Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jackterror

hittegolf, hoe verloopt het in jouw hok qua temp?

Recommended Posts

Goede nieuws is dat de temperatuur weer gaan zaken, en ook in de nacht 14-15 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag de 39gr aangetikt :rolleyes:

de dames hebben er weinig last van !

 

de bladeren staan mooi omhoog en hebben geen problemen.

wel zuipen ze als idiooten en dat in week 7 bloei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben er wel last van alleen zie je dat niet. Een dag of 1/2 is geen punt maar als het langer doorzet dan is je plant meer met koelen bezig dan met toppen aanmaken, gaat je grammen kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ach wat doe je eraan he!

 

ik laat in dat hok geen airco rammen gedurende de licht periode

en het wordt weer iets koeler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou lekker dan, afgelopen vrijdag avond alles netjes op orde voor een weekendje weg.

Kwam gisteravond thuis, was mijn (nieuwe) actieve inblaas OOK kapot gegaan, de oude was net vervangen :rolleyes:

 

Gevolg is dat mijn planten de 40 graden hebben meegemaakt, 60 liter water is via de blumats mijn tent ingelopen maar de aarde was schijnbaar zo droog dat alle 60 liter vanaf vrijdag tot zondag is verdampt en/of opgenomen.

 

Mijn planten (die nog 1 week spoelen hadden moeten hebben) zijn dus vrij ernstig uitgedroogd.

Ik hang er maar ff een 400 watter in en probeer het nog tot vrijdag uit te zingen maar dit is echt mijn slechtste run OOIt geworden, heerlijk, zo'n warme zomer... ik overweeg inmiddels om echt te stoppen in de heetste maanden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft toch niks met "de warmste maanden" te maken als je problemen krijgt doordat je inblaas kapot gaat, en doordat je je planten niet van genoeg water voorziet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees,

Klopt, maar heb nu 2 kapotte inblazers in 4 dagen :S

En 60 liter is normaal genoeg voor 5 dagen met 10 planten, nu heb ik deze ronde de helft van de planten (5 dus) en het water is in 2 dagen gewoon helemaal op, geen idee waarom want vorige vat deden ze 6 dagen mee.

Het is inderdaad een lullige samenloop van omstandigheden, daarnaast begon deze bloei met tripsen, dus alles dat fout kan gaan is fout gegaan.

Ik ga waarschijnlijk de hele boel alsnog ontruimen a.s. vrijdag, tot die tijd spoelen.

 

Dan ontsmet ik de hele tent en omgeving.

Nieuwe softbox en filter (750m3 voor 1,20 x 1,20 x 2,00 moet goed zijn, net besteld)

Nieuwe inblaas van 500m3 (mijn oude afzuiger)

Dan even terug naar een 400 watter en dan 3 zaden per 11 literpot laten opkomen denk ik.

16 potjes met 3 zaden per pot, 48 zaden dus, hopelijk zonder hitte problemen deze keer.

 

Dus alsnog een nieuwe start, hopelijk zonder geklooi deze keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zit ie met lamp aan op 35 graden en vochtigheid op 40%.....en het allertrieste is..stekkies zitten er net 4 dagen in.....dit gaat niet lekker...elke dag maak ik de wanden nat om de vochtigheid te verhogen (tent) en ik heb bakjes water in de tent gedaan...veel helpt het niet. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ macciemac, ik ken je hok niet, maar met minder verlichting kun je de afzuiging minimaliseren of uitzetten, dan houd je de temp in bedwang, en de LV schiet omhoog. die LV is een groter probleem dan de temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je stekkies hebben niet veel licht nodig, kun je niet wat lampen uitgooien?

 

 

overigens, het kwik gaat weer naar de 30 gvd.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

reeds 3 weken +40 graden :icecream:

 

alles staat gewoon stil....of sterft ... echt te klote ze zien er uit alsof ze 2 weken bloeien en ze zitten al in week 7 :'( komt dat nog goed of moet ik de stekker uit trekken tot na de zomer en dan herbeginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren tipte ik de 39 graden aan. Ik hoop dat het daar bij blijf. Temperatuur nu is een 32 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met 400 watt kwijt en dat lukt niet, ga je over op 250 watt, right? 3 weken je planten in 40+ is.. tja.. niet bevoordelijk zegmaar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf totaal geen last van de hitte, keek gister nog ff, kwam niet boven de 32 uit. Lamp aan om 22:00 uur nu. Met die buitentemps de afgelopen 2 dagen is het overdag alleen wel net zo warm als dat het s'avonds is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus bij jouw is het koeler als je een lamp aan hebt :icecream:

Ik zou er meer aan zetten dan als het warm is......

Share this post


Link to post
Share on other sites

whahaha.. heeft misschien iets met dag/nacht temp te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afgelopen week niet boven de 32 (31.8) graden geweest in m'n DR60, wel inblaas aan natuurlijk :icecream:

 

Met lamp uit 26.7 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfffff wat een hitte, ik tik net de 25gr aan overdag met 8 lampen aan pfffff en dat al de hele week :icecream: Gelukkig zuig ik nog af met 500m3, anders zou het wel eens 23 gr kunnen worden :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de luitjes onder ons die minder bedeeld zijn en geen opticlimate of koelbatterij kunnen aanschaffen (of het is technisch niet mogelijk):

 

Ik heb een leuk truukje om de temp weer iets te bedwingen, het zal van hok tot hok schelen maar alle beetjes helpen lijkt mij.

 

Men neme enkele spa rood/blauw flessen, afhankelijk welke kleur je mooier vind lol.....bij de deka zijn ze 29cent de fles en het water is nog te drinken ook. Anyway, vul deze af met water en zet ze in de vriezer...de rest raad je al: je kunt de fles(sen) los plaatsen in de slang van je inlaat als dat het toelaat, en dan kun je er meerdere achter elkaar plaatsen om te temp te bedwingen. Zo niet dan kun je kijken of je in de ruimte zelf in of rond de inlaat kunt kijken of de fles(sen) erin kunnen. Ook kan ik aanraden dat als de temp echt te gek word, dan is een koelbatterij te creeeren door een hele krat te nemen, deze te betimmeren met pak em beet 4/5mm multiplex/mdf/whatever. Als je dan een kistje maakt waar de krat zo in en uit getild kan worden, kun je dus 6 flessen plaatsen. isolatiemateriaal erin, flensjes monteren, en men hebbe een koelbatterij van flessen bevroren water. Ik heb met een datalogger gemeten met 2 flessen en deze drukken de temp een graad of 2 voor een periode van ruim2 uur wanneer het buiten ruim 23/24 graden is. Ik heb nog geen kistje kunnen timmeren omdat ik deze week een opticlimate ga installeren dus ik kan het niet testen, maar ik denk dat 6 flessen in een kratje met bekisting wel leuke resultaten zullen opleveren. Er zal vast wel iemand zijn die hier oren naar heeft en het wil testen. Red uw rokertje :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...