Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Of je maakt een fatsoendelijke regelaar voor je kachel zodat je de RH% en de temp. vanzelf ok blijven.

 

gallery_10428_9708_210935.jpg

Deze wordt gebruikt om een 15000watt/400volt kachel aan te sturen die tussen de inlaat staat. Te koud, kachel aan, te vochtig ook kachel aan. Als het goed is reageert je fancontroller automatisch als het door de hoge RH% te warm zou worden.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil er best een extra kachel bij zetten, maar hoe veilig/betrouwbaar zijn die mbt brand.. dat is eigenlijk de enige issue..

 

toppen zijn trouwens lekker aangedikt, vanaf dat ik ze schoon water geef zijn ze ontploft :lol: over een paar dagen knippen ivm rot links en rechts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamelijk veilig, er zit een beveiliging op die je met de hand moet resetten. Als de boel te warm wordt gaat die uit. Ik bouw de kachels wel om zodat ik ze in een box kan zetten waar weer de inlaatslang op aangesloten is. De fan die in de kachel zit haal ik weg en ik gebruik de luchtstroom van de inlaatbox. Wel ff zorgen dat als je inblazer uitgaat, je kachel ook uitgaat. In een passieve inlaat kun je hem natuurlijk ook zetten, maar dan zou ik de fan in de kachel laten zitten en er een halve meter ruimte omheen vrijlaten.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tamelijk veilig, er zit een beveiliging op die je met de hand moet resetten. Als de boel te warm wordt gaat die uit. Ik bouw de kachels wel om zodat ik ze in een box kan zetten waar weer de inlaatslang op aangesloten is. De fan die in de kachel zit haal ik weg en ik gebruik de luchtstroom van de inlaatbox. Wel ff zorgen dat als je inblazer uitgaat, je kachel ook uitgaat. In een passieve inlaat kun je hem natuurlijk ook zetten, maar dan zou ik de fan in de kachel laten zitten en er een halve meter ruimte omheen vrijlaten.

 

GrR

 

heb geen actieve inlaat, ik moet 't hebben van de omgeving buiten de tent, en daar dus de temperatuur van. gelukkig een beetje mooi weer, ga dadelijk wat toppen knippen waar rot in zit. ziet er in ieder geval veelbelovend uit. zal wat foto's maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees, waar blijven die fotos...? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze wordt gebruikt om een 15000watt/400volt kachel aan te sturen .....]

 

15000Watt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben ook wel benieuwt amnees

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht even dat amnees dat gebruikte in zijn tent van 18m²,vindt het best wel een pittig vermogen,vooral als je klein denkt zoals ik :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mensen die klein denken zit er een 3 standenknop op. Stand 1 is 5000watt. :lol:

Niks mis mee overigens.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker

Hebbie wat meer info over je kachelsysteem?

Vind het erg interresant en wil zelf ook zoiets gaan bouwen voor mn 9x600w hok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister een top of 44 eruit gehaald waar iets van rot in zat, en alvast geknipt. was fototoestel vergeten, maar voor dat ze omgaan maak ik nog een foto. toppen zijn goed hard en redelijk van formaat. ik denk dat ik zo'n 100 gram rot (nat) eruit heb geknipt. dat valt opzich wel mee, maar 't is gewoon zonde om mooie compacte toppen in stukken te knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veryy niceeeee amnees!!

jammer van dat rot,

 

suc6 nog

 

greetz pablo

Share this post


Link to post
Share on other sites
@racker

Hebbie wat meer info over je kachelsysteem?

Vind het erg interresant en wil zelf ook zoiets gaan bouwen voor mn 9x600w hok!

 

Is dat niet een beetje topic vervuiling?....pm me maar wat je precies wil weten.

 

@amnees, topje of 44? dan heb je ff werk gehad. Je hebt toch ook een net hangen...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25783_10210_4979984.jpg

gallery_25783_10210_2453969.jpg

 

net heb ik opengeknipt, spanning gaat dan van het net af maar de ene top houd de ander overeind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn aardige toppen amnees, heel mooi. Je mag weer lekker in je handjes knijpen als de kramp van het knippen voorbij is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kramp van tosti's en omeletten bakken bedoel je :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosti 's voor je knipmiepjesteam? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep zijn ze gek op, krijg altijd complimenten, ergens anders worden ze achter een deur opgesloten met een emmer om op te schijten en als ze klaar zijn met knippen gaat de deur van 't slot. ik vind dat echt belachelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

dan heb je ze voor mij gehad ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp het wel amnees, gaat om de euro`s en in de commerciële tak kan je niemand vertrouwen! Als er een kg weg is, wie heb het dan gedaan......

 

Mooie run weer, ben benieuwd of je nu tevreden ben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom ben ik zo blij met mensen die je WEL kunt vertrouwen, bij egoisme vergroot je de kans dat iemand je naait.

 

als 't goed is zijn ze net begonnen, ga rond de middag even de "wacht" afwisselen dan weet ik vanavond het natgewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga je het pannetje en het josti ijzer overnemen ;) :D

 

Graag een Hawaii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig geweest vandaag, in totaal 55 uur werk verzet om op 35 Kg nat uit te komen, en dan heb ik eerder deze week nog een (ik schat) 2 Kg aan toppen eraf gehaald. dus ongeveer 37 Kg nat.

 

als je dit deelt door 5 zit je op 7,4 Kg. Ik gok op een dikke 8Kg, 2 Kg meer dan de vorige ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...