Jump to content

pietlutvlierefluiter

Members
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About pietlutvlierefluiter

  • Rank
    Hang hier wat rond lid

Previous Fields

  • Taal / Language
    Nederlands + Engels
  1. bedankt voor alle antwoorden, ik heb het toch maar anders opgelost door druppelaars te gebruiken, ze geven misschien geen gelijkmatig water maar dat is niet anders. en wat is sherlock?
  2. de opvoerhoogte is 60cm volgens mij zegt de liter per uur wel degelijk wat namelijk hoeveel liter per uur het pompje maximaal kan leveren als je haar simpelweg aanzet. het is gewoon een pompje die ze ook in vijvers gebruiken of als circulatiepomp in het vat.
  3. kan iemand mij vertellen hoeveel liter per uur de pomp aan moet kunnen die ik gebruik voor 25 rayjet sproeiers? ik heb nu een 350liter/uur maar die maakt van mijn sproeipennen druppelaars bij voorbaad dank
  4. 1,6 x 230 = 368watt 1,75 x 230 = 402watt op internet zie ik slakkenhuisventilators 2500kuub 2,5 ampere 248 watt 248 / 2,5 = 100 volt? 100/ 230 = 0,43 cosinus? ik snap er niks van worden die ventilators op internet op half vermogen aangegeven ofzo?. en die 0,15 amere verschil van jouw is uitgerekend 30 watt maar wie zegt dat hij eerder 1,75 ampere heeft verbruikt? dat zeg je er niet bij. ik denk dat je het gewoon jezelf verbeeld (geen belediging) omdat slakkenhuiventilators langzmar horen te draaien ivm geluidsbeperking. en als je dan een grote diameter slang erop aansluit dan kan je verbaasd raken en denken van 'hoe kan dat nou is dat normaal'. ik snap alleen niks van die gegevens, hoeveel watt staat er aangegeven bij jouw slakkenhuis?
  5. kan makkelijk. je zit ruim onder de max met 3 x 600 watt bekijk het van deze kant, in een normale woning heb je per groep 1 of meerdere centraaldozen die zich aftakken naar wandcontactdozen. nou met alles bij elkaar wat daar op aangesloten zit in een gemiddeld huishouden kom je makkelijk aan de 2000watt met bepaalde groepen, vanaf die centraaldozen gaan net zulke dikke draaddiameters naar de groepenkast als dat er van de wcd naar de centraaldozen gaan. enigste verschil is dat jij alles op 1 wcd wil aansluiten en de wcd die jij gebruikt moet dat wel kunnen hebben, als je geen jaren 50 woning hebt of een woning waar door amateurs is geknoeid en verbouwd dan zou ik me geen zorgen maken. moet je alleen wel oppassen dat je die groep van die wcd verder niet teveel belast in je huis ivm dat de stop er elke keer uit vliegt. er zijn toch genoeg apparaten de 2000 watt verbruiken? denk aan een elektrische kachel of magnintron en koffieyet apparaat op 1 dubbelstopcontact
  6. beste hasjer. dat zwarte kastje daar staat op aangegeven waar wat op moet. wel apart, heb je ook een losse condensator of zit die bij de transformator gemonteerd? ik zit nu op een slechte pc dus ik kan niet al je fotos zien. zoals ik zei dus, het staat aangegeven op het zwarte kastje, links boven moet dan dus de voeding komen (die je eventueel laat schakelen door een tijdschakelaar met relais), of je moet het leuk vinden om 2 keer per dag precies op tijd de stekker in en uit de wandcontactdoos te doen. dan links onder de lamp (3 kleuren) rechts boven condensator en rechts onder de transformator. die aparte aarde rechtsboven is denk ik overbodig alleen als je een apart aardeaansluiting hebt op je condensator gok ik.
  7. het voordeel is dat ik al op een verhoging zit dus als ik wel eb en vloed wil doen dan kan ik gewoon een afvoer maken met een bak eronder. hetgene wat me tegen zit met eb en vloed is dat de bovenkant droog blijft maar dat is natuurlijk onzin want ik kan ook met de hand bijgeven. waar moet ik nou nog meer opletten met eb en vloed? en voor Frits Bom; wat bedoel je met water weg als het donker is? is dat met eb en vloed ook nodig?
  8. ik weet niet o ik hier een link mag plaatsen maar zoeits is dit bedoel je dan? https://www.growshoponline.nu/vmchk/waterbe...set-economy-20/ als je dan die pomp in een voedingsvat zet ben je dan klaar of moet je daar ook een afvoer bij maken? en die slangetjes zijn toch veel tekort? als je dat ding in een voedingsvat doet dan ben je al 50 cm kwijt. ik ben niet van plan eb en vloed te doen
  9. kan je op mapito ook met de hand water geven of is dat niet praktische? ik heb nu 1 grote aarde bak van 400 liter en mijn idee was om gewoon simpelweg de aarde te vervangen voor mapito en dan hydro kweken. Uiteraard moet ik dan wel hydrovoeding gebruiken en alle handeling voor mapito zoals inwateren.
  10. zoals al eerder gezegd. je inlaat op dezelfde manier fixen. niet de lucht binnen in de caravan gebruiken voor je inlaat dus. haal je inlaat uit hetzelfde raam als je uitlaat als je geen ander raam hebt, of uit de vloer. Zagen in die caravan!!
  11. Beste mensen ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, ik heb al heel wat theorie gelezen in sticky's hier op het forum en ik zou graag nog advies krijgen voordat ik veel geld uit ga geven en van de zomer er achter kom dat ik een te kleine afzuiging heb gekocht. Ik ben van plan 2 kasten te laten draaien. 1 overdag en 1 snachts, de kast die overdag draaid kan van de zomer dus behoorlijk warm worden. Het gaat om 2 x 400 watt in een ruimt van 1.5 meter hoog sog ontkieming op 12/12. Bedoeling is dat de plantjes niet hoger worden dan 60 tot 80cm hooguit, 25 tot 30 op 1m2. Ik heb in de sticky's gelezen en wat ik heb begrepen is het advies " net zoveel kuub als watt plus 20%. Nou zat ik te denken om gewoon ipv 20% overcapaciteit 100% overcapaciteit te nemen of misschien nog meer, ik wil dus gewoon niet lopen klooien met de temperatuur en het liefst dat het hok in 5 seconden leeg gezogen word als het te warm wordt. Nou wat is nou echt overdreven en wat is een geinige overkill die mijn hok met 400 watt in 5 seconden leeg blaast? ik heb al wat theorie gelezen maar ik kom er niet uit met al die formules.
  12. heel leuke allemaal maar als je zo dicht tegen de buren zit dan en je afzuiging staat gedimd dan maakt hij nog meer geluid dan dat hij op volle toeren draaid. een gebrom die je krijgt door de manier waarop een standaard fancontroller werkt. als je nou een freqeuntieregelaar koopt dan heb je geen gebrom meer, kost alleen wel 350 euro. denk ik reageer ook maar even omdat ik ook met deze kwestie aan het brainstormen ben. ik hoop dat iemand wat inhoudelijke kritiek kan geven op deze post.
  13. wat is de logica daarvan dat je de worteltemperatuur niet hoger mag hebben dan de luchttemperatuur? lijk mij eerder dat het beter is om de worteltemperatuur hoger te hebben dan de luchttemperatuur. in de natuur hebben de planten snachts ook een warme grond. denk dat mensen hier een beetje dag en nacht door de war halen. ik zou zeggen 19/ 20 graden snachts en overdag hoef je de aarde niet op te warmen lijkt mij.
  14. ik heb geen kapotte apparatuur. misschien dat het allemaal gewoon toeval is en/of slecht aangesloten. misschien door een kortsluiting. ik blijf het raar vinden maargoed. Als iemand me daar meer over kan vertellen over die apparaatjes tegen netvervuiling graag, ik zou niet weten hoe ik dat op moet zoeken op internet.
  15. maakt het trouwens uit of je een vsa of evsa hebt kwa detectie? ik las wel iets over stuursignalen die verstoord worden door de frequentie van assimilatie lampen en of vsa en dat ze dat kunnen meten. is dat waar? en kan ik er wat aan doen?
×
×
  • Create New...