Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Test: Topshield Pro Test

Recommended Posts

En dat met een Ec van 1.4 :spliff:

 

Daarmee zit ze op het randje.

Zoals ik al zei ik ken der,zou ik gewoon omhoog gaan (tot 2.5) zal ze dat met deze voeding niet laten zien op de manier zoals je zou verwachten,veelal duidelijk verbrand blad.

Ze zal wel vervetten en gaan spitsen,iets wat we niet willen.

 

Ze loost daar de overtollige makkelijk opneembare zouten als zelfbescherming.

 

Vandaag gespoeld met Ph 6.0

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PH

 

Mooie grietjes heb jij,lekker rondborstig!!!

 

Welke PK gebruik jij eigenlijk?

 

Groeten van Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn PK 0-6-7 is van GHE en het heet ripen.

 

Deze puistende dame

gallery_22925_11260_721940.jpg

 

Is nog niet aan de PK

gallery_22925_11260_134121.jpg

 

Krijgen ze morgen ochtend <_<

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Week 8 dag 1 12/12

 

Vandaag wat foto's

 

Het geheel,waar de schaduw zijde te zien is

gallery_22925_11260_176213.jpg

 

Rechetzijde,

gallery_22925_11260_484362.jpg

gallery_22925_11260_583717.jpg

 

Linkerzijde,

gallery_22925_11260_570147.jpg

 

 

Puistenbollevuisten,

gallery_22925_11260_429074.jpg

 

De tweeling onder de flap,

gallery_22925_11260_705513.jpg

 

Iets licht stress onder de peer,maar niet meer dan een wing op 50cm in de zomer.

gallery_22925_11260_567642.jpg

 

Licht uit

gallery_22925_11260_347579.jpg

 

Onderondertopje onder de flap <_<

gallery_22925_11260_116532.jpg

 

Waarom diefen...?

Het zijn de kleine dingen die het doen...

gallery_22925_11260_440227.jpg

 

gallery_22925_11260_703716.jpg

 

Vandaag alleen geript met een Ec van 1.2

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alle respect! Wie ben ik.

Ik wil U niet tegen het hoofd stoten!

Er staan een aantal foto's niet lekker scherp.

Misschien iets te dichtbij genomen.

Zo is het moeilijk te zien hoe het er bij staat.

 

Ik vind het prettig als U een vergelijking kan laten zien.

Is het mogelijk een vergelijking te laten zien van de vrouwtjes onder de a-djus-wing in week 7

van een van de vorige testen en de foto's van de test van de topshield in week week 7.

Dit zal een duidelijker beeld geven van het verschil in resultaat beinvloed door het gebruikte gereedschap!

Ik zie graag een verslag!

 

Bij voorbaat dank,

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bij de laatste foto?

Is op de foto de werkelijke afstand van de Topshield tot de planten te zien?

Of heb je deze voor de foto iets hoger gehangen?

 

Wat is de afstand van de topshield tot de planten tijdens week 8 a 9.

Welke parameters beinvloeden bij uw test de afstand van de topshield ten opzichte van de gemiddelde plant hoogte.

Ik weet dat u de hoogte instelling aanpast vanwegen het verschil in belichting op de planten over het totale planten oppervlak.

Zijn er nog meer verklaringen betreffende de afstand tussen de topshield en de planten?

 

Misschien heel veel vragen, maak liet mijn gedachten eens de vrije loop!

 

Topshield,

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een ouwe bakkeliete Trust foto toestel die niet zo scherp is :smoke

 

De lamp afstand is de laatste weken 30cm en geef alleen nog afgezuurd water.

 

De herfst is ingetreden en de boel is gaan hangen.

 

gallery_22925_11260_696665.jpg

 

gallery_22925_11260_549000.jpg

 

gallery_22925_11260_242056.jpg

 

gallery_22925_11260_436459.jpg

 

gallery_22925_11260_315134.jpg

 

Een deze dagen gaan ze om.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dank U PH !

 

Is de lamp afstand met de a-djust de vorige keer in dit hokje ook 30 cm geweest of hoger?

Vraag! Is het volgens U beter om in de eindfase de lamp iets hoger te hangen in plaats van er zo dicht mogelijk op?

Vraag! Welke weken of welk punt in de kweek is het meest effectief als de lamp zo dicht als mogelijk op de planten word gehangen?

 

Topshield,

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dude,

 

mooie toppen!

 

Vraag! bent u echt Piet Hein Donner?

sorry, moest kunnen dacht ik zo :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wing hangt hier altijd op 55/45 cm zomer/winter

Hoger of lager ?verschild per genetika met amnees zou ik er na de groei hoger hangen voor max belichting van de oppervlakte.

Ik zou zeker in de groei de lamp er zo dicht mogelijk opzetten voor dikke stammen en korte nodes.

 

@Shilizous Dankjewel! en over me naam daar heb ik HIER al eens iets over gezegd :P

 

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp komt het er dus op neer dat je het plantje in de beginfase van haar groei met een geringe

hoeveelheid licht ontwikkeld en zo een wortel stelsel kan opbouwen.

Vervolgens houd je de plant kort en laat ze goed ontwikkelen door er veel licht boven op te zetten!

Hierna hang je de lamp iets hoger om het licht bereik op de planten te vergroten.

 

Lijkt mij logisch!

Lente, zomer en dan herfst!

Maar dan binnen het tijdsbestek van drie maanden.

 

Topshield,

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was toch juist de bedoeling van deze lamp én test om de lamp op 10cm

van de top te hangen of heb ik het verkeerd begrepen :smoke

Nu is nog niet te zien of de lamp doet wat er beweerd word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt ongeveer wat je zegt!

 

De topshield mag tot 10 cm van de planten in de winter en 20cm in de zomer.

Dat is een richtlijn.

Uiteinlijk doet iedereen het op zijn manier, toch!

 

Ik denk dat ph wel weet hoe hij het beste de lamp kan hangen en of uiteinlijk te zien is of de kap zijn werk goed heeft gedaan.

 

De opzet van de test was eigenlijk twee verschillende kappen naast elkaar in een

hok te testen door de lampen er bij beide kappen zo dicht als mogenlijk op de planten te hangen.

Dan te zien, wat, hoe en goed het resultaat is van het gras!

 

Topshield,

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Topshield

 

Je stelt dat de hoogte van de lamp op 10cm en 20cm afstand mag hangen afhankelijk van het seizoen. Ik denk dat het er uiteindelijk om gaat wat het klimaat in je hokkie is...in principe als je die parameters goed kunt beheersen bestaat er geen zomer of winter voor onze kweekjes.

 

Mijn vraag is: Hoe kom je bij die 10 en 20cm? Ik neem aan dat je hier testen voor hebt gedaan? Of is dit de eerste test die de Topshield ondergaat? Ik zou daar graag eens wat meer over willen horen hoe een dergelijk ontwerp tot stand komt....

 

groet,

complex

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. De afstand is tussen de gemiddelde planthoogte en de topshield! Niet de lamp, die zit ongeveer 8 cm hoger!

2. Inderdaad is het verschil van 10 naar 20 cm hoogte gerelateerd aan de omgevings temperatuur van je hokje. seizoen!

In een klein hokje is het met wat moeite, ervaring en apparatuur mogelijk om een constant klimaat te behouden! (ongeacht de buiten temperatuur)

Heb je het over een hok met bijv 50 lampen is het niet rendabel om je klimaat optimaal proberen te houden met lucht behandelig.

de beinvloeding door de temperatuurs verschillen van de winter en zomer zijn energie technisch groot! ( 40 graden verschil )

Je bent je dan met veel apparatuur, tijd en geloof me met slapeloze nachten aan het opzadelen.

3. Het product topshield is ontwikeld voor en getest in makelijke omstandigheden en vooral in omstandigheden waarin

de meesten verzorgers het niet meer rendabel vinden om een hok draaiende te houden.

Nu, gezien het in de zomer het warmer is dan in de winter is de afstand van de topshield iets groter.

De ervaring van de verzorger en de contities in de ruimte bepalen wat de optimale lamp afstand is!

4. Een oplossing zoeken van een probleem en de daarbij benodige ontwikkeling om voordeel te behouden van het

te onwikkelende product is niet eenvoudig!

Oplossingen zoeken en deze uitwerken is tijdrovend en gaat gepaard met kosten die vaak niet voorzien zijn!

Het is zeer beangrijk dat als je met een nieuw concept op de markt komt je sterk houd, wand iedereen doet het volgends zijn systeem.

5. De kwaliteiten van het product uiteindelijk aan de consument introduceren gaat gepaard met veel weerstand!

6. Producten die duur zijn schrikken de gebruikkers af! ( moet je is china laten maken, veel goed koper ) Ja, doe maar effe die troep naar nederland halen

7. Een goede onderbouwing van de voordelen van je product word vervolgens alleen door mensen getest welke open staan voor vernieuwing!

8. Ik ga voor kwaliteit en niet de kwantiteit!

 

 

Dit is in het kort de weg die ik in de twee jaar waarin ik achter mijn product sta op mijn bek ben gegaan en weer ben opgestaan!

 

Als het vanzelf ging deed iedereen het! Zeg ik vaak!

 

Dan zie je dat een wiel uit vinden dat beter rold iedereen graag wil omdat dat lekker loopt.

Maar dan wel graag snel leveren, goedkoop, levenslange garantie omdat dat wiel het beste is! en een persoonlijke monteur om het wiel draaiende te houden!

 

Ik heb het gehele project heel leerzaam gevonden en hoop dat ik het zo heb ontworpen dat iedereen er zijn voordeel uit kan halen!

 

Topshield,

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

druk druk druk...ze zijn iets later omgegaan door de drukte.

Maar goed dat ik zelf de langst bloeiende rook :shutup:

 

Er zit veel verschil in de omvang van de planten die niet volledig van het peertje konden genieten.

Deze top stond in een hoek en is lekker aangedikt.

gallery_22925_11260_707256.jpg

 

Van minder ontwikkelde toppen...tot

gallery_22925_11260_498331.jpg

 

....Vuisten

gallery_22925_11260_113780.jpg

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

en durf je al een gok aan omtrent het verschil tussen de adjust en de topshield ph..??

Ziet er iedergeval wel weer heelijk uit..!!

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeer benieuwd wat ph in zijn verslag gaat vermelden!

 

Aangezien er 1 kap is gebruikt, is er niet goed te vergelijken, dus zal ph met zijn arvaring moeten beoordelen.

De grammen zullen er niet om liegen.

Ik ben benieuwd naar het gemiddelde resultaat?

 

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg 570 gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tim ik heb geen spint he'........... :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik zie daar ook gewoon niks meer in hoor....

Ook al zijn ze super hard dan nog.....

 

nee mij maak je niet gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het droog gewicht van de 12 dames totaal is 648=54 gr gem P/P

 

De verschillen waren deze ronde groot 30 gram droog was de minste terwijl er ook weer een 1 ons plant tussen zat.

Ik heb ook vanuit de top perspektief naar het peertje gekeken en zag duidelijk een verschil in licht sterkte naar de peer toe.

 

Bij meer TSP kappe en slim weg hangen heb je overlapend licht die dit verminderd.

 

Zeker een optie voor lowgrowers en een concurend voor de cooltube.

 

Maar mijn wing blijft op de meter nr 1

 

Bedankt voor het testen!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmmm...

Niet wat je hoopt van zo'n kap....

Was wel weer een leuk verslag om te volgen en ook ik hou het lekker bij me wings..!!

 

Is dit trouwens niet je slechtste draai met deze genetica..?? Kap of iets anders..??

En merk je veel verschil in kwaliteit omdat ze een stuk langer hebben gestaan..??

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...