Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

heb ik een keer grote toppen... ben benieuwd, volgende week 30m2 nlx oogsten, als dat er hetzelfde uit ziet dan word het toch wel een soort van drama. hoe meer je hebt hoe meer je kunt verliezen. part of the game.

 

vanaf dat de prijs van amnesia zakte alleen maar kutoogsten gehad omdat we overstapten naar pp of nlx.. het moet heel gek lopen wil ik nog pp of nlx gaan kweken. amnesia was het, is het, en zal het de komende tijd ook zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal maar niet zeggen dat je beter de oorzaak kan weghalen........dan wordt je nog zieker :popcorn:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

oorzaak weghalen.. climate control erin bedoel je? of wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog nooit toprot gezien in een van me pp's en juist wel in wat amnesia's :popcorn:

dus tja, en 30m2 nlx ( had daar g.v.d dan amnezen gezet man, de prijzen komen wel weer nu.)

 

maar nu moet ik pp blijven kweken want kan totaal niet nergens aan amnesia's komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja laten we voorop stellen dat amnesia zoiezo m'n lieveling is, PP en NLX zijn ongeveer hetzelfde, alleen de NLX blijkt dus rotgevoeliger te zijn. normaalgesproken is het als het geen amnesia is, PP! en wel eens iets rot, maar dat knip je er tussenuit en je ziet er niks meer van terug tijdens het drogen of het eindproduct. maar als zelfs de focking kleinste plukjes ook gaan rotten.. het drooghok heeft zichzelf al lang bewezen de afgelopen 10 jaar, nooit MEER rot gekregen dan er al in zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik en nog anderen met mij het zien.:

 

Toprot gedijt het beste in een hoge luchtvochtigheid. Nu kun je wel je Luchtvochtigheid in je ruimte op orde hebben, maar daar gaat het ff niet om.

 

's nachts is de luchtvochtigheid altijd iets hoger in onze hokjes en tentjes. Dit komt oa doordat de temperatuur zakt. De temperatuur van je plant zakt ook. Als nu je licht weer aanspringt, gaat de plant weer verdampen. Wat gebeurt er nu? Alle dingetjes in je ruimte warmen op, maar niet allemaal even snel. Het vocht slaat neer op de koudste delen. Zet er maar eens een koud glas cola in. Dat beslaat meteen ook al is je licht aan. (niet al uren maar ff)

Ga nu voor jezelf na wat de dingen in je ruimte zijn die het langzaamste opwarmen en waar dus het vocht op neerslaat.....De lampen, kappen, zeil enz is zo warm. De plant zelf.....nou de blaadjes zijn erg dun, dus die zijn ook zo warm maar de dikke toppen....die zijn nog het koudste samen met je medium.

Die 2 dingen warmen dus het minder snel op dan de rest. Alle vocht gaat dus op die plaatsen zitten waarbij het ook nog zo is dat de plant gaat verdampen als er licht en warmte op schijnt. Dan heb je dus al 2x raak. Een koudere vochtige top waar water uitkomt...want zo is het lomp gezegt eigenlijk.

 

Ik ben van mening dat toprot niet ontstaat als het licht al een paar uur aan staat en op je planten staat te knallen, ook denk ik niet dat het 's nachts ontstaat want dan zijn er andere delen in je ruimte waarschijnlijk kouder.

 

Het kritische moment is als het licht aanspringt en ff daarna. Het is dan ook zaak om al niet te vochtig de nacht in te gaan (vocht wat er niet is kan al geen kwaad meer) Ikzelf heb de ontvochtigingsfunctie van mijn koeler laten doordraaien tot 45min na licht aan zodat het vocht in de koeler neerslaat ipv in de toppen. Jij hebt dat natuurlijk niet dus moet je wat anders verzinnen.

 

Zo blijft t wel altijd spannend. Ik wil je helemaal geen klimaatsysteem aanpraten hoor, maar eens goed tellen wat een klimaatsysteem kost en wat 8K - 3K

kost kon je wel eens over de schreef trekken.

 

Mij iig wel.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt over vele kiloos praat zoals jullie dan zou ik opzekers zon klimaat systeem moeten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maruh ipv enkel kalk zit er nu dit doorheen:

 

Hey,je gaat vooruit ouwe :popcorn:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je echt over vele kiloos praat zoals jullie dan zou ik opzekers zon klimaat systeem moeten hebben.

 

zonder kan ook hoor,

maar het is verekt handig op plaatsen waar je moeite heb met de temp's .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het zonder kan...het is pure luxe..maar hee tis een investering die je er makkelijk in 1 ronde uithaalt...en tis leuk speelgoed. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je haalt de investering er mischien uit, maar je kunt ook een paar duizend overhouden :popcorn:

 

De meerwaarde betreft de opbrengst is nihil. Het is wel zo dat je problemen kunt voorkomen....

Zo denk ik er altans wel over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is zo simpel als 8-3 Kg, nu is dit ook wel even een extreem geval. maar 3x4=12 en een installatie kost een stuk minder.

 

allemaal waarheden. en de investering van een co2 apparaat heb je er ook zo uit..

 

maargoed na deze run vouwen we de tent op, en dan moet er een grotere plek voor terugkomen. dan is het niet zo'n probleem om dat allemaal meteen te installeren.

 

de tijd zal 't zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, ook al heb je de mogelijkheden..., je moet wel weten wat je ermee doet. Zo'n apparaat, welk merk dan ook of van wie dan ook, doet wat jij hem zegt. Als jij t dan fout zegt, kan het wel eens tegen je werken.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo ik doe jou toch gewoon na :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoezo ik doe jou toch gewoon na :popcorn:

 

Maar jij weet niet wat ik allemaal doe :)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,je gaat vooruit ouwe :popcorn:

:wave: Ik krijg TAW flash-backs

 

Ik gooi er nog een andere tegenaan als mogelijke toprot oorzaak: ik heb in een best heel droge kast wel eens een paar hele natte toppen gehad. Toen ik ze open maakte kleefden ze zelfs... dat was vocht van binnenuit! Ik weet niet hoe vaak het voorkomt maar ik vond dat toch wel verrassend. Nou bloeden planten wel meer. Wellicht heb je wel eens zo'n lichtbruin zoet bolletje tussen je toppen gevonden. Net alsof je er suikerstroop hebt ingedaan :) Da's exact hetzelfde.

 

verder ben ik het met de gevaarlijke periodes wel eens, maar het half uur na lichten uit is in mijn ogen toch wel één van de gevaarlijkste. Extra afzuigen of ontvochten is dan heel erg verstandig. oftewel je afzuiger door lv én temperatuur laten sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:popcorn: Ik krijg TAW flash-backs

 

verder ben ik het met de gevaarlijke periodes wel eens, maar het half uur na lichten uit is in mijn ogen toch wel één van de gevaarlijkste. Extra afzuigen of ontvochten is dan heel erg verstandig. oftewel je afzuiger door lv én temperatuur laten sturen.

 

Oftewel,

gallery_10428_9708_210935.jpg

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

8,5 Kg droog, paar honderd gram rot er tussenuit gehaald. ondanks de rot een geslaagde ronde, de wiet was wit, hard, glinsterend en ondanks dat ik haze prefereer toch erg goed te roken (geen 7 jointjes op een avond wiet, 1 is zat).

 

en nu proberen 8,5 Kg amnesia te kweken :wacko: zou een leuke afsluiter zijn.

 

oja degene die alles gaat oproken zei er nog bij dat dit absoluut geen NLX was.. wat 't wel was wist ie niet zeker, "gewoon een sneeuwwitje"

 

jep.. wit was ie zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis wel erg onoverzichtelijk ja, 2 oogsten in 1 topic, was eigenlijk de bedoeling om alleen de 1e bij te houden, maar omdat die "mislukte" vond ik het wel leuk om te laten zien dat ze nu WEL goed gingen, ook al was het klimaat weer de boosdoener. als m'n amnesia 9,5 week gebloeid heeft laat ik wel weer iets zien van de mammoth :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

om het nog wat onoverzichtelijker te maken, foto's eind week 6 amnesia (3e ronde in de mammoth)

dit moet een knaller worden, klimaat is perfect nu, vloerverwarming staat vol te loeien, potente plantjes, en de temp is min19/max 30 LV zo rond de 30/50

ben deze week pas begonnen met P-boost K-boost en topbooster, voorheen hebben ze enkel canna groeivoeding en canna bloeivoeding (2 componenten) gekregen. wilde het even laten zien maar er verder geen nieuw topic voor starten.

 

gallery_25783_10210_2550083.jpg

gallery_25783_10210_1875170.jpg

gallery_25783_10210_3497358.jpg

gallery_25783_10210_4497765.jpg

gallery_25783_10210_2916887.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...