Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Daar zou ik niet ontevreden mee zijn met deze set-up. Das toch bijna een halve K op een meter. Nog plannen voor dit tentje of laat je het gewoon zo verder bollen?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie run, wat eveneens te verwachten was.

Gezien je je weinig tegenslag heb gekregen( volgens je verslag dan ;) )

 

Nu pentakeep gebruiken, en je lacht je rot :D

 

geloof me maar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tim, Nu pas? ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat er anders is tov vorige ronde.

 

- andere stekken, ipv PP stond er NLX, de stekken zagen er echt belabberd uit toen ik ze kreeg

- een stuk lager gaan zitten in de voeding

- klimaat was veeel beter

- constant 18 lampen aan ipv 14

- om de 2 dagen 1 vat ipv elke dag een half vat geven.

- heel weinig toevoegingen op de voeding, geen regulator, en van de flessen die er nog stonden heb ik ipv de max dosering 1 keer in de week een heel klein beetje door 't vat gemengd.

- rond week 5/6 2 keer magnesium door de voeding gemengd, vorige keer niks aan gedaan

- planten waren kleiner toen ze op 12/12

- heeel lang gewacht voordat ik K-boost meegaf, ze hebben het tot eind week 7 met enkel P-boost moeten doen.

 

voor de rest niet veel veranderd

 

ook hier komt de volgende ronde amnesia in te staan, dus zal weer de voeding hierop moeten aanpassen, blijf deze ronde op aarde kweken, waarom? omdat de ruimte hierna waarschijnlijk word opgedoekt, daarna wil ik elk volgend hok met mapito gaan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie kweek Amnees maar ik heb een vraag : is het wel veilig om hier kweekverslagen te posten kan de politie niet je ip adress traceren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben niet zo bang voor de hollandse CIA die liever in een transporter langs de a2 staat te flitsen ipv een echt onderzoek te starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat de ruimte hierna waarschijnlijk word opgedoekt, daarna wil ik elk volgend hok met mapito gaan werken.

 

Ben blij dat je overtuigt bent ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

so dat heb je goed gedaan amnees gefeliciteerd met je nieuwe record tog een hele verbetering dan je vorige ronde de vorige ronde had je wat problemen met je lampen en je afzuig en je gebruikte ook teveel aptus suplementen de belangerijkste is gewoon startbooster regulator topbooster super pk en k boost al die andere vind ik onzin geldklopperij.veel succes met je volgende rondes!!

 

gr mo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nieuweling, ik heb dit bij de shop ook voorgelegd, beter resultaat als met al die flesjes, maar hij was er van overtuigd dat als ik dezelfde spullen deze keer weer had gebruikt, ik wellicht een nog beter resultaat had. grootste probleem was 't klimaat de vorige keer, dan kun je spullen toevoegen wat je wilt maar dat komt niet tot z'n recht. ik heb de flessen wel opgemaakt maar in mindere maten toegevoegd, geen regulator gebruikt overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je klimaat is knelpunt nr 1!!!!

 

istie niet in orde zul je geen moer hebben aan allerlei toevoegingen............

 

en zo blijkt......

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja ik heb ondanks dat klimaat de vorige ronde nog best een fatsoenlijke ronde gedraaid, en de regulator heeft daar wel z'n aandeel in gehad, die zorgt er o.a. voor dat ze meer warmte kunnen verdragen. maargoed wel leuk om nu weer een keer al die shit te gebruiken, met een GOED klimaat. van de andere kant.. 8,5 Kg daar teken ik voor.

 

volgende ronde word amnesia en dan moet ik toch weer de voeding erop aanpassen.. we gaan 't zien.

 

de grond is opgewaardeeld met plagron mix, zo'n gele zak, hoop dat ik verschil zie in opwaarderen met enkel kalk of met zo'n vrij complete mix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

calciumbuffer opwaarderen, en ik weet 't niet zeker, maar volgens mij blijft de pH dan stabieler? heb me er niet zo in verdiept

 

gister de drogende wiet bekeken, tering wat is ie wit, prachtig :popcorn: hoop dat ik dat nog even op de foto kan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een ronde van kweken met afgezuurd water is de aarde vrijwel kapot

 

de ph zit dan zo tussen de 5 en 5.5 als je geluk hebt

 

kalk is een basische solutie waardoor de ph van je aarde weer wat omhoog gaat en je weer veilig kunt kweken

 

verder doet het niks

 

het bevat geen mineralen of zouten

daarvoor heb je bv wormenmest, batmix of weet ik t

waar stikstof en magnesium in mindere mate in zit

 

calcium is wat anders

dat is een voedingsstof welke uit de fles in je vat gaat.........

 

als je dus een hele kweek perfect kan draaien zonder al teveel ph- te gebruiken hoef je zelfs niet op te waarderen

 

je bodemleven zorgt er namelijk voor dat er voedingsstoffen vrijkomen uit de verteerde plantresten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees het klimaat heeft je oogst zeker wel verpest maar die toevoegingen zoals die fulvic blast enzo..moet je allemnaal niet gebruiken doe ik ook niet gewoon die standaard voedingen van aptus zoals ik eerder had geschreven zijn het beste ik gebruik die in combinatie met hypro en werkt prefect heb daardoor meer opbrengst heb ik gezien anders had ik het niet gebruikt want die lijn is niet egt goedkoop zoals je weet!!maarjah veel succes met je volgende ronde :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

teringzooi, er komt tijdens het drogen steeds meer rot tevoorschijn, 't is bijna droog maar we blijven er rotte stukken uitgooien.

ik dacht YES 't is mooi weer deze dagen, dan valt die schimmel wel mee, er zit wel vaker rot in maar dat tast dan andere stukken wiet niet aan tijdens het drogen. staan 2 kachels continu de lucht die binnenkomt te verwarmen, er staan ventilatoren op, is het een goed idee om de kachel af en toe uit te zetten? of minder lucht in te blazen? of gewoon toch veel warme lucht er doorheen blazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van buiten lucht pakt, dan moet je dus de buitenlucht steeds opnieuw drogen. Dus zachtjes aanzuigen en flink blazen en stoken. De wiet moet droog, niet de buitenlucht. Ook blijven husselen, het mag niet broeierig worden. Wel fuck als je er nu nog moet weggooien.

 

Sterkte!

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

luikjes die open stonden maar weer half dicht gezet, zodat er minder lucht binnenkomt.

 

zou 't soortje er iets mee te maken kunnen hebben? nlx is er misschien vatbaarder voor dan een andere soort?

 

zou wel echt KUT zijn als er dadelijk maar 5 over blijft ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan komt er never nooit meer nlx in te staan, heb ze niet eens tot de max laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt helemaal nlx is vatbaarder voor rot dan dan andere soort had ik wel gemerkt bij vorige oogst veel toppen weggeflikkerd denk tog wel rond de 2 kilo nat weggeflikkerd met pp had ik er geen last van tenminste niet zoveel als nlx maarjah shit happens!!

 

 

gr mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...