Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietlutvlierefluiter

1ste kweek wat vind je?

Recommended Posts

hallo mensen, ik had al eerder een onderwerp gestart maar ik had toen geen fototoestel.

 

plaatjes

dscf0878o.jpg

dscf0879q.jpg

dscf0880m.jpg

 

ze zijn nu in de 6de week daar beginnen ze nu in, zijn van stekjes gegroeid.

ik begin al wat rode haartjes te zien hoelang denken jullie nog voor oogst?

ik heb er niet veel verstand van maar ik dacht zo te kijken dat ik 20 gram per plant er aan heb hangen.

 

en ja ik heb veel beginnersfouten gemaakt, spint, meeldauw, mozaiekvirus en bladbeschadiging door de pokon.

ik heb nu de luchtvochtigheid weer op normaal peil dus gaat de meeldauw weg, zit ik straks alleen nog met die spint.

1 plant hebben ze helemaal naar de klote geholpen de rest lijken ze vanaf te blijven, druk die beeste elke keer dood als ik ze zie zitten grrrr :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 gram per plant nat bedoel je dan?

Als je hier 20 gram droog per stuk vanaf wil halen moet er denk ik nog een wonder gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi pietlut,

 

bedoel je met 6 weken dat ze dan ook op 12/12 staan? en wat voor soort is het? Dat maakt het wat makkelijker om iets te kunnen schatten.

 

ik schat toch ook dat zoals het er nu uitziet dat 20 gram best veel zal zijn. Maar de topjes zien er nog wel lekker wit uit dus er kan nog wat bijkomen.

 

heb je ook nog wat gebruikt tegen al de ziektes, het lijkt er nu in elk geval niet op dat je spint echt weg is.

Ook weet ik niet of je de meeldauw echt weg gaat krijgen, wellicht dat het niet verder verspreid maar als je van alles in je topjes krijgt, zal dat niet echt gezond zijn om te roken.

Misschien had het verstandiger geweest om met een schone lei te beginnen, maar dat is natuurlijk achteraf makkelijk praten.

 

Maar als het goed is heb je wel veel geleerd voor de volgende keer.

 

wel heel goed je hokje desinfecteren als je weer een ronde gaat beginnen straks.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,hoelang heb je je plantjes voorgegroeid?

Ik kan mis zijn maar op de foto's lijken ze maar klein en tis ook niet echt dichtgegroeid.

 

grtjs blowke

 

succes nog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kennis van mij vertelde me dat als je last van spint hebt, dat je dan een paar uien doormidden moet snijden

en in je hok moet leggen, volgens hem houden ze daar niet van.

Of dit werkt weet ik niet, want heb er zelf nog geen last van gehad.

Maar lijkt me het proberen waard anngezien een paar uien geen drol kost :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoelang denken jullie nog voor oogst?

Drie weken?

Topjes zien er lekker uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn nu 6 weken waarvan 2 weken groei en 4 weken bloei. zijn gewoon hps lampen 3 X 400 watt.

heb ook al knoflook in de kweekruimte gezet en knoflook met water gemengd om daar de bladeren mee te sproeien.

ga ik nog een keer doen denk ik aangezien het geen schade gegeven heeft aan het blad.

ik denk ook dat ik de lampen te ver af heb gezet. zijn nu op 1 meter afstand van de lamp.

 

probleem is alleen hittte en de vochtigheidgraad kreeg ik ook niet stabiel. ga het volgende keer met die cooltubes doen, dan kan de co2 en vochtigheidsgraad constant blijven terwijl de lampen gekoeld worden.

 

tis wel jammer dat ik waarschijnlijk straks netzoveel opbrengst heb als dat ik stroomkostenverbruikt heb, maarja volgende keer beter. Ben ook al bezig met 2 planten voor buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel ventilators onder je lampen gezet en een afzuiging? Met deze temperaturen moet je je hok wel koel kunnen houden anders is er in de zomer al helemaal geen beginnen aan...

 

Ohja als je aan bovenstaande punten voldoet kun je 400Watt lampen op 50cm boven je toppen zetten volgens mij. Dit vergroot je lichtintensiteit enorm en je opbrengst dus ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat eens wat meer zien van de opzet, afzuiging en dergelijke. inderdaad moeten de lampen er veel dichter op kunnen. een CM of 40 moet kunnen. Wat als reeds aangegeven veel beter is voor de ontwikkeling van je toppen.

 

maar als je het klimaat niet onder controle kunt krijgen blijft het lastig.

 

welk soortje heb je staan? en hoeveel planten staan er?

 

en met 4 weken bloei zou je denk ik best nog wel bestrijdingmiddel kunen gebruiken. waarschijnlijk moet je minstens nog een week of 4 á 5, en als je met spuiten oppast dat je niet zoveel in de toppen spuit, moet het best mogelijk zijn om alles beter onder controle te krijgen.

 

nu bestaat de kans dat er verderop in de ronde, alles erger wordt, en je helemaal niets over houdt, en dan is het helemaal zonde van de kosten en de tijd.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn Santa maria als ik het goed heb, wat me opvalt is dat ze helemaal niet geuren, terwijl ik al aardig in de bloei zit.

is dat normaal? of ligt dat aan de soort? ik wil namelijk een paar plantjes buiten neerzetten volgende keer en ik kan niet hebben dat daar geur vanaf komt, komt wel in een kas dan.

 

Ik zal vanavond nog even een foto plaatsen als de lampen aan staan (22:00)

in ieder geval is mijn hok een prutshok omdat ik nogal overhaast te werk ben gegaan.

Ik krijg ook binnen nu en 3 dagen mijn cooltubes binnen dus dan kan ik toch nog een aantal weken de max eruit halen (als dat nog zin zal hebben)

 

Ik ga ook met co2 proberen met gist envolgende keer zet ik een hygrometer erbij om de luchtvochtigheid goed te houden, deed het met een curverbox en mismaker zoals hier op het forum ergens geschreven is. Werkte perfect overigens kreeg de eerste weken de Lv tot wel 80% alleen later niet meer omdat de afzuiger aan ging doordat het buiten ook zo warm was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga nou niet gelijk met CO2 aan de gang dan heb je een gesloten systeem nodig nog moeilijker om de boel onder controle te houden...

Probeer nu eerst de basis goed te beheersen en idd. goed schoon werken en je hokje eerst desinfecteren voor je doorgaat met een volgende ronde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou inderdaad eerst even de basics proberen onder de knie te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu nog wil spuiten zou ik wel iets als pvp gebruiken en niet bayer of vermitec want er zit al aardig wat bloei in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zojuist voor de test 2 plantjes geknipt. 3 gram kwam er vanaf ;) :D :D

heb helaas me fototoestel weer kwijt geraakt, maar wat is dit triest zeg, het is een zon klein wekpotje vol zeg maar van de blokker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar...het zijn toch wel mooi even.. je EIGEN 3 hele grammen....gefeliciteerd !!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je toch een leuk half vrijdagavondje wat te paffen ;)

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alles vanaf bericht 16 even hiernaartoe verplaatst.

Aangezien er ook geen vraag in stond,was geen nieuw topic nodig. ;)

Verder gecondoleerd en hopelijk volgende keer beter.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm... wees blij?

hallo, het is je eerste kweek!

er zijn zat mensen waarbij de planten bij de 1e week al dood gaan;) (bij hun 1e kweek)

dus wees tevreden:)

aldoende leert men.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt helemaal goed. Je bladeren zien er niet al te best uit en je plantjes hebben ook een beetje TMV.

 

Download een kweekschema en gebruik die volgende keer. Daar leer je heel erg veel van. Uiteindelijk zul je afwijken van de schema, omdat theorie en praktijk altijd van elkaar verschillen.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn lampen veel te hoog gehangen ook omdat de temperatuur niet onder controle te houden was.

Volgende keer gebruik ik cooltubes.

 

Ik ben blij als ik deze keer 100 gram per 40 planten haal. Ik heb al 2 planten geknipt voor de test (waren 2 weken gedroogd) ze ruiken een beetje zuur dus denk dat ze niet genoeg gedroogd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je doet je naam in ieder geval wel eer aan hé

watvoor lampen hingen erboven dan en hoeveel wat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...