer zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je ook gewoon de stekker erin doen als de planten hun nachtperiode ingaan? en zou je voor de 7 of 15 watt gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er zowiezo een thermotimer tussen zetten, en dan de 15watt nemen, planten houden niet van koude voeten, maar ook niet van hete, als de voeten lekker warm zijn zet de timer hem uit, worden ze weer wat kouder gaat ie weer verwarmen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HusemFlupskluk Nice ;) ga je kant en klare set halen, of zelf iets in elkaar bouwen?

 

@Krasi Zo'n thermotimer is dan gelijk weer 50 e en aangezien ik maar 1 plantje heb vind ik dat een beetje overdreven.. mischien een idee voor een volgende ronde..

 

Nog ff update'tje:

 

Dag 20 Bloei:

 

Had me plantje gister wat (te) weinig water gegeven, dus ze hing nogal slap toen ze wakker werd, maar dat was na 1 uurtje weer normaal :)

Vandaag voor het eerst BAC Bloeivoeding: 0,2 ml + 0,5 liter water

Voorderest niet echt zichtbare vordering, heb wel eindelijk een goeie close-up van de eerste trichome vorming op de blaadjes :o

 

gallery_28658_13105_290618.jpg

 

gallery_28658_13105_113211.jpg

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in Sebas, let wel, de mat/kabel zou ik zonder niet gebruiken.

Je plantje ziet er mooi uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe het zelf ala my own. In een poging om een draagbare unit te maken die ik onopgemerkt en snel kan verplaatsen/verstoppen. Is nu nog in ontwikkeling.

De klimaatruimte is uitbreidbaar door de bovenste luchtbehandelingsruimte om te draaien. Dit deel dient in de bloei de koolstoffilter te dragen maar voor die tijd kan ik de stekkende planten nog even door laten schieten voordat ik ze scrog.

 

De bakken zijn onderling verbonden met openingen in de deksels en bodems. De in- en uitvoeropeningen in de achterzijde. Ook kan daar permanente watertoevoer aangesloten worden t.b.v. het klimaat en luchtzuiverheid.

 

1 Bak is 28 cm hoog. Staat niet in de afbeelding. Plan is om te beginnen met wat spaarlampjes met de kleurtemperatuur 6500K. Dan in de bloei ga ik door met 2x36w 2700K tneons

 

Deze combo heeft ook een thermo/hygrostaat waardoor ik het klimaat goed kan beheersen.

 

Latert!

 

GroteFoto-NGQIFTSV.jpg

GroteFoto-TAZG6GQI.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben in dubio of ik niet gewoon die thermo-timer + verwarmingsmat haal, want me kast staat wel tegen een radiator aan dus dat houdt de boel wel een beetje op temperatuur.

En hoe kan ik zien of de planten de voeding niet aan kunnen? Enkelt verbrande puntjes, of ook naar de bladkleur kijken?

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grondverwarming is een leuk extraatje. Maar het belang van de grondverwarming hobbelt achter de automatische bevloeiing aan. Een ook de luchtvoorziening v/d wortels is zeker zo belangrijk. Prik die doos vol me gaten en let op dat je ze niet te nat zet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb 1 verlepte zijscheut en 1 uitschieter, dieven of laten doorbloeien?

 

gallery_28658_13105_157711.jpg

 

gallery_28658_13105_197690.jpg

 

 

Op deze kleine scheut zitten al een paar bruine haartjes (waar de pistilils zitten) wtf ;)

 

gallery_28658_13105_151664.jpg

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...