Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Test: Topshield Pro Test

Recommended Posts

Hi^^

Hier wat pica's

Top die in de schaduw staat

gallery_22925_11260_614259.jpg

 

Ondertopjes

gallery_22925_11260_549658.jpg

 

Planten die links in de hoek staan,staan toch in de zon(let op de kap) :wacko:

gallery_22925_11260_44671.jpg

 

Ze laten duidelijk zien het wel lekker te vinden,op de voorgrond de top onder de bulp die iets verbleeken

gallery_22925_11260_536999.jpg

 

Licht uit en zie de de bladpunten die omhoog wijzen,iets wat ik nog niet met amnees onder mijn wing heb gezien.

gallery_22925_11260_515014.jpg

 

Onder de bulp verdringen ze zich voor het meeste licht,de toppen(uitlopers) trekken duidelijk meer naar de bulp toe.

gallery_22925_11260_547782.jpg

 

Geen beestjes of wat dan ook en op 2 topjes na.....lekker groen ;)

 

Zo en nu moeten jullie het ff een weekje zonder mij doen...... B)

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dank je voor de goede reportage.

Ik ben blij met het resultaat, je bent goed bezig!

 

Topshield,

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die blad verkleuring is met deze afstand niet tegen te houden, ik heb er ook deze ronde weer ''last'' van bij de gene dicht op de lamp (+-30 cm)

het ziet er tot nu toe veel belovend uit en hoop dat het door zet in de bloei...!!

Al zie ik wel dat de plant de stralings warmte wat minder leuk vind en hoop dan ook wel dat de toppen in het hetere gedeelte goed compact worden....

 

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal van mijn kap een isodiagram proberen te maken!

Lijkt mij zeer zinvol! voor de kijkers!

 

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen Isodiagram

 

Wel komen de meetstaten er zo snel mogelijk aan!

 

Ik zal de gegevens van een paar type kappen laten zien.

Geplaats in logische volgorde betreffende hun lichtspreiding en stralings temperatuur!

 

Vooral dan te zien wat de resultaten van de adjust-a-wing zijn, vond ik interessant gezien het blijkt dat bijna iedereen de spraeder niet gebruikt! Deze wing komt goed uit de test! Maar details volgen later!

 

Met lichtspreiding bedoel ik: Het verschil in lichtintensiteit van

de kappen geprojecteerd op een groot oppervlak verdeeld in vakken van 10 cm bij 10 cm.

 

Bij de isodiagram kun je zien hoe het licht de kap verlaat!!

Ik heb gekeken hoe het licht bij de planten aankomt, want daar moet het zijn werk doen tenslotte!

 

Hierbij heb ik onderzocht wat de warmtestraling van de lamp bij, verschillende kappen, verschil in lampafstand, gebruik van de wel bekende spraeder en uiteinlijk de topshield pro zijn.

 

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben dan wel benieuwd naar die meetstaten. :wave:

 

Gaat ze gangetje hier.

Dag 27 12/12.

Vandaag voor de eerste x FN met een Ec van 1.4 gegeven,de Ec uit de kraan is hier 0.6 btw

Overmorgen een Organic 10mm/10liter shotje Bio Sevia met een NPK waarde van 2-3-4 lekker minimaal :D

Stond weer eens zonder power in me baterij voor de plantjes.

Dus kon dr maar 2 schieten :verrygood

 

Lamp op 20cm en ze zetten lekker uit nog zonder blad te verliezen of een teken van tekort/vergeling.

Foto's zijn genomen in de donker periode.

gallery_22925_11260_403581.jpg

 

gallery_22925_11260_155111.jpg

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp moet er korter op he :verrygood

Ik zit nu ook op 25 en ga a.s vrijdag naar de 15 a 10 cm.

 

Maar de adjust gaat dit niet redden, dat vinden de meiden niet fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp hangt hier in de setup zo dat er maximale licht verspreinding is zowel diepte als breedte.

Dieper brengt niets meer door het bladerdek.

Het is beter om ook de toppen die hoger staan in het zonnetje te houden lijkt mij :verrygood

 

Temp 28/23 de lv gem op 50%

gallery_22925_11260_576288.jpg

 

De 2toppen onder de bulp

gallery_22925_11260_140094.jpg

Zelfde topjes zij aanzicht

gallery_22925_11260_297679.jpg

 

Toppen onder de extra spiegel flap achterzijde.

gallery_22925_11260_382531.jpg

Toppen onder de flap links voor(op de voorspelde hoogte :wave:

gallery_22925_11260_710323.jpg

 

Lamp hoog

gallery_22925_11260_775132.jpg

 

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit :verrygood

 

mocht je er de tijd voor te vinden kan je dan eens meten hoeveel de minimum instelbare breedte van die kap is aub.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niey te verstellen digi

Share this post


Link to post
Share on other sites

93 x 50 x 20 cm

 

Ontwoord op jou vraag = 50 cm of bedoel je dat niet?

Niet instelbaar

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piet hein,

 

wat vind je er tot nu toe van

 

positief..

ik kijk sowieso uit naar het uiteindelijke resultaat!!

 

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien er onduidelijkheden zijn over de XL1 reflectiekap met topshieldpro het volgende:

 

Bijv. De vraag wat zijn nu de voordelen van een kap waarbij vermeld word dat deze dichter op de planten moet omdat er vermindering van lichtintensiteit optreed?

 

Het hoe en waarom van het ontstaat van de de XL1 reflectiekap met topshieldpro.[/i]

 

Het rendament van een 600w lamp ^600W = 540w warmte en 60w aan licht energie omzetting.

Het licht is wat we willen en de warmte is gedeeltelijk nadelig!

 

De lamp heeft een element waar het licht vandaan komt.

Omdat dit klein is gezien het oppervlak van de planten ontstaat er een hotspot. (Dit wil je niet.)

Ik heb geprobeerd een systeem te ontwikkelen om de licht energie effectiever te gebruiken! (Meer opbrengsten behalen!)

 

Nu mijn kap:

 

De lichtreflectie van de grote alluminiumplaatdelen zijn net zo reflecterend als een wit vlak, namelijk 98%

Ook verdeeld dit alluminium het licht beter dan welke allu kap ook!

De kap heeft een groot oppervlak waardoor er minder licht verloren gaat. (licht opsluiten tussen kap en planten)

 

Door de topshieldpro en de fan word de stralingswarmte van de lamp afgevoerd waardoor de

planten geen last van oververhitting hebben.

 

Nu dit geheel bij elkaar maakt het mogelijk om de lamp heel dicht

op de planten te zetten. (Lampafstand tot een minimum van 10 cm in de winter)

Met deze kap kan dus met 1 lamp een oppervlak van 1,7 vierkante meter belicht worden zonder dat er planten zijn die te veel ontwikkelings achterstand ondervinden.

 

Dus in het kort:

 

1 Minder investering aan lampen en trafo's per oppervlakte (minder warmte in ruimte, goedkoop met aanschaf)

2 Door het afvoeren van de stralingwarmte minder kans op verbranding van het blad. (heel handig in de zomer!!!!)

3 Goede ontwikkeling van de planten in de groeifase.

(hoogte verschil tussen de planten is minder, veel vertakkingen, korte internodus)

4 Hogere droge massa van de bloemen. (hard,wratten, hoge kwaliteit)

 

Dus meer plezier van je hobby!

 

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. haal je dan van die 1,7m2 ruim een kilo, want dat is wat je zegt he!!!!!!

 

2. ook minder dieptestraling, omdat je voornamelijk weerkaatsingslicht gebruikt, en handig in de zomer? de hps geeft evenveel warmte af hoor, die moet weg nog steeds als voor de topshield!

 

3. ik zie werkelijk geen verschil met mijn plantjes!

 

4.waarom dan????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens topshieldpro!

 

Maar niet als je er maar 1 hebt hangen :verrygood

 

Dan gaat die vlieger niet op!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

leg uit dan ph???

 

en waar ben je het mee eens dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. haal je dan van die 1,7m2 ruim een kilo, want dat is wat je zegt he!!!!!!

 

2. ook minder dieptestraling, omdat je voornamelijk weerkaatsingslicht gebruikt, en handig in de zomer? de hps geeft evenveel warmte af hoor, die moet weg nog steeds als voor de topshield!

 

3. ik zie werkelijk geen verschil met mijn plantjes!

 

4.waarom dan????

 

Waar haal jij die kilo uit?

De topshieldpro neemt de warmte op en geeft deze af aan de omgeving dus niet aan de planten.

Warmte overdracht is in drie verschillen op te delen.

Hoe zo zie je geen verschil in de plantjes, vergelijk je wel het resultaat van de ene met de andere kap!

De adjust-a-wing en de XL1 reflectiekap verschillen niet zo veel, maar dan is er wel nog de topshield.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 x 600w op 1 m2 voor 600 gr droog

jij belicht 1,7 m2 perfect dus ga ik uit van dezelfde waardes

1,7 x 600 = 1020 gr

 

kom op zeg als je niet weet hoe je aan je eigen uitleg komt?

 

 

Oke! Ik zal het uitleggen!

 

De lamp heeft een slecht rendament ^600W = 540w warmte en 60w aan licht energie omzetting.

Het licht is wat we willen en de warmte is gedeeltelijk nadelig!

 

De lamp heeft een element waar het licht vandaan komt.

Omdat dit klein is gezien het oppervlak van de planten ontstaat er een hotspot.

Dit wil je niet.

Ik ben gaan proberen een systeem te ontwikkelen om de licht energie effectiever te gebruiken!

Meer opbrengsten behalen!

 

Nu mijn kap:

De lichtreflectie van de grote alluminiumplaatdelen zijn net zo reflecterend als een wit vlak, namelijk 98%

Ook verdeeld deze alluminium het licht beter dan welke allu kap ook!

De kap heeft een groot oppervlak waardoor er minder licht verloren gaat. (licht opsluiten tussen kap en planten)

 

Door de topshieldpro en de fan word de stralingswarmte van de lamp afgevoerd waardoor de

planten geen last van oververhitting hebben.

 

Nu dit geheel bij elkaar maakt het mogelijk om de lamp heel dicht

op de planten te zetten. (Lampafstand tot een minimum van 10 cm)

Met deze kap kan dus met 1 lamp een oppervlak van 1,7 vierkante meter belicht worden zonder dat er planten zijn die te veel ontwikkelings achterstand ondervinden.

Dus in het kort:

 

1 Minder investering aan lampen en trafo's per oppervlakte (minder warmte in ruimte, goedkoop met aanschaf)

2 Door het afvoeren van de stralingwarmte minder kans op verbranding van het blad. (heel handig in de zomer!!!!)

3 Goede ontwikkeling van de planten in de groeifase (Hoogte, vertakkingen, korte internodus)

4 Hogere droge massa van de bloem. (hard,wratten, hoge kwaliteit)

5 Meer plezier van je hobby hebben

 

Topshield,

:verrygood

 

 

ik zeg niet dat je kap slecht is, maar ik vind dat je overdrijft en er teveel een reklame verhaal van maakt die niet goed is uitgelegd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens

1 De lichtreflectie van de grote alluminiumplaatdelen zijn net zo reflecterend als een wit vlak, namelijk 98%

Ook verdeeld dit alluminium het licht beter dan welke allu kap ook!

De kap heeft een groot oppervlak waardoor er minder licht verloren gaat. (licht opsluiten tussen kap en planten)

 

Het licht is idd erg vel! :wave:

Als me ogen in de kap vallen ben je ff verblind :verrygood en dat is geen geintje polletje :D

Al het licht wat boven de kap komt is veloren(punt!),en dat is minder bij dit kappie dan mijn wing.

 

Maar als je er 1 hebt hangen dan heb je gewoon te veel schaduw van je vittingplaat en ven PUNT!

Ook de vittingplaat die aan de kap bevestigd is houd de revlektie te veel tegen.

Dan beschijnd de kap de oppervlakte niet effiecent genoeg en krijg je schaduw,wat ook duidelijk is trug te zien aan de TOP ontwikkeling van me amnees.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp dat de uitleg toch duidelijk is.

Fijn om te zien dat ik toch begrepen word ik begon al aan mijzelf te twijfelen.

 

Ga liever niet op deze manier in discussie!

Anders blijf ik het product afkraken, zegt mij al genoeg!

 

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat mij niet om het afkraken topshield, ik wil je helpen het beter uit te leggen zodat ik t niet hoef te doen...

 

ik snap t wel hoor!!!!

 

heb je tekst aangepast en doe er wat mee!!

 

Oke! Ik zal het uitleggen!

 

Een hps lamp heeft een slecht lichtopbrengendrendament ^600W = 540w warmte en 60w aan licht energie omzetting.

 

Ik ben gaan proberen een systeem te ontwikkelen om de licht energie effectiever te gebruiken, door de weerkaatsing te gebruiken van het licht neemt de lichtintesiteit en warmtestraling af. Dit compenseer je door de kap dichter op het gewas te zetten. Zo heb je de voordelen en niet de nadelen.

omdat de warmte van de straling word weggeblazen door de ventilator en licht hier geen invloed van heeft kun je hogere opbrengsten behalen.

de lichtbron word zo beter verdeeld over het gehele oppervlak.

de warmte in de ruimte blijft hetzelfde, maar het gewas krijgt meer licht omdat de afstand naar het gewas korter is, licht neemt af naarmate het verder weg staat. door een goed weerkaatsend materiaal te gebruiken 98% is het verrlies van 2% ruimschoots ingehaald door de afstand van de lichtbron naar het gewas!

dus:

1 Minder investering aan lampen en trafo's per oppervlakte door betere lichtverdeling

2 Door het afvoeren van de stralingwarmte minder kans op verbranding van het blad.

3 Hogere droge massa van de bloem, de stralingswarmte zorgt voor luchtige toppen wat nu word onderschept!

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...