Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Indicaan

250W HPI / HPS : SSHackzilla in scrog

Recommended Posts

@Microgrower: Thnx! Slim wat je zegt over het vijverwater, beter regenwater gebruiken dus bij het aanmaken van bladvoeding. Kan ik de vissen ook weer met rust laten. Ik weet niet of het nog iets uitmaakt maar ik probeer steeds de temp van mn watergift gelijk te houden met de grondtemperatuur, daar zit steeds 3 graden verschil in afhankelijk van hoe lang de lamp al aanstaat.

 

Na het bactowater en wat uurtjes later was de tensio gezakt tot 140, daarnet was het alweer opgeklommen naar 160. Dat ene litertje was dus teweinig dus ik heb er voor de zekerheid nog een liter kraantjeswater bijgegooid van bovenaf. Even afwachten wat de tensio dan morgen aangeeft maar ik denk dat er vanaf nu meer water gegeven moet gaan worden. Had ik al gezegd dat ze dorst hebben?

 

 

Indicaan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die gaan flink drinken straks Indicaan - ze staan er in ieder geval vol en mooi bij. :whistling Ik start binnenkort ook weer me nieuwe Shackzilla ronde.

 

Groet,

 

Donnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de leuke reacties!

 

@Donnie: Jep ze slurpen momenteel als een tierelier. Mooi dat je nog een rondje Shackzilla's gaat doen, komen die onder de SpectraBox?

 

@WickedBio: Volg lekker mee, het is voor mij nog een grote ontdekkingsreis!

 

Vanmorgen toen ik ging kijken (de lampen gaan dan net uit) kon ik merken dat er nu een enorme groeispurt gaande is in de zijtakken. Ik zal morgen opnieuw even foto's schieten dan is het verschil met gister vast heel duidelijk te zien. Tot nu toe ging de groei vrij rustig/regelmatig en wist ik dus steeds wat ik ongeveer kon verwachten, dit keer leek het echt even alsof ze ineens 3 dagen verder waren. Even in de gaten houden of dit een groeispurtje is, of dat ze vanaf nu in dit tempo doorgaan, want dan zou die klok wel eens heel snel op 12/12 moeten... Nr3 maakt het helemaal bont, die zit al met zn koppie tegen het gaas!

 

Tensio stond vanmorgen op 80, nadat er gisteravond uiteindelijk 2liter in de bak gegoten was. Zojuist stond ie al op 110, dus morgen krijgen ze weer vers water met wortel juice, die staat alweer klaar naast de kachel.

 

Groet,

 

Indicaan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Indicaan,

heb je de ph-waarde van het vijver-water? Ik verwacht, dat het gunstiger is als het kraanwater (qua ph).

Ook zit er al stikstof in. :whistling

Ga ervan uit, dat de planten nog twee of drie weken doorgroeien naar het omschakelen op 12/12.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti: Okee dat is mooi om te weten. Ik heb nog wel van die vijverstrips om PH mee te meten, niet super nauwkeurig maar het geeft een indicatie. Ik zal het van de week eens opzoeken en het water nameten. Ik ga zeker rekening houden met 2a3 weken groei na omschakling klok, het blijft moeilijk om het juiste moment te vinden. Mocht de timing fout gaan, dan heb ik wel liever een iets te vol net (wegsnoeien) dan een te lege scrog, dus liever te laat dan te vroeg.

 

 

Dag 21 Groei

 

Foto's maken ben ik gister niet aan toe gekomen dus hieronder alsnog de pica's. De eerste topjes hadden het scrognet bereikt, maar ik heb het scrognet toch nog een klein stukje omhoog getrokken, omdat ik het idee had dat dan de zijtakken iets verder verspreid door het net zullen gaan. Scrognet hing in het midden op 12cm, nu op 15cm. Gemiddelde hoogte van de plantjes is 10-12cm.

 

De 2 planten aan de zijkant heb ik inmiddels met een draadje meer richting zijkant getrokken en beetje platgeduwt, zodat er straks hopelijk een zo egaal mogelijk veldje ontstaat.

 

De groei zit er nu goed in, bladeren worden enorm groot en de zijtakken volop in ontwikkeling. Ik vermoed, dat als ik de eerste topjes die boven het net komen heb platgebonden, dat vanaf dan al snel de klok op 12/12 kan, komende week wordt een spannende week waarbij ik van dag tot dag de groei moet bekijken en besluit moet nemen over het omzetten van de klok.

 

 

gallery_22913_8408_20475.jpg

scrog bovenaf links

 

gallery_22913_8408_344821.jpg

sz1

 

 

gallery_22913_8408_533969.jpg

scrog bovenaf midden

 

gallery_22913_8408_72372.jpg

sz1+2

 

gallery_22913_8408_151119.jpg

scrog bovenaf rechts

 

gallery_22913_8408_65142.jpg

sz 2+3

 

gallery_22913_8408_414292.jpg

hygrometer blijft tussen 40 en 50

 

 

gallery_22913_8408_610064.jpg

I'm a farmer now. I grow my own weed. (BDW)

 

 

Kijken jullie komende periode even goed met mij mee voor het juiste omschakelmoment?

 

Indicaan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes heb je daar zeg :whistling

 

Hou je ook rekening mee als je ze op 12 12 zet ook de plantjes iets meer gaan strekken, dus de hoogte ingaan en zoals Torsti zei ze groeien nog drie weken door. Ik weet niet hoe hoog je ze wil laten worden.

 

Mooie ronde toegewenst met cola toppen.

 

Fijne zondag.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Indicaan,

ik zou nu al op 12/12 staan met deze planten.

Stel, dat je het net niet vol zou krijgen. Geen probleem, dan ga je voor de hoofdtop (SOG).

Maar als de planten te lang blijven doorgroeien, moet je alles wegsnoeien wat de plant nu opbouwt.

Dan krijg je heel veel micro-topjes.

Qua opbrengst zou het weinig verschillen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowsterke: Leuk dat je ook meekijkt! Ik ga zolang mogelijk die HPI erin houden om strekking tegen te gaan. Ze mogen maximaal een meter worden, maar ik hoop het niet zover te laten komen, de intentie is een lekker laag scrogje.

 

@Torsti: Ik ga mee in jouw aanbeveling, vandaag is de laatste dag groei. Morgen, 1 november, zet ik de klok om en gaan ze 12/12. Als ik zie hoe snel ze nu gaan heb ik er ook wel vertrouwen in dat het allemaal goed gevuld gaat worden.

 

 

De zijtaken die te recht omhoog groeien probeer ik alvast wat te te leiden en laag te houden, zodat de planten lekker breed en laag blijven. De 2 zijplanten worden zoveel mogelijk naar links en rechts getrokken, telkens de draadjes even strakker draaien. Ik ga nog even wat toploodjes van het vissen opzoeken zodat ik her en der een gewichtje kan hangen, anders komen alle zijtakken op hetzelfde punt door het net en zo kan ik het onder het net nog beetje bijsturen.

 

gallery_22913_8408_638052.jpg

Alles met het koppie vlak onder het scrognet, wat op 15 cm hoogte hangt.

 

gallery_22913_8408_268403.jpg

Laatste dagje groei wordt dit vandaag! Ze hebben dan na 4 dagen ontkiemen, 23 dagen voorgegroeid.

 

 

Bedankt voor de goede tips en adviezen, WF rulez big time :whistling

 

Indicaan :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

Ziet er allemaal nog steeds fantastisch uit dude :offtopic

Maar zou ze inderdaad gauw op 12/12 zetten voordat ze door het dak heen groeien.

Hoop dat je ze onder controle weet te houden onder de hpi, zou echt wachten met wisselen totdat de groei eruit is....

Dat gaat in ieder geval een volle scrog worden :whistling

Succes met buigen en binden,

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn Indicaan is nu al om te smullen. :verrygood

 

En idd snel die klok naar 12/12, want bij mij groeiden ze ook nog een LANGE tijd door als kool. :D

 

Gaat een vol rekje worden in ieder geval, dat is wel zeker met dit soortje.

 

Gr,

 

Donnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes Indicaan. Blijf je volgen.

Suc6 met de rest !!!!

 

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, we gaan nu knallen !!!

 

 

 

 

@SmokeyB: Jep, HPI blijft erin tot groei er helemaal uit is. Dat wordt dus nog 3 weken onder HPI en dan 7 of meer onder HPS. De spanbanden staan klaar, laat het hok maar flink volgroeien.

 

@Donnie: Die kweek heb ik op de voet gevolgd, en heb gezien, wat voor monsters het kunnen worden. Ik moet nu (nog) heel blij zijn dat er een HPi inzit, als ik nu direct de HPS erin zet dan zitten ze volgend weekend aan het plafond.

 

@Wietkieke: Leuk, schuif aan, plek zat!

 

 

Bloei dag 1

gallery_22913_8408_58825.jpg

Heb ze nog even onder het net weten te houden, en her en der de zijtakken alvast naar de goede plekken geleid, met een toploodje of ijzerdaadje. De lamp staat er amper 20cm boven om ze goed te blijven drukken.

 

 

Van de week nieuwe uitgebreidere foto update. Nu we de bloeiperiode ingaan, zal ik binnenkort ook iets meer over de voeding en schema erbij zetten.

 

 

Groet,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@SmokeyB: Jep, HPI blijft erin tot groei er helemaal uit is. Dat wordt dus nog 3 weken onder HPI en dan 7 of meer onder HPS. De spanbanden staan klaar, laat het hok maar flink volgroeien.

Heb nog wel een 5-tons pers liggen, mochten de spanpanden het niet meer houden :D

Mocht het te vol worden, kan je altijd nog wat wegdieven ook boven het gaas...

 

Je hoeft je in ieder geval niet zorgen te maken dat je netje niet vol komt, dat gaat zekers goedkomen.

Mooie plantjes hoor :verrygood hoop op dikke toppen voor je

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SmokeyB: Inderdaad, en heb er wel aan zitten denken om van elke plant een stekje te nemen, zodat ik hierna nog een rondje kan doen of de mooiste plant als moeder kan behouden. Maar zoals het er nu naar uitziet gaat snoeien (nog) niet noodzakelijk zijn.

 

 

Vanmorgen even gekeken of alles er nog goed bij stond, bij de middelste plant waren er een paar bladeren door het net gekropen met meteen een verbrand plekje op het blad, dus heb direct de lamp toch weer een paar cm omhoog gezet, zat er toch iets te dicht op blijkbaar. Oeps. Jammer, maar mischien ook wel nodig om die uiterste lamphoogte op te zoeken, hoe dichter ik erop zit hoe lager ze blijven.

 

 

Groet,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige planten

Ik denk alleen dat je ze veel te lang hebt laten voor groeien, deze planten gaan nog heel veel groeien na omschakeling naar 12/12.

 

sucees

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sannie,

 

heel tof dat je steeds ook even meekijkt. Ik begin m nu toch wel beetje te knijpen nu je dat zo zegt, hehe! Maar vergeet niet dat er nog een HPI inzit he. Qua hoogte heb ik nog aardig wat speling, zou ik er goed aan doen het scrognet nog iets te verhogen? Scrognet hangt nu op 15cm hoogte, maar zou bijvoorbeeld ook nog op een halve meter hoogte kunnen hangen, of in elk geval een stuk hoger?

 

Ik had als houvast de CBH kweek van SmokeyB even aangehouden, ervan uitgaande dat deze Shackzilla's ongeveer net zulke sterke groeiers zijn als de CBH. Smokey kwam ook in de problemen met die groeiers, maar die had dan ook 4 weken voorgroei gehad ipv 23dagen. Maar als deze 23 dagen ook al teveel zijn, dan moet ik mischien nu nog wat aanpassingen erop maken zoals de hoogte van scrog nu het nog kan?

 

 

 

Groet,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou begin van de bloei ook hpi kunnen gebruiken om der plant kort te houden.

Een hoge EC en een beetje droog kweken kan ook de plant wat drukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc: Ja de hpi blijft erin totdat het laatste zuchtje groei er echt uit is. Thanx voor de tip over het droog kweken en de hogere EC, de tensio stond vanavond op 180 dus laat m nog even verder oplopen, sla nu dus nog even een dagje extra over. Volgens mij kweek ik al aardig droog, tensio heb ik steeds tussen 100 en 200. Wel rustig aan met N nu neem ik aan?

 

Bloeidag 2

 

gallery_22913_8408_328828.png

Komen al beste stammetjes aan. Helemaal tegen de bodem aan zie je nog het ieniemienie ontkiemblaadje zitten wat nu begint te vergelen.

 

gallery_22913_8408_1204325.png

#3 rechts met de eerste koppies boven het net...

 

gallery_22913_8408_1451691.png

Eerdaags zullen de eerste uitlopers op het gebonden kunnen gaan worden zo te zien.

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei Dag 4

 

Het is vandaag precies een maand geleden dat de zaadjes in pitpots werden gedaan. Het zijn inmiddels bossige bollen van 18cm hoog, die zo breed groeien dat ze al de hele aardebak van bovenaf gezien groen kleuren.

 

Temp min 20,5C

Temp max 28,5C

 

LV 40-50%

 

Tensio stond gister op 220. Ben voorzichtig begonnen met de groeivoeding, ze hebben gisteren 2,5 liter voedingswater gekregen, de tensio stond daarnet alweer op 160.

 

Ze kregen tot dusver max 2L om de dag, dat wordt nu 2,5L a 3L om de dag. Zo hou ik de tensio tussen 100 en 200, en kweek ik op aanraden van Doc een tikkeltje droog. De EC meet ik niet, maar zal nu geheid wat hoger zijn door het toevoegen van de voeding. Hopelijk helpt dat om de boel te blijven drukken. Tot nu toe doet die HPI aardig zijn ding.

 

Met de voeding ben ik nog heel voorzichtig, daar waar 2-5ml wordt geadviseerd hou ik het voorlopig op 0,5 tot 1ml per liter. Per plant zitten er twee buffertabs in de bak dus komende 2 a 3 weken wil ik het nog minimaal houden met voeden, totdat de grootste kracht uit de tabs is verdwenen.

 

Pica's dag 4 bloei:

 

gallery_22913_8408_90033.jpg

 

gallery_22913_8408_112745.jpg

 

gallery_22913_8408_196079.jpg

 

Groet,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeh Indicaan!

 

Ik zat even te slapen maar ben nu weer up to date.

Je planten zien er netjes uit en je geeft ze het beste :verrygood

Ben alleen wel bang dat ze dat net gewoon mee de lucht in nemen als die zo los hangt.

 

Ik schuif aan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan ze staan er toppie bij, hoop dat je ze kunt drukken want het gaan echt cola's worden onder een 250 watt al. Moet je nagaan onder een 600 watter. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

Gaat lekker man, 't vlecht werk kan gauw beginnen...

Gewoon blijven binden tot de groei eruit is :verrygood

Je hebt je klimaatje mooi onder controle, lekker constant.

Zou inderdaad nog eventjes wachten met voeden, de buffertabs kunnen lang toe....

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

 

Gaat als een speer voor de eerste keer! Je kunt wel zien wat een goede voorbereiding doet :verrygood

Hele mooie min max temp heb je ook.

 

Geniet van de dames!

 

 

Groetjes,

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties mannen, ik had even geen tijd om snel te reageren.

 

@Baksteen: hehe waar bleef je nou man :smoke Mooi dat je erbij bent! Het scrognet heeft in het begin vrij los gehangen, zodat het net met de plantjes een paar cm kon meegroeien totdat ik vond dat planten en het net de juiste hoogte bereikt hadden. Scrognet zit nu goed vastgesnoerd, dus die vliegt niet meer de lucht in hoor.

 

@Donnie: Ik heb het idee dat het echt niet zo snel gaat als onder bloeilicht, dus het wordt nog even bezien wat er gaat gebeuren zodra die lamp er wel inzit. Tot nu toe ben ik heel blij met de drukkende werking van de hpi lamp, in mijn kast had ik zonder hpi vanuit zaad zowat direct op 12/12 gemoeten met dit soortje.

 

@SmokeyB: Thanx man, en de eerste bindsessie heeft op bloeidag 6 inmiddels plaatsgevonden, hier en daar een scheutje wat ik plat kon binden. Ik gebruik wel buffertabs maar slechts 2 per plant / 6 stuks op 80L, dus ook met buffertabs zit ik op halve hoeveelheid, en om die reden dacht ik dat minimaal bijvoeden best moet kunnen (als aanvulling op de ontbrekende 3e of 4e buffertab zeg maar). Ze krijgen gewoon kraantjeswater (evt met wortelstim of bacto) van bovenaf, de biobizz krijgen ze altijd van onderaf.

 

@Ash: Jep de vaart zit er nu goed in. Genieten van de dames doe ik volop, het is echt ontspannend om elke dag even met de plantjes bezig te zijn.

 

 

Ik merk heel duidelijk dat als de lamp nu 12u is aangeweest, dat vooral de bladeren zijn gegroeid en er nieuwe scheuten ontstaan, er komt bijna geen hoogte groei bij maar gewoon alles veel voller/bossiger. Doe ik de deur open na 12uur donker, dan zijn het juist de stengels die zijn gaan strekken en voor wat hoogte hebben gezorgd.

 

Inmiddels zitten we op bloeidag 8, en zit de eerste week van de bloei erop! Op bloeidag 6 heb ik hier en daar de eerste scheutjes platgebonden. De volgende dag stond alles alweer fier omhoog.

 

De allereerste zijtakjes van elke plant (zijtakjes die nog uit 1-vingerig blad vandaan komen) zijn de enige zijtakjes die het net nog niet bereikt hebben, ik denk eraan om die eraf te knippen en te stekken voor de volgende ronde.

 

Hier nog even snel een fotootje van bloeidag 7, er komen snel meer foto's.

 

gallery_22913_8408_150068.jpg

 

Groet,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...