Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Indicaan

250W HPI / HPS : SSHackzilla in scrog

Recommended Posts

Thnx Doc, als jij zegt dat het weer goed gaat, dan zal dat ook wel zo zijn :D De gelige puntjes van de middelste plant zijn best wel bijgetrokken, en volgens mij op de goede weg (op tijd ingegrepen met voeding).

 

Toch, als ik ga vergelijken met andere soorteglijke kweekjes in week 6/7, dan vind ik zelf de topjes er nog een beetje magertjes bijstaan :P Ik hoop vurig, dat ze in de laatste weken nog wat willen aandikken B)

 

Thnx voor de feedback!

 

Groet,

 

Indicaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind je topjes er nog mooi uitzien.. mijn plantje staat van 22 november in bloei en nu pas begint er een mini beetje topvorming :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey indicaan!

 

Dacht dat ik helemaal mee was met dit topic (niet dus :D) maar wat zie ik, toppen!!!

 

Om eerst effe op je vergelijking in te gaan. Heb je je plantje vergeleken met iemand die hetzelfde wattage, hetzelfde soortje, en dezelfde manier (scrog) vergeleken? Denk dat jij de eerste bent op het forum hoor B).

Wat ik hiermee bedoel is, verschillende soorten, verschillende wattages, verschillende manieren leveren verschillende groottes van buds op. De één is véél harder dan de ander bijvoorbeeld en weegt veel meer door op de weegschaal :P.

 

Kijk maar es naar mijn CBH op dezelfde bloeidag, topjes waren zeker 2x zo klein!!! (mijn wattage is ook lager, maar dit gewoon ter voorbeeld hé :P)

 

 

Verder zie ik dat alles goed gaat, blaadjes die verkleuren zijn vaak een teken dat je aardebuffer stilaan op begint geraken. Met meer voeding te geven helpt dat niet altijd aangezien de buffer er ook voor zorgt voor een goede opname van voeding. Slechte opname met veel voeding is dus ook niet goed (ik zeg niet dat je verkeerd bezig bent in tegendeel!).

 

B52 isi een geweldig productje die ik gekregen heb bij leplantage.nl (is trouwens ook een shopie van iemand op het forum hier :D. Erg snelle goede service, was in mum van tijd tot in het westen van belgie aangekomen! Voor meer info over b52 moet je maar ff googlen, als ik het mij goed herinner hersteld het de aardebuffer, en zorgt voor optimale opname van voedingsstoffen, en nog wat meer... ;)

 

 

En tot slot.... PROFICIAT! Je doet het uitstekend voor je eerste kweekje, zo hoort het! Wordt vast een mooi resultaat ook, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Blijf je plantjes verwennen en straks ben je dolblij met je eerste oogst!

 

Groetjes, Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

ziet er goed uit Indicaan! :D

 

Die paar lichte blaadjes zijn niet persé schadelijk denk ik. Tenzij je overtuigd bent van een overschot of tekort zou ik niet teveel wijzigen in de voeding. Vooralsnog weinig tekens van stress dus prima zo. Hoeveel drinken ze nu??

 

keep ´m green :P

 

 

salu2

Pierre Paf

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit, jij heb echt goed je huiswerk gedaan anders kan dit nooit je eerste kweek zijn haha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je niet druk over het aan dikken van je toppen, dit gaat helemaal goed komen

Ziet er goed uit

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt luitjes, voor de mooie reacties! Ik ben wel gerust gesteld B)

 

 

Mischien, had ik ook even een soort schrik-reactie... :P voor dit soortje staat 10 a 11 weken, vooraf had ik me al ingesteld op 11 a 12 weken, vanwege het scroggen en het kleinere wattage aan licht. De planten beslissen natuurlijk zelf wanneer ze klaar zijn, al willen ze 15 weken. Nu week 7 was aangebroken, bekroop mij opeens het gevoel dat het qua tijd opeens erg snel begint op te schieten, en dat zie ik aan de planten nog niet af. Als ik denk aan 12 weken, en nu dus nog 5 weken te gaan, dan is er nog weinig aan de hand. Als ik denk aan 10 weken, met nu nog 3 weken te gaan, dan begin ik m dus een beetje te knijpen. Volgens het voedingsschema zou ik de laatste 3 weken voor het spoelen, de voeding behoorlijk moeten opschroeven.

 

Ik was er ook niet negatief over hoor, want qua mooi groen en een volle kast heb ik geen enkel klagen, integendeel, maar moet ook wel kritisch blijven. Er zijn nu best veel bolletjes met haren, maar er zit zeg maar nog niet echt 'vlees' tussen, luchtige haarbollen.

 

@odk015: Bedankt! Ook je eerste kweekie?

 

@Vlaanders: Thnx, en mooi dat je weer bij bent! En inderdaad, het gelige bij 1 plant had overduidelijk iets met te zuinige voeding te maken. Je leest hier zoveel over beginnersfouten met teveel voeding, ik denk dat gaat mij niet gebeuren en hou alles minimaal (lightmix, buffertabs, en heel zuinig bijvoeden). Iets te zuinig geweest dus, maar gelukkig snel opgemerkt en opgelost.

 

Wat het vergelijk betreft heb je helemaal gelijk, het maakt ook uit of het een snel of laat soortje is, en wat voor peer je erboven hebt hangen. Ook in de micro hoek zijn er enkele uitmuntend mooie kweekjes te vinden, en die hou ik mooi als leidraad/vergelijkingsmateriaal.

 

 

 

@Pierre Paf: Ik denk niet aan een tekort/overschot, ik wijt het puur aan het juiste moment van bijvoeden nadat de buffertabs waren uitgewerkt. Voor volgende kweek weet ik nu, dat ik gerust al iets eerder met de biobizz erbij kan beginnen. Ik heb verder het idee dat mijn bodemleventje goed zijn werk doet. Ze drinken nu dagelijks een 2L colafles (samen). De ene dag met 6ml BioGrow, 6ml AlgaMic en 6ml BioBloom, de andere dag 2L kraanwater, met soms een scheutje fishmix. In het weekend krijgen ze topmax als extraatje, het is dan immers weekend, 1 liter met 1ml een uur na de gewone biobizz voeding. Verbeteringen moet ik eerder in het klimaat zoeken, ik loop nu echt te kloten met kachels bijverwarmen om te zorgen dat het een beetje op peil blijft.

 

@Zap: Dat is een erg goed teken dat je dat zegt, het is een compliment voor de vele uren leeswerk die er in dit project zitten. Na alle theorie is dit nu het grote praktijk examen, dus ik hoop dat ik cum laude mag slagen. Maar hoe goed voorbereid dan ook, ik denk dat je niet meteen alles kan overzien dus vandaar ook het verslag hier op WF - niet alleen leuk voor die complimentjes en de fun, maar ook voor alle meer ervaren ogen die meekijken en je van tips, advies en commentaar voorzien. WF rules!

 

@Sannie: Als er 1 ding is waar ik niet aan twijfel, dan is het de genetica. En je heb gelijk, ik ga/moet deze twijfel even uit mijn kop zetten, de planten zien er goed uit ik moet ze gewoon gezond naar het einde zien te brengen.

 

 

Zo, en nu eerst een Amnesia.

 

Indicaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er puik uit B) ik heb dezelfde voedingslijn maar dan op licht mix

maar schaam me nu vind mijn kast niet netjes meer :D petje af strak strak strak kastje ga direct zooi bij bestellen

ben jaloers !! greets bubbelgum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook niets anders zeggen dan....

 

Geweldig

 

:D

 

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

Het ziet er allemaal nog steeds schitterend uit man :D

Mooi groen veldje hoor!

Maar zoals Sannie zegt: niet zo druk maken over de grootte van jou toppen, die gaan nog wel een week of vier tot zes door...denk dat jij ook wel de 90 dgn 12/12 gaat halen (of langer)

Dat zag je ook bij mij met m'n cbh, iedereen was klaar met negen weken en ik deed er ruim 90 dagen over...

Gaat helemaal goedkomen dude!

Groetjes SmomeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bubbelgum: Dit is ook een Light Mix, maar dan zonder de perliet (custom lightmix van goldlabel).

 

@Elmo2007: Dat zijn mooie woorden genoeg, dank!

 

@Mena Muria: Thnx!!!

 

@SmokeyB: Met 90 dagen ben ik er een stuk geruster op. Na de kerst ga ik de voeding iets opschroeven gedurende 3 weken, dan zal hopelijk het laatste deel van januari in het teken staan van de herfst en spoelen.

 

Deze week laat ik de foto's het werk doen, volgens mij heeft mn gemiep wel indruk op ze gemaakt want ze zijn aan het werk gegaan, ze zijn nu hard op weg er een veld vol golfballen van te maken:

 

Bloei dag 54

 

gallery_22913_8408_237796.jpg

 

gallery_22913_8408_253965.jpg

 

gallery_22913_8408_200237.jpg

 

gallery_22913_8408_135418.jpg

 

gallery_22913_8408_120325.jpg

 

gallery_22913_8408_270406.jpg

 

Iedereen een witte kerst toegewenst!

 

Groet,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk hoor Indicaan dat doet weer herrineringen bovenkomen, ik had een plant getopt toen en die toppen werden allemaal dikke harde knoeperts, zo als het er nu naar uitziet bij jou straks ook. Ze staan er mooi bij en zien er erg gezond uit. Hou ze groen!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woooow :verrygood

 

Dat was me eerste indruk, wat een mooi veldje heb jij daar zeg!

Door die lange voor groei had ik verwacht dat ze heel erg door zouden schieten maar je hebt ze mooi in bedwang gehouden.

Ik heb je topic helaas niet helemaal gevolgd, druk druk druk, maar ik ga er van de week even lekker voor zitten.

 

Fijne dagen indicaan en een witte kerst is bij jou wel verzekerd, zowel binnen als buiten :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon het niet laten dus ben gelijk maar gaan lezen, je maakt er wat moois van Indicaan.

Het leest lekker door en alles waar je aan kan denken is aan gedacht. Super! :wOOt

 

Dat je eerst 2 jaar hebt mee gelezen is wel te zien aan je planten en de verzorging.

Ik zou je graag nog meer willen helpen maar ik heb echt niets meer toe te voegen.

Het voedings probleem had je snel opgemerkt en nu de springertjes ook onder controle zijn heb ik er alle vertrouwen in.

Die toppen gaan er zeker komen dus op naar het cum laude slagen ! :verrygood

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood :wOOt

 

heel veel potentie in die scrog van je !!

Toppen gaan nog echt goed voeding vragen, dus de EC kan echt lekker omhoog. Gebruik je volgens schema?

 

keep ´m green :)

 

 

salu2

Pierre Paf

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie: Ik blijf mn stinkende best doen. En ja ik hoop op keiharde balletjes!

 

@Baksteen (x2): Mooi dat je helemaal bij gelezen bent, na alle hulp bij de bouw mag je het resultaat uit deze kast natuurlijk niet gaan missen, jij bent een van de grote meedenkers hoe we een goed klimaatje in deze kast zouden krijgen. Tot dusver gaat het dus hartstikke goed met dat klimaatje he!

 

@PierrePaf: Nu ik halverwege week 7 zit merk ik dat de planten ietsies meer willen drinken. Ik heb het BioBizz schema als leidraad, maar volg het niet exact. Ik doe dit, omdat BioBizz een schema heeft voor SpecialMix als medium, en een voor LightMix mediums. Mijn custom mix is ook een lightmix, maar aangevuld met wormen, schimmels, bacterien, kelp, maerl en buffertabs, waardoor de lightmix niet echt light meer te noemen is. Ik doe dus net of mijn grondje precies tussen die 2 schema's inhangt, en ben wat zuiniger geweest met de groeivoeding. In het begin van de kweek heb ik vooral de buffertabs het werk laten doen, en de bodem slechts met zeer minimale hoeveelheden biobizz aangevuld. Toen die eerste gelige scheutjes kwamen, ben ik in een paar dagen tijd de volle mep biobizz gaan geven, dat heeft ze toen aardig mooi rechtgetrokken. Ik sla wel eens een dagje over met wateren, ze krijgen ook wel eens alleen puur kraantwater of bacto, en de fishmix hanteer ik als "extraatje' wat ze zo nu en dan krijgen. Ze drinken samen 3 a 4 liter per dag, en bij een normale voedingsbeurt krijgen ze per liter: 3ml Biogrow, 3ml Algamic, 3ml Bio Bloom en soms 1ml topmax erbij. Laatste 3 weken zouden deze allemaal naar 4ml mogen, en daarna spoelen. Ik heb wel het idee, dat ze nu best al meer zouden willen krijgen, maar we moeten nog even...

 

 

Thnx voor de mooie reacties mannen,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw man :verrygood wat zal jij happy kijken als jij je kast opentrekt :wOOt

Ziet er mooi uit, mooi wit en groen veldje dude, keep 'm green!

Blijf je volgen maat, groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SmokeyB: Happy is de Indicaan zeker als het kastje open gaat, maar ook als de kast weer dicht moet heb ik nog moeite om die grijns in bedwang te houden ;) Het witte komt er nu ook goed in inderdaad, ik vind het alleen nog erg moeilijk om dat ook goed op de foto te krijgen als de lamp uit is. Gelukkig heb je het wel opgemerkt, maar zou er graag wat mooie(re) close-ups van maken.

 

Van afstandje gaat het wel maar de close-ups mislukken bijna allemaal. Eigenlijk zou ik even een TL erbij moeten pakken voor het maken van de foto's voordat de HPS aangaat, het is vrij donker als lamp uit is. Ik schiet nu bijna dagelijks 50-100 foto's om er een handjevol goeie tussenuit te plukken. Hoe doen jullie dat toch, er is niets mis met mijn camera die heeft 12 megapixels, hebben julie soms een pitje voor foto's in de kast hangen ;) ?

 

 

Dag 59 Bloei

Tensio: 120-500 dagelijks

Water: 3L/dag (2ml groei, 2ml fishmix, 4ml bloei, 4ml algenmix, 3ml fulvide/humide zuren

LV: 30-40%

Temp: 20-28C Met de vrieskou een paar dagen gehad dat de min en max temp 2C lager lag, dat lijkt nu weer onder controle. Een dezer dagen komt de bodemverwarmingskabel binnen voor het volgende rondje, maar wellicht dat ik m meteen al even rondom de bak wikkel.

 

Verder (gelukig) niet veel bijzonders te melden, ze gaan nog gestaag hun gangetje:

 

gallery_22913_8408_115886.jpg

 

gallery_22913_8408_15141.jpg

 

gallery_22913_8408_24278.jpg

 

gallery_22913_8408_209870.jpg

 

gallery_22913_8408_90146.jpg

 

gallery_22913_8408_16458.jpg

 

gallery_22913_8408_135595.jpg

 

Groet,

 

Indicaan :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pot met poedersuiker is ontploft. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

 

Die zien er nog steeds prachtig uit, de bladeren verloochenen hun gezondheid niet zeg!

Omstandigheden in je hok lijken perfect te zijn wanneer ik naar je dames kijk, echt heel mooi.

 

Op de foto's lijkt het alsof de lamp behoorlijk ver van de dames staat, maar dat zal wel vertekend beeld zijn.

Op hoeveel cm hangt ie van de toppen?

 

Echt heel mooi Indicaan, een diepe diepe buiging naar jou en je harem!

 

Ik weet niet of je een macro stand op je camera hebt, maar als je dat hebt en je moet flitsen, misschien kan je dan proberen om je vingers een beetje voor de flits te houden zodat ze niet compleet wit geportretteerd worden maar er nog wel wat licht van de flits op je dames valt.

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betere close-ups? Effe kijken naar de instellingen van je camera, zoek de stand macro-shot :wave:

Mijn huidige toestelletje heeft ook een probleem dat die niet wil scherp stellen in de macro stand maar volgens mij komt dat omdat de omgeving te donker is.... Dus misschien als je met een lamp (niet je hps) gaat bij schijnen?

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette scrog onder die 250 watter

Dit gaat zeker een heel leuke opbrengst worden, die shackzilla topjes wegen uiteindelijk altijd meer als je verwacht :wave:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc: Jep het wordt nu steeds meer frosty sugar! Het mag gerust nog even doorsneeuwen, het oogt zo lekker! Superblij dat die lumatek kap zn werk zo goed doet met een 250W pitje, dat was toch een beetje een gokje vooraf.

 

@Ash: Klopt, Ik hang soms de lamp even een rukje omhoog voor het foto's maken. De lamp hangt nu al een tijdje exact 22cm boven de plantjes, ik moet niet dichterbij komen met deze reflector.

 

@SmokeyB: Ja ik ga het vanavond nog even proberen met een extra lampie erbij!

 

@Sannie: Woohoo! Ik begin zelf ook goed vertrouwen te krijgen in een mooi resultaat. De grammen kan me nu nog niet heel veel schelen, de kwaliteit des te meer, en dat begin je er nu met de dag meer vanaf te zien! her en der glinsteren kristallen naar me alsof er kleine stukjes glas in zit.

 

En de verwarminskabel (6mtr) is binnen, dus die gaat ook vanavond al even uitgeprobeerd worden! Vrieskou of niet, ze staan er dan altijd warmpjes bij.

 

Weet iemand de meest optimale worteltemperatuur, en zou het slim zijn te proberen die worteltemp constant te houden of moet ie met licht uit wel ietsies koeler dan met lamp aan? Ga me er nog wel even verder in verdiepen ook hoor, maar mischien zijn er al wat tips.

 

De inlaten zitten onderin, dus mijn inlaat-lucht is altijd vrij koel. Met de gatenbodem komt de kou dus eigenlijk ook nog eens van onder, op de wortels. Ik heb in de kamer waar de kast staat eens rond zitten meten, als ik een kamertemp heb van 22C, dan is het op de grond 18C en helemaal tegen het plafond 25! Dus hoe hard ik ook stook en bijverwarm, ik zuig altijd de koelste lucht aan.

 

 

De worteltemp tot dusver is 20-23C, in het beginstadium toen scrog nog niet vol zat was ie soms wel 25C, dat red ik nu niet meer, 23C is nu de max na 12 uur licht. Ik moet mijn kamertemperatuur boven de 18C houden, wil ik ervoor zorgen dat de wortels niet kouder dan 20C komen te staan. Dat lukt heel mooi. Maar met die vrieskou werd dat moeilijk en heb ik met een 2000W kacheltje behoorlijk bij moeten stoken. Ook gaat de temp dan heel hard omlaag als de lamp uitgaat, dat hoop ik nu met de kabel te voorkomen, nu die kabel er is wil ik de wortels altijd warm hebben. Nu mag deze 50W kabel de kachel vervangen.

 

 

Groet,

 

Indicaan :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey indicaan, daar ben ik weer.

 

Waar heb jij die verwarmings kabel gevonden? Ik heb daar in het verleden ook naar gezocht maar kon geen kabel vinden die lang genoeg was. 6 meter is wel een flink, dat kan ik ook wel gebruiken :wave:

Tussen de 18 en 23 graden is een mooie bodem temperatuur en het beste is om die constant gelijk te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...