Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
slappy

Bang voor vliegtuigjes boven je spot of tuin?

Recommended Posts

Ïk heb recent een vliegles gehad en ben daarmee naar een paar spots gevlogen. Zo kon ik zien of er iets vanuit de lucht te zien was. Geloof me. Nooit meer bang zijn voor vliegtuigjes, je ziet echt niets als je niet specifiek naar een plek kijkt, en dan nog is het erg moeilijk. Dus als ze al iets weten en dan komen kijken via de lucht zou het heel mischien kunnen, maar vanuit de lucht kun je hooguit patronen zien. Ik heb het laagst gevlogen wat daar mogelijk was, ongeveer 450 voet (150 meter). Het is onmogelijk om wiet te onderscheiden van andere planten of stuiken. Maiskweekjes zijn daarintegen makkelijk te vinden, maar je ziet alleen een ander patroon, NIET dat het wiet is.

 

...en ja. vliegen is wel echt vet. :lol:

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger door heel de kamer gevlogen... ;)

en met 17 jaar een gratis zweefvliegkurses gehad van de luchtmacht op Terlet...twas die 2 weken erg slecht weer en heb net niet solo-gevlogen..damm...

ja zeker vliegen is vet :lol:

en idd wat je zegt kan ik bevestigen....je ziet geen moer...daarom ben ik met de akker nooit bang daarvoor geweest :lol:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ze nou dichter bij de grond vliegt ? of is dit te gevaarlijk om in de praktijk uit te voeren ?

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

tmag vaak niet ivm met minimum hoogte restrikties...aktief vliegen op wiet doen ze volgens mij alleen in de mais in bepaalde gebieden....

maar wiet kan wel een bijvangst zijn met milieu vluchten...dus zien ze een lozing of bv iets opvallends dan zoomen ze in...ik noem maar wat een 200 liter vat die opvalt door kleur...

maar als je vroege soortjes doet in het wild ben je nog meer 1 met de natuur :lol:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies wat je zegt carpie, er zijn restricties voor hoogte, of beter voor hoe laag ze maximaal mogen vliegen. Geld niet voor helikopters maar die doen dat soort vluchtjes niet volgens mij. Dus heren guerillas, zorg gewoon dat je niet in een patroon of in de mais kweekt, dan ben je veilig vanuit de lucht. Ik heb ook mijn tuin kunnen bekijken en daar was ik van te voren wel een beetje para over, maar daar ga ik me geen zorgen meer over maken.

 

oh en een kleine update voor volgend jaar alvast, ik ga mischien in een kas iets doen. Maar daar horen jullie nog wel over...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet bang voor vluchten, ook niet in de mais. Patroon of niet, in de mais zie je ze altijd staan, maar ze zoeken echt niet alles af. Ik ben er niet bang voor :lol: Volgend jaar weer lekker wat in de mais zetten, we gaan nu andere boeren lastig vallen ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ze zien ook niks dat zien ze op het buro pas nadat ze foto's hebben genomen en 100x vergroot is.......... :lol:

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ik heb persoonlijk wel foto's gezien van de milleu politie van een ommuurd terrein achter een bedrijf.....daar lagen 80 ijzer lege vaten te slingeren na een storm...dat zag er verdacht uit van uit de lucht....

ze hadden 2 fotos 1 met de zooi van 3 weken terug na de storm en 1 van het stuk grond toen het netjes was....dus vandaar dat ze even kwamen kijken....

de zaak uitgelegt en na contole gingen ze weer tevreden weg....

 

maar...die foto's waren niet echt scherp hoor...no problem...zeker niet groen op groen vanuit de lucht... ;) ...

er gaat fors bezuinigd worden op staatsbosbeheer enzo... :lol: ...en andere instanties...tis tijd voor een crisis kweekie :lol:

 

mooi plan Slappe...tbegint te kriebelen ja... :D

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

Daarom is verduisteren ook een afleiding. :lol:

Ik heb 2x een chopper boven me hoofd gehad tijdens het verduister projekt...2009

Denk dat ze me als een zwerver aan zagen die een zomer tentje had gemaakt... ;)

 

Kicken slappe ,jij aan de vliegknuppel.

Had je niet de neiging om door te vliegen....heheheheh

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kssssss...... "Co-pilot, You're in Control. Ik ga wat foto's knippen van me plantjes"

Vliegen is wel vet inderdaad! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe diem.. :) :) :D :)

 

..een crisiskweekje maken..das een goed idee jah..

als een guerilla ooit al goeie kans van slagen zou hebben,dan moet het inderdaad nu de komende paar jaren gaan gebeuren! ;)

ook mijn handen jeuken alweer gruwelijk om wat zaden te gaan zaaien!!!

 

@slappezever,

 

leuk nieuwtje!!daar heb ik altijd heel anders over gedacht.namelijk dat hun apperatuur toch wel veel geavanceerder zou zijn..

mwha..dan toch misschien es voor de gein een akkertje bomvol zetten om te zien wat er gebeurd :P

thnx for sharing man!

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja technologie. Zo zullen rippers volgende zomer wel met hun iPad en helicopter

langs de mais velden vliegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helikopters lijken mij een groter gevaar, hier vliegen er per maand zeker 6 of 7 heel laag over, in rondjes (?) Ik vraag me af waarom, maar vermoed dat het geen zak te maken heeft met wiet. Hier wordt denk ik alleen binnen gekweekt, en die paar plantjes van mij buiten in een stadstuin... daar malen ze niet om, neem ik zo aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ïk heb recent een vliegles gehad en ben daarmee naar een paar spots gevlogen.

Joh!

In november staat er nog maar weinig mais en wiet buiten.

Geen wonder dat je niks zag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fool

 

Ja dat snap ik ook maar het gaat effe om hoeveel detail je nog kan zien. Vanaf een bepaalde hoogte kun je niet meer onderscheiden of iets een onschuldige struik is of een wietplant. En als je ergens overheen vliegt heb je zon groot gebied wat je kunt bekijken dat het onmogelijk is dat je wietje opvalt. Ja als je rijen mais weghaalt zie je precies dat er iets aan de hand is. Maar wat er precies groeit zie je van boven niet zo makkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze omgeving hebben we vaak hete luchtballonen en daaruit zie je wel erg veel,helemaal als je een beetje je gerilia instinkt mee neemt jammer genoeg want ze stelen het daarna zo.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

was van plan om de planten tussen de maisvelden in te zetten aankomend seizoen, dus zeg maar in de groen stroken / houtwallen langs de afvoerkanaaltjes / greppels. Hoopte zo ook niet vaak te hoeven komen om water te geven.

 

Plan was om diepe plantgaten (1m) te maken en die op te vullen met gold mix en zo vocht te trekken uit de vochtige grond langs / in deze greppels en kanalen.

 

Bijkomend voordeel zou moeten zijn dat je dan geen patroon maakt omdat je in de groenstroken tussen het mais blijft.

 

Iemand al ervaring op deze manier?

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ good shepperd

 

Nou succes :lol:!

Ga jij maar gaten van een meter diep graven :D terwijl de mais nog erg laag is...

Maar sowieso een meter diep? Je gaat met zaadplanten werken toch?

 

Dat met die strook.. Dat lijkt mij dus ook. Alleen moet je dan eigenlijk wel over de gehele lengte van het veld zo'n groene strook hebben. Dat het dan minder op zal vallen..

 

Stroken lijken me wel het beste,, ;)

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

wilde ze eigelijk met een grondboor maken, dus een mooie smalle schacht met een paar liter grond erin.

 

Hek rond gekeken en er zijn best veel groenstroken / brgroeide greppels tussen maisvelden, die wilde ik gaan gebruiken voor het seizoen 2011!

 

Ga een stuk of 10 van die stroken zoeken en al mn deense vrouwtjes daar wegzetten!

 

laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom grond naar een maisveld sjouwen, als je ergens GÉÉN grond heen hoeft te shouwen is het wel een maisveld.. net zo mooi bemest als deze kom je ze weinig tegen.

 

Als je ergens met grond gaat sjouwen doe dit dat op ondoordingbare kleigrond of in bossen waar je van dat onvruchtbare zandgrond hebt..

Ik heb een spot gevonden waarvan de grond gewoon zo vruchtbaar is daar groeid alles, ik hoef alleen maar beetje kalk te strooien voor de ph in toom te houden, wat mest en de zooi lekker omspitten en knallen maar. Planten van 2 meter zijn dan ook geen uitzondering.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het blote oog, ja.

Luchtfoto's geven een veel duidelijker resultaat.

 

aerial%20wavelength%20comparison%20Short-Wavelength%20Infrared.jpg

 

Met behulp van infrarood fotografie is een nog veel gedetailleerder beeld van de vegetatie te krijgen. Iedere plantensoort reflecteert IR op een andere manier.

 

En de Amerikanen kunnen mbv hun satelieten met je mee kijken als jij in de tuin de krant zit te lezen.

Niks aan de hand ,joh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom grond naar een maisveld sjouwen, als je ergens GÉÉN grond heen hoeft te shouwen is het wel een maisveld.. net zo mooi bemest als deze kom je ze weinig tegen.

 

Als je ergens met grond gaat sjouwen doe dit dat op ondoordingbare kleigrond of in bossen waar je van dat onvruchtbare zandgrond hebt..

Ik heb een spot gevonden waarvan de grond gewoon zo vruchtbaar is daar groeid alles, ik hoef alleen maar beetje kalk te strooien voor de ph in toom te houden, wat mest en de zooi lekker omspitten en knallen maar. Planten van 2 meter zijn dan ook geen uitzondering.

 

Greetz.

 

 

Owkay,

 

heb je gelijk in, wil dan wel de grond losmaken en de plant de gelegeheid geven richting het water te kunnen (de diepte in dus), maak dan mooie schachtjes met los geboorde grond! Is dit in jouw optiek het proberen waard?

 

Latersss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde los maken is een must...en bemesten voor big buds...

kheb zelf ook een grondboor en heb op 1 spot ook 1 meter diep de aarde losgemaakt met de boor( 2x 8cm diameter gaten in het plantgat gemaakt).....kan zeker geen kwaad...dus ik zeg bij twijfel van te harde aarde... gewoon doen... :D

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoopte op deze manier vocht uit de diepere lagen / grondwater in schacht met losse grond te krijgen en dat mn wortels dan makkelijker de diepte in konden schieten. Grond water zit hier vrij ondiep (<2m), vandaar.

 

zal eens kijken of ik op de verschillende spots een soort van vergelijk kan doen, de ene plant een normaal plantgat en de ander met de "schacht" methode....

 

 

we gaan het meemaken komend jaar! Ben van plan om mn planten dichtbij oppervlakte water te gaan zetten zodat ze zelf kunnen bepalen hoe diep ze moeten wortelen, bijkomend voordeel is dat ik dan zelf niet hoef te sjouwen met water en ook minder op de spots hoef te komen.

 

 

Laterrrsss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...