Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bierton

Word je van wiet roken slim?

Recommended Posts

Hoi,

 

Sinds een paar maanden rook ik wiet m.b.v. een waterpijp en krijg af en toe het idee dat je waanzinnige ideeën krijgt als je wiet rook. ideeën waar je nuchter nooit op zou komen.

Herkent iemand dit? Of zal het gewoon onzin zijn wat ik denk op dat moment.

 

Meestal ben ik het de volgende dag weer vergeten.

 

Gr. Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ken het, de ideeën die je krijgt tijden het roken van wiet.

Ik heb ze bijna elke keer als ik op mijn eentje rook. Ik lees dingen en ga daar over nadenken, of begin plots heel diep over iets na te denken.

Ik heb hier op wietforum ooit eens een post gelezen dat je van wiet roken niet meer ga dromen. En ik merk het zelf ook, wanneer ik wiet rook droom ik niet meer wanneer ik slaap.

Je droomt zegmaar genoeg tijdens je trip van de wiet dat je geen behoefte meer hebt om te dromen wanneer je slaapt. Misschien is het daardoor dat je over dingen begint na te denken.

Je droomt als het ware over een ding waardoor je er over gaat na denken. :P

 

Wat ik ook heb is dat ik meer kan improviseren en dingen bedenken wanneer ik gerookt heb. Bijvoorbeeld bij een maken van een post, wanneer ik gerookt heb zal deze meer woorden bevatten dan een post wanneer ik niet gerookt heb. :P

 

Zo zou ik het kunnen verklaren, maar euhm, ik denk niet dat wiet je slim maakt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waanzinnig idee Bierton :D

 

Wat voor wiet stop je in je waterpijp dan ?! Ik kan me wel creatieve buien herinneren en rare gedachten die je normaal niet hebt. Maar om te stellen dat wiet je slimmer maakt da´s een hele grote uitspraak

 

Het maakt het leven soms wel aangenamer en dat is al heel wat op zich :P

 

 

salu2

Pierre Paf

:P

 

 

ps: vergeten is geen ramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voornamelijk dat ik over de dingen na ga denken. verder kijk dan me neus lang is. En veel dingen zijn logisch, die je in nuchtere toestand niet logisch zou vinden. Maar als dus echt blijkt dat je goed over de dingen na gaat denken, waarom is dat in nuchtere toestand dan niet zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de vraag beter had kunnen zijn: Wordt je van wiet roken dommer?

Antwoord: ja!

:P

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat klopt helemaal. je wordt daar inderdaat veel slimmer van. wiet geeft je een hele ander heldere kijk op de wereld en het leven.

 

ik heb het zo vaak gehad. dan liep ik met een probleem waar ik maar niet uit kwam. en door het roken van wiet kwam het antwoord vaak.

 

wiet is zoveel meer dan de meeste mensen ooit hadden kunnen denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeiksnor, ik ken je volledig. Wanneer ik een probleem had en ik nuchter was dacht ik er niet zo diep/ver over na, maar wanneer ik dan high ben komt ze oplossen vaak tevoorschijn. :P

 

Wiet is iets magisch... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je ondertussen nadenkt wel :P

we roken niet allemaal zo veel als jou :P

 

Wiet is iets magisch... :D

dat is het 100 % zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het effect van cannabis noemt men ook wel geestverruimend, bij de juiste persoon, in de juiste hoeveelheid en onder de juiste omstandigheden. De definitie van geestverruimend is grotere en/of diepere inzichten krijgen.

 

Dit uit zich meestal in een hogere mate van creativiteit wat weer een vereiste is bij een probleem oplossend vermogen. Niet per definitie een goede oplossing natuurlijk.

 

Slimmer van wiet wordt je dus niet wel ruimdenkend.

 

zo.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een keer meegedaan (links vooraan met het paarse overhemd naast Michael Veling )in 2006 aan de nationale IQ quiz van BNN en zat in het team van de "blowers".

De andere teams waren de vuilnismannen, de uitvinders, de quiz toeristen (quiz professionals) en de Gothics.

 

De blowers werden eerst in de middag uitgenodigd de test van verleden jaar te doen.

Daarna kregen we te eten en daarna gratis joints ter beschikking gesteld door een of andere coffeeshop.

Ik had mijn eigen wietje bij me, want tja ik rook alleen puur.

 

Daarna begon de uitzending waaraan wij toch met een zekere schroom begonnen.

De intervieuwer begon ook ons aan te spreken of we een beetje onnozel waren, er waren EHBo'ers aanwezig en een arts voor alle zekerheid, haha ha, je kent het wel

We waren blij dat de vuilnis mannen meededen dan zouden wij in ieder geval niet als laatsten eindigen dachten wij.

Nou speelden die vuilnismannen een beetje vals want het waren vooral mannen van kantoor en zelfs enkele directeuren!

 

De test vond ik maar vreemd, ik bedoel je krijgt een plaatje te zien, denkt eerst gut wat een mooie kleuren leuke vormpjes en pas daarna o ja ik moet er wat mee.

Ik dacht dat dit betekende dat we gegarandeerd slecht zouden scoren.

Tot onze verrassing werden we tweede achter de quiz professionals en dat zijn mensen die dus niets anders doen als puzzels oplossen en meedoen aan prijsvragen om gratis dingen en reisjes te winnen.

 

De blowers bleken een redelijk aantal punten hoger gescoord te hebben de tweede keer.

Mijn conclusie was een inkoppertje: "het betekend dat als je slim bent je af en toe een joint rookt.

 

We scoorden stoned 119 tegen 113 in de middag toen we nuchter waren.

Dat was dus een stijging van 6 punten dankzij het blowen.

 

Deze sensationele uitslag werd verder in de media genegeerd, uiteraard hé want het paste niet in het media plaatje

 

Heb er nog een leuk artikeltje over geschreven in de high Life.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de vraag: wat defineren we als slim? en slimmer worden?

Is slim zijn het hebben van een hoog IQ of EQ? Ik weet 't niet..

Wat ik wel weet is dat alle mensen die veel blowden, vooral middelbare school periode, er nou niet bepaald op vooruit zijn gegaan op de cijferlijst!

Ik denk dat je niet slimmer wordt van wiet, eerder dommer :P (maakt het niet minder leuk of geestverruimend uiteraard!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet doet je nadenken maar of je er slimmer van wordt weet ik toch niet. Wiet geeft je ideëen maar zorgt er ook voor dat je niet aan die ideëen begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mijn studieresultaten zie van semesters met en zonder wiet op dan is er wat mij betreft maar één conclusie mogelijk: ik word dommer van wiet roken. Je gaat inderdaad wel veel nadenken, maar mijn gedachten gaan alle kanten uit. Wat betreft het dromen; door dromen verwerk je de dag, droom je niet dan is de kans groot dat je veel dingen vergeet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je een groot verschil moet maken tussen wat het middel met je doet, gemeten in abstracte omstandigheden zoals de Iq test en de instelling waarmee je het gebruikt.

 

Immers cannabis is het ideale middel om te misbruiken!

Je kunt het zelfs de schuld geven van je eigen mentale instelling.

 

Ik vind het dan ook niet zuiver om te concluderen dat blowers geen of een mindere cariere hebben gemaakt en dat dat dús bewijst dat cannabis je dommer maakt.

Het bewijst dat je bijv. niet in de illusie van geld maakt gelukkig bent getrapt en meer niet.

Ook bewijzen de praktijkvoorbeelden dat als je geen zin hebt om te studeren en dus gaat blowen niet veel, alleen dat je blowen als excuus hebt gebruikt om niet aan het werk te gaan.

 

Als je het niet geloofd, of er echt anders over denkt, doe dan eerst zelf een oude BNN Iq test, eerst clean en daarna na een blow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wiet doet je denken dat je slimmer word, maar het tegendeel is waar!!

 

@Topicstarter

Die ideeen had je waarschijnlijk ook gehad als je niet geblowd had :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

is slim iq of eq?

slim is dom vind weetje

voelen is the bomb.

met voelen kom je door het leven

met wijsheid niet.

 

In het westen drukken we slim uit in iq,

dat is pas dom, :P

 

Laten we kijken naar de geschiedenis,

hoeveel effect heeft cannabis gehad op de grote fouten in de (westerse) landen.

Verwisssel nu het woord cannabis met: cocaine, farmacie of alcohol.

En dan komen er opeens veel meer antwoorden boven drijven....

 

Als slim is= voelen en zijn,

ja dan wordt je slimmer van cannabis.

Het verhoogt de wil om te filosoferen,

het verhoogt empathie voor de medemens,

het verhoogt de wil om samen te leven.

 

 

Canna als medicijn;

Zolang het rust in een hooofd kan brengen,

waardoor er minder "foute"beslissingen gemaakt kunnen worden

wordt ik er dagelijks slimmer van.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

van wiet roken wordt je ruim denkender :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

He guys!

 

Nou wordt er gesteld dat wanneer je onder invloed van wiet bent, je op oplossingen komt waar je anders niet op was gekomen. Ook ik ervaar dat vaak zo. Echter, als het dan stoned/high op schrijft en de volgende dag terug leest, zitten er vaak rare denkstappen in die in de realiteit helemaal niet kunnen, maar tijdens het opschrijven ontzettend logisch leken.

 

Ik heb (bij wijze van spreken dan) al het probleem van kernenergie, honger in de wereld en het tekort op mijn bankrekening al 82 keer opgelost. Maar de dag erna bleek het toch allemaal onhaalbaar :P

 

EmTee

(Die ook niet droomt na het blowen :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat je daadwerkelijk slimmer wordt van blowen, misschien leert het je wel efficienter gebruiken maken van je al aanwezige mentale mogelijkheden. Meestal kan ik me na een paar haaltjes beter concentreren/focussen. Zeker in situaties waarbij veel externe prikkels (drukte, herrie) zijn. Als ik alleen ben brengt het me, in de juiste dosering, rust. (fysiek en mentaal) Verder geeft het me soms inzichten. Bijvoorbeeld dat ik ook anders op situaties kan reageren. Normaal laat ik soms wel eens over me heen lopen, na een blowtje heb ik meer zoiets van 'fuck you all, nu ben ik aan de beurt'. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet maakt je niet slimmer hoor... :P

zoals EmTee het hier zo mooi beschrijft: van wiet roken denk je dat alles klopt, en maak je logische stappen in je hoofd die op niets slaan, die je de volgende dag niet herinnert omdat ze dus gewoon niet logisch zijn.

over het dromen & wiet: ik denk wel dat je droomt als je wiet rookt (ik toch), maar meestal slaap je gewoon zooo goed na een goeie joint dat je je dromen niet echt herinnert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen droomt als ie slaapt, wel of geen joint, alleen dat kun je je niet herinneren als je tijdens die droom niet wakker word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wiet ga je inderdaad denken over dingen.

Volgens mij is dat ook gewoon een effect van wiet aangezien het een geestverruimend middel is.

Je wordt er ruimdenkend van, en daarom wil de overheid ook niet dat je wiet rookt volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...