Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Indicaan

250W HPI / HPS : SSHackzilla in scrog

Recommended Posts

Mooi gesproken Indicaan ;)

Zou eerlijk gezegd ook helemaal niet goed wezen als je de eerste ronde gelijk een gr/w pakt, dan word je verwend en ben je niet meer gauw tevreden ;)

 

Zelf red ik het prima met twee kweekjes per jaar, rook niet zoveel...heb nog steeds een bak cbh staan, denk dat ik er nog wel een gram of 70 van heb liggen.... Straks weer een paar lekkere smaakjes erbij hmmmm lekker hoor! :wub:

 

We gaan wel zien waar jou schip zal stranden,vast een mooi paradijsje ;)

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie: Zuinig daar houden we niet van he! Ik denk ook dat er niet veel groei meer in zal zitten. Vandaar dat ik het vanaf nu omhoog laat komen. Echt heel benieuwd hoe de topjes zich nu gaan ontwikkelen op de scrog.

 

@SmokeyB: Destination Shackzilla Paradise alstublieft, doet u maar een enkeltje. Super toch dat je je zelf zo met een klein lampie zelfvoorzienend kan maken, ik kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik dit niet al veel eerder heb gedaan.

 

 

Dames hadden gister dorst, tensio stond op 340, ze hebben bijna 4 liter gekregen en vanmorgen stond tensio op 130. Wat betreft het voeden, ze krijgen voeding bij elke waterbeurt, maar voor het voedingswater erin gaat eerst een "schone" liter kraanwater. Half uurtje daarna geef ik dan het voedingwater. Had ergens gelezen dat je door vooraf schoon water te geven, je minder ophopingen en zouten krijgt, en je grond het voedingswater beter en efficienter kan opnemen dan wanneer ie deze krijgt als de grond nog droog is. Leek mij wel logisch, dus probeer het gewoon zo.

 

 

Groet,

 

Indicaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 26

 

gallery_22913_8408_114800.jpg

Maximonsters in a minibox!

 

gallery_22913_8408_107987.jpg

Topjes in de maak...

 

Het lijkt allemaal nog goed te gaan. Planten zien er nog gezond en groen uit, groei is minimaal.

 

Ze krijgen nu ongeveer 3 liter op een dag, soms sla ik een dagje over. Ik begin eerst met 1 liter kraanwater op 22-23C, de planten krijgen dit als de lamp ongeveer 1 a 2 uurtjes brand. Als dat litertje helemaal is weggezopen dan komt het litertje voedingswater erachteraan. En dan, als toetje, krijgen ze 1 liter met 1ml topmax. Het worden dus wel echte verwende wijven.

 

Indicaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaad je goed af ;)

nog even geduld en je zal de shackzilla kunnen roken, zal zeker gaan smaken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij worden ze nog meer verwend dan jouw eigen vrouw/vriendin (als je die hebt tenminste) ;)

Ze zien er weer schitterend uit man, mooi vol en groen.

Lekker dat de groei er nu wel zo goed als uit is, mooie hoogte zo dacht ik :lol:

Ze houden van een flinke slok, wacht maar als de bloei iets verder is... Dan worden ze helemaal dorstig.

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabizznis: Als ze net zo smaakt, als dat ze ruikt, dan komt dat helemaal goed :D

 

@SmokeyB: Ja ik moet de liefde en aandacht nu een beetje verdelen in huis ;)

 

 

Bloei dag 29

 

gallery_22913_8408_29203.jpg

Fotootje van de lamp net aan. Topjes komen er nu overal mooi in.

 

Na het maken van de foto's was het weer hoog tijd voor wat snoei, buig en knakwerk. Dit moest voorheen om de dag maar had het nu sinds vorige update laten gaan, en er zijn aardig wat grote bladeren terug door het net gefloept. Handjevol blad weggehaald, en het laatste restje van de benen zijn geschoren. Topjes die nu te ver boven het maaiveld uitsteken krijgen een knakje, zo blijft alles gelijk opgaan.

 

De aardebak is ook aardig ingeslonken, dus ik heb de bovenlaag weer een beetje aangevuld met verse lightmix.

 

Met deze koude vriesnachten was ik ook genoodzaakt een kacheltje in de kamer erbij te zetten, had 2x 18C als laagste temperatuur. Sinds de kachel is dat weer terug op 20-22C (lamp aan 26-28). Door de kou en het stoken met de Cv/kachel is wel de LV iets gedaald, de waarden zijn nu 35-45%.

 

Ik zit inmiddels volledig op het biobizz schema, en heb nog geen brandpuntjes o.i.d. kunnen vinden. So far so good.

 

Er is nu steeds inder verschil per dag te zien in de kast, ze gaan zich nu richten op de topaanmaak. Ik beland geloof ik nu in de fase dat ik vooral veel geduld moet hebben :lol:

 

Indicaan :lol:

 

 

EDIT: en pics met licht aan

gallery_22913_8408_222983.jpg

 

gallery_22913_8408_70033.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij, die 18 graden kunnen ze nog wel hebben hoor indicaan :lol:

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die temperaturen krijg je harde toppen. (wiet) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie: Jep keiharde bikkels hoor, echte hollandse meiden. Ze staan nu weer op een nog fijner zomers temperatuurtje. Volgende ronde gaat er een verwarmingsmat in, hoef ik ook minder strak op mn huistemp te letten en sturen.

 

@Doc: Ik krijg er zelf ook harde toppen van.

 

Effe snel de info van deze week en dan mogen de foto's verder het woord doen.

 

Bloei dag 35

 

Vandaag staan ze precies 5 weken in bloei. We hebben dus nog een weekje of 5, waarschijnlijk 6 (misschien zelfs bijna 7) te gaan! ;)

 

Groei is er helemaal uit. Dat wil niet zeggen dat ze niet groeien, ik dief dagelijks een handje blad weg en duw wat bladeren onder het net, maar volgende dag is alles gewoon weer aanvult - blaadjes die vandaag nog klein zijn, zijn morgen groot. Knakken en buigen is nagenoeg voorbij, er is nauwelijks lengtegroei en overal waar je kijkt is nu goed de bloei erin geslagen.

 

Topjes zijn volop in de maak. Het is met dat knakken buigen en binden aardig gelukt om alles laag te houden, er zit ongeveer 10 a 15cm hoogte tussen het scrognet en de hoogste topjes, en door het constant dieven zorg ik dat ook daar het licht goed bij blijft komen.

 

Kacheltje doet prima zijn werk, temp is niet meer onder de 20C geweest. Heb wel een aanpassing aan de kast moeten maken, aangezien de kou ook uit de schoorsteen vandaan kwam, waar ik gedeeltelijk mn verse lucht vandaan haal. Die inlaten staan nu dus even uit, en de andere vol open, dus dat is met een bypass ook weer gefixed. Die schoorsteen inlaat is beter voor een zomer kweekje, nu maar even een voorverwarmd inlaatje.

 

SZ#3 :) begint al flink met poedersuikertjes, de andere twee richten zich nog meer op de haren. Die SZ#3 loopt al sinds begin een stuk voor, dus ik verwacht dat die andere twee deze week ook wel gaan volgen.

 

gallery_22913_8408_136920.jpg

Kijkje onder de rok, gladde benen

 

gallery_22913_8408_215050.jpg

Licht uit, tieten aan

 

gallery_22913_8408_68639.jpg

Volle bak

 

gallery_22913_8408_28066.jpg

Op het net, licht uit

 

gallery_22913_8408_57959.jpg

Licht aan

 

gallery_22913_8408_22855.jpg

Links

 

gallery_22913_8408_86009.jpg

Rechts

 

gallery_22913_8408_28607.jpg

Nog eentje dan.

 

Nou volgens mij gaat alles nog steeds goed toch?

 

Cheers,

 

Indicaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Indicaan,

het is een hele mooie scrog geworden! ;)

Nu nog effe jouw best doen, om de planten nog 7 weken gezond te houden.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super strakke dames heb je staan dude!

je hele oppervlakte heb je benut. Nu gewoon in de couch crashen die voor het hok van de dames staat met een ;) en het grote toppen spel aanschouwen :P

De planten zien er super gezond uit dus alle kracht kan naar de bloemen.

 

Het duurt nog even, maar dit gaat een dikke oogst worden op deze manier.

 

Geniet!

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

ziet er ontzettend verzorgd uit zo met de dames :)

 

Had nog wel een opmerking over je gebruik van de topmax, probeer het in mindere mate te geven :D

Reden waarom velen het niet gebruiken is omdat ze de meerwaarde niet inzien van het (dure) product.

Ten 1e is het een bloeistimulator dus geen booster, mijn ervaring is dat als je teveel geeft de bloei onnodig lang doorgaat met dezelfde resultaten, dus alleen maar nadelen...dat heb ik ook aan Biobizz voorgelegd en ik kreeg een bevestigend antwoord. Voort is het een duur goedje dus je bespaart ook nog eens ;)

 

Ik zal stilletje meekijken als het mag :)

 

 

salu2

Pierre Paf

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti: Thnx! Ik ga mijn stinkende best doen de plantjes nog 7 weken gezond te houden.

 

@Ash: Jep, ik probeer elke avond even tijd te vinden om even naar de plantjes te turen, heerlijk! Tot nu toe had ik elke avond ook iets te doen, platbinden scroggen buigen etc, maar het moment is nu aangebroken om water te geven en achteroverleunend af te wachten, gewoon kijken en wachten...

 

@Pierre: Ja ik had het verhaal van jou over de TopMax toen ook gelezen, en van de tip van BioBizz om de topmax achteraf te geven. Sindsdien krijgen ze elk weekend 1 liter met 1ml topmax, ipv 1ml/L bij elke normale voedingsbeurt, en dat ene litertje gebeurt dan dus achteraf ipv gemixed. Dus ik had die al heel laag aangehouden, alle overige producten zit ik wel op de maximale aangegeven waardes. Ze adviseren gedurende eerste weken van bloei 1ml/L en dan de laatste 3 weken voor het flushen om naar 4ml te gaan, ik ben van plan om die 1ml 1x per week als extraatje aan te houden. Heb de topmax bij mijn buitenplanten ook nooit gebruikt, het is geen essentiele voeding maar eerder een extraatje. Heb op een engelstalig forum al eens gelezen dat de topmax op zijn beste werkt als je m heel minimaal houdt, het moet de werking van de overige producten stimuleren/optimaliseren, maar iets teveel en het werkt juist tegen. Voorzichtig mee zijn dus met dit goedje!

 

Bedankt weer voor de reacties, doet me goed!

 

Indicaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat echt een hele strakke kweek worden Indicaan. Het is je direct gelukt wat mij nooit lukt. Het net vol krijgen:P

 

Ziet er zeer goed uit.

 

Gr. KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kweek addict: Thanx voor de complimenten!!

 

 

Bloei dag 41 (4 weken zichtbare bloei)

Vandaag begint bloei week 6. Foto is van gisteren toen de lamp net aan ging, bloeidag 41. We zijn dus nu op de helft en hebben nog een week of 5 a 6 te gaan.

 

LV: 40-45%

Temp: 20-28C

Bodem: 21-24C

Tensio: 120-350 dagelijks ruim 3 liter

 

Springstaartjes zijn er nog steeds, maar worden er ook niet meer. De planten lijken er ook totaal geen last van te hebben, dus van mij mogen ze eigenlijk wel blijven. Ze lijken zelfs nuttig. Er wordt echter deze week wel preventief bodemroofmijt uitgezet, om eventuele plagen te smoren, ben er alleen niet zeker van of springstaarten ook op hun menu staan (maar dat zal vast wel als er niets anders te vreten is) dus ik vermoed dat de springstaarten de kerst niet gaan halen.

 

Ik heb begin van de week nog aardig wat groot blad weggedieft om alle topjes goed in het licht te brengen. Sindsdien alles laten gaan en staat er nu bij zoals op de foto hieronder. De topjes die je op de foto ziet, zitten zo'n 10cm boven het scrognet. Op het scrognet zelf zitten ook aardig wat mooie topjes, dus eigenlijk zijn er 2 lagen van topjes, waarvan je er op de foto alleen de bovenste laag goed in beeld ziet. Ik vraag me af of ik niet nog meer weg moet dieven om de onderliggende topjes nog meer in het licht te brengen, of dat het zo voldoende is?

 

Ik had het al vrij luchtig gedieft, er komt overal wel licht op, maar er zit tussen het scrognet en de bovenste topjes gewoon nog een bladerdekje, en ben er niet geheel zeker van of ik die ver genoeg gedieft heb.

 

gallery_22913_8408_84014.jpg

SZ#3 (rechts) is een stuk verder dan de rest, al beginnen de andere nu ook met de thc productie op gang te komen. Ze zien er wat mij betreft wel nog steeds gezond uit in elk geval.

 

Hopelijk snel meer foto's, dit was even de enige van gisteren met het licht uit.

 

Groet,

 

Indicaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontzettend mooi veldje Indicaan!

 

Ben benieuwd hoe dat er begin 2011 uit ziet.

 

Ook van mij: Complimenten! :D

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

Je veldje ziet er mooi uit, mooi vol en egaal zo :D

Je hebt het allemaal netjes gediefd, zou niet veel meer weg halen.... Lekker laten gaan zo.

Goh man... Je doet het echt niet slecht voor je eerste ronde, volgens mij heb je stiekem al jaren ervaring :lol:

Keep 'm green dude!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Emtee: Wowzers, krijg echt een steeds schralere bips van al die veren! Januari staat hier hopelijk in het teken van een prachtige herfst...

 

@SmokeyB: Mooi, dan laat ik het even gaan zo. Stiekum heb je ook wel gelijk, wat die ervaring betreft. Ik lees nu al een aardig tijdje (2jr) mee op dit mooie forum en volg bijna alles, wat theorie betreft heb ik dan mischien wel al beetje ervaring. Maar het blijft theorie, de praktijk mis ik nog wel een beetje hehe. Het blijft toch de eerste indoor kweek waar ik nu alle theorie zelf in de praktijk moet brengen, tot nu toe gaat het me prima af, maar ben steeds nog lang niet zeker van mn zaakje. Ik zie (gelukkig) zelf wel al aardig wat verbeterpuntjes voor de volgende ronde (het zou ook jammer zijn als je 1e kweek meteen zo'n klapper maakt die je je leven nooit meer na gaat doen - ik wil nog wel even groeien en ploeteren en verbeteren).

 

 

Bloei dag 42

Net even een duidelijke fotoserie kunnen maken van dag 1 week 6, ofwel bloeidag 42. Uitgaande van 80-90 dagen bloei zitten we deze week zo'n beetje op de helft.

 

Planten tot nu toe:SZ#3 (plant rechts), de meest sativa plant, de snelste groeier, grootste strekker, meest dikke toppen, sterkste geur. Mijn middelste plant (SZ#2) loopt duidelijk wat dagen achter op de andere, minder wit en veel hariger, achterstand komt mischien ook omdat ie enorm veel vertakkingen heeft. De linker SZ#1 gaat aardig gelijk op met SZ#3 qua kristallen, het tijdstip van in bloei schieten en stoppen met groei, alleen is de opbouw, grootte en strek wat meer bescheiden dan bij SZ#3. Tijdens de groei was #1 meer een bolletje en #3 wilde alleen maar de lucht in. Ik heb dus in elk geval 2, maar mischien 3 verschillende pheno's lijkt mij?

 

Rest van verslag afgelopen week + vragen staan al op vorige pagina, hieronder enkel de rest van de foto's:

 

gallery_22913_8408_191595.jpg

Beetje overbelicht, maar de sneeuw komt zo mooi naar voren. Dit is SZ#3, de rechtste plant, de linker #1 begint nu ook al wat te poederen, de middelste #2 nog niet echt.

 

gallery_22913_8408_131745.jpg

lamp uit, onder de rok

 

gallery_22913_8408_17110.jpg

lamp uit, de topjes beginnen zelfs in donker wit te kleuren

 

gallery_22913_8408_175040.jpg

zijkant scrog

 

gallery_22913_8408_226947.jpg

topopbouw

 

gallery_22913_8408_17827.jpg

tussen bladerdek, topjes everywhere

 

gallery_22913_8408_185833.jpg

topjes in laagjes

 

gallery_22913_8408_93156.jpg

Field of Dreams

 

Groet,

 

Indicaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Indicaan! Ik heb je hele topic doorgelezen en met verbazing zitten kijken.

Ik kan niet zien dat dit je eerste binnenkweek is, in één woord geweldig. Succes verder en ik blijf het volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt geweldig uit man..!!!

Mooi vitaal ook, maar zie ik nou wat blad lichter worden..??

 

succes verder..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen bedankt voor de reacties!

 

@Ocilic: Thnx! Die verbazing heb ik zelf ook hoor als de kastdeur opengaat, gevolgd door een enorme brede grijns.

 

@Stikkie: Hee tof dat je ook even meekijkt, scherpe blikken zijn gewenst!! Het lichtgroene blad lijkt juist te verdwijnen sinds de voeding is opgeschroeft, maar nog niet helemaal weg. Het is alleen bij de middelste plant, die het langst heeft doorgegroeid en het laatst pas in bloei is gegaan. Inmiddels zit daar de bloei er ook goed in, en worden de bladeren steeds groener. De andere 2 zijn juist sinds de bloei dieper/donkerder groen geworden, de middelste begint nu pas en loopt dus mischien wel een weekje achter. Het is nog wel even in de gaten houden, want het zint mij ook niet dat het nog niet weg is en bij de andere wel, daarom hield ik het er zelf maar op dat doordat ie langer groeide ook een groter tekort had (te laat begonnen met voeden).

 

---

Dag 44

 

Ik had al aangekondigd dat er een partijtje bodem-hooligans zouden arriveren, om preventief eventuele laffe parasieten te weren in het laatste stadium. Nou, alsof het lot ermee speelt, op de dag dat eindelijk die beesten arriveren tref ik de eerste fruitvlieg aan op de plakstrip. Met een vloeiende beweging heb ik er met het handje ook nog een tweede uit de lucht gegrepen. Niks preventiefs dus, werk aan de winkel!

 

Ik vrees dat het komende dagen een slagveld gaat worden, en dat mijn tot dusver bevriende springstaartjes er vooral aan moeten geloven. 5000 hongerige bodemroofmijten speuren inmiddels de bodem af op zoek naar alles wat kruipt.

 

gallery_22913_8408_31336.jpg

Pannekoek #1 - 100x ingezoomd met loep

 

gallery_22913_8408_16086.jpg

Als je je oor tegen de bus houdt, hoor je ze gillen van de honger!

 

gallery_22913_8408_149005.jpg

Inhoud over de bodem verspreid en de rest op het schaaltje op de achtergrond...

 

gallery_22913_8408_29652.jpg

...en even later krioelt het overal van de beestjes. Krijg m net aan op de foto met een loep (100x), die bodemroofmijt, dat lukte me met die springstaarten niet, die zijn te minuscuul.

 

Groet,

 

Indicaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plaatjes bedankt voor de update :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lchm: Thanx, hou je vast hier is de volgende update:

 

Bloei Dag 47

 

 

gallery_22913_8408_108137.jpg

Licht uit, blaadjes nog in slaapstand. Op deze foto zie je wel duidelijk dat de buitenste planten mooier van kleur zijn, en in het midden aardig is bijgetrokken maar het kleurprobleem nog niet helemaal is opgelost.

 

gallery_22913_8408_290736.jpg

Paar uur later met licht aan, al het blad omhoog richting lamp

 

gallery_22913_8408_108248.jpg

Elke avond gaat de kast even een uurtje open. Stoeltje erbij, en turen maar!

 

- De middelste plant heeft dus nog steeds wat gelige plekjes in het midden, al heb ik het idee dat het nog steeds wat aan het afnemen is. Het opvoeren van de voeding had in elk geval goed geholpen, maar weet niet of ik op die plekken de groene kleur terug krijg. Omdat het mischien ook iets met klimaat direct onder de lamp te maken heeft, heb ik de blowers nu 3 tandjes harder gezet, dus even aankijken of dat helpt.

 

- De bodemroofmijt is al de hele bak doorgeweest en werkt sneller dan gedacht: er is geen springstaart meer te bekennen.

 

- Het ziet er allemaal mooi groen, gezond en vitaal uit, maar de topjes blijven een beetje achter vind ik voor ruim 6 weken bloei. Hoop dat ze de komende tijd nog even flink gaan aanzwellen.

 

 

Groet,

 

Indicaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 49

 

Vandaag staan ze precies 7 weken op 12/12. Nog steeds wat gemengde gevoelens, maar ze staan er nog mooi groen bij.

 

Foto update:

 

gallery_22913_8408_180842.jpg

 

gallery_22913_8408_163261.jpg

 

gallery_22913_8408_106489.jpg

 

gallery_22913_8408_80145.jpg

 

gallery_22913_8408_215507.jpg

 

Groet,

 

Indicaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig dat alles weer een beetje goed gaat.

Ik hoop op een mooi resultaat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...